آموزش گوگل سرچ کنسول برای بازاریابان دیجیتال
آیا می خواهید بدانید تلاش های سئوی شما چگونه نتیجه می دهد؟
گوگل ابزار رایگانی به نام گوگل سرچ کنسول (GSC) ارائه می دهد که اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد سایت شما، مسائل امنیتی، خطاها و موارد دیگر ارائه می دهد.
همچنین یک ابزار قدرتمند برای کمک به افزایش ترافیک جستجوی سایت شما است و می تواند با عملکرد برخی از ابزارهای برتر رقابت کند.
چگونه کار می کند، و چگونه می توانید ازگوگل سرچ کنسول برای افزایش ترافیک خود استفاده کنید؟ این چیزی است که امروز به آن خواهیم پرداخت.
گوگل سرچ کنسول چیست؟
گوگل سرچ کنسول مجموعه ای از ابزارهای گوگل است که به شما کمک می کند عملکرد سایت خود را ردیابی کنید، مشکلات را پیدا کنید و به رتبه بالاتر سایت در گوگل کمک کنید. این یک ابزار قدرتمند، اما پیچیده است.
گوگل سرچ کنسول برای چه مواردی استفاده می شود؟
من گوگل سرچ کنسول را ابزاری ضروری برای هر صاحب سایت می دانم، اما اغلب نادیده گرفته می شود. این مایه شرمساری است، زیرا GSC در صورت استفاده صحیح می تواند نتایج شگفت انگیزی را ارائه دهد.
در اینجا فقط چند مورد از مزایای استفاده از GSC آورده شده است:
- اطمینان حاصل کنید که گوگل می تواند به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشد
- URL های جدید را برای کرال کردن بررسی می کند.
- نظارت بر عملکرد جستجو
- مسائل مربوط به اسپم را کنترل و حل می کند.
- بررسی می کند که گوگل چگونه سایت شما را می بیند
این یکی از جامع ترین ابزارهای سئو رایگان است. در واقع، رقیب بسیاری از ابزارهای پولی در بازار است. این جایگزینی برای همه آنها نیست، اما یک مکمل شاخص برای استفاده در کنار سایر ابزارها است.
چگونه کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنیم
اگر قبلاً این کار را نکرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با گوگل سرچ کنسول راه اندازی کنید.
برای انجام این کار، از وبسایت کنسول جستجو دیدن کنید، با حساب Google خود وارد شوید، ترجیحاً با حسابی که قبلاً برای Google Analytics 4 استفاده میکنید.
روی دکمه Start Now در سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و این کادر گفتگو را مشاهده خواهید کرد:

URL prefix را انتخاب کنید، زیرا گزینه های بیشتری برای تأیید در اختیار شما قرار می دهد.
در مرحله بعد، باید این سایت را به عنوان مالک تأیید کنید.
قبلاً، این شامل جاسازی کد در هدر وب سایت یا آپلود یک فایل HTML در وب سرور شما بود.
حالا اگر گوگل آنالیتیکس را دارید، به طور خودکار سایت شما را برای شما تایید می کند و این را خواهید دید:
اگر این برای شما کار نمی کند، از یکی از این گزینه های دیگر برای تأیید استفاده کنید.
یکی از جدیدترین گزینههای تأیید، تأیید DNS CNAME ، در واقع چیزی است که در Google Webmaster Tools قدیمی وجود داشت، اما برای کنسول جستجوی Google بازگردانده شده است.
هنگامی که سایت شما تأیید شد، اگر نقشه سایت در دسترس دارید، می توانید یک نقشه سایت ارسال کنید.
این یک فایل XML ساده است که به کنسول جستجوی گوگل می گوید چه صفحاتی در وب سایت خود دارید.
اگر قبلاً یکی را دارید، معمولاً میتوانید با تایپ کردن http://yourdomain.com/sitemap.xml آن را در مرورگر خود پیدا کنید.
برای ایجاد نقشه سایت، اگر قبلاً نقشه آن را ندارید، می توانید از ابزارهای آنلاین مانند نقشه سایت XML استفاده کنید .
اگر وب سایتی را در دامنه خود با استفاده از وردپرس اجرا می کنید، می توانید افزونه Google XML Sitemaps را نصب کنید.
هنگامی که افزونه را فعال کردید، به تنظیمات خود در داشبورد وردپرس نگاه کنید و روی XML-Sitemap کلیک کنید.
افزونه باید نقشه سایت شما را قبلاً ایجاد کرده باشد، بنابراین کار دیگری نمیتوانید انجام دهید.
URL خود را در بالای صفحه پیدا خواهید کرد:
آدرس لینک را کپی کنید و به گوگل سرچ کنسول برگردید، سپس آن را در قسمت «افزودن نقشه سایت جدید» در GSC قرار دهید.
ممکن است چند روز طول بکشد تا گوگل سرچ کنسول شروع به استخراج اطلاعات مربوط به وب سایت شما کند.
مطمئن شوید که کمی صبر کنید، سپس به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه چیزهای دیگری می توانید ازگوگل سرچ کنسول بیاموزید!
چه داده هایی را می توانید از کنسول جستجوی گوگل استخراج کنید؟
هنگامی که وب سایت خود را اضافه و تأیید کردید، می توانید اطلاعات زیادی در مورد عملکرد سایت خود در GSC مشاهده کنید.
در زیر، تمام دادهها و گزارشهایی را که میتوانید از گوگل سرچ کنسول استخراج کنید، بررسی میکنم.
نمای کلی کنسول جستجوی گوگل
هنگامی که از وب سایت خود در GSC بازدید می کنید، ابتدا نمای کلی خود را خواهید دید.
این یک نمای کلی از داده های مهم در گوگل سرچ کنسول است. میتوانید از این صفحه با کلیک بر روی لینک های مربوطه، از مناطق خاصی مانند خطاهای کرال کردن، گزارشهای عملکرد و نقشههای سایت خود بازدید کنید.
همچنین می توانید با استفاده از منوی موجود در نوار کناری سمت چپ به این مناطق بروید.
نتایج جستجوی عملکرد
در نوار کناری سمت چپ، نتایج جستجوی عملکرد را خواهید دید.
این بخش به شما یک نمای کلی از نحوه نمایش سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو، از جمله کل کلیکها، نمایشها، موقعیت، نرخ کلیک و جستجوهایی که سایت شما برای آنها نشان داده میشود، ارائه میکند.
فیلترهای موجود در بالا به شما امکان می دهند داده ها را بر اساس مکان، تاریخ، نوع جستجو و موارد دیگر مرتب کنید. این داده ها برای درک تأثیر تلاش های سئوی شما بسیار مهم است.
در اینجا کاری است که هر یک از آنها انجام می دهند:
فیلتر کلیک ها به شما نشان می دهد که چند کلیک از SERP دریافت کرده اید.
فیلتر Impressions به شما نشان می دهد که افراد چند نتیجه SERP را دیده اند. گوگل بر اساس فاکتورهای خاصی این برداشت ها را متفاوت می شمارد، اما این واقعاً تمام چیزی است که باید بدانید.
CTR (نرخ کلیک) احتمالاً معیاری است که با آن آشنا هستید. گوگل یک فرمول استاندارد برای این کار دارد: تعداد کلیک تقسیم بر تعداد نمایش.
فیلتر موقعیت میانگین موقعیت بالاترین نتیجه سایت شما را به شما می دهد.
این چهار فیلتر با هم طیف وسیعی از داده ها را در اختیار شما قرار می دهند.
گزینه های موجود در کادر بعدی به شما امکان می دهد نتایج خود را بیشتر اصلاح کنید. اینها گزینه های گروه بندی هستند که داده ها را برای شما دسته بندی می کنند.
من به طور خلاصه به هر یک از آنها می پردازم.
گزینه Queries لیستی از عبارات جستجویی را که کاربران را به سایت شما سوق داده است برمی گرداند.
گزینه Page به شما نشان می دهد که کدام صفحات سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شده اند.
گزینه Country به شما نشان می دهد که همه این جستجوها از کجا آمده اند.
گزینه Device به شما نشان می دهد که از کدام دستگاه ها برای جستجو استفاده شده است.
گزینه Search Type به شما نشان می دهد که آیا کاربران از جستجوی وب، جستجوی ویدیویی، جستجوی تصویر یا نوع دیگری استفاده کرده اند.
گزینه Search Appearance به شما امکان استفاده از فیلترهای خاص را می دهد. ممکن است همیشه این گزینه را نبینید زیرا از شما میخواهد حداقل یکی از ویژگیهای دیگر را داشته باشید.
در نهایت، گزینه Date به شما امکان می دهد تایم فریم را انتخاب کنید.
گزارشIndex Coverage
این گزارش اطلاعاتی را در مورد URL هایی که Google سعی کرده است در دارایی انتخابی شما فهرست کند و مشکلاتی که Google داشته است به شما ارائه می دهد.
همانطور که ربات گوگل در اینترنت می خزد، هر صفحه ای را که با آن روبرو می شود پردازش می کند تا فهرستی از هر کلمه ای را که در هر صفحه می بیند جمع آوری کند.
همچنین به برچسبها و ویژگیهای محتوا مانند عناوین یا متنهای جایگزین نگاه میکند.
این نمودار نشاندهنده تفکیک URLهای سایت شما است که توسط گوگل ایندکس شدهاند و بنابراین میتوانند در نتایج جستجو ظاهر شوند.
همانطور که صفحات را اضافه و حذف می کنید، این نمودار با شما تغییر می کند.
اگر صفحات ایندکس شده کمتری نسبت به آنچه فکر می کنید دارید زیاد نگران نباشید. Googlebot URL هایی را که به عنوان تکراری، غیر متعارف یا دارای متا تگ بدون فهرست می بیند، فیلتر می کند.
همچنین متوجه خواهید شد که تعدادی از نشانیهای اینترنتی که فایل robots.txt شما خزیدن آنها را ممنوع کرده است.
و همچنین می توانید بررسی کنید که چه تعداد URL را با ابزار حذف حذف کرده اید. این به احتمال زیاد همیشه یک مقدار پایین خواهد بود.
نقشه های سایت
من قبلاً به نقشه های سایت اشاره کردم، بنابراین دوباره به طور خلاصه به این موضوع خواهم پرداخت.
در GSC، در زیر نقشه سایت، اطلاعاتی در مورد نقشه سایت خود مشاهده خواهید کرد، از جمله اینکه آیا نقشه سایت دارید و آخرین بار چه زمانی به روز شده است.
اگر متوجه شدید آخرین تاریخی که نقشه سایت شما دانلود شده است، اخیرا نیست، ممکن است بخواهید نقشه سایت خود را برای بازخوانی تعداد URL های ارسال شده ارسال کنید.
در غیر این صورت، این به شما کمک می کند ردیابی کنید که گوگل چگونه نقشه سایت شما را می خواند و آیا تمام صفحات شما همانطور که می خواهید مشاهده می شوند یا خیر.
حذف ها
اگر به دلایلی نیاز به مسدود کردن موقت صفحه از نتایج جستجوی Google دارید، به Removals بروید.
شما می توانید یک صفحه را برای تقریبا ۹۰ روز قبل از از بین رفتن آن پنهان کنید.
اگر می خواهید برای همیشه یک صفحه را از خزیدن گوگل حذف کنید، باید این کار را در وب سایت واقعی خود انجام دهید.
Core Web Vitals
Core Web Vitals مجموعهای از معیارها هستند که بر رتبهبندی جستجوی شما تأثیر میگذارند. آنها شامل سرعت، قابلیت استفاده و ثبات بصری هستند. اینها اکنون سیگنال های رتبه بندی هستند، بنابراین باید به آنها توجه کنید.
برخی از معیارهای کلیدی که Core Web Vitals را تشکیل می دهند عبارتند از:
Largest Contentful Paint (LCP): این زمانی است که یک صفحه طول می کشد تا بارگذاری شود. امتیاز خوب ۲٫۵ ثانیه یا کمتر است. توجه داشته باشید که این شامل موارد بزرگ مانند تصاویر یا سرصفحه ها می شود.
تغییر چیدمان تجمعی (CLS) Cumulative Layout Shift: پایداری بصری یک سایت را پوشش می دهد، به ویژه اینکه طرح بندی پس از بارگذاری چقدر تغییر می کند.
تأخیر ورودی اول (FID) First Input Delay: این مدت زمانی است که کاربر یک عمل را در سایت شما انجام می دهد تا زمانی که مرورگر پاسخ می دهد.
Accelerated Mobile Pages (AMP)
Accelerated Mobile Pages یک ابتکار منبع باز است که برای ارائه وب سایت های موبایلی با بارگذاری سریع طراحی شده است که با سرعت اتصال پایین کار می کنند.
اگر قبلاً صفحه ای ندارید، می توانید برای شروع ایجاد اولین صفحه خود به اینجا بروید .
شما یک قطعه کد دریافت خواهید کرد که می توانید آن را برای سایت خود سفارشی کنید.
برای مشاهده صفحات در GSC، به Enhancements > AMP بروید.
لینک هایی به سایت شما
در مورد بک لینک های خود کنجکاو هستید؟
GSC دامنه هایی را به شما نشان می دهد که بیشترین لینک را به شما دارند و همچنین صفحاتی را در وب سایت شما که بیشترین لینک را دارند. در نوار سمت چپ به پایین اسکرول کنید تا لینک ها را ببینید. کلیک کنید، و گزارش کاملی از لینک های سایت خود را مشاهده خواهید کرد:
این احتمالاً جامع ترین لیستی از بک لینک های شما (و لینک های داخلی!) است که حداقل به صورت رایگان پیدا خواهید کرد.
این یک ابزار قدرتمند برای دانستن اینکه محتوای شما در کجای وب مورد استفاده قرار می گیرد و چه چیزی از نظر گوگل بهترین عملکرد را دارد.
Manual Actions
تب Manual Actions جایی است که میتوانید دریابید که آیا هر یک از صفحات شما با دستورالعملهای کیفیت وبمستر Google مطابقت ندارد.
این یکی از راه هایی است که گوگل برای مقابله با هرزنامه های وب اقدام کرده است.
قابلیت استفاده از موبایلMobile Usability
در برگه قابلیت استفاده از موبایل، میتوانید مطمئن شوید که تمام صفحات وبسایت شما با آنچه که گوگل بهترین عملکرد را در نظر میگیرد، همسو هستند.
همانطور که می بینید، سایت شما می تواند با اندازه متن، تنظیمات درگاه نمایش یا حتی نزدیکی عناصر قابل کلیک خود مشکل داشته باشد.
هر یک از این مشکلات، و همچنین سایر خطاها ، می تواند بر رتبه سایت تلفن همراه شما تأثیر منفی بگذارد و شما را در صفحه نتایج پایین بیاورد. یافتن و رفع این خطاها به تجربه کاربری و نتایج شما کمک می کند.
ضمن بررسی این اطلاعات، پیشنهاد می کنم سرعت موبایل سایت خود را نیز بررسی کنید.
Crawl Stats
برای تجزیه و تحلیل عمیق تر از اینکه Googlebot چقدر به سایت شما نگاه می کند، می توانید از گزارش Crawl Stats در تنظیمات > Crawl stats استفاده کنید.
در اینجا، خواهید دید که صفحات سایت شما چند بار خزیده می شود، روزانه چند کیلوبایت دانلود می شود و زمان دانلود سایت شما.
به گفته گوگل، هیچ عدد خزیدن “خوب” وجود ندارد، اما آنها توصیه هایی برای هرگونه افزایش ناگهانی یا کاهش در نرخ خزیدن شما دارند.
URL Inspection(قبلاً Fetch As Google نامیده می شد)
این ابزار مفید است زیرا به شما امکان می دهد در واقع یک آزمایشی از نحوه خزیدن و ارائه یک URL خاص در سایت شما توسط گوگل انجام دهید.
این یک راه مفید برای اطمینان از اینکه Googlebot می تواند به صفحه ای دسترسی پیدا کند، مفید است.
اگر موفق باشید، صفحه نمایش داده میشود و میتوانید ببینید آیا منابعی برای Googlebot مسدود شدهاند یا خیر.
اگر می خواهید به کد سایت خود دسترسی داشته باشید، روی مشاهده صفحه آزمایش شده کلیک کنید تا HTML، اسکرین شات و هر گونه خطای خزیدن را ببینید. (توجه: خطاهای خزیدن قبلاً گزارش خود بود؛ اکنون در بازرسی URL در زیر پوشش قرار دارد.)
وقتی به نقطه اشکال زدایی توسعه وب می رسید، نمی توانید این ابزار رایگان را شکست دهید.
Robots.txt تستر
اگر از فایل robots.txt برای مسدود کردن خزندههای گوگل از یک منبع خاص استفاده میکنید، این ابزار به شما امکان میدهد دوبار بررسی کنید که همه چیز کار میکند.
بنابراین اگر تصویری دارید که نمیخواهید در جستجوی تصویر Google ظاهر شود، میتوانید robots.txt خود را در اینجا آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تصویر شما در جایی که نمیخواهید ظاهر نمیشود.
هنگام آزمایش، یک پیام Accepted یا Blocked دریافت خواهید کرد و می توانید مطابق با آن ویرایش کنید.
URL Parameters
گوگل خود توصیه می کند که از این ابزار به اندازه کافی استفاده کنید، زیرا یک پارامتر URL نادرست می تواند بر نحوه خزیدن سایت شما تأثیر منفی بگذارد.
میتوانید درباره نحوه استفاده صحیح از پارامترهای URL از Google اطلاعات بیشتری کسب کنید.
وقتی از آنها استفاده می کنید، این ابزار به شما کمک می کند تا عملکرد آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید که Googlebot را در جهت اشتباهی قرار نمی دهند.
نحوه استفاده از گوگل سرج کنسول برای افزایش ترافیک
آیا می خواهید بدانید چگونه از کنسول جستجوی گوگل برای سئو استفاده کنید؟ چند راه وجود دارد که می توانید از گزارش های نتایج جستجوی عملکرد پلتفرم برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید.
من آنها را در زیر بررسی خواهم کرد.
بهینه سازی نتایجی که کلیک دریافت نمی کنند
این یکی از ویژگی های مورد علاقه من در GSC است.
ایده در اینجا این است ک
ه به دنبال کلمات کلیدی با تعداد زیادی نمایش اما کلیک های کم و CTR پایین بگردید.
اینها کلمات کلیدی هستند که هزاران نفر آنها را می بینند، اما در واقع از سایت شما بازدید نمی کنند.
از آنجایی که این کلمات کلیدی قابل مشاهده هستند، می توانید روی بهبود حضور SERP خود کار کنید تا تعداد بیشتری از آن افراد به سایت شما مراجعه کنند.
ابتدا باید یک گزارش ساده اجرا کنید.
با کلیک کردن روی هر چهار فیلتر شروع کنید: کلیکها، تأثیرگذاریها، CTR و موقعیت. (شما از نظر فنی به فیلتر موقعیت نیاز ندارید، اما دانستن آن خوب است.)
سپس گزینه Queries را انتخاب کنید.
آن چهار فیلتری که اعمال کردید برای هر کلمه کلیدی موجود است:
این به شما یک ایده عالی از نحوه عملکرد هر کلمه کلیدی با جزئیات زیاد می دهد.
به یاد داشته باشید، شما به دنبال کلمات کلیدی هستید که دارای تعداد بازدید بالا، CTR پایین و تعداد کلیک کم باشند.
سعی کنید ۵-۱۰ کلمه کلیدی را پیدا کنید که این معیارها را برآورده کند. پیشنهاد می کنم اینها را در یک صفحه اکسل ثبت کنید.
در این مرحله، من دوست دارم جستجوی خودم را انجام دهم.
شما فقط می توانید Google را در یک برگه یا پنجره جدید باز کنید، یا حتی می توانید از یک پنجره ایکاگنیتو در Google Chrome استفاده کنید یا آدرس IP خود را تغییر دهید تا گوگل نتایج کلی تری ارائه دهد.
هر کلمه کلیدی را جستجو کنید و به نتیجه SERP نگاهی بیندازید.
سعی کنید به عقب برگردید و به نتایج عینی نگاه کنید. از خود بپرسید که چرا این تعداد کلیک نمی شود.
در اینجا ممکن است چندین مقصر وجود داشته باشد. شایع ترین دلایل، تگ عنوان بد یا توضیحات متا بد است.
در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
بهینه سازی تگ های عنوان: این بزرگترین و واضح ترین بخش نتیجه شما است، بنابراین باید آنها را سئو دوستانه و همچنین متقاعد کننده کنید.
توضیحات متا خود را به حداکثر برسانید: پس از مشاهده تگ عنوان، توضیحات متا جزئیات ضروری را به خوانندگان شما می دهد. آنها را کوتاه، واضح نگه دارید و خواننده را کنجکاو کنید.
وقتی شک دارید، آن را کوتاهتر کنید.
کلمات کلیدی موبایل خود را پیدا کنید
تحقیق در مورد کلمات کلیدی موبایل یک زمینه خاص خود است.
اگر در مورد افزایش سئوی خود جدی هستید، توصیه می کنم کمی برای آن وقت بگذارید.
همانطور که گفته شد، گزارشهای نتایج جستجوی عملکرد برای رفع سریع استراتژی سئوی موبایل شما عالی هستند.
نتایج جستجوی عملکرد می تواند به شما نشان دهد که کدام کلمات کلیدی برای تلفن همراه استفاده می شود.
برای مشاهده عملی آن، به گزینه Devices نگاه کنید.
در بالای نمودار، روی «new» کلیک کنید و «device» را انتخاب کنید.
موبایل را انتخاب کنید.
اکنون تمام کلمات کلیدی را که کاربران موبایل برای یافتن سایت شما جستجو می کنند در SERP ها مشاهده خواهید کرد.
هنگامی که این کلمات کلیدی را شناختید، می توانید آنها را در سئوی موبایل خود پیاده سازی کنید.
کاهش عملکرد را پیدا کنید
در اینجا چیزی در مورد نتایج جستجوی عملکرد وجود دارد که واضح نیست.
به طور پیش فرض، گزارش نتایج جستجوی عملکرد فقط ۳ ماه گذشته را پوشش می دهد.
این بدان معناست که شما یک بازه زمانی قابل توجه و همچنین یک بازه زمانی منحصر به فرد را می بینید.
این می تواند برخی از مسائل را پنهان کند.
به عنوان مثال، اگر یکی از کلمات کلیدی شما در موقعیت ۱۱ قرار دارد، احتمالاً فکر می کنید که به خوبی کار می کند.
اما این کلمه کلیدی می توانست چند ماه پیش در جایگاه هشتم قرار داشته باشد.
برای استفاده حداکثری از نتایج جستجوی عملکرد، باید با تنظیم تاریخ راحت باشید.
همه اینها در گزینه Dates است. در حال حاضر، احتمالاً خواهید دید که روی آن نوشته شده است «۳ ماه گذشته».
میتوانید به تاریخهای قدیمیتر نگاهی بیندازید، اما کاری که من واقعاً دوست دارم انجام دهم، مقایسه محدودههای تاریخ است. روی متن “۳ ماه گذشته” کلیک کنید. یک کادر ظاهر می شود:
روی “مقایسه” کلیک کنید. سپس این را خواهید دید:
در صورت تمایل می توانید با یکی از گزینه های از پیش تعیین شده بروید. با این حال، اگر روی گزینه “Custom…” کلیک کنید، می توانید محدوده تاریخ دقیق را مشخص کنید.
من این گزینه را دوست دارم زیرا فوق العاده انعطاف پذیر است.
هنگامی که محدوده تاریخ خود را تنظیم کردید، باید چیزی شبیه به این را ببینید:
در بخش اول، میتوانید ببینید که چگونه تمام معیارهای شما تغییر کرده است:
و نمودار یک تحلیل تعاملی و بصری از عملکرد شما ارائه می دهد.
نکته جالب در مورد ویژگی Dates اینجاست.
هنگامی که تاریخ را تغییر می دهید، می توانید هر چیز دیگری را که می خواهید تغییر دهید و تاریخ ها ثابت می مانند.
من این را در مورد نتایج جستجوی عملکرد دوست دارم. این واقعا انعطاف پذیر است و هر کاری که شما به آن بگویید انجام می دهد.
یک چیزی که باید ذکر کنم: دورترین نتایج جستجوی عملکرد در زمان ۱۶ ماه است.
بنابراین بیایید در مورد اینکه چگونه می توانید از همه این اطلاعات استفاده کنید صحبت کنیم.
این بدان معناست که افراد کمتری نتایج جستجوی شما را می بینند.
بنابراین میتوانید خودتان یک جستجوی گوگل انجام دهید و ببینید که آیا چند موقعیت پایینتر رانده شدهاید یا خیر.
اگر دارید، می دانید که باید رتبه خود را بازیابی کنی .
این تنها یک راه برای استفاده از این نتایج است.
می توانید از تابع Dates برای یافتن هر نوع کاهش عملکرد استفاده کنید. به این ترتیب، شما می دانید که از کجا شروع به تعمیر آن کنید.
سوالات متداول
گوگل سرچ کنسول چیست؟
گوگل سرچ کنسول مجموعه ای از ابزارهایی است که به شما امکان می دهد تا بر عملکرد وب سایت خود نظارت کنید، مشکلات را شناسایی کنید و رتبه آن را در گوگل بهبود بخشید. این یک ابزار آنلاین رایگان است که گوگل با جزئیاتی در مورد وب سایت شما و کاربرانی که از آن بازدید می کنند ارائه می دهد.
نحوه استفاده از گوگل سرچ کنسول
هنگام یادگیری نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل، ابتدا وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. سپس، عملیاتی را تنظیم کنید که می خواهید به طور مداوم بهینه سازی کنید. در مرحله بعد، یک نقشه سایت ارسال کنید و در نهایت، پس از راه اندازی کنسول جستجوی گوگل، معیارهایی را برای اهداف پالایش و گزارش دهی یاد بگیرید.
چگونه گوگل سرچ کنسول را راه اندازی کنیم
با ورود به حساب Google خود شروع کنید، کنسول جستجوی Google را باز کنید و سایت خود را اضافه کنید. در نهایت، دامنه یا پیشوند URL خود را اضافه کنید تا حساب خود را تأیید کنید و شروع به استفاده از ویژگی ها کنید.
GSC به چه معناست؟
GSC مخفف Google Search Console است، ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل که به کاربران امکان می دهد سلامت جستجوی وب سایت خود را بررسی کنند.
چگونه کاربران را به گوگل سرچ کنسول اضافه کنم؟
یک ویژگی کنسول جستجوی گوگل می تواند حداکثر ۱۰۰ کاربر داشته باشد. برای افزودن یک ویژگی جدید، به تنظیمات بروید، روی Users & Permissions کلیک کنید، روی Add user کلیک کنید، ایمیل حساب Google آنها را وارد کنید و سطح مجوز آنها را انتخاب کنید.
GSC چه می کند؟
گوگل سرچ کنسول ابزار رایگان گوگل است که به شما امکان می دهد ببینید که سایت شما چقدر ایندکس شده و عملکرد خوبی در گوگل دارد.
نتیجه
گوگل سرچ کنسول به شما بینش قدرتمندی در مورد نحوه عملکرد سایت شما و همچنین کارهایی که می توانید برای حفظ توجه Google انجام دهید ارائه می دهد . اکنون میدانید که چگونه ترافیک را با Google Console افزایش دهید، یاد بگیرید که چگونه از دادههای GSC برای رفع مشکلات سایت خود استفاده کنید.
آیا از گوگل سرچ کنسول استفاده می کنید؟ چه حوزه هایی را بیشتر مفید می دانید؟ لطفاً نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید و داده ها را تجزیه و تحلیل کنید!