روندهای رفتار خرید آنلاین
بگذار حدس بزنم: امروز چیزی آنلاین خریدی، اینطور نیست؟
خوبه! من قضاوت نمی کنم.
اما آیا می خواهید بدانید من از کجا می دانستم؟
طبق PYMNTS، مشتری به طور متوسط روزانه حداقل دو تراکنش آنلاین انجام می دهد.
تحقیقات آنها نشان می دهد که رفتار خرید آنلاین خریداران عمدتاً تحت تأثیر خریدهای خرده فروشی یا سفارش آنلاین غذا بوده است.
من یک نظرسنجی از ۱۰۰۰ نفر انجام دادم تا در مورد رفتارهای خرید آنلاین آنها اطلاعاتی کسب کنم، بنابراین می توانم به شما اطلاع دهم که چه روندهای مشابهی را می توانید در سال ۲۰۲۳ مشاهده کنید.
بیایید ببینیم چه روندهایی قرار است باقی بماند…
چگونه رفتار منجر به اقدام خرید می شود
در مورد عادات خرید مصرف کننده بدون توجه به محصول یا خدماتی که می فروشید، به روز باشید.
چرا؟
شما باید مشتریان خود را درک کنید و انتظارات آنها را تغییر دهید تا به طور موثر به آنها خدمت کنید.
برای تأثیرگذاری بر رفتار خرید آنلاین به نفع خود، باید خریداران را ترغیب کنید تا اقدام کنند.
به غیر از محصولات و خدمات شما، ارائه یک تجربه آنلاین خوشایند راه درازی دارد.
مصرف کننده ممکن است زمانی اقدام کند که دلیلی برای آن ارائه شود.
آیا CTAهایی دارید که آنها را ترغیب کند که بخواهند کارهای بیشتری انجام دهند؟
به عنوان مثال، اگر یک ویژگی AR در صفحه محصول خود دارید و کاربر می تواند ببیند که آن محصول در خانه خود چگونه است، ممکن است مجبور شود آن را در سبد خرید خود قرار دهد زیرا ویژگی سطح بالایی را برای یک کاربر خوب ارائه کرده اید.
آنچه آنها آرزو می کنند یا آنچه سبک زندگی آنها را بهبود می بخشد در نهایت همان چیزی است که آنها به دنبال آن هستند.
مشتری می تواند نظر خود را تغییر دهد یا بین زمانی که تصمیم می گیرد تصمیم خود را ادامه دهد و زمانی که اقدام به اتمام می رسد، مسیر عمل متفاوتی را انتخاب کند.
می توانید از تست A/B استفاده کنید تا ببینید مشتریان چگونه به تاکتیک های بازاریابی رفتاری شما پاسخ می دهند.
وقتی دیدید مشتریان چگونه واکنش نشان می دهند، اکنون داده های تراکنشی دارید تا روند رفتار مصرف کننده در خرید آنلاین را بررسی کنید.
تبدیل سبد خرید هدف است.
این را ما می دانیم.
اما چگونه بفهمیم که چه چیزی باعث رشد انتظارات از رفتار خرید آنلاین می شود؟
عوامل زیادی بر روند تصمیم گیری مشتری تأثیر می گذارد.
برای یکی، تصاویر محرک اصلی هستند.
مردم ۸۰% آنچه را که می بینند یا انجام می دهند به خاطر می آورند .
بنابراین، تمام محتوای بصری شما تا رنگ های استفاده شده در تبلیغات شما به عنوان محرک های روانی در تبدیل فروش کمک می کند.
یکی از نیروهای تاریخی که باعث گرایش های رفتار مصرف کننده در خرید آنلاین می شود، همه گیری COVID-19 بود.
این اساساً باعث ظهور مصرف کنندگان هیبریدی بود – کسانی که در فروشگاه فیزیکی و آنلاین خرید می کردند.
این نگرش جدید اقتصاد مصرف کننده، تجارت الکترونیک را هدایت کرد و بخش عمده ای از خرده فروشی در آن زمان را به خود اختصاص داد (و اکنون به رشد تجارت الکترونیک در سراسر جهان و فروش تجارت الکترونیک اجتماعی نسبت داده می شود ).
این فضای متفاوتی بود که در آن برندها وقتی مجبور بودند سئو محلی و تلاش های سئوی بین المللی را اصلاح کنند، تجربه کردند که چگونه رفتار کاربر بر سئو تأثیر می گذارد.
تاکتیکهای جدیدی مانند گنجاندن کلمات کلیدی مبتنی بر محلی بیشتر و جمعآوری بررسیهای بیشتر برای همگام شدن با نامهای تجاری معروف (بدون ذکر سئو برای فضای Google Ads) نیاز داشت.
این روند، روند جستجو را تغییر داد، که بر نحوه تولید لید یک تجارت تأثیر گذاشت.
با تغییر روند جستجو، رفتار تغییر یافته است.
یکی دیگر از رفتارهای ناشی از همهگیری این است که مردم چقدر آنلاین بودند.
مردم نه تنها برای پیگیری آخرین به روز رسانی اخبار آنلاین بودند، بلکه در رسانه های اجتماعی نیز حضور داشتند.
پیشرفت سریع تجارت الکترونیک اجتماعی به همه قدرت پلتفرم جدید این بلوک یعنی TikTok را نشان داد.
رفتار مصرفکننده آنلاین از هشتگ #TikTokMadeMeBuyIt نشأت میگیرد، که نشان میدهد چگونه تقریباً نیمی از کاربران اقلامی را که در حین پیمایش برنامه دیدهاند خریداری میکنند.
روندهای جدید رفتار مصرف کننده در خرید آنلاین باعث می شود که استراتژی بازاریابی خود را افزایش دهید.
نه تنها برای حمایت از فروش خود، بلکه برای استقبال از رویدادهای جاری، فناوری های نوظهور، و مهمتر از همه، یادگیری نحوه ایجاد یک تجربه مثبت و راحت برای مشتری.
آنچه از داده های خود آموختیم
من و تیمم نظرسنجی را انجام دادیم که در ماه می ۲۰۲۲ انجام شد تا احساس کنیم روند رفتار مصرف کننده در خرید آنلاین چگونه است.
بیایید به درس های آموخته شده از بینش داده ها در مورد رفتار خرید آنلاین نگاه کنیم:
از میان پاسخ دهندگان ما، همه آنها حداقل هفته ای یک بار به صورت آنلاین خرید می کنند.
تقریباً یک تقسیم ۵۰/۵۰ زن و مرد داشتیم که بازخورد ارائه می کردند.
جمعیت شناسی بر اساس سن نیز در مورد خریداران بالقوه در ایالات متحده بهه شرح زیر بود:
- ۱۲٫۰۹٪ ۲۱-۲۵ سال
- ۵۴٫۶۵٪ ۲۶-۴۱ سال
- ۲۳٫۸۸٪ ۴۲-۵۷ سال
- ۹٫۳۹٪ ۵۸-۷۶ سال
نکته جالب دیگر این است که تقریباً ۷۵٪ از آنها چیزی را آنلاین خریده اند زیرا آن را از طریق رسانه های اجتماعی دیده اند.
آن اعداد TikTok را که قبلاً ذکر کردم به خاطر دارید؟
از زنانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند، حدود ۷۰ درصد گفتند که چیزی را که در شبکه های اجتماعی دیده اند، خریده اند.
از مردان مورد بررسی، حدود ۸۰ درصد گفتند که چیزی را که در شبکههای اجتماعی دیدهاند خریدهاند.
از این پاسخها، به نظر میرسد که مردان بیشتر از زنان چیزی را که در رسانههای اجتماعی دیده بودند، خریداری میکنند.
حدود ۷۵ درصد از جوانان ۲۱ تا ۲۵ ساله گفتند که چیزی را آنلاین خریده اند زیرا آن را از طریق رسانه های اجتماعی دیده اند.
اکثر افراد فکر می کنند که این گروه سنی بیشترین سفارش را به صورت آنلاین انجام داده است.
زمانی که در واقع از بین افراد ۲۶ تا ۴۱ ساله، ۷۸ درصد گفتند که چیزی را آنلاین خریدهاند، زیرا آن را از طریق رسانههای اجتماعی دیدهاند.
۲۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که ۵۰ درصد از خریدهایشان خریدهای آنی است و پس از آن کمی بیش از ۲۲ درصد گفتند که ۷۵ درصد از خریدها خریدهای آنی است.
با نگاهی به داده ها بر اساس جنسیت، ۲۵ درصد از مردان گفتند که ۷۵ درصد از خریدهایشان خریدهای آنی است، ۲۲ درصد گفتند که ۵۰ درصد از خریدهایشان خریدهای آنی است، ۲۰ درصد گفتند که ۲۵ درصد از خریدهایشان خریدهای آنی بوده و ۱۴ نفر گفتند. درصد گفتند که ۱۰۰ درصد خریدهایشان خریدهای فوری است.
زنان با ۲۵ درصد پیشتاز بودند که ۵۰ درصد خریدهایشان را خریدهای فوری، ۲۲ درصد گفتند که ۲۵ درصد خریدهایشان خریدهای آنی است، تقریبا ۲۰ درصد گفتند که ۷۵ درصد خریدهایشان خریدهای آنی بوده و ۸ درصد گفتند که ۱۰۰ درصد است. از خریدهای آنها خریدهای ناگهانی است.
در حالی که اعداد مشابه هستند، دیدیم که مردان خریدارهای هیجانی بیشتری نسبت به زنان دارند.
همه پاسخ دهندگان کمتر از ۶۰ سال بیشتر از افراد بالای ۶۰ سال خریدهای تکانشی بیشتری انجام دادند.
این احتمالاً به دلیل محبوبیت ویدیوهای حمل و نقل در رسانه های اجتماعی است.
محتوای موجود در رسانه های اجتماعی که توسط شما، اینفلوئنسرها یا تولیدکنندگان محتوای تولید شده توسط کاربر ایجاد می شود، می تواند برای مخاطبان هدف شما بسیار تأثیرگذار باشد، با توجه به اینکه بازدیدهای ویدیوهای حمل و نقل در چند سال گذشته ۱۳ برابر افزایش یافته است.
بیش از ۵۰ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که از یک ویدیوی حمل و نقل خرید کرده اند.
حدود ۳۰٪ از مردان گفتند که برای کشف محصولات جدیدی که ممکن است بخواهند بخرند، ویدیوهای حمل و نقل را تماشا می کنند و ۶۰٪ از آنها خرید کردند.
بازگشایی فروشگاهها پس از همهگیری، تأثیر عمدهای بر رفتار خرید آنلاین نداشته است.
از بین شرکت کنندگان در نظرسنجی، ۴۰ درصد اظهار داشتند که دقیقاً همان طور که بودند به صورت آنلاین خرید می کنند، ۴۰ درصد دیگر گفتند که بیشتر به صورت آنلاین خرید می کنند و ۲۰ درصد باقی مانده کمتر به صورت آنلاین خرید می کنند.
این فقط نشان می دهد که وب سایت شما باید بهینه باشد و همیشه برای ترافیک آماده باشد.
ممکن است مشتریان جدیدی را مشاهده کنید که تحت تأثیر رسانه های اجتماعی یا سایر محتوای ساخته شده در مورد برند شما قرار گرفته اند.
به آمادگی خود فکر کنید، مانند آمازون که باید آماده باشد.
اگر ۲۰ درصد از پاسخ دهندگان ما ۳ سفارش در ماه در آمازون بدهند، آیا اگر شما جای آمازون بودید، کسب و کار شما آماده می شد؟
کمی بیش از ۱۵٪ گفتند که بیش از پنج سفارش در ماه می دهند.
تقاضای واقعی بر اساس رفتار خرید آنلاین وجود دارد.
بنابراین، مشاغل تجارت الکترونیک باید برای خریداران آنلاین آماده باشند.
حتی با تغییر روندها، دسترسی و سهولت معامله همیشه برای مشتریان وجود خواهد داشت.
با این اوصاف، آنچه دقیقاً یک سایت را در دسترس تر و آسان تر برای تراکنش های مربوط به مشتریان می کند، در طول زمان تغییر می کند و رشد می کند.
بنابراین، بر اساس دادههای ما در مورد رفتار خرید آنلاین، پیشبینی میکنیم که این اقدامات خوب برای پیادهسازی هستند:
- پست کردن محصولات خود به صورت آنلاین زیرا تجارت الکترونیک اجتماعی برای کاربران راحت است (به عنوان مثال، این یک راه عالی برای قیف کردن در خریداران فوری است)
- ویدیوهای ایجاد شده توسط یک تأثیرگذار یا ایجاد کننده محتوا را برای تبدیل مخاطبان هدف خود جمع کنید، بنابراین برای بازاریابی وابسته باز باشید .
- تمرکز بر نسلهای جوان، زیرا آنها گروههای سنی هستند که عمدتاً به صورت آنلاین خرید میکنند.
مسلما، بر اساس صنعت و پایگاه مشتری خاص شما، احتمالاً روندهای خاص تری وجود خواهد داشت که می خواهید دنبال کنید. اینها نقطه شروع خوبی برای یک استراتژی خرید آنلاین مدرن هستند.
سوالات متداول
خرید آنلاین فقط یک روند نیست، بلکه همچنان به عنوان یک میدان بازی خرده فروشی ظاهر می شود. با ارائه رضایت مشتری حتی بهتر و تکامل تجارت الکترونیک اجتماعی آنلاین، فضایی برای رشد وجود دارد. نحوه خرید مشتریان و نحوه اداره خرده فروشان کسب و کارشان را تغییر داده است، به ویژه با استفاده از جدیدترین فناوری ها و ابزارهای دیجیتال برای برآورده کردن خواسته های خریداران آنلاین.
برخی از روندهای برتر تجارت الکترونیک عبارتند از:
رباتهای چت برای بهبود تجربه خرید آنلاین (حتی به عنوان دستیار شخصی)
گزینههای بیشتر برای پرداخت مانند اقساط «اکنون بخرید، بعداً پرداخت کنید».
AR تجربه خرید را با احساس بهتری نسبت به اقلام بدون دیدن شخصاً افزایش میدهد.
پاسخ مخاطبان هدف به ویدیوهای محتوایی که موارد را نشان می دهد (یعنی سؤال پرسیدن، تحت تأثیر خرید قرار گرفته است).
بهینه سازی وب سایت موبایل برای خرید آنلاین مانند ادغام پرداخت تلفن همراه.
در اواخر دهه ۷۰، مایکل آلدریچ خرید الکترونیکی را اختراع کرد . این فقط به عنوان یک ابزار ارتباطی مورد استفاده قرار گرفت، اما زمانی که اینترنت در سال ۱۹۹۵ به یک مرکز تثبیت شده تبدیل شد، ۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان وجود داشت. در همان سال آمازون راه اندازی شد، چند سال بعد PayPal متولد شد و آینده روشنی برای این صنعت با ۷۷ درصد افزایش فروش نسبت به سال گذشته است .
از هر چهار نفر بیش از یک نفر خریدار آنلاین است. این بیش از ۲ میلیارد نفر است که خریدار دیجیتال هستند . چندین نفر به دلیل راحت بودن آنلاین خرید می کنند. برخی دیگر این کار را به دلیل قیمت های رقابتی ارائه شده توسط برخی از سایت های تجارت الکترونیک انجام می دهند. هنگام خرید آنلاین، خریداران دیجیتال ممکن است تحت تأثیر منابع دیجیتالی مختلفی مانند ایمیلهای شرکت و بررسی محصول قرار بگیرند.
نتیجه
بسیاری از گرایش های رفتار مصرف کننده جدید در خرید آنلاین وجود دارد که در طول سال ها شکوفا شده است.
نگه داشتن می تواند کمی سخت باشد.
با این حال، بهترین کار این است که روندها را درک کنید و رفتار خرید آنلاین مخاطبان هدف خود را یاد بگیرید.
این یک بخش کلیدی برای چگونگی شکل گیری موفقیت تجارت الکترونیک شما خواهد بود .
هنگامی که روندها را درک کردید، می توانید پیشنهادات خود را بهبود ببخشید، مخاطبان هدف را به گونه ای بازاریابی کنید که بهترین دریافت را دارند، و وفاداری و درآمد مشتری را افزایش دهید.
دادههایی که جمعآوری کردهایم را میتوان با دیگر منابع روانشناسی بازاریابی جفت کرد تا در استراتژی بازاریابی شما بکار رود.
فرصتهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای یک تجربه خرید ایدهآل ایجاد کنید و شاهد تبدیل خریداران باشید.
آیا می خواهید رفتار مصرف کننده آنلاین را کمی بهتر درک کنید؟ سوالات خود را در زیر بپرسید، و من به شما نکاتی را ارائه خواهم کرد.