مصرف کنندگان به نظرات بسیار بیشتر از اینفلوئنسرها اعتماد دارند

منابع اطلاعاتی تصمیم گیری مشتریان

نظرات خوب یکی از مهمترین عواملی است که مصرف کنندگان هنگام تصمیم گیری برای خرید برند به آن توجه می کنند. مطمئناً به آنها کمک می کند که به این نظرات اعتماد کنند: تحقیقات [pdf] از Ipsos نشان داده است که مردم به نظرات سایر کاربران یا مشتریان یک محصول یا خدمات بیشتر از سایر منابع اطلاعاتی اعتماد دارند.

 

اعتماد مصرف کنندگان

در واقع، اکثریت بزرگسالان ایالات متحده که توسط Ipsos مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که به نظرات سایر کاربران یا مشتریان یک محصول یا خدمات (به عنوان مثال، بررسی های Yelp، آمازون و غیره) اعتماد دارند یا به مقدار زیادی (۱۰٪) یا کمی (۴۲٪)، تقریباً سه برابر سهم افرادی که به بررسی ها تا حدودی اعتماد ندارند (۱۸٪). این پاسخ دهندگان اخیر ممکن است نگران بررسی های جعلی باشند، که برخی از مصرف کنندگان را از در نظر گرفتن برندها منصرف می کند.

 از هر ۱۰ پاسخ‌دهندگان، ۴ نفر گفتند که به اطلاعات شرکت‌ها یا برندها اعتماد دارند، و این منبع اطلاعاتی در بالای مقاله‌هایی قرار می‌گیرد که در شبکه های اجتماعی توسط دوستان یا آشنایان به اشتراک گذاشته شده است (۲۹٪ اعتماد دارند). قابل‌توجه، تعداد بیشتری از پاسخ‌دهندگان گفتند که به مقالاتی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند بی‌اعتماد هستند تا به آنها اعتماد کنند، اگرچه تعداد زیادی در وسط قرار دارند.

تبلیغات تلویزیونی سرنوشت مشابهی را دنبال می کند، با بی اعتمادی بیشتر به اطلاعات ارائه شده تا اعتماد به آن (به ترتیب ۳۵٪ و ۲۹٪)، اما اکثریت آمار (۳۶٪) نشان دهنده بی طرفی است.

جالب اینجاست که پاسخ دهندگان به نتایج جستجوی اینترنتی که توسط یک الگوریتم طراحی شده اند (۳۱%) نسبت به نتایج جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی (AI؛ ۲۷%) کمی بیشتر اعتماد دارند. علاوه بر این، در حالی که اعتماد بیشتر از بی اعتمادی به نتایج جستجوی توسط الگوریتم وجود دارد و برعکس آن برای نتایج جستجوی اینترنتی توسط هوش مصنوعی صادق است.

در نهایت، کم اعتمادترین منبع اطلاعاتی برای مشتریان اینفلوئنسرها است. بیش از دو برابر تعداد پاسخ دهندگان نشان می دهد که (۴۷٪) به اطلاعات دریافتی از تأثیرگذاران اعتماد ندارند و در مقابل فقط ۱۹ درصد به اطلاعات دریافتی اعتماد دارند. 

در مقایسه با یک نظرسنجی مشابه که ۲٫۵ سال قبل انجام شد، نتایج نشان می‌دهد که اعتماد به اطلاعات شرکت‌ها یا برندها افزایش یافته است، همانطور که اعتماد به تبلیغات تلویزیونی و تأثیرگذاران افزایش یافته است، هرچند دومی به میزان کمتری. 

مصرف کنندگان به نظرات بسیار بیشتر از اینفلوئنسرها اعتماد دارند

در مقابل، به نظر می رسد اعتماد به مقالاتی که دوستان یا آشنایان در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند اندکی کاهش یافته است.

درباره داده ها: نتایج بر اساس نظرسنجی فوریه از ۱۱۰۹ بزرگسال آمریکایی (۱۸+) است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.