نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام
رسیدن به یک نقطه در صفحه اکسپلور اینستاگرام بهترین تکنیک رایگانی است که می توانید در اینستاگرام بازدید و مخاطب دریافت کنید.
اکسپلور اینستاگرام یک موتور جستجویی است که به کاربران کمک می کند محتوای جدید پیدا کنند و دیده شدن در آنجا برای افزایش مخاطب اینستاگرام مناسب است.
بیش از 200 میلیون کاربر هر روز از صفحه اکسپلور اینستاگرام بازدید می کنند.
این منحصراً حاوی محتوای حسابهایی است که کاربران قبلاً آنها را دنبال نمیکنند.
این تضمین می کند که پست های شما توسط افرادی خارج از مخاطبان فعلی شما دیده می شود.
خوب، هیچ فرمول دقیقی برای ورود به صفحه اکسپلور وجود ندارد.
اما اگر بدانید الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند کمک می کند.
درک نحوه عملکرد Explore به شما امکان می دهد محتوا را برای سیگنال های رتبه بندی بهینه سازی کنید که الگوریتم به دنبال آن است.
این مقاله به شما یاد می دهد که چگونه این کار را انجام دهید. ابتدا بیایید الگوریتم اینستاگرام را بررسی کنیم. در مرحله بعد، نکات کاربردی را برای استفاده در محتوا ارائه خواهم کرد.
در نهایت، با دانستن همه چیز در مورد صفحه اکسپلور اینستاگرام و نحوه دسترسی به آن، اینجا را ترک خواهید کرد.
اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟
در حالی که فید صفحه اصلی اینستاگرام محتوای دوستان، خانواده و سایر افرادی را که دنبال میکنید نمایش میدهد، صفحه اکسپلور محتوای حسابهایی را نشان میدهد که کاربران هیچ ارتباط مستقیمی با آن ندارند.
وقتی میخواهید عکسها و ویدیوهایی را که قبلاً ندیدهاید بررسی کنید، اکسپلور اینستاگرام جایی است که میتوانید برای پیدا کردن آن بروید.
اینستاگرام چگونه تشخیص می دهد که چه چیزی را در این صفحه به افراد نشان دهد؟
این چیزی است که این بخش قرار است پوشش دهد.
فاکتورهای رتبه بندی اکسپلور اینستاگرام
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام از سیگنالهای مشابه فید اصلی برای رتبهبندی محتوا استفاده میکند.
این سیگنال ها عبارتند از:
اطلاعات مربوط به پست: از جمله کپشن ها، هشتگ ها، برچسب های مکان، لایک ها، نظرات و غیره.
فعالیت کاربر در اینستاگرام: صفحه اکسپلور برای هر کاربر بر اساس آنچه در اینستاگرام با آن تعامل دارد، شخصی سازی می شود.
سابقه کاربر با سازنده محتوا: اگر محتوا توسط حسابی منتشر شده باشد که کاربر قبلاً با آن تعامل داشته است، احتمال بیشتری دارد که در اکسپلور اینستاگرام ظاهر شود.
اطلاعات مربوط به سازنده محتوا: شامل معیارهایی مانند محتوایی که منتشر میکنند، تعداد فالوورهای آنها، میزان مشارکت پستهایشان و غیره.
سیستم رتبه بندی دو مرحله ای
محتوا قبل از اینکه در سیستم توصیه Explore قرار گیرد از دو مرحله عبور می کند: مرحلهcandidate generation (که به عنوان مرحله منبع یابی نیز شناخته می شود) و مرحله رتبه بندی.
مرحلهcandidate generation
هنگام تنظیم محتوا برای صفحه اکسپلور، الگوریتم با جستجوی حسابها شروع میشود، که حسابهایی هستند که افراد قبلاً با آنها تعامل داشتهاند.
با تجزیه و تحلیل اکانتهای اولیه، اینستاگرام میتواند اکانتهای مرتبطی را پیدا کند که یک فرد ممکن است به آنها علاقه داشته باشد.
پس از اینکه الگوریتم Explore مجموعهای از حسابهای اولیه و حسابهای مشابه را گردآوری کرد، عکسها و ویدیوهایی را که حسابها پست کردهاند یا با آنها درگیر شدهاند، تجزیه و تحلیل میکند.
مرحله candidate generation در مثال زیر نشان داده شده است:
راههای مختلفی وجود دارد که افراد میتوانند با حسابها و رسانههای اینستاگرام درگیر شوند (مثلاً فالو کردن، لایک کردن، نظر دادن، ذخیره و اشتراکگذاری). همچنین انواع مختلفی از رسانه وجود دارد (به عنوان مثال، عکس، ویدیو، استوری، و لایو)، که به این معنی است که منابع مختلفی وجود دارد که میتوانیم با استفاده از یک طرح مشابه بسازیم.
در پایانcandidate generation، الگوریتم هزاران محتوای واجد شرایط (کاندیدا) را برای نشان دادن یک کاربر گردآوری کرده است.
سپس اینستاگرام از 500 نفر از آن منتخبان را نمونه گرفته و آنها را به مرحله بعدی ارسال می کند.
مرحله رتبه بندی
مرحله دوم انتخاب محتوا برای اکسپلور اینستاگرام شامل سه فرایند فیلتری است.
در فیتر اول، الگوریتم، منتخب ها را از 500 به 150 کاهش می دهد.
سپس از 150 نفر به 50 نفر و در نهایت از 50 نفر به 25 نفر کاهش می یابد.
اکنون الگوریتم آماده است تا صفحهاکسپلور را با بالاترین کیفیت و مرتبط ترین پست ها پر کند.
همه اینها در یک چشم به هم زدن هر بار که کاربر از صفحه اکسپلور بازدید می کند یا آن را پایین می کشد تا آن را به روز کند، اتفاق می افتد.
25 منتخب نهایی آن چیزی است که در صفحه اول شبکه اکسپلور شخص نشان داده می شود.
اینستاگرام چگونه 25 محتوای مرتبط را از بین 500 منتخب انتخاب می کند؟ این شرکت توضیح می دهد:
ما اقدامات فردی را پیشبینی میکنیم که افراد در هر بخش از رسانه انجام میدهند، چه اقدامات مثبتی مانند لایک کردن و ذخیره کردن، یا اقدامات منفی مانند «مشاهده پستهای کمتری مانند این» (SFPLT). ما از یک شبکه عصبی چند وظیفه ای چند برچسبی (MTML) برای پیش بینی این رویدادها استفاده می کنیم. درک چند لایه مشترک (MLP) به ما امکان می دهد سیگنال های مشترک را از اقدامات مختلف دریافت کنیم.
اینستاگرام پیش بینی می کند که افراد پس از دیدن یک پست دراکسپلور چه اقداماتی را انجام می دهند.
لایک ها، نظرات و ذخیره ها همگی اقدامات مثبتی هستند که کاربر ممکن است انجام دهد. هر عمل وزن خاص خود را دارد.
اینستاگرام از وزن یک اقدام پیشبینیشده برای اندازهگیری میزان مرتبط بودن محتوای یک کاربر خاص استفاده میکند.
به عنوان مثال، اگر وزن عمل ذخیره یک پست بیشتر از لایک کردن یک پست باشد، اینستاگرام پستی را انتخاب می کند که کاربر احتمالاً ذخیره می کند.
اینستاگرام جزئیات خاصی در مورد وزن اقدامات کاربر ارائه نمی دهد.
شایان ذکر است که الگوریتم چندین پست از یک حساب را نادیده می گیرد. بنابراین بعید است که پستهای متوالی از همان سازنده را در Explore ببینید.
نحوه بهینه سازی محتوا برای اکسپلور اینستاگرام
شما می توانید شانس خود را برای ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام با بهینه سازی محتوا برای سیگنال های رتبه بندی شناخته شده آن افزایش دهید .
به طور خلاصه، این سیگنال ها عبارتند از:
- اطلاعات در مورد پست
- فعالیت یک کاربر در اینستاگرام
- سابقه تعامل کاربر با سازنده محتوا
- اطلاعاتی در مورد سازنده محتوا
در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید تا محتوای خود را توسط الگوریتماکسپلور انتخاب کنید.
اطلاعات درباره پست
کپشنهای دقیقی بنویسید تا اینستاگرام به راحتی بتواند هر پستی را که منتشر میکنید شناسایی کند.
افزودن هشتگهای مرتبط مهم است، زیرا آنها الگوریتم اکسپلور را منعکس میکنند و در عین حال لایه دیگری از قابلیت کشف را به محتوای شما اضافه میکنند.
در صورت لزوم، یک برچسب موقعیت مکانی اضافه کنید تا اینستاگرام بتواند آن را به کاربرانی که از محتوای محلی لذت می برند نشان دهد.
فعالیت یک کاربر در اینستاگرام
این یک سیگنال دشوار برای بهینه سازی است زیرا کاری که سایر کاربران در اینستاگرام انجام می دهند از دست شما خارج است.
برای این مورد، با فکر کردن در مورد اینکه مخاطب ایدهآل شما چه کسانی هستند و احتمالاً با چه نوع حسابهایی درگیر هستند، شروع کنید.
سپس به این فکر کنید که چه کاری می توانید انجام دهید تا شبیه آن حساب ها باشید.
اگر میخواهید انواع کاربرانی را که با اکانتهای برند درگیر هستند را جذب کنید، باید اکانت خود را به گونهای قرار دهید که اینستاگرام بتواند تشخیص دهد که متعلق به یک برند است.
تاریخچه یک کاربر با سازنده محتوا
باز هم با این فاکتور رتبه بندی، نمی توانید کاربران را مجبور کنید که با محتوای شما درگیر شوند.
بنابراین باید به آنجا بروید و در مقابل مخاطبانی قرار بگیرید که می خواهید جذب کنید.
روی پستها نظر دهید، به نظرات پاسخ دهید و حتی ممکن است محتوای دیگران را در استوریهای خود به اشتراک بگذارید.
اگر آنها با شما در تماس باشند، به عنوان یک تعامل حساب می شود.
اکنون شانس خود را برای حضور در فید Explore آنها افزایش داده اید.
اطلاعاتی درباره سازنده محتوا
این یک عامل رتبه بندی است که شما از طریق اطلاعاتی که در پروفایل خود منتشر می کنید کنترل کاملی بر آن دارید.
علاوه بر پر کردن کامل صفحه پروفایل، به ایجاد یک استراتژی محتوا در اطراف یک جایگاه مشخص کمک می کند.
هدف شما این است که مشخص کنید چه نوع تولید کننده محتوایی هستید.
اگر جایگاه شما پرینترهای سه بعدی است، پس به اشتراک گذاری تصاویر آخر هفته ماهیگیری شما فقط الگوریتم اینستاگرام را گیج می کند.
“این یک صفحه پرینت سه بعدی است یا یک صفحه ماهیگیری؟”
سایر اطلاعات مربوط به حساب شما، مانند اینکه آیا سابقه گزارش شدن توسط کاربران دیگر را دارید، نیز در نظر گرفته می شود.
بنابراین ایده خوبی است که محتوایی را منتشر کنید که برای اکثر مخاطبان مناسب باشد.
سایر توصیه ها
ارسال در زمان مناسب
آیا تاکنون insight اینستاگرام خود را بررسی کرده اید تا ببینید چه زمانی فالوورهای شما بیشتر فعال هستند؟
ارسال در زمان مناسب کلید دریافت بیشترین تعداد لایک و کامنت است.
فید اصلی اینستاگرام تازگی را در اولویت قرار می دهد، و این تعاملی است که شما در آنجا به دست می آورید که تعیین می کند آیا محتوای شما به اکسپلور می رسد یا خیر.
برای دسترسی به این ویژگی باید یک حساب تجاری اینستاگرام داشته باشید.
در حالی که وارد حساب تجاری خود هستید، روی دکمه منوی سه خطی در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
Insights را انتخاب کنید و تا زمانی که بخش Audience را ببینید پیمایش کنید.
این بخش به تفکیک فالوورهای شما از جمله زمانی که آنها فعال هستند و جمعیت آنها را نشان می دهد.
پست کردن زمانی که دنبال کنندگان شما به احتمال زیاد آنلاین هستند می تواند راهی موثر برای ایجاد تعامل بیشتر از سوی آنها باشد.
اما احساس نکنید که در آن زمان ها مقید هستید.
ایده خوبی است که زمان های مختلف ارسال را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر عمل می کند.
عکس های ویدیوی خود را سفارشی کنید
پس از آپلود ویدیو، اینستاگرام به شما امکان می دهد تا قبل از انتشار تصویر آن را سفارشی کنید.
این ویژگی است که نباید نادیده بگیرید، زیرا صد درصد فید اکسپلور بصری است.
تصویر تنها راهی است که یک نفر می تواند قبل از تماشای یک ویدیو، ایده ای درباره آن پیدا کند.
شما نمی توانید تصاویر کوچک سفارشی را مانند YouTube آپلود کنید، اما می توانید یک فریم جداگانه را برای استفاده به عنوان تصویر کوچک مشخص کنید.
برای مثال، یک ویدیو از یک آموزش آشپزی بگیرید. تصویر بندانگشتی از ظرف تمام شده آموزنده تر از عکسی از مواد خام است.
یک تصویر کوچک متوسط میتواند بازدیدهای ویدیویی را که افراد ممکن است از آن لذت ببرند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند، کاهش دهد.
متأسفانه آنها در فیداکسپلور خود روی آن ضربه نمی زنند زیرا نمی دانستند درباره چیست.