استراتژی دیجیتال مارکتینگ از تدوین تا اجرا

فهرست مطالب

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در عصر مدرن تجارت و فناوری، یک  استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی برای موفقیت سازمانی کاملاً حیاتی است. شرکت هایی که در دنیای دیجیتال شکوفا می شوند، معمولا منابع قابل توجهی را به  استراتژی دیجیتال مارکتینگ اختصاص می دهند. در این فرآیند، سازمان‌ها می‌توانند از طریق پلتفرم‌های دیجیتال مختلف به مشتریان دسترسی پیدا کنند، که باعث افزایش درآمد مثبت و نرخ تبدیل بهبود یافته می‌شود.

از دیدگاه سطح بالاتر، استراتژی بازاریابی فرآیند شناسایی اهداف بازاریابی خاص است. یک استراتژی بازاریابی کلی اهداف قابل دستیابی را برای کانال های سنتی (چاپ، رادیو، پخش) و دیجیتال برجسته می کند. با استفاده از استراتژی ها و اهداف تعیین شده، بازاریابان متقاعد کننده تاکتیک های بازاریابی مختلف لازم برای دستیابی به آن اهداف  استراتژی دیجیتال مارکتینگ را ارزیابی خواهند کرد.

تاکتیک های بازاریابی مجموعه یا مجموعه ای از روش ها یا اقدامات استراتژی دیجیتال مارکتینگ با هدف ارتقای کالاها یا خدمات یک کسب و کار هستند. هدف به حداکثر رساندن فروش و حفظ یک کالا یا خدمات رقابتی است. خوب، در این زمینه، به معنای محصول است. طبق گفته fluentCRM، که در ابزارهای اتوماسیون بازاریابی تخصص دارد، کلمه تاکتیک به تنهایی به معنای استراتژی یا اقدامی است که با دقت برنامه ریزی شده است که هدف آن دستیابی به یک هدف خاص است. به عبارت دیگر، روشی برنامه ریزی شده برای انجام کاری. CoSchedule تعریف زیر را از اصطلاح بازاریابی دارد: تاکتیک‌های بازاریابی، اقدامات استراتژیکی هستند که ترویج یک محصول یا خدمات را برای تأثیرگذاری بر اهداف بازاریابی خاص هدایت می‌کنند.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ

تاکتیک‌های بازاریابی شامل طیف گسترده‌ای از استراتژی‌ها و اقداماتی است که مدیران بازاریابی انجام می‌دهند، مانند توزیع یا راه‌اندازی محصولات تبلیغاتی، ارسال ایمیل، و ارتباط از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، مقالات هدفمند و ایجاد عضویت در باشگاه و انجمن نیز از انواع تاکتیک های بازاریابی هستند. حتی ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی هم اکنون در دسترس هستند که می توانید آنها را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی پیاده سازی کنید.

تاکتیک های بازاریابی خوب
شرکتی با تاکتیک‌های خوب توانسته است از منابع مالی محدود خود بیشترین بهره را ببرد. به طور خاص، در مورد تبلیغ محصولات یا خدمات خود.

این اصطلاح به معنای استراتژی بازاریابی نیست.

کلمه استراتژی به برنامه ای برای دستیابی به یک هدف اشاره دارد. از سوی دیگر، یک تاکتیک نحوه اجرای آن طرح را توضیح می دهد.

به گفته BNBRANDING:

استراتژی دیجیتال مارکتینگ یک ایده است… مفهوم سازی از چگونگی دستیابی به هدف… تاکتیک بازاریابی اقدامی است که برای اجرای استراتژی انجام می دهید.”

مثال ها
در زیر چند نمونه از تاکتیک های بازاریابی آورده شده است:

ارسال ایمیل به مشتریان فعلی و مصرف کنندگان هدف.
دستیابی به مشتریان و مشتریان بالقوه از طریق وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و غیره. یک مشتری بالقوه شخصی است که به نظر من می تواند به مشتری تبدیل شود.
حضور در نمایشگاه های تجاری. حضور در نمایشگاه‌های تجاری نیز ممکن است یک تاکتیک بازاریابی باشد.
تلاش های مردمی مانند سخنرانی در رویدادهای انجمن صنعت یا اتاق بازرگانی.
قرار دادن تبلیغات بر روی بیلبوردها، تلویزیون، رادیو، آنلاین یا چاپی.
مقالات هدفمند را منتشر کنید. یک مقاله به خوبی نوشته شده می تواند منجر به بسیاری از سرنخ ها شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که نتیجه دادن مقالات بسیار بیشتر از مثلاً تبلیغات است.
عضویت در باشگاه و انجمن می تواند چندین تاکتیک بازاریابی را وارد فعالیت های شبکه شما کند. به عنوان مثال، می توانید کارت ویزیت خاصی داشته باشید که در کارکردهای مختلف تحویل می دهید. ممکن است پیامی در کارت ویزیت وجود داشته باشد که از خواننده دعوت می کند تا از یک صفحه خاص در وب سایت شرکت بازدید کند.
هارتفورد در مورد ترکیب تاکتیکی شما توصیه های زیر را ارائه می دهد:

«ترکیب تاکتیکی شما یک پیشنهاد تنظیم و فراموش کردن آن نیست. مطمئن شوید که نتایج خود را هر ماه اندازه گیری کنید و بر اساس نتایج هر تاکتیک تنظیمات را انجام دهید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ شامل ارزیابی اهداف خاصی است که از طریق کانال های آنلاین قابل دستیابی هستند. در عصری که بسیاری از مصرف‌کنندگان با دستگاه‌های تلفن همراه خود معاملات تجاری را انجام می‌دهند، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به خوبی اجرا شده می‌تواند برای موفقیت سازمانی حیاتی باشد.

در این زمینه، حسابرسی وضعیت فعلی دارایی‌های رسانه‌ای یک سازمان مهم است. مشاهده از طریق یک لنز کلان، به این معنی است که بازاریابان باید رسانه های دارای مالکیت، پولی و درآمدی سازمان خود را ارزیابی کنند:

  • رسانه های تحت مالکیت: رسانه های متعلق به هر کانال ارتباطی است که یک سازمان در اختیار دارد و تحت کنترل کامل آنها عمل می کند. از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها گرفته تا پادکست‌ها و کانال‌های ویدیویی، سازمان‌ها می‌توانند از رسانه‌های متعلق به خود استفاده کنند تا تقریباً با هر استراتژی یا تاکتیک بازاریابی مطابقت داشته باشند.
  • رسانه پولی: رسانه پولی به محتوایی اطلاق می‌شود که اشخاص ثالث در ازای دریافت پول از مالک نمایش می‌دهند. از محتوای حمایت‌شده گرفته تا بازاریابی تأثیرگذار و تبلیغات دیجیتال، رسانه‌های پولی در بسیاری از  استراتژی دیجیتال مارکتینگ رایج هستند.
  • رسانه‌های کسب‌شده: رسانه‌های کسب‌شده به محتوای شخص ثالثی اطلاق می‌شود که کاملاً جدا از شرکت یا برند است. در دنیای دیجیتال، این نوع قرار گرفتن در معرض اغلب به شکل جوایز، توصیفات، نقدها یا محتوای ارسال شده توسط کاربر رخ می دهد.

در نهایت، در استراتژی دیجیتال مارکتینگ به دنبال به حداکثر رساندن تأثیر رسانه های دارای مالکیت، پولی و درآمدی در دنیای دیجیتال است. در نتیجه، این استراتژی دیجیتال مارکتینگ کانال‌ها و رویکردهای متعددی را در بر می‌گیرد که شامل محتوای وب‌سایت و وبلاگ‌ها و همچنین تبلیغات آنلاین، توصیفات و بررسی‌ها. در پایان روز، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ بر اساس نوع تجارت و صنعت مورد نظر تغییر خواهد کرد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چه تفاوتی با تاکتیک ها یا کمپین های دیجیتال مارکتینگ دارد؟

در حالی که  استراتژی دیجیتال مارکتینگ شامل شناسایی اهداف است، تاکتیک های بازاریابی نشان دهنده گام ها یا اقدامات خاص مورد نیاز برای دستیابی به آن اهداف است. در فرآیند تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، لازم است تاکتیک هایی نیز برای ترسیم برنامه و جدول زمانی ایجاد شود. در غیر این صورت، اجرای صحیح استراتژی دیجیتال مارکتینگ و دستیابی به اهداف بازاریابی ممکن است دشوار باشد.

کمپین های بازاریابی دیجیتال نیز برای ارزیابی در این بحث حیاتی هستند. این کمپین های دیجیتال شامل اجرای استراتژی های بازاریابی در تمام کانال های دیجیتال یک سازمان است. تاکتیک های بازاریابی مورد استفاده برای اجرای این کمپین ها اغلب بر اساس کانال، مخاطبان و عوامل دیگر متفاوت است. اما یک کمپین بازاریابی دیجیتال موثر پیامی مشابه را در چندین کانال منعکس خواهد کرد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

چند نمونه رایج از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ در استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ بی شماری در استراتژی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که اغلب برای دستیابی به اهداف مختلف سازمانی و استراتژی های بازاریابی تنظیم می شوند. اما چندین تاکتیک رایج دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که بسیاری از سازمان ها با موفقیت از آنها استفاده می کنند، از جمله:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): سئو به بهینه سازی محتوا برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی اصلی اشاره دارد. با پیروی از شیوه های سئو ثابت شده با تمام محتوای دیجیتال، سازمان ها بهتر می توانند از طریق موتورهای جستجوی اصلی به مشتریان احتمالی دسترسی پیدا کنند.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM): SMM عمل استفاده از شبکه های رسانه های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان و برقراری ارتباط با پیام های شرکتی است. کسب‌وکارهایی که از تاکتیک‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی به طور مؤثر استفاده می‌کنند، می‌توانند مستقیماً از طریق کانال اجتماعی مورد علاقه خود به مشتریان دسترسی پیدا کنند.
  • تبلیغات دیجیتال: تبلیغات دیجیتال به قرار دادن تبلیغات شرکت در مکان های آنلاین مختلف از جمله موتورهای جستجو و شبکه های رسانه های اجتماعی اشاره دارد. قرار دادن پولی در نتایج جستجو و تبلیغات پاپ آپ نمونه هایی از تبلیغات دیجیتال هستند.
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC):  تبلیغات PPC زیرمجموعه ای از تبلیغات دیجیتال است که در آن شرکت ها تبلیغات را با وب سایت شخص ثالث برای هدایت ترافیک آنلاین انجام می دهند. اما برخلاف سایر اشکال تبلیغات، شرکت‌ها تنها زمانی هزینه تبلیغات PPC را پرداخت می‌کنند که کاربر روی لینک کلیک کند.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا روش استفاده از کانال های رسانه ای متعلق به یک شرکت برای هدف قرار دادن مشتریان احتمالی است. وقتی شرکت‌ها محتوای با کیفیت بالا را به طور منظم ایجاد و ارسال می‌کنند، می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی و افزایش ترافیک به وب‌سایت آنها کمک کند.
  • بازاریابی وب سایت: در حوزه بازاریابی محتوا، وب سایت یک سازمان ابزار بسیار قدرتمندی است. با ایجاد صفحات فرود با هدف جغرافیایی و بهینه‌سازی، یک سازمان می‌تواند به یک رهبر فکری در صنعت خود تبدیل شود و مشتریان بالقوه را با پیام‌های فراخوان موثر ببرد.
  • بازاریابی ایمیلی: برای ایجاد تعامل با پایگاه مخاطبان فعلی یا بالقوه یا رشد روابط با مشتری استفاده می شود. خدمات بازاریابی ایمیلی ابزاری قوی با موفقیت ثابت شده است.
  • محتوای دانلودی: زیرمجموعه ای از استراتژی وب سایت، محتوای دانلودی راهی کارآمد برای ایجاد سرنخ فراهم می کند. شرکت ها می توانند محتوای باکیفیت تولید کنند که مشتریان بالقوه بتوانند به صورت رایگان دانلود کنند و اطلاعات تماس با ارزشی را در این فرآیند ارائه دهند.

در مجموع، تاکتیک های بازاریابی مختلفی وجود دارد که سازمان ها هر روز از آنها استفاده می کنند. بازاریابان موفق می توانند اهداف را به وضوح شناسایی کنند و سپس تاکتیک های مناسب را برای دستیابی به آن اهداف انتخاب کنند، در حالی که تمرکز خود را بر استراتژی کلی، نیازهای تجاری و محدودیت های بودجه حفظ می کنند.

چگونه می توانم یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر تدوین کنم؟

همانطور که در زیر با جزئیات بیشتر بررسی شده است، ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر با پایبندی به این فرآیند پنج مرحله ممکن است:

(۱) انجام تجزیه و تحلیل SWOT

(۲) اهداف کسب و کار SMART را ایجاد کنید.

(۳) مشارکت در بخش بندی بازار

(۴) پرسونای خریدار ایجاد کنید. 

(۵) محدودیت های بودجه را شناسایی کنید.

۱٫ تجزیه و تحلیل SWOT را انجام دهید

سنگ بنای استراتژی دیجیتال مارکتینگ، تجزیه و تحلیل SWOT مخفف نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. از این منظر، SWOT شامل هر دو مؤلفه داخلی (نقاط قوت / ضعف) و خارجی (فرصت ها / تهدیدها) است:

  • نقاط قوت: نقاط قوت عوامل داخلی هستند که به سازمان ها کمک می کنند تا به اهداف خود برسند و به طور بالقوه از آنها فراتر روند. نمونه هایی از نقاط قوت می تواند شامل فروش و سود بالا، وفاداری مشتری، کارمندان بلندمدت، یا برند/فرهنگ جذاب باشد.
  • نقاط ضعف:نقاط ضعف عوامل داخلی هستند که مانع از رسیدن کسب و کارها به اهدافشان می شود. نمونه هایی از نقاط ضعف می تواند شامل محصولات یا خدمات نامناسب بازاریابی شده، شکایات منظم مشتریان، سطوح بالای گردش مالی کارکنان، تامین مالی ناکافی، یا مشکلات زنجیره تامین باشد.
  • فرصت‌ها:فرصت‌ها موقعیت‌های بالقوه مثبت و خارجی را نشان می‌دهند که ممکن است به یک سازمان در موفقیت در آینده کمک کند. نمونه‌هایی از فرصت‌ها می‌تواند شامل تغییر نگرش یا آرزوها، قوانین یا قوانین جدید، موافقت‌نامه‌های تجاری یا حذف تعرفه‌ها/تحریم‌ها باشد.
  • تهدیدها: تهدیدها موقعیت های بالقوه منفی و خارجی را نشان می دهند که ممکن است در آینده به سازمان آسیب برساند. نمونه هایی از تهدیدها می تواند شامل تغییرات در بازار کار، افزایش هزینه های عرضه، یا رقابت/فناوری جدید باشد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

۲٫ اهداف تجاری SMART را ایجاد کنید

یکی دیگر از مخفف های محبوب در زمینه استراتژی دیجیتال مارکتینگ ، SMART به اهداف تجاری که خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به موقع هستند اشاره دارد. با ایجاد اهداف کسب و کار SMART، سازمان ها می توانند اطمینان حاصل کنند که استراتژی دیجیتال مارکتینگ آنها در جهت مثبت به جلو حرکت می کند.

به منظور ایجاد اهداف کسب و کار SMART ، بازاریابان و رهبران باید سوالات زیر را ارزیابی کنند:

  • خاص: من برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنم، چرا مهم است و چه چیزی لازم است؟
  • قابل اندازه گیری: چگونه می توانم پیشرفت را برای رسیدن به ضرب الاجل ها و رسیدن به هدف نهایی اندازه گیری و پیگیری کنم؟
  • دست یافتنی: بر اساس منابع موجود و محدودیت های موجود، آیا هدف نهایی واقعاً قابل دستیابی است؟
  • مرتبط: با توجه به نیازها/واقعیت های تجاری غالب و محیط کلی، آیا هدف نهایی در این زمان ارزشمند است؟
  • به موقع: چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که به سمت هدف نهایی پیشرفت کنم؟ چه فوایدی در مقابل کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت انتظار می رود؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

۳٫ در بخش بندی بازار شرکت کنید

بخش‌بندی بازار معمولاً یک بخش حیاتی از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مؤثر است. این عمل شامل تقسیم بازار هدف یا مخاطبان سازمان به گروه های کوچکتر است. با تقسیم کل پایگاه مشتری به قطعات قابل هضم، تنظیم تاکتیک های بازاریابی منحصر به فرد برای هر بخش بازار آسان تر می شود.

در حوزه تقسیم‌بندی بازار، سازمان‌ها معمولاً با چهار دسته شروع می‌کنند:

  • جمعیت شناختی:تقسیم بندی جمعیتی در زمینه کسب و کار به مصرف کننده (B2C) رخ می دهد و بر ویژگی های شخصی تمرکز می کند. تقسیم بندی جمعیتی از عواملی مانند سن، تحصیلات، جنسیت یا جغرافیا برای تقسیم مشتریان به دسته ها استفاده می کند.
  • فیرموگرافیک:تقسیم بندی فیرموگرافیک در زمینه کسب و کار به کسب و کار (B2B) رخ می دهد و بر ویژگی های سازمانی تمرکز دارد. بخش بندی فیرموگرافیک عواملی مانند درآمد، صنعت، مکان یا تعداد کارکنان را بررسی می کند تا کسب و کارها را به دسته ها تقسیم کند.
  • روانشناختی: تقسیم بندی روانشناختی می تواند در زمینه های B2C یا B2B رخ دهد. تقسیم‌بندی روان‌شناختی عواملی مانند شخصیت، نظرات، اهداف یا سبک زندگی را بررسی می‌کند تا بالقوه‌ها را به دسته‌هایی تقسیم کند.
  • رفتاری: تقسیم بندی رفتاری می تواند در زمینه های B2C یا B2B رخ دهد. بخش‌بندی رفتاری عواملی مانند تاریخچه خرید، وفاداری به برند یا الگوهای استفاده را بررسی می‌کند تا مشتریان بالقوه را به دسته‌هایی تقسیم کند.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

۴٫ پرسونای خریدار بسازید

شخصیت‌های خریدار که اغلب همراه با تقسیم‌بندی بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند، پروفایل‌های خیالی هستند که نشان دهنده مشتری هستند. شخصیت های خریدار به ویژه در کمک به درک مشتریان یک شرکت – اعم از موجود، بالقوه یا دلخواه – مفید هستند. به همین ترتیب، شخصیت های خریدار از صنعت به صنعت و سازمانی به سازمان دیگر بسیار متفاوت است.

همانطور که در بالا ذکر شد، برای بازاریابان یک روش رایج است که شخصیت های خریدار را با طرح های تقسیم بندی بازار یکی کنند. در انجام این کار، بازاریابان تلاش می‌کنند تا پروفایل‌هایی از مشتریان ایده‌آل را بر اساس داده‌های جمعیت شناختی، فرموگرافی، روان‌شناختی و رفتاری ایجاد کنند. به این ترتیب، سازمان‌ها می‌توانند به‌طور جداگانه پیام‌ها، محصولات و خدمات خود را برای مطابقت با شخصیت‌های مختلف خریدار و بخش بازار سفارشی کنند. بریم سراغ پنجمین المان استراتژی دیجیتال مارکتینگ. 

 

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

۵٫ شناسایی محدودیت های بودجه

اساساً، سازمان‌های تجاری و غیرانتفاعی با هر سلیقه‌ای باید اطمینان حاصل کنند که بودجه مناسبی برای اجرای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر دارند. حتی بهترین استراتژی ها و تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ به جریان نقدی کافی بستگی دارد. در نتیجه، برای سازمان ها حیاتی است که به طور واقع بینانه در مورد بودجه خود فکر کنند تا تعیین کنند کدام تاکتیک های بازاریابی قابل دستیابی و مقرون به صرفه هستند.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

کدام نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال برای سازمان من بهترین است؟

اجزای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ دیجیتال ایده آل می تواند از سازمانی به سازمان دیگر نوسان زیادی داشته باشد. به هر حال، دستورالعمل‌های کلی کسب‌وکار و اهداف بازاریابی خاص، تفاوت‌ها را منعکس می‌کنند، که اغلب بر اساس فرهنگ، پیشنهادات محصول، اهداف درآمدی و موارد مشابه است.

اما با همسو کردن استراتژی‌ها و تاکتیک‌های متعدد با اهداف کسب‌وکار SMART و پرسونای خریدار تقسیم‌بندی شده، کسب‌وکارها در هر شکل و اندازه می‌توانند از مزایای استراتژی دیجیتال مارکتینگ بهره‌مند شوند. اگرچه مزایای دقیق بر اساس میزان منابع اختصاص داده شده به استراتژی ها و تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ متفاوت است.

برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک، استراتژی دیجیتال مارکتینگ احتمالاً بر تاکتیک های مقرون به صرفه برای دستیابی به اهداف سازمانی متمرکز خواهد بود. این سازمان ها می توانند از SEO، SMM و بازاریابی محتوا با هزینه کم برای تحقق اهداف بازاریابی دیجیتال استفاده کنند. مانع کمتر ورود و هزینه برای این تاکتیک ها، سازمان ها را با هر شکل و اندازه ای قادر می سازد از مزیت استفاده کنند.

همانطور که سازمان ها رشد می کنند، بودجه بازاریابی و تبلیغات آنها معمولاً در نوع خود افزایش می یابد. بر این اساس، مزایای بالقوه تاکتیک‌های بازاریابی مؤثر می‌تواند از طریق همپوشانی بازاریابی، تبلیغات، و کمپین‌های روابط عمومی/سرمایه‌گذار به طور تصاعدی افزایش یابد. همه اینها را با هم اضافه کنید، و سازمان هایی که بودجه و منابع قابل توجهی را به بازاریابی دیجیتال اختصاص می دهند، می توانند پاداش های فوق العاده ای کسب کنند.

آیا برای اجرای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به کمک نیاز دارید؟

اگر برای ایجاد یا اجرای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به کمک نیاز دارید،می توانید به آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده تماس بگیرید.

بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای استفاده چیست؟

اکثر کسب و کارها با معمایی روبرو هستند. نیاز آشکار به افزایش دید برای بهبود چشمگیر فروش وجود دارد. اما برای دیده شدن بیشتر، کسب و کارها باید پول بیشتری خرج کنند. وقتی آن چاه خشک شد، چه کاری باید انجام دهید؟

هیچ پاسخ واضح و روشنی برای آن سوال وجود ندارد که همه شرایط را پوشش دهد. اما کارهایی وجود دارد که می‌توان امروز، در حال حاضر، حتی با یک بودجه بسیار اندک، انجام داد تا مشتریان بیشتری را بدون شکست‌نقطه به دست آورد. با این حال، همه چیز به زمان خلاصه می شود. اگر کمبود پول دارید، مطمئناً بهتر است زمان کافی برای سرمایه گذاری داشته باشید.

در هر صورت، تا زمانی که اصول یک کسب و کار سالم وجود دارد و با تلاش خالصانه برای افزودن ارزش، به طور خستگی ناپذیر برای ایجاد یک رابطه معتبر با مصرف کننده تلاش می کنید، ۱۰ استراتژی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.  

مقاله مرتبط  مراحل قیف بازاریابی: چگونه می توان در هر یک از آنها سرنخ ها و فروش بیشتری کسب کرد

۱٫ از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

شما نمی توانید شبکه های اجتماعی را در استراتژی دیجیتال مارکتینگ نادیده بگیرید. آنجاست که به اصطلاح جادو اتفاق می افتد. برخی از کسب و کارها صرفاً بر روی شبکه های اجتماعی ساخته شده اند. در ابتدا می تواند ترسناک باشد. مطمئن. اما با افزایش سرعت، پست کردن در رسانه های اجتماعی را در طول زمان آسان تر و آسان تر خواهید یافت.

البته، اگر پولی برای سوزاندن دارید، می توانید یک مدیر شبکه های اجتماعی نیز استخدام کنید. اما اگر این کار را نکردید، فقط خودتان باشید. معتبر باشید افکار خود را ارسال کنید محصولات خود را ارسال کنید هر چیزی که به نظر شما مرتبط و مفید است را منتشر کنید که به مخاطبان شما کمک کند یا درباره شما و کسب و کار شما بیشتر بدانند یا در مورد صنعتی که در آن فعالیت می کنید.

از پیام های مستقیم در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و حتی اسنپ چت یا توییتر برای ارتباط با سایر مشاغل موفق یا حتی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه ای که ممکن است به دنبال محصولات و خدمات شما باشند، استفاده کنید. این استراتژی دیجیتال مارکتینگ بسیار قدرتمند است.

۲٫ آموزش های ویدئویی ایجاد کنید.

یکی از موثرترین راه ها برای اطلاع رسانی در مورد کسب و کارتان در استراتژی دیجیتال مارکتینگ، ایجاد آموزش های ویدئویی است. چیزهای مفیدی را به مردم بیاموزید. آنها را از طریق آن عبور دهید. دستشونو بگیر آموزش های گام به گام بسیار محبوب هستند. هرچه در این زمینه بهتر باشید و ارزش بیشتری ارائه دهید، سریع‌تر می‌توانید دید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

امروزه یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا پس از گوگل است. هر وقت کسی بخواهد چیزی را به صورت بصری یاد بگیرد، به آنجا سر می‌زند. احتمالاً بارها و بارها خودتان این کار را انجام داده اید. بنابراین فقط از خود بپرسید که چه چیزی می توانید در کسب و کار خود آموزش دهید که به مصرف کنندگان کمک کند تا برخی از مشکلات را حل کنند؟ در وهله اول چه چیزی باعث شد وارد تجارت شوید؟

سخت ترین قسمت؟ شنیدن صدای خود در حال پخش و حتی دیدن خود. در حال حاضر، لازم نیست به صورت بصری در دوربین ظاهر شوید، اما احتمالاً نیاز به شنیده شدن دارید. به مرور زمان به آن عادت می کنید. اما نمی‌توانید دید و دسترسی یوتیوب را نادیده بگیرید، پس از همین امروز شروع به ساخت ویدیوهای معتبر و مفید برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ کنید.

۳٫ همین الان وبلاگ نویسی را شروع کنید.

مطمئنا، شما می توانید یک وبلاگ راه اندازی کنید . اگر وبلاگی برای کسب و کار خود برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارید، باید فوراً آن را راه اندازی کنید. اما لازم نیست فقط در وبلاگ خود وبلاگ بنویسید. اکثر مردم وبلاگ نویسی را پیش پا افتاده می دانند، زیرا آنها در معرض دید نیستند. حقیقت این است که وبلاگ شما مانند یک بیابان برهوت می شود مگر اینکه بدانید دارید چه می کنید.

اما این فقط در مورد ارسال ایده های خود در وبلاگ خود نیست. شما باید وبلاگ نویسی معتبر را شروع کنید. از پلتفرم هایی مانند Medium برای ارسال محتوا استفاده کنید. در Quora و Reddit به سوالات پاسخ دهید. یا به پلت فرم انتشار لینکدین بروید. اینها همه حوزه‌های مرجعی هستند که هر کسی می‌تواند در آن پست کند، که مخاطبان زیادی دارند و همین الان دسترسی فوری و فوری به شما می‌دهند.

هنگامی که وبلاگ را انجام می دهید، مطمئن شوید که به طور موثر وبلاگ می نویسید. مطالب کوتاه ارسال نکنید به ارزش افزوده فکر کنید. آیا نگران افشای تمام اسرار تجاری خود هستید؟ نباش. مردم آنقدر ارزش قائل شوید که فوراً در نظر آنها یک مرجع شوید. این یکی از قوی ترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که می توانید برای بازاریابی هر کسب و کاری از آن استفاده کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

۴٫ بهینه سازی موتور جستجو را درک کنید.

این حوزه ای از استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که من به شدت به آن علاقه دارم. اما این همچنین منطقه ای است که بسیاری از مردم به شدت از آن وحشت دارند. بله، سئو می تواند ترسناک باشد. اما می تواند قدرتمند نیز باشد. و هنگامی که یاد می گیرید از آن استفاده کنید و SEO را به روش صحیح یاد می گیرید، آسمان واقعاً محدودیت است.

شرکت‌هایی وجود دارند که به شما یاد می‌دهند چگونه از PBN‌های مشکوک و دیگر طرح‌های لینک برای «فریب دادن» گوگل استفاده کنید. ممکن است نتایج کوتاه مدت داشته باشد، اما در دراز مدت، شما در آب داغ فرود خواهید آمد. با سئو نمی توانید از میانبر استفاده کنید. درست مانند تجارت، اگر می خواهید نتایج را ببینید، باید برای کار و زمان صرف کنید.

چند نکته برای انجام این کار به روش صحیح؟ کلمات کلیدی را اسپم نکنید دستها پایین. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که اکثر مردم مرتکب می شوند. ضمن ادای احترام به موتورهای جستجو، محتوای خود را برای انسان ایجاد کنید. اما مهمتر از آن، اطمینان حاصل کنید که هر آنچه را که منتقل می کنید، روشنگر، جذاب، منحصر به فرد است و ارزش فوق العاده ای به آن اضافه می کند. بریم سراغ ۵ امین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

۵٫ از تأثیرگذاران اهرمی استفاده کنید.

آیا می‌خواهید بدون اینکه سال‌ها طول بکشد تا مخاطبان خود را از طریق استراتژی دیجیتال مارکتینگ افزایش دهید، کلمه را در رسانه‌های اجتماعی مطرح کنید؟ پس مطمئناً باید از اینفلوئنسرها استفاده کنید. اما نکته کلیدی یافتن اینفلوئنسر مناسب است. شما مجبور نیستید با اینفلوئنسرها با میلیون ها فالوور همراه شوید. شما می توانید میکرو اینفلوئنسرهایی را با ده ها هزار یا حتی صد هزار دنبال کننده انتخاب کنید.

 اینفلوئنسر مناسب را در جایگاه خود پیدا کنید تا مخاطب مناسب را هدف قرار دهید. این فقط در مورد انتشار پیام شما نیست. این در مورد انتشار پیام شما به پایگاه مصرف کننده مناسب است. اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، به احتمال زیاد می‌توانید با سرمایه‌گذاری کمی که در مورد سود بالقوه‌ای که می‌تواند بازگرداند فکر کنید، به مخاطبان قابل توجهی دست پیدا کنید.

اگر سیستم ها و محصولات فروش شما در جای خود هستند، پس این منطقی است. اگر پیشنهادی دارید که به وضوح در حال تبدیل است و صرفاً در مورد دید بیشتر است، احتمالاً در حال حاضر این استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب برای شما است. وضعیت را ارزیابی کنید و با تأثیرگذاران تماس بگیرید و قیمت آنها را بسنجید. تست های کوچک انجام دهید و ببینید چه چیزی کار می کند، سپس مقیاس کنید.

۶٫ یک آهنربای دریافت لید عالی بسازید.

اثربخشی بسیار زیاد در استراتژی دیجیتال مارکتینگ واقعاً به ایجاد یک آهنربای لید عالی خلاصه می شود. من متوجه شده ام که آهنربای لید مناسب ارائه شده به مخاطبان مناسب می تواند نتایج انفجاری داشته باشد. بهترین راه برای انجام این کار این است که اگر بتوانید نقاط درد مناسب را شناسایی کنید و راه حلی را در آهنربای لید خود ارائه دهید، در این صورت به خوبی در راه هستید.

مصرف کنندگان در جایگاه شما با چه مشکلی مواجه هستند؟ در وهله اول چه چیزی باعث شد وارد تجارت شوید؟ این سوالات را قبل از ساخت آهنربای لید از خود بپرسید. هر چه در ابتدا مشکل یا نقاط درد را بهتر شناسایی کنید، در واقع با راه حلی در آهنربای لید خود بهتر می توانید آن را برطرف کنید.

چه نوع آهنربای لیدی باید بسازید؟ این می تواند یک کتاب الکترونیکی، یک چک لیست، یک ویدیو و موارد دیگر باشد. البته این فقط مربوط به آهنربای لید نیست. شما باید یک صفحه فشرده با کپی فروش بسیار جذاب داشته باشید تا مردم را به قیف شما بیاندازید. اما همه چیز با یک آهنربای لید عالی شروع می شود. هرچه بهتر باشد، در دستیابی به مخاطبان خود مؤثرتر خواهید بود.

مقاله مرتبط  مشاوره دیجیتال مارکتینگ

۷٫ از تبلیغات با هدف گذاری مجدد استفاده کنید.

یکی از قوی‌ترین روش‌هایی که این روزها می‌توانید برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، تبلیغات هستند. با تبلیغات ریتارگتینگ، می توانید به یک مخاطب بسیار خاص دسترسی پیدا کنید و می توانید این کار را خیلی راحت انجام دهید. شما می توانید بر اساس علاقه، سن، وضعیت روابط، موقعیت جغرافیایی و بسیاری موارد دیگر هدف قرار دهید.

اما ترفند در اینجا برای به دست آوردن نتایج عالی فقط در مورد ترافیک کلیک نیست. شما باید روی تبدیل ها و هدف گذاری مجدد از طریق کوکی ها ها تمرکز کنید.

۸٫ از LinkedIn به روش درست استفاده کنید.

آیا ویدیویی در پروفایل لینکدین خود دارید؟ آیا می دانستید که می توانید به راحتی یکی را اضافه کنید؟ چرا برای معرفی خود و کسب و کارتان وقت نمی گذارید. آن را به توضیحات نمایه خود لینک دهید. این یک راه آسان برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ منفعلانه کسب و کار شما است، و زمانی که به درستی انجام شود، می تواند به نتایج تکان دهنده ای منجر شود.

اگر کانکشن زیادی در لینکدین دارید و واقعاً در آنجا پست نمی‌گذارید، فوراً شروع کنید. شما می توانید به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید، به خصوص زمانی که پست های شما در فضای مجازی منتشر می شوند. این مکان عالی برای انتقال سفر کارآفرینی است. در مورد چالش های خود صحبت کنید و داستان بگویید. هرچه داستان‌های شما مؤثرتر باشد، وقتی ویروسی می‌شوید، پتانسیل شما بیشتر خواهد بود.

همچنین می توانید با سایر مشاغل ارتباط برقرار کرده و با کارآفرینان همفکر در لینکدین همکاری کنید. این یک منبع عالی برای همه چیزهای تجاری است و بسیاری از مردم این موضوع را نادیده می گیرند.

۹٫ یک برنامه افیلیت ایجاد کنید.

اکثر مردم قدرت بازاریابی افیلیت را درک نمی کنند. شرکت های وابسته می توانند سوخت عظیمی برای رشد فراهم کنند. اما نزدیک شدن به شرکای مناسب همیشه به این راحتی نیست. اگر می خواهید وابسته بزرگتر شما را جدی بگیرد، باید تبدیل خوبی داشته باشید.

 پشتکار می‌خواهد و برای گذراندن آن سختی واقعی لازم است. بسیاری از ما پس از چند ناکامی ناامید می شویم.

بسیاری از وب سایت ها وجود دارند که می توانید از آنها  برای استفاده در استراتژی دیجیتال مارکتینگ کنید.

۱۰٫ از  بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

بخشی از هر قیف فروش خوب، بازاریابی ایمیلی است. اینها پیام های خودکاری هستند که پس از عضویت در لیست شما برای کاربران ارسال می شود. از  ایمیل خود برای ایجاد رابطه با مشترک استفاده کنید. معتبر و شفاف باشد. و سفر خود را منتقل کنید.

از پاسخ ها و کلیک های ایمیل برای بخش بندی لیست خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شخصی روی یک لینک خاص کلیک کند، به وضوح به چیزی علاقه نشان داده است. آن مشترک را تگ کنید تا بعداً برای آنها بازاریابی کنید. اگر کسی خرید کرد، او را به عنوان خریدار تگ کنید. شناسایی خریداران و علایق مشترکین شما برای بخش بندی بسیار مهم است.

وقتی پخش را ارسال می کنید، تست تقسیم را انجام دهید. همه چیز را تقسیم کنید، در واقع، تا زمانی که ماشه را نکشید و واقعاً آن را آزمایش نکنید، هرگز نمی‌دانید چه چیزی مؤثرتر است. این به شما کمک می کند تا درک کنید که مخاطبان شما به چه چیزی بهتر پاسخ می دهند، و شما را به یک ارتباط بهتر تبدیل می کند و بهتر می توانید به مشتریان خود بفروشید.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.