طراحی پیام بازاریابی مناسب
بسیاری از صاحبین کسب و کار از من در مورد نحوه بازاریابی در کسب و کار خود راهنمایی می خواهند. قبل از اینکه بتوانم به این سوال پاسخ دهم، باید بدانم پیام های بازاریابی کلیدی صاحب کسب و کار چیست و مشتری آنها کیست. اغلب، وقتی پیام های بازاریابی را می پرسم، نگاهی گیج می کنم.
مدت ها قبل از اینکه شروع به انتخاب نحوه بازاریابی کسب و کار کوچک خود کنید، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید بگویید. پیام بازاریابی شما چیست؟ داشتن پیام های متفاوت برای بازارهای مختلف غیرمعمول نیست، اما مهم است که از ابتدا روی چیزی تمرکز کنید و ثابت قدم باشید. چند دستورالعمل وجود دارد که به خوبی به شما کمک می کند تا پیام بازاریابی خود را پیدا کنید:
- مختصر باشد. همه چیزهایی را که درباره کسب و کارتان باید بدانند را در المان بازاریابی خود وارد نکنید. چه چیزی شما را از سایرین در بازار متمایز می کند؟ پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما باید بخش مهمی از پیام بازاریابی شما باشد. در غیر این صورت شما فقط “بیشتر از یکسان” هستید. از میان جمعیت متمایز شوید و به مردم دلیل بدهید تا به جای رقیب با شما تجارت کنند.
- مقاوم باش. مردم را با چیزهای زیاد گیج نکنید و پیام خود را مرتباً تغییر ندهید. یک پیام ثابت راحت تر به خاطر سپردن. مدتی طول می کشد تا پیام شما از شلوغی ها بریده شود و شنیده شود. بنابراین اگر می خواهید پیام شما طنین انداز شود، باید همان پیام را بارها و بارها تکرار کنید.
- روی مشتری تمرکز کنید.همیشه پیام های بازاریابی ایجاد کنید که به جای محصول یا خدمات شما، مشتری را نشان دهد. این چیزی است که معمولاً به عنوان WIIFM شناخته می شود – آنچه در آن برای من وجود دارد. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشنده خودرو هستید و خودرویی که قصد فروش آن را دارید مجهز به ترمزهای ضد قفل پیشرفته ای است که می تواند مانع از تصادف شما شود. به جای اینکه ویژگی های ایمنی فنی سیستم ترمز را به مشتری خود بگویید، داستانی را به اشتراک بگذارید. داستان گویی یک ابزار فروش عالی است. بنابراین به نگرانی مشتری خود برای ایمنی متوسل شوید. می توانید توضیح دهید که خانواده مشتری شما در صورت وقوع یک طوفان برف بزرگ به دلیل پیشرفته ترین ترمزهای ضد قفل این خودرو در معرض خطر قرار نمی گیرند. تفاوت را ببین؟ به عنوان صاحب کسب و کار و نماینده اصلی فروش، باید خود را در نمایشگاه های مشتریان خود قرار دهید.
- به وعده های خود عمل کنید. هرگز چیزی را در المان بازاریابی خود تضمین نکنید، مگر اینکه کاملاً مثبت باشید که می توانید هر بار به آن وعده عمل کنید. ایجاد توقعات در بازار و سپس برآورده نکردن آنها، به سرعت شهرت شما را خدشه دار می کند. اخبار مربوط به خدمات بد به سرعت در حال حرکت است.
در نهایت، مطمئن شوید که همه پیام های بازاریابی شما با اقدامات شما مطابقت دارند. این به عنوان یکپارچگی برند شناخته می شود. بسیاری از برندهای تجاری این اشتباه وحشتناک را مرتکب می شوند که در بازاریابی خود یک چیز می گویند و در مورد ارائه محصولات یا خدمات خود چیز دیگری را انجام می دهند. اگر در کمپین های بازاریابی خود به مردم بگویید که خدمات به مشتری مهم است، اما افرادی در سازمان خود دارید که شکایات را نادیده می گیرند یا به سفارشات عمل نمی کنند، در این صورت اثربخشی تلاش های بازاریابی خود را به حداقل می رسانید. همیشه، صحبت را ادامه دهید.