آنچه بازاریابان باید در مورد هوش مصنوعی و واقعیت افزوده بدانند
در ۵ سال گذشته، فناوری نحوه تعامل بازاریابان با مشتریان خود را متحول کرده است. اکنون، برای بازاریابی مرتبط تر، هدفمند و جذاب تر، به نرم افزارهای پیشرفته و داده های مشتری دسترسی دارید.
جای تعجب نیست که ۵۰ تا ۶۵ درصد از مدیران انتظار دارند در سال آینده بیشتر برای فناوری بازاریابی هزینه کنند.
اما، اگر به شما بگویم که ما در ابتدای راه هستیم، چه؟
در ۵ سال آینده، بازاریابی یک محور بزرگ ایجاد می کند – احتمالاً تقریباً از شکل فعلی آن قابل تشخیص نیست.
احتمالاً بهینه سازی موتور جستجو را انجام نخواهید داد. در عوض، یک تجربه مجازی عجیب و غریب برای مشتریان خود ایجاد خواهید کرد. شما محتوا تولید نخواهید کرد. در عوض، روی کارهای تجاری سطح بالا کار خواهید کرد.
آثار این آینده از قبل در اطراف ما می چرخد. یک مثال عالی، دستیارهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی در تلفن های هوشمند شما برای انجام کارهای ساده است. مطمئنا، آنها فاقد زمینه هستند و برای کارهای پیچیده کاربردی نیستند. اما، ما به زودی به آنجا خواهیم رسید.
برای ارائه یک نمای کلی، در اینجا ۵ فناوری نوظهور است که Forrester انتظار دارد جهان را در ۵ سال آینده تغییر دهد.
۱٫ موتورهای جستجو کنار می روند. اجازه دهید دستیاران مجازی از تجربه مشتری پشتیبانی کنند
موتورهای جستجو (مخصوصاً گوگل) محور اصلی کشف محتوا بودند. سپس، گوشی های هوشمند و پلتفرم های رسانه های اجتماعی عادات مصرف کننده را تغییر دادند. اکنون، ما از نقطه اوج تلفن همراه گذشته ایم.
مطمئناً، موتورهای جستجو همچنان نقش محوری را برای کشف محتوا ایفا می کنند، به طوری که گوگل به تنهایی ۲ تریلیون جستجو در سال انجام می دهد.
اما، آیا محصولی را ترجیح نمیدهید که به شما نتایج مرتبطتری را در زمان واقعی نشان دهد؟
از این رو، می توان انتظار داشت که چت بات ها زندگی مصرف کنندگان را تسخیر کنند.
برای مثال، فرض کنید به کالیفرنیا میروید و میخواهید یک همبرگر عالی را در آنجا امتحان کنید. شما یا با دوستی که کالیفرنیا را می شناسد تماس می گیرید و نظر او را می پرسید یا شاید از دوستان خود در رسانه های اجتماعی می پرسید.
و اگر واقعاً انگیزه دارید، در گوگل «معروفترین برگر در کالیفرنیا» را جستجو میکنید. نتایج جستجو مانند موارد زیر را دریافت خواهید کرد.
من شما را نمی دانم، اما وقتی گرسنه هستم حاضر نیستم به «۱۰ غذای همبرگر برتر» یا «۱۵ بهترین» نگاه کنم. من فقط خودم را با انتخاب ها غرق می کنم و زمان را تلف می کنم.
بنابراین، در اینجا نحوه انجام این کار توسط Facebook M – دستیار مجازی مبتنی بر متن توسط غول اجتماعی آمده است.
پیزی آسان.
شما یک مکالمه بیدرنگ با یک ربات هوشمند داشتید و حتی باعث رزرو رستوران برای شما شد.
دستیاران هنوز در مراحل ابتدایی هستند. اما، فقط راحتی را تصور کنید که آنها به شما ارائه می دهند، زمانی که آنها در فرم کامل هستند. نیازی به باز کردن یک برگه جدید، برقراری تماس یا رفتن به خیابان نیست.
در اینجا نمونه دیگری از مکالمه نیک استات با فیس بوک M برای سفارش بوریتو صبحانه خود است.
در حال حاضر، انسانها مکالمهها را از انتها به انتها نظارت میکنند. و، M از شما می خواهد که ژانر، غذا، و همچنین ترجیحات دیگر را وارد کنید. حتی توصیههای آن بر اساس رتبهبندی Yelp و فهرستهای فهرست عمومی است.
اما، این فقط نسخه بتا است که برای تعداد کمی از کاربران در دسترس بود.
به زودی پس از تمرین:
دستیار در سنجش قصد شما باهوشتر میشود و علایق/ناراحتهای شما و همچنین رفتار کلی شما را درک میکند.
ممکن است آهنگ هایی را بر اساس خلق و خوی شما پخش کند، تقویم شما را مدیریت کند و بیشتر زندگی شما را مدیریت کند. هنگامی که این سرویس داده های بیشتری را برای فیس بوک تولید می کند، می توانیم انتظار داشته باشیم که ویژگی های انسانی را در چنین چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی ببینیم. و هنگامی که مکالمات به خوبی جریان پیدا کرد، می توانیم انتظار داشته باشیم که مصرف کنندگان از نظر عاطفی با دستیاران خود ارتباط برقرار کنند.
تا سال ۲۰۲۵، انتظار می رود دستیاران مشتری افراد را از روی چهره و صدایشان در کانال های مختلف شناسایی کنند.
فیس بوک تنها کسی نیست که دستیار مجازی می سازد. گوگل، آمازون و اپل همگی به این باند پیوسته اند. قبلاً در مورد اینکه چگونه جستجوهای موتورهای جستجو مستقیم تر می شوند و چگونه می توانید سئو صوتی را انجام دهید ، نوشته ام.
برای بازاریابان آینده نگر مانند شما، این امر مستلزم تنظیم تلاش های بازاریابی شما برای جلب رضایت مصرف کنندگان در زمان واقعی است. شما دسترسی مستقیم به جیب مصرف کنندگان دارید.
اگر به آن علاقه دارید، ربات چت خود را بسازید تا تجربه مشتری خود را با خدماتی مانند Motion.ai ارتقا دهید. در غیر این صورت، راه خود را در Siri، Google Now، Facebook M، Cortana و Echo بیاموزید. از قابلیت های آنها برای بهبود تجربه مشتری خود استفاده کنید. فیس بوک قبلاً چت مسنجر فیس بوک را برای مشاغل راه اندازی کرده است .
۲٫ ماشین ها به تولید محتوا کمک می کنند
میدانم. میدانم.
من عاشق نوشتن و بازاریابی محتوا هستم. همه مشاغل من بر اساس آن ساخته شده اند.
اما، به همان اندازه که من در برابر آن مقاومت می کنم، انواع خاصی از نوشتار را می توان توسط ماشین ها تولید کرد. به عنوان یک کارآفرین، باید کارهای تکراری را خودکار کنید تا کارایی خود را بهبود بخشید. تولید محتوا هم فرقی نمی کند.
طبق گفته گارتنر، ۲۰ درصد از محتوای تجاری تا سال ۲۰۲۵ توسط نویسندگان رباتیک نوشته می شود.
به طور خاص، محتوای مبتنی بر داده ها و اطلاعات تحلیلی به زبان طبیعی با ابزارهای نوشتاری پردازش می شود . این محتوا می تواند شامل بیانیه های مطبوعاتی، اوراق سفید، گزارش ها، اسناد قانونی و موارد دیگر باشد.
اکنون، ممکن است تعداد زیادی زباله چرخانده و بازنویسی شده را دیده باشید. در واقع، من یک پاراگراف از این مقاله را از طریق ربات در free-article-spinner.com اجرا کردم.د.و به جایگزینی پیچیده کلمه که منجر به محتوای بی معنی شد نگاه کنید.
محتوای نوشته شده ربات در آینده برای انسان منسجم و قابل خواندن خواهد بود.
در واقع، آسوشیتدپرس (AP) و سایر ناشران در حال حاضر محتوا را بدون خطوط جانبی انسانی منتشر می کنند. در اینجا یک مقاله مثال در مورد پیش بینی های برتر سه ماهه اول اپل در سال ۲۰۱۵ آورده شده است.
AP، به ویژه، ۳۰۰۰ گزارش مالی را در هر سه ماهه خودکار می کرد.
با استفاده از سرویسی مانند Automated Insights میتوانید از امروز شروع به تولید محتوای خودکار زبان طبیعی برای کسب و کار خود کنید. اگر تعجب می کنید که این ابزار چگونه کار می کند، در اینجا توضیحی درباره Wordsmith ارائه شده است. داده ها را وصل می کنید، یک الگو ایجاد می کنید، مقاله خود را پیش نمایش می دهید و منتشر می کنید.
Wordsmith ادعا می کند که محتوای شخصی سازی شده ایجاد می کند که با هر خواننده صحبت می کند.
حدس بزن چی شده؟
برای ایجاد ۱۰۰۰ داستان مبتنی بر داده فقط ۲۵۰ دلار هزینه دارد.
بنابراین، محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازاریاب هایی مانند من و شما چه معنایی دارد؟
در حالی که کیفیت فوق العاده مهم است، شما باید فرکانس محتوای خود را افزایش دهید.
قبلاً به شما نشان دادم که سایتها، از جمله Huff Po و Business Insider، هزاران پست وبلاگ را در روز منتشر میکنند.
به افزایش تعداد پست های منتشر شده در وردپرس، از اکتبر ۲۰۰۶ تا ژوئیه ۲۰۱۶ نگاه کنید. تنها در جولای ۲۰۱۶، ۷۰ میلیون پست منتشر شد.
در بازه زمانی ۷ سال، تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل نیز افزایش یافته و از ۱ تریلیون به ۳۰ تریلیون رسیده است. این یک پرش بزرگ است!
اگر مدتی مرا دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که من عاشق نوشتن هستم. BuzzSumo مقالات من را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که استراتژی انتشار با حجم بالا من را در رقابت با سایر ناشران عمده بازاریابی اینترنتی قرار می دهد.
بنابراین برای افزایش فرکانس محتوای خود، ابزارهای محتوای خودکار می توانند گزینه خوبی باشند. واشنگتن پست اخیراً در طول بازی های المپیک، داستان سرایی خودکار را تجربه کرد. اساسا، یک ربات داخلی (هلیوگراف) دادهها را از Stats.com گرفت و آنها را به روایتهای کوتاه تبدیل کرد. در اینجا نمونه ای از به روز رسانی ها از داده های المپیک ۲۰۱۲ است که واشنگتن پست پست کرده است.
توجه داشته باشید که نویسندگان و ویراستاران انسانی دیگری برای ویرایش محتوا و انتشار قطعات عمیق تر حضور داشتند. واشنگتن پست همچنین قرار است در طول انتخابات ریاست جمهوری بر داستان های خودکار تکیه کند.
دوم، رباتهای هوش مصنوعی از هماکنون به دنبال محتوای نوشتهشده هستند. بنابراین، در آینده با ارزش باقی نخواهد ماند. اما، ویدیو، صدا، تعاملی و سایر اشکال محتوا چطور؟ اتخاذ فرمت های محتوای پرطرفدار به شما برتری می دهد.
۳٫ می توانید انتظار داشته باشید که وب سایت های طراحی شده با هوش مصنوعی را ببینید
وقتی ربات ها قصد دارند تولید محتوا را به دست بگیرند، چگونه می توان طراحی وب سایت ها را به انسان واگذار کرد؟
به ۵ سال گذشته نگاه کنید:
آیا می دانید که چگونه طراحی وب سایت ها بسیار آسان تر شده است؟
پلتفرم هایی مانند WordPress و Wix وجود دارند که برای مبتدیان مناسب هستند. شما به راحتی می توانید عناصر را بکشید و رها کنید تا وب سایت های کاملاً کاربردی بسازید. در واقع، بسیاری از توسعه دهندگان تم ها و افزونه هایی را برای سفارشی کردن وب سایت شما ارائه می دهند.
مشکل چنین وب سایت های قالب از پیش ساخته شده این است که می توانند بسیار رایج شوند و تبدیل ضعیفی داشته باشند. به همین دلیل است که کسب و کارها برای بهینه سازی وب سایت خود به تخصص طراحان و کدنویسان ماهر وب سایت متکی هستند. انتخاب فونتها، رنگها، طرحبندی و سایر جنبهها چنین مشکلی است.
با این حال، در آینده، یک وب مستر معمولی احتمالاً به استعداد طراحی نیاز نخواهد داشت.
یک دستیار مجهز به هوش مصنوعی (البته) از شما چند سوال در مورد کسب و کار و نوع وب سایتی که می خواهید ایجاد کنید می پرسد.
و، بوم!
شما یک وب سایت کاملاً کاربردی، بدون کدنویسی یا عناصر سازماندهی خواهید داشت.
پلتفرم هایی مانند The Grid وجود دارند که دارای الگوریتم ها و قوانینی برای طراحی وب سایت هستند. و از هوش مصنوعی نیرو می گیرند.
اما، طراحی یک هنر است. این در مورد شکستن قوانین و تصمیم گیری جسورانه است. بنابراین، The Grid برای راهحلهای سفارشیاش، از آنجایی که فاقد هوش انسانی است، پول نقد دریافت کرده است.
استارتآپها مانند Wix نیز این چالش را پذیرفتهاند. آنها هزاران تن از داده های ۸۵ میلیون کاربر خود را استخراج می کنند تا الگوریتم ها را آموزش دهند و امکانات طراحی هیجان انگیز را استخراج کنند. از آنجایی که هوش مصنوعی به شدت به داده ها متکی است، احتمالاً یک بار دیگر با پیوستن کسب و کارها به گروه هوش طراحی مصنوعی (ADI) شاهد طرح های هوشمندتر و خلاقانه تری خواهیم بود.
در اینجا یک وبسایت نمونه است که توسط رباتها ایجاد شده است تا به شما نشان دهد چه انتظاری دارید.
۴٫ اینترنت اشیا فرصتی عالی برای شخصی سازی بازاریابی شما ارائه می دهد
دستگاه های بیشتری هر روز آنلاین می شوند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. علاوه بر تلفنهای هوشمند و ساعتهای هوشمند، دستگاههایی مانند Fitbit و Nest Thermostat را نیز داریم.
همانطور که اشیاء روزمره به اینترنت متصل می شوند، داده های مصرف کننده زیادی خواهید داشت. شما می توانید بازاریابی خود را بیش از حد شخصی کنید، زمانی که بینش هایی در مورد رفتارهای مشتری خود با جزئیات داشته باشید. با پیامهای مرتبطتر که مشتریان شما را در لحظههای مناسب جذب میکنند، تعامل بالاتری را مشاهده خواهید کرد و فروش بیشتری را کاهش خواهید داد.
مارکتو پیشنهاد می کند که بازاریابان از اینترنت اشیا به روش های مختلفی استفاده کنند.
با دسترسی به مشکلات و داده های خاص در مورد مشتریان خود، می توانید انتظار داشته باشید که بازاریابی به سطح شخصی تر و عمیق تری برسد. و شما قادر خواهید بود راه حل هایی برای مشکلات روزمره هر مصرف کننده ارائه دهید.
اگر می خواهید بینش بیشتری در مورد اینکه اینترنت اشیا چگونه بازاریابی آنلاین را متحول می کند، بدانید، توصیه می کنم این مقاله را که برای فوربس نوشتم بخوانید.
۵٫ کسب و کارها خلاقانه از واقعیت افزوده و مجازی استفاده خواهند کرد
با دوست گرافیکی پیشرفته هوش مصنوعی، واقعیت افزوده آشنا شوید . فیس بوک به شدت روی این فناوری سرمایه گذاری کرده است و زاکربرگ به آن اشاره کرد
واقعیت مجازی پتانسیل تبدیل شدن به اجتماعی ترین پلتفرم را دارد.
واقعیت افزوده بازیگوش، هیجان انگیز، اجتماعی و شخصی است. و می توانید از آن برای ادغام محتوای مجازی در دنیای فیزیکی واقعی استفاده کنید.
کسب و کارها در حال حاضر از آن برای ایجاد تجربیات مشتری قانع کننده در مورد محصولات خود استفاده می کنند. اجازه دهید به سرعت چند نمونه را به شما نشان دهم.
Northern Lightning مجموعه کامل مبلمان خود را در واقعیت افزوده سه بعدی بازاریابی می کند. نه تنها مشتریان در هنگام استفاده از کاتالوگ محصولات افزوده شده خود درگیر می شوند، بلکه نیاز شرکت به تعداد زیادی نمونه فیزیکی و هزینه های مربوط به تولید و ارسال آنها را نیز کاهش می دهد.
Turnstangen.de از آن برای بهبود تجربه خرید آنلاین مشتریان خود نیز استفاده می کند. آنها میله های ژیمناستیک و جعبه های شنی برای بچه ها می فروشند. تجربه افزوده به مشتریان کمک می کند تا با شکل، اندازه و ظاهر محصولات آشنا شوند.
Ray Ban از آینه مجازی استفاده میکند تا تجربهای تقویتشده از اینکه چگونه عینکهای آفتابی مختلف با چهره شما مطابقت دارند را به شما نشان دهد.
با افزایش پذیرش، AR مقرون به صرفه تر و استفاده آسان تر خواهد شد.
اما، به جای پرش از روند AR و ایجاد یک برنامه:
ابتدا، بر درک مشتریان خود و نحوه ادغام تجربه در سفر مشتری تمرکز کنید.
آنا جاورنیک در این مقاله توصیه های قانع کننده ای در مورد واقعیت افزوده برای بازاریابان ارائه می دهد.
نتیجه
هوش مصنوعی و AR در حال حاضر اینجا هستند. آنها نحوه ارتباط کسب و کارها با مشتریان را تغییر می دهند. من به شما توصیه می کنم که شروع کنید به این فکر کنید که چگونه این فناوری ها روی بازاریابی و تجارت شما تأثیر می گذارند. من ۵ نکته صحبت را در این مقاله به اشتراک گذاشتم و نمونه های عملی را به شما نشان دادم تا به شما شروع کنم.
من مطمئن هستم که ممکن است ایده های دیگری در مورد اینکه چگونه این فناوری ها بازاریابی را تغییر می دهند، داشته باشید. آنها را در نظرات زیر با من به اشتراک بگذارید.