افزایش فروش فروشگاه آنلاین

فهرست مطالب

۸ روش بی نظیر برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین به سادگی با استفاده از داده ها

اغلب اوقات، صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک خود را در تاریکی در مورد چگونگی بهبود صفحات محصول، تجربه کاربران و افزایش فروش خود می بینند. در حالی که در واقع پاسخ درست در مقابل آنهاست. داده های آنها پاسخ است. از داده‌ها، می‌توانید بینش‌هایی درباره رفتار، بازگشت سرمایه مورد انتظار و تعاملات با مشتریان در جهت افزایش فروش فروشگاه آنلاین دریافت کنید.

 افزایش فروش فروشگاه آنلاین

تعدادی از منابع داده وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا باعث افزایش فروش فروشگاه آنلاین شود. در این پست، من قصد دارم ترفندها و نکاتی را از هشت نقطه داده مختلف به اشتراک بگذارم تا به شما کمک کند:

  • متن صفحه محصول خود را بهبود بخشید
  • سئوی تجارت الکترونیک خود را تقویت کنید
  • تعامل بیشتری را از مشتریان خود جلب کنید
  • سفر خریدار خود را بهتر درک کنید
  • برند آنلاین قوی ایجاد کنید
  • درک کنید که مشتریان شما واقعاً چه می خواهند

البته همه این مزایا منجر به بازاریابی موثرتر، ارتباطات قوی تر با مخاطبان، افزاش فروش فروشگاه آنلاین و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد. پس بیایید شروع کنیم.

مقاله مرتبط  مشاوره دیجیتال مارکتینگ

چگونه از داده ها برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین استفاده کنیم

صاحبان مشاغل و بازاریابان همیشه در جستجوی راه هایی برای معرفی بهتر کسب و کار و بازاریابی خود به مشتریان خود هستند.

 همیشه استراتژی‌های جدیدی وارد بازار می‌شوند، اما چیزی که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که بسیاری از بهترین تاکتیک‌ها درست زیر نظر ما هستند.

 ما روی انبوهی از داده‌ها نشسته‌ایم که وقتی برای تجزیه و تحلیل و اعمال آن وقت بگذاریم، می‌تواند منجر به بازدهی بزرگ برای کسب‌وکار ما شود. در اینجا هشت منبع داده از این قبیل وجود دارد که ارزش آن را برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین شما دارند.

۱٫ از گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل ترافیک و رفتار خریدار استفاده کنید

اگر در سطح بین‌المللی می‌فروشید، می‌توانید داده‌های دقیقی را از گوگل آنالیتیکس در مورد اینکه از کدام کشورها ترافیک دریافت می‌کنید و چه کشورهایی تبدیل‌های بیشتری ایجاد می‌کنند، بیابید. با استفاده از Google Analytics، می توانید جزئیات مهم رفتار مشتری خود را در فروشگاه آنلاین خود ردیابی کنید و می توانید آن جزئیات را تجزیه و تحلیل کنید تا پیشنهادات، تبلیغات فروش یا حتی فقط محتوای بازاریابی خود را بهبود ببخشید تا آنها را طولانی تر درگیر کنید و خریدهای بیشتری را تشویق کنید. 

۲٫ داده های فروشگاه خود را برای پیگیری سفر مشتری در هر بخش تجزیه و تحلیل کنید

چه در حال راه اندازی یک تجارت الکترونیک یا فروشگاه خرده فروشی، بسیاری از صاحبان مشاغل این اشتباه رایج را مرتکب می شوند که سخت تلاش می کنند تا بهترین تجربه کاربری را ارائه دهند، اما بدون اینکه بدانند آیا زمان خود را به موثرترین استراتژی ها اختصاص می دهند یا خیر. بنابراین چگونه می دانید کدام استراتژی های تجارت الکترونیک برای مشتری شما موثرتر است؟ شما هر روز داده های فروشگاه خود را تجزیه و تحلیل می کنید.

افزایش فروش فروشگاه آنلاین

اگر یک وب‌سایت وردپرسی دارید که قالب ووکامرس واکنش‌گرا را اجرا می‌کند، داشبورد به شما این امکان را می‌دهد تا تمام مراحل سفر مشتریان خود را ببینید تا بتوانید با نیازها و علایق آنها آشنا شوید و به آنها پاسخ دهید تا باعث افزایش فروش فروشگاه آنلاین شود. این ممکن است دست و پا گیر به نظر برسد، اما خوشبختانه، لازم نیست در هر بخش از فروشگاه خود ماهر باشید. داشبورد و افزونه هایی که استفاده می کنید باید کارهای سنگین را انجام دهند. نکته مهم برای شما این است که روزانه آن را تحت نظر داشته باشید و مراقب تغییرات مهم باشید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از داده های فروشگاه خود پیاده سازی کنید:

۳. اینسایت شبکه های اجتماعی را بررسی کنید.

در حالی که بازاریابان تجارت الکترونیک هنوز به سئوی تجارت الکترونیک و سایر استراتژی های بازاریابی اعتماد دارند، شبکه های اجتماعی را در جهت افزایش فروش فروشگاه آنلاین نباید نادیده گرفت.

به گفته Smart Insights، بیش از نیمی از جهان در حال حاضر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. رقبای شما در حال حاضر از آن برای اجرای کمپین های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بنابراین شما نیز باید این کار را انجام دهید.

 می توانید به راحتی کمپین برند خود را در شبکه های اجتماعی شروع کنید و ترافیک را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید. برای انجام این کار، باید پروفایل های شبکه های اجتماعی خود را ایجاد و تبلیغ کنید و از مردم بخواهید که صفحات شما را دنبال کنند، شما را در گفتگوها و پست ها تگ کنند، در بحث ها شرکت کنند و در مورد کار شما نظر دهند.

افزایش فروش فروشگاه آنلاین

اما این یک خیابان یک طرفه نیست. در جامعه شبکه های اجتماعی خود، شما نیز پست‌های آن‌ها را لایک کنید، نظر بدهید. مشکلات اعضای خود را رسیدگی و حل کنید. سعی کنید محصول خود را با درخواست بازخورد آنها بهبود بخشید و از نظرات آنها استقبال کنید.

این نوع گفت‌وگو می‌تواند به تبدیل اعضای گروه به سرنخ و مشتری برای فروشگاه آنلاین شما برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین کمک کند، اما مهم‌تر از آن، اعضای جامعه‌ای که ارزش‌های برند شما را نمایندگی می‌کنند.

این فعالیت در داشبورد پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی شما ردیابی می‌شود، جایی که می‌توانید درباره اینکه کدام پست‌ها، جمعیت‌شناسی، محصولات، زمان انتشار و موارد دیگر موفق‌تر بوده‌اند، اطلاعاتی کسب کنید.  

با شهرت آنلاین خوب از طریق فروشگاه آنلاین و صفحات شبکه های اجتماعی خود، می توانید دسترسی خود را به شبکه ها و مخاطبان دنبال کنندگان خود افزایش دهید، بنابراین اگر قبلاً شبکه های اجتماعی را در استراتژی تجارت الکترونیک خود ادغام نکرده اید، شروع کنید!

۴٫ از داشبورد تجارت الکترونیک خود برای ایجاد وفاداری و حتی سئو استفاده کنید

افزایش فروش فروشگاه آنلاین

در پنل مدیریت هر فروشگاه تجارت الکترونیک، می‌توانید یک داشبورد سفارشی ایجاد کنید که تجزیه و تحلیل تعامل و وفاداری مشتری را به شما ارائه می‌دهد . با کمک این داده ها، به راحتی می توانید درک کنید که چگونه می توانید پیشرفت کنید. حتی اگر با اعداد خوب نیستید، این داشبورد دارای برخی از ساده ترین ماتریس ها است که به شما ایده می دهد که چه نوع مراحلی را برای افزایش تعامل در فروشگاه خود باید انجام دهید.

به عنوان مثال، به شما کمک می کند تا تعامل مشتری خود را با محصول و صفحه فرود ببینید و در چه روزی ترافیک بیشتری به فروشگاه خود دریافت می کنید. 

اگر ترافیک زیادی دریافت نمی کنید، می توانید با بهبود متن وب سایت خود، تعامل مشتری را بهبود ببخشید. متن خود را برای کلمات کلیدی با حجم بالا که مردم در رابطه با محصولات و خدمات شما استفاده می کنند بهینه کنید تا بتوانید در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای آن جستجو و جوها رتبه بالایی داشته باشید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

۵٫ سبدهای مشتریان خود را برای بهبود تبلیغات و خریدها تجزیه و تحلیل کنید

رها شدن سبد خرید از سایت های تجارت الکترونیک به یک نگرانی اصلی برای صاحبان فروشگاه های آنلاین تبدیل شده است. طبق sleeknote.com، میانگین نرخ رها شدن سبد خرید در تمام صنایع ۶۹٫۵۷ درصد است.  

در تجارت الکترونیک، تجزیه و تحلیل سبد خرید مشتری الزامی شده است. در یک فروشگاه اینترنتی می‌توانید داخل سبد خرید را ببینید و اگر محصولی در آن وجود دارد، می‌توانید آن محصول را به روش‌های منحصربه‌فردی مانند تبلیغات یا سایر اعلان‌ها یا پیشنهادها به مشتریان خود یادآوری کنید.

با نگاهی به اقلامی که از سبد خرید خریداری می‌شوند، می‌توانید تجزیه و تحلیل کنید که مشتریان شما به چه نوع محصولاتی علاقه دارند و بنابراین کدام محصولات ارزش تبلیغ  و حتی تبلیغات را از طریق یک کمپین بازاریابی مجدد دارند.

مقاله مرتبط  افزایش فروش آنلاین با ۵ تکنیک کاربردی و خلاقانه

۶٫ درخواست های جستجو را در فروشگاه خود تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید مشتریان واقعاً چه می خواهند

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای تجارت الکترونیک برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین خود انجام دهید این است که جستجوهای جستجو را در فروشگاه خود تجزیه و تحلیل کنید. اکثر افراد از صنایع مختلف از Google Analytics برای دیدن گزارش جستجوی سایت استفاده می کنند. این داده ها به شما نشان می دهد که مشتریان شما در فروشگاه شما به دنبال چه چیزی هستند.

افزایش فروش فروشگاه آنلاین

سپس می‌توانید محتوای مفیدی ایجاد کنید که ابتدا برای آن دسته از پرسش‌ها مطرح می‌شود که نه تنها اعتماد آنها را جلب می‌کند، بلکه مسیر روشنی را برای آنها فراهم می‌کند تا با اطمینان کالا را خریداری کنند یا اطلاعاتی را که می‌خواهند دریافت کنند.

بنابراین، این نه تنها یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطلاع از رفتار مشتری در سایت شماست، بلکه فرصتی عالی برای شماست تا با مقاومت کمی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و فروش بالقوه را افزایش دهید .

۷٫ ارزش طول عمر را برای افزایش فروش محاسبه کنید

این یک نکته کلیدی است. درک ارزش مشتری می تواند به شما کمک کند تا فروش بیشتری را برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید. برای مثال، اگر شخصی برخی از محصولات شما را دو بار خریداری کند، می‌توانید با استفاده از گزارش مقادیر طول عمر، آن تبدیل‌ها را در Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید.  

دانستن ارزش طول عمر مشتریانتان می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چگونه می توانید محصولاتی را که قبلاً دوست دارند، بازاریابی و تبلیغ کنید تا فروش بیشتری داشته باشید و به طور بالقوه حتی فروش بیشتری داشته باشید.

۸٫ با پیگیری زمان حضور کاربر در صفحه محصول، آن را بهینه کنید.

بله، درست خواندید، مدت زمان ماندن کاربران در صفحه محصول را پیگیری کنید. ممکن است متوجه شوید که توضیح محصول کوتاه و شیرین محصول تمام چیزی است که لازم است تا کاربر ارزش محصول را درک کند و به مرور در صفحه ادامه دهد و حتی ممکن است خرید کند.

افزایش فروش فروشگاه آنلاین

شما می توانید هر صفحه محصول را بر اساس زمان متوسط ​​کاربر در آن صفحه بهینه سازی کنید و محتوای ارزشمندی ایجاد کنید تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید و محصولات با کیفیت را با بهترین خدمات ارائه دهید.

{راز افزایش فروش فروشگاه آنلاین داده است}

 

راه های زیادی برای افزایش فروش فروشگاه آنلاین وجود دارد، اما این بار می توانید این تاج را فقط با تجزیه و تحلیل داده های فروشگاه خود به دست آورید. شما باید آن را به صورت روزانه بررسی کنید زیرا ما متوجه شده ایم که این داده ها می تواند حداقل ۲۵ تا ۳۰ درصد رشد در فروش محصول شما داشته باشد.

مهم نیست که چقدر طول می کشد تا تک تک داده های فروشگاه خود را تجزیه و تحلیل کنید، شما باید با کار خود سازگار باشید و بر این تمرکز کنید که چگونه می توانید به مشتری خود در یافتن محصولات مناسب برای آنها کمک کنید. به زودی شروع به دریافت نتایج در تجزیه و تحلیل خود خواهید کرد، بنابراین تا زمانی که پاسخ مثبت دریافت کنید، روی کاری که انجام می دهید کار کنید.

در پایان به ما بگویید چگونه داده های فروشگاه خود را تجزیه و تحلیل می کنید؟ اگر مرتب چک می‌کنید، لطفاً به کسانی که کار کردن در آن را کمی خسته‌کننده می‌دانند، بگویید. ما همچنین مشتاقیم بدانیم از چه نوع استراتژی در مورد داده های فروشگاه خود استفاده می کنید؟ با ما به اشتراک بگذارید و برای سایر صاحبان تجارت الکترونیک نیز مثال بزنید.

مقاله مرتبط  17 اشتباه سئو در بازاریابی محتوای سایت
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.