آموزش کامل تحقیقات کلمات کلیدی + ابزارهای کیوورد ریسرچ

آموزش کامل تحقیقات کلمات کلیدی

 

۶۸ درصد از فعالیت های آنلاین با جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ شروع می شود.

به همین دلیل است که تحقیقات کلمات کلیدی باید اساس هر کمپین بازاریابی آنلاین باشد.

هدف از تحقیق کلمات کلیدی این است که بفهمید مخاطبان هدف شما به صورت آنلاین چه چیزی را جستجو می کنند و تعیین اینکه برای رتبه واقعی آن کلمات کلیدی در موتورهای جستجو چه چیزی لازم است.

بدون اینکه بدانید چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید، چگونه به طور موثر وب سایت خود را بهینه می کنید، عبارات را برای لینک سازی هدف قرار می دهید، یا بدانید چه محتوایی را برای مخاطبان خود توسعه دهید؟

اگر راهنمای کاملی برای تحقیق کلمات کلیدی می خواهید، آن را پیدا کرده اید. در این مقاله، روند گام به گام خود را برای یافتن، تجزیه و تحلیل و انتخاب کلمات کلیدی به شما نشان خواهم داد. در پایان آن، شما دقیقاً می‌دانید که چگونه برای سئو کلمات کلیدی تحقیق کنید.

مقاله مرتبط  آموزش گوگل سرچ کنسول - راهنمای کامل (Google Search Console)

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی به فرآیند کشف کلمات جستجویی اشاره دارد که مخاطبان هدف شما در موتورهای جستجو وارد می کنند تا کسب و کارها و وب سایت هایی مانند شما را پیدا کنند. با بهینه سازی محتوای خود برای آن کلمات کلیدی، احتمال بیشتری وجود دارد که در نتایج موتور جستجو ظاهر شوید .

می‌توانید از تحقیقات کلمات کلیدی برای کشف موضوعات جهانی در سراسر کشور یا جهانی که همه در جستجوی آن هستند استفاده کنید، مانند مثال زیر. اما شما همچنین می توانید از تحقیقات کلیدواژه محلی برای یافتن موضوعاتی استفاده کنید که فقط افراد در یک منطقه خاص جستجو می کنند. این بدان معناست که حتی اگر یک کسب و کار کوچک هستید که فقط در یک شهر یا ایالت خاص به مشتریان خدمات ارائه می دهد، می توانید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

به عنوان مثال، مخاطب هدف من برای این وبلاگ در درجه اول بازاریاب ها و کسب و کارهای کوچک هستند که به دنبال کمک در مورد استراتژی های SEO و بازاریابی دیجیتال خود هستند . این به این معنی است که من می‌خواهم وقتی مخاطبانم عبارات مرتبط با S E O و بازاریابی دیجیتال را جستجو می‌کنند، صفحات وب‌سایت من در SERP ظاهر شوند.

فرض کنید یکی از مخاطبان هدف من در حال جستجوی عبارت «SEO چیست؟» است. من می‌خواهم مطمئن شوم که محتوایی در وب‌سایت خود دارم که در ابتدای نتایج آن عبارت جستجو شده است. خوشبختانه، من! در اینجا برخی از نتایج برتر برای این عبارت آورده شده است:

تحقیقلت کلمه کلیدی

این اتفاق تصادفی نیفتاده است من سخت کار کرده ام تا تقریباً هر کلمه کلیدی مرتبط با سئو را که فکرش را بکنید هدف قرار دهم. به لطف تحقیقات کامل کلمات کلیدی، کار سخت من نتیجه داده است.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی یک مهارت حیاتی برای هر بازاریاب دیجیتال است. آنها نه تنها باید بدانند چگونه یک لیست کلمات کلیدی خوب برای PPC و SEO ایجاد کنند، بلکه بازاریابان محتوای هوشمند از تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنند تا بفهمند در مورد چه موضوعاتی باید بنویسند و از چه عباراتی باید هنگام نوشتن استفاده کنند.

اگر می خواهید مخاطبان شما وب سایت شما را پیدا کنند – چه وبلاگ شما، وب سایت تجارت الکترونیک یا یک سرویس محلی مانند مراقبت از چمن  باید یک استراتژی برای کمک به آنها ایجاد کنید تا شما را پیدا کنند. اینجاست که تحقیقات کلیدواژه مطرح می شود.

نتیجه برتر در نتایج جستجوی گوگل برای یک عبارت جستجوی معین (معروف به کلمه کلیدی) در ۴۹ درصد مواقع بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می دهد. نتیجه دوم در ۲۲ درصد مواقع بیشترین ترافیک را دارد. زمانی که وارد صفحه دوم گوگل می شوید، کاربران کمتر از یک درصد مواقع روی هر نتیجه کلیک می کنند .

تحقیقات کلمه کلیدی

برای اینکه مخاطبان خود را به سمت وب سایت هدایت کنید، باید کلمات کلیدی مورد جستجوی آنها را شناسایی کنید و محتوایی را ایجاد کنید که با هدف جستجوی آنها مطابقت داشته باشد. همچنین باید بدانید که از کدام اصطلاحات مرتبط در مقاله خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که تا حد امکان بهینه و معتبر است.

نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی

آیا نمی‌دانید که چگونه تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید؟ خبر خوب این است که روش ها و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. ما برخی از آن روش‌ها و ابزارها را در زیر شرح می‌دهیم، بنابراین شما می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مقاله مرتبط  روندهای رفتار خرید آنلاین

قبل از تحقیقات: آماده سازی اکسل

اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک صفحه اکسل برای ثبت اطلاعات خود تنظیم کنید.

من یک صفحه اکسل تنظیم کرده ام که می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

برای مطابقت با نیازهای تحقیق کلمه کلیدی خود، می توانید ستون هایی را به دلخواه اضافه یا حذف کنید. ستون های موجود به شرح زیر است.

  • کلمه کلیدی
  • GAKT – رقابت (برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل ادز)
  • GAKT – جستجوهای ماهانه جهانی (Google Ads Keyword Planner)
  • GAKT – جستجوهای ماهانه محلی (برنامه ریز کلمات کلیدی Google Ads)
  • GAKT – CPC تقریبی (هزینه به ازای هر کلیک) (Google Ads Keyword Planner)
  • SEOmoz KA – سختی (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – رقیب ۱ (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – Competitor 1 DA (مرجع دامنه) (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – رقیب ۱ RDLRD (دامنه های ریشه پیوند دهنده ریشه) (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – Competitor 2 (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – Competitor 2 DA (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – Competitor 2 RDLRD (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – Competitor 3 (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – Competitor 3 DA (Moz Keyword Explorer)
  • SEOmoz KA – Competitor 3 RDLRD (Moz Keyword Explorer)

در این بخش، پر کردن ستون‌ها با داده‌های کلمه کلیدی و Google Ads Keyword Tool را پوشش می‌دهیم.

در بخش بعدی، نحوه محدود کردن آن کلمات کلیدی را با استفاده از ابزار Moz Keyword Analysis (یا برخی از روش‌های جایگزین اگر عضو حرفه‌ای نیستید) بررسی خواهیم کرد.

ذخیره نسخه Google Docs

اگر به حساب Google خود وارد شده اید، به سادگی از گزینه File > Save استفاده کنید تا صفحه اکسل را در اسناد خود ذخیره کنید و شروع به پر کردن آن با اطلاعات خود کنید.

دانلود نسخه Excel و Open Office

اگر Google Docs ندارید یا ترجیح می دهید آن را در دستگاه خود ذخیره کنید، به نسخه Google Docs بروید و از File > Download As استفاده کنید تا آن را به عنوان نوع فایل مورد نظر خود ذخیره کنید. من اکسل را برای بهترین عملکرد ممکن پیشنهاد می کنم.

تحقیقات کلمه کلیدی

مرحله ۱: کشف کلمه کلیدی

مرحله اول تحقیق کلمات کلیدی شامل ارائه ایده های جدید برای کلمات کلیدی است.

گاهی اوقات این سخت ترین بخش فرآیند است زیرا بسیاری از افرادی که با رقابت کلمات کلیدی آشنا نیستند، کلمات هدف بسیار گسترده ای مانند پیتزا، هتل یا لس آنجلس را انتخاب می کنند.

دیگران عبارات مبهمی را انتخاب می‌کنند که احتمالاً هیچ‌کس آن‌ها را جستجو نمی‌کند، مانند SEO/Link Building/Social Media (بله، من افرادی را دیده‌ام که سعی می‌کنند برای عبارات بیش از حد نقطه‌گذاری شده رتبه‌بندی کنند).

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که عبارات مناسب و مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید.

همیشه می توانید با طوفان فکری ساده شروع کنید. به موضوعات اصلی وب سایت خود نگاه کنید و کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوعات را یادداشت کنید. من پیشنهاد می کنم این کار را در مایکروسافت اکسل یا یک برنامه صفحه گسترده دیگر انجام دهید.

ایده این است که یک لیست اولیه از ایده‌های اولیه ایجاد کنید که بتوانید با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بیشتر آن را بررسی کنید.

فهرست اولیه مجموعه اولیه ایده های کلیدواژه شما است. برای شروع چند دسته اصلی را یادداشت کنید. سپس از ترکیبی از طوفان فکری و تحقیق استفاده کنید تا لیست را با کلمات کلیدی پر کنید و بیشترین زمان را برای شرایط نام تجاری و محصول صرف کنید.

شما می‌خواهید که این فهرست از نظر ثبت تمام کارهایی که محصول شما انجام می‌دهد و مشکلاتی که حل می‌کند کامل باشد، اما نیازی نیست که در پیدا کردن مترادف‌ها و غیره جامع‌تر باشید. این در مرحله بعدی اتفاق خواهد افتاد.

۱٫ در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید. مخاطبان شما از چه اصطلاحاتی برای توصیف محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند؟ آنها از چه اصطلاحات مرتبط دیگری در زندگی روزمره خود استفاده می کنند؟ به پست‌ها و نظرات وبلاگ، انجمن‌ها، گروه‌های لینکدین و درخواست‌های پشتیبانی خود نگاه کنید.

۲٫ عبارات جستجوی مورد استفاده را اکنون پیدا کنید. از ابزار تجزیه و تحلیل، کنسول جستجوی گوگل و وبلاگ های خود استفاده کنید تا ببینید افراد از چه عباراتی برای دسترسی به شما استفاده می کنند. اگر به داده‌های جستجوی داخلی سایت خود دسترسی دارید، به آن عبارات نگاه کنید تا ببینید مردم به دنبال چه چیزی هستند.

۳٫ چند پیشنهاد دریافت کنیدSoovle ابزاری است که به شما امکان می دهد یک کلمه کلیدی را وارد کنید و ببینید که بهترین تکمیل خودکار برای تعدادی از موتورهای جستجوی مختلف و سایت های دیگر چیست. ارزش اجرای هر کلمه کلیدی را از طریق Soovle ندارد، اما ممکن است چند کلمه را امتحان کنید تا ببینید آیا چیزی را از دست داده اید یا خیر.

سپس، هر زمان که آماده بودید این ایده ها را گسترش دهید، وقت آن است که از ابزارهای کلیدواژه عالی استفاده کنید.

مقاله مرتبط  متریک های بازاریابی محتوا برای سنجش عملکرد

ابزارهای کشف کلمه کلیدی

موارد زیر مجموعه ای عالی از ابزارهای رایگان و ممتاز برای سئو و ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی PPC هستند که به شما کمک می کند کلمات کلیدی جدید مرتبط با وب سایت یا تجارت خود را کشف کنید.

Ubersuggest

Ubersuggest برای کمک به کشف کلمات کلیدی جدید عالی است. برای شروع، کافی است کلمه یا عبارت کلیدی را در ابزار وارد کنید.

فرض کنید در حال تحقیق در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی هستیم.

عبارت را وارد کرده و روی جستجو کلیک کنید.

تحقیقات کلمه کلیدی

شما یک تفکیک به شکل زیر دریافت خواهید کرد:

تحقیقات کلمه کلیدی

  • حجم جستجو – تعداد جستجوهایی که کلمه کلیدی در طول یک ماه داشته است
  • دشواری سئو – رقابت تخمین زده شده در جستجوی ارگانیک
  • دشواری پرداخت – رقابت تخمینی در جستجوی پولی
  • هزینه هر کلیک – میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات گوگل

همچنین یک نمای کلی از آنچه که به طور متوسط ​​از نظر بک لینک و امتیاز دامنه لازم است برای رسیدن به صفحه اول گوگل برای کلمه کلیدی ارائه شده است. این در بالای نموداری قرار دارد که حجم جستجوی کلمه کلیدی را، هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل، در ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهد.

همچنین می‌توانید به پایین اسکرول کنید و انواع مختلف عبارت کلیدی خود را ببینید.

تحقیقات کلمه کلیدی

این به شما دید وسیع تری از آنچه می توانید برای رتبه بندی تلاش کنید، می دهد.

برای بودجه های کم، ممکن است بخواهید یک کلمه کلیدی کم رقابت و کم هزینه به ازای هر کلیک را بهینه کنید که همچنان نتایج خوبی داشته باشد.

یا، می توانید چندین کلمه کلیدی را انتخاب کنید و A/B آنها را برای بهترین نتایج آزمایش کنید.

هر طور که از آن استفاده کنید، این یک ابزار عالی برای شروع است.

مقاله مرتبط  بازاریابی دهان به دهان چیست؟

Ubersuggest پیشنهادات جستجو

در اینجا دلیل دیگری برای استفاده از Ubersuggest برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد . هنگامی که ایده های اساسی دارید، می توانید آنها را با استفاده از پنج متغیر ایده کلمه کلیدی در Ubersuggest گسترش دهید:

  • پیشنهادات
  • مربوط
  • سوالات
  • حروف اضافه
  • مقایسه ها

در تصویر بالا، “پیشنهادات” به طور پیش فرض برجسته شده است. اما اگر به دنبال بزرگترین لیست از کلمات کلیدی حاوی عبارت شما هستید، روی “Related” کلیک کنید.

تحقیقات کلمه کلیدی

اکنون هر کلمه کلیدی در لیست شامل کلمه کلیدی اصلی شما، “بازاریابی رسانه های اجتماعی” است.

از آنجا، می توانید انواع دیگر جستجو را آزمایش کنید. در اینجا چند نمونه از عبارات کلیدی وجود دارد که برای هر یک از آنها کشف خواهید کرد:

  • سوالات
    • آیا بازاریابی رسانه های اجتماعی مرده است؟
    • آیا بازاریابی رسانه های اجتماعی ارزشش را دارد؟
    • آیا بازاریابی شبکه های اجتماعی موثر است؟
  • حروف اضافه
    • راهنمای بازاریابی شبکه های اجتماعی
    • کمک به بازاریابی رسانه های اجتماعی
    • مشکلات بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • مقایسه ها
    • بازاریابی رسانه های اجتماعی در مقابل بازاریابی دیجیتال
    • بازاریابی رسانه های اجتماعی در مقابل بازاریابی سنتی
    • بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو

پیشنهادات جستجوی جایگزین

به دنبال جعبه های جستجوی پیشنهادی جایگزین هستید؟

موتورهای جستجوی زیر گزینه های جستجوی پیشنهادی مشابهی دارند که هنگام شروع به تایپ کلمات کلیدی در زیر کادر جستجو ظاهر می شوند.

بسته به کلمه کلیدی شما، هر موتور جستجو پیشنهادهای متفاوتی ارائه می دهد.

اکثر مردم به گوگل پایبند هستند زیرا این پلتفرم پربازدیدترین پلتفرم وب در جهان است، اما هنوز هم دریافت ایده های کلیدی اضافی از جاهای دیگر ضرری ندارد.

مقاله مرتبط  ۳ عامل مهم در رفتار مصرف کننده در بازاریابی

ابزار کلمات کلیدی تبلیغات گوگل

ابزار بعدی برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google Ads است که معمولاً به آن ارجاع داده می‌شود.

در اینجا هر یک از ستون های نمایش داده شده در ابزار کلمات کلیدی Google Ads درباره هر یک از ایده های کلیدواژه نمایش داده شده به شما می گوید.

  • رقابت – «ستون رقابت به شما این حس را می دهد که چه تعداد تبلیغ کننده برای یک کلمه کلیدی خاص مناقصه می دهند. این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا میزان رقابتی بودن تبلیغات را تعیین کنید.»
  • جستجوهای ماهانه جهانی – “میانگین تقریبی ۱۲ ماهه درخواست های کاربر برای کلمه کلیدی در جستجوی گوگل.”
  • جستجوهای ماهانه محلی – “اگر کشور یا زبانی را برای جستجوی خود مشخص کرده اید، این میانگین تقریبی ۱۲ ماهه تعداد درخواست های کاربر برای کلمه کلیدی برای آن کشورها و زبان ها است.”
  • CPC تقریبی – «این هزینه تقریبی به ازای هر کلیکی است که اگر بخواهید برای کلمه کلیدی پیشنهاد دهید، ممکن است بپردازید. CPC در تمام موقعیت های تبلیغاتی به طور میانگین محاسبه می شود.

می‌توانید درباره آمار ترافیک جستجو که در این ابزار نشان داده شده است در راهنمای Google Ads اطلاعات بیشتری کسب کنید .

اگر می‌خواهید یک روش ساده برای مشاهده دامنه وسیع‌تر یا باریک‌تری از کلمات کلیدی داشته باشید، می‌توانید این گزینه را در فیلترهای سمت چپ صفحه خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید با کلیک کردن بر روی برگه «تغییر جستجو» و پایین رفتن به گزینه «بودجه خود را برنامه‌ریزی کنید و پیش‌بینی‌ها را برنامه‌ریزی کنید»، انواع تطابق خاصی را انتخاب کنید.

تحقیقات کلمه کلیدی

وارد کردن عبارت جستجوی خود با علائم نگارشی اضافه شده، حجم ترافیک جستجوهای ماهانه جهانی و محلی را بر اساس تقریبی ترافیکی که یک کلمه کلیدی در Google دریافت می کند، تغییر می دهد.

  • گسترده – مجموع حجم جستجو برای ایده کلمه کلیدی، اشکال دستوری مرتبط، مترادف ها و کلمات مرتبط. اگر PPC انجام می‌دادید و مطابقت گسترده را برای رسانه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دادید، تبلیغات با هر جستجو، از جمله اجتماعی یا رسانه‌ها، نشان داده می‌شد. نتایج ارگانیک نیز شامل همین موارد خواهد بود.
  • [دقیق] حجم جستجو برای آن ایده کلمه کلیدی. اگر PPC انجام می‌دادید و دقیقاً مطابقت را برای رسانه‌های اجتماعی هدف قرار می‌دادید، تبلیغات فقط در صورتی نشان داده می‌شد که شخصی در رسانه‌های اجتماعی تایپ کرده باشد، اما هیچ گونه تغییر دیگری از آن عبارت را نخواهد داشت.
  • “عبارت” – مجموع حجم جستجو برای همه عباراتی که شامل کل عبارت است. اگر PPC را انجام می‌دادید و عبارت match را برای خمیر پیتزا هدف قرار می‌دادید، تبلیغات برای هر کسی که در رسانه‌های اجتماعی تایپ می‌کرد، با یا بدون کلمات کلیدی اضافی مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یا درباره رسانه‌های اجتماعی، نشان داده می‌شد. نتایج ارگانیک فقط شامل نتایج شامل عبارت دقیق رسانه های اجتماعی می شود.

می‌توانید درباره انواع تطابق (و برخی موارد دیگر که در این فهرست نیستند) در راهنمای تبلیغات اطلاعات بیشتری کسب کنید.

همچنین می‌توانید تفاوت داده‌ها را بر اساس سه نوع تطابق با استفاده از عبارت رسانه‌های اجتماعی به ترتیب گسترده، «عبارت» و [دقیق] مشاهده کنید.

و اگر بخواهید از این انواع تطابق در جستجو استفاده کنید، ۴۱۹ میلیون نتیجه برای جستجوی تطابق گسترده برای رسانه های اجتماعی و تنها ۳۰۴ میلیون نتیجه برای جستجوی مطابقت عبارت برای “رسانه های اجتماعی” دریافت خواهید کرد.

با بازگشت به اصطلاح عمومی رسانه های اجتماعی، ممکن است بخواهید کلمات خاصی را از ایده های کلمه کلیدی حذف کنید.

به عنوان مثال، ممکن است نخواهید چیزی در مورد مشاغل رسانه های اجتماعی هدف قرار دهید، بنابراین می توانید کلمه job را در زبانه Negative Keywords در سمت چپ صفحه اضافه کنید.

اکنون، باید داده های خود را اکسپورت کنید.

برای انجام این کار، به سادگی از دکمه دانلود در تب Review Plan استفاده کنید و به فرمت دلخواه خود اکسپورت کنید.

تحقیقات کلمه کلیدی

سپس می توانید داده ها را از صفحه گسترده اکسپورت شده در صفحه گسترده تحقیق کلمه کلیدی خود کپی کنید.

همچنین می‌توانید این داده‌ها را برای ایده‌های کلیدواژه‌ای که با استفاده از SEMrush و جستجوی پیشنهادی ایجاد کرده‌اید، با کپی و چسباندن آن کلمات کلیدی در کادر Word یا عبارت و علامت زدن کادر برای نشان دادن ایده‌های نزدیک به عبارات جستجوی من، دریافت کنید.

سپس داده‌های آن کلمات و عبارات کلیدی را با علامت زدن کادرهای کنار آن‌ها در بخش «عبارات جستجو» اکسپورت کنید.

جستجوی گوگل

حتی می توانید از موتور جستجوی خود گوگل برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمه کلیدی خود را در گوگل وارد کنید تا چیزهای دیگری را که افراد پرسیده اند و چندین عبارت جستجوی مرتبط دیگر را به شما نشان دهد.

بخش «مردم همچنین می‌پرسند» برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چگونه است:

تحقیقات کلمه کلیدی

و بخش جستجو شده مرتبط در پایین صفحه به این صورت است:

تحقیقات کلمه کلیدی

اینها مشابه کلیدواژه های دیگری هستند که Ubersuggest به من داده است، اما ممکن است پیشنهاداتی را در اینجا ببینم که قبلاً ظاهر نشده بودند.

همچنین می توانید با کلیک بر روی آن لینک ها، مدتی را صرف بررسی این پیشنهادات کنید، که منجر به لینک های بیشتر می شود.

در این مرحله، احتمالاً ایده‌های کلیدی زیادی دارید.

در بخش بعدی، نحوه استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی Moz (یا یک روش جایگزین برای به دست آوردن اطلاعات مشابه در صورتی که عضو حرفه ای نیستید) را برای به دست آوردن داده های اضافی توضیح خواهم داد و سپس کلمات کلیدی خود را به مواردی که باید محدود کنید. به احتمال زیاد روی استراتژی بازاریابی آنلاین خود تمرکز کنید.

مقاله مرتبط  تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟

مرحله ۲ – تجزیه و تحلیل و انتخاب بهترین کلمات کلیدی

اکنون که یک صفحه گسترده پایه برای استفاده برای وارد کردن داده های کلمه کلیدی دارید، بیایید به موارد بعدی نگاه کنیم.

من می‌خواهم راه‌هایی را به شما نشان دهم تا اطلاعات بیشتری در مورد هر کلمه کلیدی به دست آورید و نتایج خود را محدودتر کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که جمع‌آوری این داده‌ها کمی زمان می‌برد، بنابراین ممکن است بخواهید فهرست کلمات کلیدی را اجرا کنید و هر مورد واضحی را که نمی‌خواهید حذف کنید.

من معمولاً بیش از ۱۰۰ کلمه کلیدی برای این بخش از فرآیند استفاده نمی کنم.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی با Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی برای استفاده و چه وب سایت هایی برای بررسی ایده ها است.

به عنوان مثال، هنگامی که ما برای بازاریابی رسانه های اجتماعی در Ubersuggest جستجو می کنیم، می توانید لیستی از “ایده های محتوا” را مشاهده کنید:

تحقیفات کلمه کلیدی

همانطور که می بینید، لیستی از صفحاتی که برای کلمه کلیدی “بازاریابی رسانه های اجتماعی” رتبه بندی می کنند ظاهر می شود. همچنین می‌توانید ببینید که صفحه از کلمه کلیدی چقدر بازدید می‌کند، چه تعداد بک لینک صفحه دارد و چه تعداد اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک، پینترست و ردیت دارد.

می‌توانید موفق‌ترین وب‌سایت‌ها را بررسی کنید و از آن به‌عنوان نقطه‌ی پرش برای اینکه چه چیزی را در صفحه خود قرار دهید تا برای کلمه کلیدی رتبه‌بندی کنید، استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی با Moz

می توانید داده های مهم دیگری را به دست آورید تا به شما در محدود کردن کلمات کلیدی هدف خود با Moz کمک کند.

اگر عضو حرفه ایی  Moz هستید ( اگر فقط یک پروژه تحقیقاتی کلمه کلیدی دارید، همیشه می توانید یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه دریافت کنید)، پس به ابزار کوچک بسیار خوبی به نام دشواری کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل SERP دسترسی دارید.

این ابزار درصد دشواری هر کلمه کلیدی را به شما نشان می‌دهد و به شما ایده می‌دهد که رتبه‌بندی بالا برای آن چقدر سخت خواهد بود.

همچنین ده سایت برتر رتبه بندی شده برای هر کلمه کلیدی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام با اعتبار دامنه خود و تعداد دامنه های ریشه ای که به آن لینک می شوند فهرست شده اند.

مورد دوم واقعاً اطلاعاتی است که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.

شما می توانید پنج کلمه را در یک زمان قرار دهید، و اکنون می توانید بین کلمه کلیدی، دامنه ریشه، زیر دامنه یا صفحه انتخاب کنید.

تحقیات کلمه کلیدی

با استفاده از عبارت کلید واژه “مدیریت رسانه های اجتماعی”، می توانید نتایج ارزیابی دشواری، حجم جستجو، نرخ کلیک ارگانیک و تعادل سهولت رتبه بندی و نتایج نهایی (اولویت) را مشاهده کنید.

تحقیقات کلمه کلیدی

اگرچه این اطلاعات مفید است، اما واقعاً چیزی نیست که ما قبلاً نفهمیده باشیم. ما قبلاً تصمیم گرفته‌ایم که این عبارت کلیدی را دوست داریم.

در هر صورت، این فقط یک بررسی دوبار است که اصولی را که در ابزار کلمات کلیدی تبلیغات یافتید تأیید می کند.

در زیر این اطلاعات، پیشنهادات بیشتری برای کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل SERP از کلمه کلیدی پیدا خواهید کرد.

پیشنهادات برای طوفان فکری بیشتر خوب هستند، اما ما به تحلیل SERP باز خواهیم گشت. این همان معدن طلای واقعی است.

تحقیفات کلمه کلیدی

همچنین می‌توانید فهرست کوتاهی از ذکر کلمه کلیدی خود را در پایین صفحه پیدا کنید.

این برای اطلاع دادن به شما مفید است که بدانید چه کسی از کلمه کلیدی استفاده می کند و چند وقت پیش محتوا را با آن ایجاد کرده است.

تحقیفات کلمه کلیدی

در حالی که این اطلاعات خوب است، اطلاعات رقیب واقعی را می توان با کلیک بر روی تجزیه و تحلیل کامل SERP برای هر کلمه کلیدی، مانند این نتایج برای یک شرکت رسانه های اجتماعی، مشاهده کرد.

من دوست دارم برای راحتی آنها را در برگه های جدید باز کنم.

تحقیقات کلمه کلیدی

این قسمتی است که می توانید چند چیز را یاد بگیرید.

اول از همه، می توانید ببینید چه کسی را می خواهید شکست دهید.

اگر وب سایت شما در این لیست از ده سایت برتر قرار می گیرد، به شما تبریک می گویم – شما در صفحه اول برای عبارت کلیدی با دشواری کلمه کلیدی بسیار رقابتی ۶۱ درصد هستید.

اگر در این نتایج نیستید، می‌توانید اعتبار دامنه وب‌سایت خود و لینک دامنه‌های روت را با آمار سایت‌هایی که در ده رتبه برتر قرار دارند مقایسه کنید.

امتیاز دامنه از ۱ تا ۱۰۰ است. هر چه اعتبار دامنه وب سایت بالاتر باشد، احتمال بیشتری برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی که برای آنها بهینه شده است، بیشتر می شود.

دامنه های  روت لینک دهنده تعداد دامنه های منحصر به فردی است که به یک وب سایت لینک می دهند.

می بینید که سایتی که دارای بالاترین اعتبار و لینک دهنده دامنه های روت است لزوماً رتبه اول را کسب نمی کند.

اما اگر می‌خواهید شماره ۱ شوید، ممکن است سایت شما به اعتبار دامنه ۲۸ یا بالاتر و صدها دامنه روت لینکدهنده برای شکست دادن رقبا نیاز داشته باشد.

چیز دیگری که می توانید از این موضوع یاد بگیرید این است که آیا یک کلمه کلیدی نتایج تجاری یا اطلاعاتی را ترسیم می کند.

این بدان معنی است که شما خواهید فهمید که آیا کلمه کلیدی شما برای اهداف تجاری جستجو می شود (به این معنی که شخصی می خواهد محصول یا خدماتی را پیدا کند) یا اینکه آیا برای اهداف اطلاعاتی جستجو می شود (به این معنی که مردم به دنبال اطلاعات هستند، نه یک محصول یا خدمات. ).

برای شرکت رسانه های اجتماعی ، نتایج شامل هفت شرکت و آژانس واقعی مشاور رسانه های اجتماعی است.

در مقایسه، اگر من یک تجزیه و تحلیل کامل از عبارت کلیدی “رسانه های اجتماعی چیست” انجام دهم، خواهید دید که صفحه اول نتایج کاملاً اطلاعاتی است. همه نتایج از حوزه های بسیار معتبر هستند.

بنابراین اگر شما یک شرکت رسانه‌های اجتماعی هستید، احتمالاً می‌خواهید عبارت «شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی» را برای صفحه اصلی کسب‌وکارتان هدف قرار دهید.

همچنین می‌خواهید محتوایی بر اساس عبارت «رسانه‌های اجتماعی چیست» ایجاد کنید و آن را در دامنه‌های بسیار معتبر مانند YouTube و SlideShare قرار دهید تا ببینید آیا می‌توانید آن را در رتبه‌بندی یک عبارت جستجو شده بالقوه توسط یک میلیون نفر در ماه قرار دهید.  

جایگزینی برای ابزار Moz

اگر به یک ابزار پرمیوم علاقه ندارید، می توانید به سادگی هر کلمه کلیدی را جستجو کنید و به رتبه بندی وب سایت ها در صفحه اول نتایج نگاه کنید.

اگر به آمار اعتبار دامنه علاقه مند هستید، می توانید با استفاده از ابزار Moz دیگری به نام Open Site Explorer مقداری را دریافت کنید. با این حال، تعداد محدودی آمار برای حساب های رایگان دریافت خواهید کرد.

یا، می توانید از نسخه رایگان نوار ابزار SEOmoz استفاده کنید – فقط از آن استفاده کنید و آن را با اعتبار دامنه وب سایت خود مقایسه کنید.

حداقل با این اطلاعات، هنوز هم می‌توانید میزان استفاده تجاری در مقابل اطلاعاتی از یک کلمه کلیدی را به‌علاوه برخی از آمارهای اولیه برای مقایسه با وب‌سایت خود تعیین کنید.

مقاله مرتبط  نام گذاری برند شرکت های اینترنتی

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی با رقبا

قبل از اینکه شروع به حذف کلمات کلیدی به صورت تصادفی کنم، می‌خواهم یک تحقیق نهایی را انجام دهم: تجزیه و تحلیل رقابتی .

یکی از چیزهایی که در سال‌های تحقیق کلمات کلیدی خود پیدا کردم این است که مردم رقابت خود را جدی نمی‌گیرند.

آن‌ها نمی‌دانند کلمات کلیدی‌شان چقدر رقابتی هستند، نمی‌دانند چه نوع بازگشت سرمایه‌ای را می‌توانند انتظار داشته باشند، یا چه مقدار از بودجه خود را برای رقابت اختصاص دهند.

دلیلش این است که آنها اغلب از این مرحله حیاتی فرآیند تحقیق می گذرند.

به طور معمول، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقابتی، لیستی از رقبا تهیه می کنید و سپس URL های آنها را وارد می کنید تا ببینید در چه رتبه ای قرار می گیرند.

به عنوان مثال، می توانید از Follow.net یا چیزی مشابه برای تحقیق در مورد هر یک از رقبای خود استفاده کنید.

اما برای صرفه جویی در زمان، کارها را کمی متفاوت انجام خواهم داد.

من می خواهم کلمات کلیدی انتخابی خود را در گوگل جستجو کنم و سپس ببینم کدام سایت ها از قبل محتوایی را با استفاده از آن کلمات کلیدی در اختیار دارند.

به عنوان مثال، برای بازاریابی رسانه های اجتماعی، ابتدا سه تبلیغ را می بینم که در هیچ ابزار تحقیق کلمات کلیدی ظاهر نمی شوند. خوب است بدانید که جستجوگران بلافاصله نتایج ارگانیک را نمی بینند مگر اینکه اسکرول کنند.

بعد، می بینم که برخی از وب سایت های بسیار بزرگ و قابل اعتماد وجود دارند که ابتدا ظاهر می شوند. سایت‌هایی مانند Wordstream و Sprout Social شکست دادن آن‌ها سخت خواهد بود، مگر اینکه شما یک سایت بسیار معتبر داشته باشید.

من می توانم این کار را برای تعدادی از کلمات کلیدی انتخابی خود انجام دهم تا ببینم چه سایت های بزرگتری بخشی از رقابت من هستند.

اگر بخواهم، همیشه می‌توانم از اینجا با استفاده از ابزار دیگری (وارد کردن در آن URLها) به طور منظم جستجوی کلمات کلیدی رقابتی انجام دهم، اما اگر عجله دارم، فعلاً می‌توانم توجه داشته باشم.

در این مرحله، من باید ایده خوبی از میزان دشواری کلمه کلیدی من داشته باشم و کدام کلمات کلیدی بهترین شانس را در برابر رقبای من در SERP دارند.

سپس می توانم به محدود کردن فهرست خود ادامه دهم.

مقاله مرتبط  شرکت‌های مشتری محور در رکود برنده می‌شوند: چگونه بینش مشتری رکود را کاهش می‌دهد و بازیابی را سرعت می‌دهد

مرحله ۳: قرار دادن آن با هم در صفحه گسترده

بخش پایانی فرآیند گرفتن صفحه گسترده و تفسیر داده ها است.

من دوست دارم از قالب بندی شرطی در اکسل استفاده کنم تا سلول ها را بر اساس مقدار عددی سلول، رنگ خاصی را برجسته کنم.

شما به سادگی محدوده سلولی را که می خواهید مقایسه کنید برجسته کنید، سپس به Conditional Formatting > New Rule بروید.

سبک فرمت مقیاس ۳ رنگ را انتخاب کنید و رنگ کمترین مقدار / بالاترین ارزش را در صورت وجود تغییر دهید.

فیلدهای خاصی در صفحه گسترده شما باید این واقعیت را نشان دهند که عدد بالاتر خوب است در حالی که عدد کمتر بد است.

برای آن فیلدها (جستجوهای ماهانه جهانی و محلی)، شما می خواهید تنظیمات رنگ را به عنوان پیش فرض رها کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

فیلدهای دیگر در صفحه گسترده شما باید این واقعیت را نشان دهند که عدد بالاتر بد است در حالی که عدد کمتر خوب است.

برای آن فیلدها (GAKT – Competition، GAKT – CPC تقریبی، SEOmoz KA – دشواری، SEOmoz KA – Competitor DA، SEOmoz KA – Competitor RDLRD)، می‌خواهید تنظیمات رنگ کمترین مقدار را به سبز و بالاترین مقدار را به تنظیم رنگ تغییر دهید. قرمز، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

\

پس از اتمام کار، می توانید با اعمال گزینه Sort & Filter > Filter، ردیف بالا را برجسته کرده و یک فیلتر اضافه کنید.

من دوست دارم با انتخاب فیلتر برای ستون SEOmoz KA – Difficulty و مرتب کردن آن از کوچکترین به بزرگ شروع کنم.

به این ترتیب موارد زیر را دریافت می کنید (برای دیدن نمای بزرگتر روی تصویر زیر کلیک کنید):

همانطور که می‌توانید تصور کنید، داشتن گزینه‌های برجسته‌سازی و مرتب‌سازی زمانی که به صفحه‌گسترده‌ای با حداکثر ۱۰۰ کلمه کلیدی نگاه می‌کنید بسیار ارزشمند است.

می‌توانید به سرعت ببینید کدام کلمات کلیدی بیشترین جستجو و کمترین رقابت یا کمترین رقابت را دارند اما بیشترین جستجو را دارند.

پس از آن می توانید حرکت کنید و به رقابت واقعی برای هر کلمه کلیدی نگاه کنید اگر برای رتبه بندی شماره ۱ تیراندازی می کنید.

مقاله مرتبط  راهنمای دقیق در مورد بخش بندی مشتری دیجیتال در تجارت الکترونیک خرده فروشی
مرحله ۴: انتخاب نهایی کلمات کلیدی

پیشنهاد من هنگام انتخاب نهایی کلمات کلیدی به شرح زیر است:

  • اگر وب سایت شما تجاری است (ارائه محصولات یا خدمات)، از کلمات کلیدی استفاده کنید که بر اساس رتبه بندی فعلی وب سایت ها، به نظر می رسد بیشترین هدف تجاری را دارند. اگر وب‌سایت شما اطلاعاتی است (وبلاگ‌ها به ذهنتان می‌آیند)، کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین هدف اطلاعاتی را دارند.
  • به دنبال یک “نقطه شیرین” با حجم جستجوی بالا در ارتباط با دشواری/رقابت کم باشید.
  • به کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا با رقبای برتر که دارای اعتبار دامنه و بک لینک کمتری هستند نگاه کنید.
  • اگر وب سایت شما در حال حاضر در صفحه اول رتبه بندی شده است، اما در ۵ نقطه برتر (یا زیر سایر مناطق نتایج جستجو مانند تصاویر، نتایج محلی و غیره) قرار ندارد و کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی خوبی است، روی دریافت آن کلمات و عبارات کلیدی تمرکز کنید. 

گاهی اوقات، این تصمیم واقعی نیست که سخت ترین تصمیم است – در واقع جمع آوری داده ها است که بیشترین زمان را می گیرد! همچنین فراموش نکنید که کلمات کلیدی را که اطلاعات بیشتری دارند بردارید و از آنها برای ایده های موضوع محتوا استفاده کنید!

این روش ما را برای کشف ایده های کلیدواژه، تجزیه و تحلیل آنها و سپس انتخاب بهترین ها برای وب سایت خود به پایان می رساند.

ما متوجه شده‌ایم که روش‌های مختلفی برای انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد، و شما باید روش‌های تجزیه و تحلیل مختلفی را امتحان کنید تا ببینید که کدام یک بهترین صحبت را در هنگام تصمیم‌گیری در مورد کلمات کلیدی با شما دارند.

منابع تحقیق کلمات کلیدی

سوالات متداول

چگونه بفهمم چه کلمات کلیدی را برای وب سایت خود هدف قرار دهم؟

کلمات کلیدی مورد نظر شما باید با وب سایت و مخاطبان هدف شما مرتبط باشد. در مورد موضوعات مرتبط با صنعت یا تجارت خود فکر کنید که مخاطبان شما احتمالاً در اینترنت جستجو می کنند. از ابزاری مانند Ubersuggest برای پیدا کردن و انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای آن موضوعات استفاده کنید.

آیا ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد؟

ابزارهایی مانند Ubersuggest و Moz نسخه‌های رایگانی از ابزارهای کلیدواژه دارند که می‌توانید استفاده کنید، اگرچه با انتخاب نسخه پولی، قفل داده‌ها و ویژگی‌های اضافی را باز خواهید کرد. با این حال، برای تهیه لیستی از کلمات کلیدی خوب، نیازی به هزینه گزافی برای ابزارهای گران قیمت سئو ندارید. 

آیا باید برای کمپین های پولی تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید؟

شما باید برای بازاریابی ارگانیک و پولی خود تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. با این حال، ممکن است بخواهید بسته به اینکه بازدیدهای ارگانیک یا پولی را هدف قرار می دهید، بر معیارهای مختلفی تمرکز کنید. برای جستجوی ارگانیک، مهم است که به اعتبار دامنه رقبای خود توجه داشته باشید. برای جستجوی پولی، به میانگین CPC توجه کنید تا تصمیم بگیرید کدام کلمات کلیدی ارزشمند هستند. 

ارتباط تحقیق کلمات کلیدی با سئو چیست؟

سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی در نتایج جستجو برای عبارات خاص مرتبط با کسب و کار شما است. تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است برای یافتن این که آن عبارات خاص چه هستند، کدام یک از آنها بیشترین انگیزه را دارند و برای کدام یک رتبه بندی ممکن است. 

مقاله مرتبط  ۲۶ سوال جهانی برای تعیین جایگاه برند (و ایجاد داستان برند شما)

نتیجه

امیدواریم اکنون ایده خوبی در مورد چگونگی انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای SEO و PPC داشته باشید.

اگر می‌خواهید ترافیک را به وب‌سایت خود هدایت کنید، تکمیل تحقیقات کامل کلمات کلیدی بسیار مهم است .

علاوه بر روش هایی که در این پست به آنها اشاره کردم، روش های تحقیق کلمات کلیدی زیادی وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید. همانطور که در تحقیق کلمات کلیدی تجربه بیشتری دارید، ممکن است بخواهید روش های دیگری را امتحان کنید.

همچنین تعداد زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار دارد. مورد علاقه من (هر چند که ممکن است مغرضانه باشم) Ubersuggest است. تیم ما به طور مداوم ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کند تا داده‌های بهتری را در اختیار شما قرار دهد که سایر ابزارها ارائه نمی‌کنند.

اگر نمی‌خواهید جستجوی کلمات کلیدی، سئو یا بازاریابی دیجیتال خود را انجام دهید، می‌توانید برای کمک با آژانس من تماس بگیرید.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مورد علاقه شما چیست؟

 

مقاله مرتبط  بازاریابان چگونه پول خود را در سال ۲۰۲۳ خرج می کنند (ما از ۸۰۳۲ بازاریاب سوال کردیم)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.