اگر به شما بگویم که به احتمال زیاد امروزه از نوعی فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک بازاریاب دیجیتال استفاده میکنید، چه؟
هوش مصنوعی (AI) پدیده جدیدی نیست، اما در ماه های اخیر با انتشار ChatGPT و Bard گوگل توجه زیادی را به خود جلب کرده است .
در حالی که این ابزارهای جدید ما را به صحبت انداخته اند، حقیقت این است که اکثر ما در حال حاضر روزانه با برنامه های کاربردی هوش مصنوعی تعامل داریم.
این شامل موتورهای جستجوی وب، ماژول های توصیه و دستیاران مجازی مانند سیری و الکسا می شود.
با این حال، اکنون که هوش مصنوعی در دنیای دیجیتال مارکتینگ برجستهتر شده است، سؤالات و نگرانیهایی در حال ایجاد شدن هستند.
در این پست، فناوری هوش مصنوعی و جایگاه آن در بازاریابی دیجیتال را مورد بحث قرار خواهیم داد. سپس دادههایی را که از ۱۰۰۰ بازاریاب دیجیتال در ایالات متحده جمعآوری کردهایم، از جمله احساسات در مورد استفاده از هوش مصنوعی و اجرای فعلی، بررسی میکنیم. در نهایت، روش هایی را به اشتراک می گذاریم که می توانید از هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی خود استفاده کنید.
هوش مصنوعی و چشم انداز بازاریابی دیجیتال
بنابراین چگونه هوش مصنوعی در حال حاضر بر چشم انداز بازاریابی دیجیتال تأثیر می گذارد؟
از لحاظ تاریخی، سه کاربرد عمده برای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال وجود داشت:
- خودکار کردن کارهای تکراری این شامل وارد کردن دادههای مشتری در CRM یا جمعآوری و تبدیل دادههای کاربر از پلتفرمهای تحلیل وبسایت است.
- شخصی سازی تعاملات و تجربیات مشتری مثالهای خوب در اینجا چتباتها یا حتی پلتفرم بازاریابی ایمیلی شما هستند که بخشبندی مشترکین احتمالاً بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی ایمیلی شما است.
- اطلاع رسانی تصمیمات در مورد تخصیص منابع به عنوان مثال، کجا و چه زمانی باید فضای تبلیغاتی بخرید و حتی چه مقدار پول باید به هر کمپین اختصاص دهید.
امروزه این کاربردها هنوز در عمل بسیار زیاد است. با این حال، با انفجار اخیر در پذیرش هوش مصنوعی، این فهرست گسترش یافته و شامل وظایف گسترده ای مانند ایجاد محتوا ، تبلیغات هدفمند و تشخیص تصویر می شود.
و در مورد استفاده های آینده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال چطور؟
آیا بازاریابان انسانی در خطر جایگزینی هستند؟
واقعیت این است که هوش مصنوعی – اگرچه مفید است – نمی تواند به طور کامل جایگزین عنصر انسانی که در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، شود. به هر حال، انسانی کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هنوز یک ضرورت است و برای سالهای آینده نیز چنین خواهد بود. با این گفته، بیایید نگرش های فعلی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی را بیشتر مورد بحث قرار دهیم.
نگرش های بازاریابی در مورد هوش مصنوعی: آنچه داده های ما به ما نشان می دهد
ما از ۱۰۰۰ بازاریاب دیجیتال در این صنعت نظرسنجی کردیم. ما به شدت بر کسانی تمرکز کردیم که به طور فعال در بازاریابی دیجیتال کار می کنند، چه آنها فریلنسر باشند، چه نقش داخلی در یک سازمان یا یک نقش آژانس داشته باشند. این نظرسنجی فقط به کسانی که در ایالات متحده هستند محدود شد.
قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم، اجازه دهید به برخی از داده های کل از ۱۰۰۰ پاسخ دهنده خود نگاه کنیم.
ابتدا دانش در مورد فناوری هوش مصنوعی و کاربردهای آن در بازاریابی دیجیتال است.
از ۱۰۰۰ پاسخگوی ما، ۲۶٫۴ درصد احساس میکردند که در این موضوع بسیار آگاه هستند. علاوه بر این، ۲۲٫۸٪ خود را متخصص می دانند. ۵۰٫۸ درصد باقی مانده احساس می کردند که مهارت آنها در مورد فناوری هوش مصنوعی تا حدودی دانش یا کمتر است.
در مورد اینکه پاسخ دهندگان ما در مورد فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی چه احساسی دارند، ۳۹٫۱٪ نسبت به فناوری هوش مصنوعی و نقش شکوفا آن در بازاریابی دیجیتال تا حدودی هیجان زده یا هیجان زده هستند. ۳۶٫۷٪ در دسته های تا حدودی نگران و نگران قرار می گیرند. این باعث می شود ۲۴٫۲ درصد از پاسخ دهندگان احساسات خنثی داشته باشند.
حالا چرا تقریباً ۳۷ درصد از بازاریابان دیجیتال نگران پذیرش فناوری هوش مصنوعی هستند؟
شاید بزرگترین دلیل نگرانی در مورد امنیت شغلی باشد.
از لحاظ تاریخی، معرفی فناوری در صنایع مختلف (به عنوان مثال خرده فروشی، مالی، تولید) منجر به کاهش تعداد نیروی کار شده است.
از دست دادن شغل برای بازاریابان دیجیتال، چه فریلنسر یا کارمند، یک نگرانی بسیار معتبر است.
با این حال، فراتر از از دست دادن شغل، نگرانی در مورد تغییر مسئولیت های شغلی نیز وجود دارد.
در حالی که پذیرش فناوری هوش مصنوعی ممکن است همه یا حتی اکثر مشاغل در بازاریابی دیجیتال را حذف نکند، مطمئناً تغییری در آنچه و چگونه انتظار می رود کارگران انسانی تولید کنند، رخ خواهد داد.
نگرانی های فوق به خوبی با خوش بینی پاسخ دهندگان در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال همخوانی دارد. ۳۶ درصد افراد احساس خوش بینی، ۲۱٫۳ درصد احساس احتیاط، ۲۲٫۳ درصد احساس نگرانی و ۲۰٫۴ درصد احساس بی تفاوتی می کنند.
علیرغم برخی نگرانی ها، تقریباً ۴۴ درصد از افراد مورد بررسی احساس می کنند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر حرفه آنها خواهد داشت. ۲۷٫۵ درصد احساس می کنند که تأثیر منفی خواهد داشت، و ۲۸٫۷ درصد پیش بینی می کنند که هیچ تأثیری بر شغل خود نخواهد داشت.
حال، راحتی با ادغام فناوری هوش مصنوعی در کمپینهای موجودشان چطور است؟
۳۹٫۲٪ با ایده یکپارچه سازی فناوری AI بسیار راحت هستند، در حالی که ۳۳٫۵٪ تا حدودی با این ایده احساس راحتی می کنند. حدود ۲۷ درصد از پاسخ دهندگان احساس راحتی نمی کنند.
و هنگامی که فشار وارد می شود، اجرای واقعی چطور؟
از ۱۰۰۰ پاسخ دهنده، ۲۰۹ نفر در حال حاضر از هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند. ۲۹۱ پاسخ دهنده دیگر به احتمال زیاد از هوش مصنوعی استفاده می کنند و ۱۹۹ پاسخ دهنده نیز تا حدودی از آن استفاده می کنند. از بقیه پاسخ دهندگان، ۱۵۲ نفر به احتمال زیاد از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند در حالی که ۱۴۹ نفر گفتند که هرگز از هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده نمی کنند.
در نهایت، از ۲۰۹ نفری که در حال حاضر از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال استفاده میکنند، ما پرسیدیم که چگونه به نظر میرسد. اکثر پاسخ دهندگان ما گفتند که از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای جزئی (مثلاً سؤالات متداول، پاراگراف ها) استفاده می کنند در حالی که دومین پاسخ متداول برای ایجاد محتوای کامل (مثلاً مقالات، پست های وبلاگ) بود.
اکنون اجازه دهید حتی بیشتر به سه گروهی که در یافتههای ما در بالا اشاره شده است، بپردازیم: فریلنسرها، کارمندان داخلی و کارمندان آژانسهای بازاریابی دیجیتال.
فریلنسرها
تحقیق ما شامل ۲۲۹ فریلنسر بود.
از بین افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، اکثریت (۴۵٫۴۱٪) احساس می کردند تا حدودی در مورد فناوری هوش مصنوعی آگاه هستند یا اصلاً اطلاع ندارند. افراد باقیمانده (۳۷٫۱۲ درصد) احساس می کردند که بسیار آگاه هستند یا حتی احساس می کردند که متخصص هستند (۱۷٫۴۷ درصد).
از نظر هیجان، ۳۶٫۲۸٪ از فریلنسرها نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال هیجان دارند در حالی که ۲۷٪ احساس خنثی و ۳۶٫۲۸٪ احساس نگرانی می کنند.
علیرغم نگرانی نزدیک به ۱/۳ پاسخ دهندگان در مورد هوش مصنوعی، ۵۵٫۴ درصد از ۲۲۹ پاسخ دهنده فکر می کنند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر حرفه آنها خواهد داشت. این برخلاف ۲۰٫۵۲ درصد است که احساس میکنند اثر منفی و ۲۷٫۰۷ درصد میگویند که اصلاً تأثیری نخواهد داشت.
این شاید بزرگترین تفاوت بین فریلنسرها و غیر فریلنسرها (یعنی کارمندان آژانس و داخلی) در استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال باشد.
۵۵٫۴ درصد از فریلنسرها احساس می کنند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر حرفه آنها خواهد داشت، در حالی که همین امر را می توان برای تنها ۴۲٫۳۹ درصد از کارمندان داخلی و تنها ۴۰٫۰۵ درصد از کارمندان آژانس گفت.
چرا ممکن است؟
برای اولین بار، استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال احتمالاً برای فریلنسر در مقابل یک کارمند متفاوت به نظر می رسد. منظور من این است که فریلنسرها می توانند فناوری هوش مصنوعی را هر طور که می خواهند بپذیرند. این در مورد کارمندانی که ممکن است دستورالعمل های سختگیرانه ای برای ابزارهای هوش مصنوعی از سوی کارفرمایان خود داشته باشند، صادق نیست.
کارفرمایان ممکن است فناوری هوش مصنوعی را به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان در دراز مدت اتخاذ کنند. این می تواند برای کارمندانی که ممکن است بار کاری خود را کاهش دهند و در برخی موارد ناپدید شوند، سخت باشد.
این بدان معنا نیست که فریلنسرها مجبور نخواهند بود با فناوری هوش مصنوعی موجود در بازار رقابت کنند. مشتریان بیشتری ممکن است برای نیازهای بازاریابی دیجیتال خود به جای فریلنسرها به هوش مصنوعی روی آورند. با این حال، فریلنسرها در آنجا انعطاف پذیری بیشتری دارند زیرا می توانند خدمات خود را برای رفع این نیازهای در حال تغییر تغییر دهند.
بنابراین، نگرش فریلنسری در مورد استفاده چیست؟
از پاسخ دهندگان، ۲۲٫۷۱ درصد از فریلنسرها گفتند که قبلاً از فناوری هوش مصنوعی در برخی ظرفیت ها در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کردند. در مورد استفاده در آینده، ۳۴٫۰۶٪ احتمالاً از هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند و ۱۴٫۴۱٪ تا حدودی محتمل هستند. ۲۸٫۸۲ درصد باقی مانده پاسخ دادند که بعید است یا هرگز از فناوری هوش مصنوعی در کار خود استفاده نخواهند کرد.
در خانه
بیایید ببینیم کارمندان با نقشهای دیجیتال داخلی در مورد موضوع فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال چه احساسی دارند. آنها ۳۹۴ نفر از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما را تشکیل می دهند.
کارمندان داخلی از دانش خودخوانده بالایی برخوردار بودند و ۵۰٫۲۵٪ احساس میکردند که در مورد فناوری هوش مصنوعی دانش یا متخصص هستند. از بقیه پاسخ دهندگان، ۱۷٫۰۱ درصد احساس می کنند تا حدودی آگاه هستند و ۳۲٫۷۴ درصد احساس می کنند که اصلاً از فناوری هوش مصنوعی اطلاعی ندارند.
اکثریت (۳۹٫۵۹٪) از پاسخ دهندگان داخلی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال احساس هیجان دارند. ۲۵٫۸۹٪ در مورد این موضوع بی طرف هستند، در حالی که ۲۴٫۵۲٪ باقی مانده تا حدی احساس نگرانی می کنند.
جالب توجه است، بازاریابهای دیجیتال داخلی به عنوان کمترین نگرانی در مورد پذیرش فناوری هوش مصنوعی برجسته هستند. ۲۴٫۵۲٪ از پاسخ دهندگان نگران آنها در مقایسه با مشاغل آزاد (۳۶٫۲۸٪) و کارمندان آژانس (۳۹٫۲۶٪) رنگ پریده اند.
یکی از دلایل این امر ممکن است استقلال بخش باشد.
در حالی که فریلنسرها کاملاً مستقل هستند، آنها باید تعادل دقیق تری را برای برآوردن نیازهای مشتری خود ایجاد کنند. این مورد برای دپارتمانهای داخلی که فقط به یک مشتری خدمات میدهند – یعنی کارفرمایشان – صدق نمیکند.
این مورد مشابه برای آژانس های بازاریابی دیجیتال است. آنها همچنین مجموعه ای از مشتریان دارند که ممکن است به زودی به جای خدمات بازاریابی دیجیتال خود، هوش مصنوعی را اتخاذ کنند.
وقتی نوبت به سطوح نگرانی می رسد، منطقی است که کارکنان داخلی پایین ترین سطح را داشته باشند. آنها فقط یک “مشتری” برای خدمت دارند. همچنین، از آنجایی که آنها حرفه ای در بازاریابی دیجیتال در شرکت خود هستند، بعید است که مجبور شوند هوش مصنوعی را به گونه ای اتخاذ کنند که موقعیت آنها را از بین ببرد. به هر حال، کدام بخش خارجی دانش کافی برای دیکته کردن پذیرش هوش مصنوعی در سطح انبوه دارد؟
بنابراین، در مورد تأثیر بر حرفه آنها چیست؟ ما در بالا در مورد این صحبت کردیم، اما بیایید به طور عمیق تر به آمار مربوط به کارمندان داخلی بپردازیم.
به گفته ۴۲٫۳۹ درصد از پاسخ دهندگان، آنها فکر می کنند که هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر حرفه آنها خواهد داشت. ۲۹٫۷ درصد می گویند که تأثیر منفی خواهد داشت، در حالی که ۲۷٫۹۲ درصد باقی مانده می گویند هیچ تأثیری در هر دو جهت وجود ندارد.
با تمام موارد گفته شده، ۲۰٫۸۱ درصد از بازاریابان دیجیتال داخلی در حال حاضر از فناوری هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی استفاده می کنند. ۲۸٫۶۸ درصد به احتمال زیاد شروع به استفاده از آن می کنند، در حالی که ۲۱٫۰۷ درصد تا حدودی محتمل هستند و ۲۹٫۴۵ درصد احتمالاً یا هرگز از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ
آخرین گروه ما از متخصصان بازاریابی دیجیتال کسانی هستند که برای یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کنند. آنها ۳۷۷ نفر از ۱۰۰۰ نفری را که مورد بررسی قرار دادیم تشکیل می دهند.
در امتداد خطوط فریلنسرها و بازاریابهای داخلی، اکثریت آنها احساس میکنند که در مورد فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال بسیار آگاه هستند (۱۶٫۸۱%) یا متخصص هستند (۲۸٫۶۵%). بقیه احساس می کردند تا حدودی آگاه هستند (۱۸٫۳٪) یا احساس می کردند در مورد فناوری هوش مصنوعی آگاه نیستند یا دانشی ندارند (۳۶٫۸۷٪).
از ۳۷۷ پاسخ دهندگان آژانس، ۳۷٫۰۵ درصد نسبت به استفاده از فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال احساس هیجان دارند. ۲۰٫۶۹٪ احساس خنثی کردند. ۳۹٫۲۶ درصد باقی مانده تا حدودی احساس نگرانی می کنند.
علیرغم داشتن سطوح بالاتر نگرانی، ۴۰٫۰۵٪ نشان دادند که احساس می کنند هوش مصنوعی تأثیر مثبتی بر حرفه آنها به عنوان یک بازاریاب دیجیتال خواهد داشت. در یک تقسیم تقریباً یکنواخت، ۲۹٫۴۴٪ احساس می کنند که تأثیر منفی خواهد داشت و ۳۰٫۵٪ احساس می کنند که هیچ تأثیری وجود نخواهد داشت.
بنابراین، چه کسی در حال حاضر از آن استفاده می کند؟
به گفته پاسخ دهندگان آژانس ما، ۱۹٫۸۹٪ در حال حاضر از هوش مصنوعی در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند، در حالی که ۲۶٫۵۳٪ به احتمال زیاد شروع به کار می کنند. مابقی بین احتمال استفاده از آن تا حدودی (۲۲٫۰۲٪) یا عدم احتمال یا هرگز استفاده از آن (۳۱٫۵۷٪) تقسیم می شود.
جالب اینجاست که به نظر می رسد کارمندان آژانس بازاریابی دیجیتال کندترین افراد را در پذیرش هوش مصنوعی دارند. آنها همچنین کمترین احتمال را دارند که از آن در آینده استفاده کنند (۳۱٫۵۷٪ در مقابل ۲۹٫۴۵٪ داخلی و ۲۸٫۸۲٪ از مشاغل آزاد).
یک دلیل احتمالی برای این اندازه است.
در حالی که اندازه آژانس های دیجیتال مارکتینگ و دپارتمان های داخلی می تواند متفاوت باشد، احتمالاً می توان گفت که بسیاری از آژانس ها (هم از نظر عملیات و هم از نظر تعداد کارمندان) بزرگتر از دپارتمان های داخلی هستند.
هرچه تعداد افراد و فرآیندهای تثبیت شده بیشتر باشد، استفاده از ابزارها و فناوری جدید به روشی یکنواخت و یکنواخت کندتر خواهد بود.
آنچه از داده های خود آموختیم
بزرگترین بینشی که از این دادهها حذف میشود این است که بازاریابهای دیجیتال هنوز در تلاشند تا بفهمند که هوش مصنوعی در کمپینهایشان کجا قرار میگیرد، اگر اصلاً جا بیفتد.
به طور کلی نسبت به فناوری هوش مصنوعی وحشت وجود دارد. چه زمانی باید هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال پیاده سازی شود؟ چگونه؟ تعداد نسبتاً زیادی از بازاریابان نسبت به فناوری هوش مصنوعی احساس نگرانی یا نگرانی می کنند، اما احساس می کنند که تأثیر مثبت کلی بر حرفه آنها خواهد داشت.
به جای تمرکز بر اضطراب ها، باید از جنبه های مثبت فناوری هوش مصنوعی استفاده کنید. شکی وجود ندارد که هوش مصنوعی می تواند برای بسیاری از بازاریابان دیجیتال، اگر نه همه، در برخی ظرفیت ها مفید باشد. اضطراب ناشی از ندانستن نحوه استفاده از آن و تا چه حد است.
تنها راه مبارزه با این اضطراب این است که شیرجه بزنید و ببینید که هنوز کنترل را در دست دارید، حتی زمانی که از هوش مصنوعی برای تکمیل مهارت های خود استفاده می کنید. در بخش بعدی چند ایده برای پیاده سازی هوش مصنوعی به اشتراک می گذاریم.
در مورد آنچه که ما در مورد استفاده از هوش مصنوعی یاد گرفتیم، برای بخش هایی از یک استراتژی بازاریابی کلی است و نه برای اجرای کل استراتژی یا کمپین. هوش مصنوعی هرگز به طور کامل جایگزین بازاریابان انسانی نخواهد شد. عنصر انسانی بیش از حد بحرانی است. با این حال، ما شاهد تغییراتی در صنعت بازاریابی هستیم که هوش مصنوعی جایگزین برخی مشاغل یا برخی از بخشهای نقشهای شغلی شده است.
شاید بزرگترین مثال آن در استفاده از فناوری چت هوش مصنوعی برای جایگزینی کارکنان چت انسانی باشد. چت هوش مصنوعی مشتریان را قادر میسازد تا با کسری از هزینه با شرکتها ۲۴ ساعته در ارتباط باشند. به این ترتیب، بسیاری از شرکت ها چت هوش مصنوعی را به عنوان مکملی برای نیروی کار خود اتخاذ می کنند .
توجه کنید که گفتم مکمل اما نه جایگزین. ما تا رباتهای چت و سایر اشکال هوش مصنوعی که جایگزین انسانها در نیروی کار میشوند، فاصله زیادی داریم. بنابراین، اگر این بزرگترین اضطراب شماست، به شما نشان خواهیم داد که چگونه از هوش مصنوعی به روشی سنجیده تر در کار خود استفاده کنید.
چگونه باید از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال استفاده کرد؟
بنابراین شاید شما مانند یکی از ۵۰ درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما باشید که در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند یا احتمالاً در آینده از هوش مصنوعی استفاده می کنند. چگونه باید از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال استفاده کرد؟
چند راه برای استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد و برخی از آنها ممکن است آنطور که شما فکر می کنید نباشند.
چت ربات ها
وقتی به استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال فکر می کنید، احتمالاً به استفاده از آن در تعامل و حفظ مشتری فکر نمی کنید. با این حال، چت بات ها برای سال ها در صنایع متعدد مورد استفاده قرار گرفته اند.
چرا چت بات ها را به تکنسین های انسانی در نظر می گیریم؟ خوب، رباتهای چت ۲۴ ساعته در دسترس هستند و میتوانند همزمان با بیش از یک مشتری تعامل داشته باشند. آنها همچنین یاد میگیرند که چگونه هر چه مدت طولانیتر از آنها استفاده میکنید، با پایگاه مشتریان شما تعامل بهتری داشته باشند.
ایجاد محتوا
وقتی به هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال فکر می کنید، احتمالاً به هوش مصنوعی فکر می کنید که برای تولید محتوا طراحی شده است. این برای رباتهای هوش مصنوعی که میتوانند یک مقاله ۸۰۰ کلمهای را در چند ثانیه از بین ببرند یا بازنویسهای پاراگرافهایی که از هوش مصنوعی استفاده میکنند صدق میکند .
واقعیت این است که هوش مصنوعی میتواند محتوا را در تمام مراحل فرآیند لمس کند – از طوفان فکری ایدههای موضوعی تا ساخت جملات موضوعی تا بازنویسی کامل محتوای قدیمی برای مرتبط کردن آن برای خوانندگان امروزی.
کافی است برخی از بهترین ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مانند Ubersuggest AI Writer در بالا را بررسی کنید تا ببینید هوش مصنوعی چه کاری می تواند انجام دهد.
شخصی سازی
شاید شما آماده استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله یا پست وبلاگ بعدی خود نباشید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از هوش مصنوعی در بازاریابی بهره مند شوید.
یکی از زمینه هایی که هوش مصنوعی سال ها درگیر آن بوده است، شخصی سازی است. از برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) گرفته تا پلتفرم های بازاریابی ایمیلی گرفته تا ماژول های توصیه در محل، هوش مصنوعی ابزاری عالی برای شخصی سازی مشتری است.
با جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادههای مخاطب و بخش، ابزارهای شخصیسازی هوش مصنوعی میتوانند بهترین راه برای افزایش تجربه خواننده شما باشند. فقط ماژول ها را در نظر بگیرید، مانند بخش Lowe’s Regularly Bought Together در بالا. اینها از رفتار مشتری و داده های خرید برای ارائه بهترین توصیه ها به مشتریان خود به عنوان راهی برای افزایش ارزش سفارش استفاده می کنند.
بهینه سازی / اصلاح
هوش مصنوعی نه تنها ایجاد می کند. همچنین می تواند بهینه سازی کند. یک راه آسان برای شروع کار با هوش مصنوعی، به خصوص اگر از مزایای آن مطمئن نیستید، استفاده از آن برای یافتن نقاط ضعف یا مناطقی است که نیاز به بهبود دارند.
برای مثال، میتوانید از هوش مصنوعی برای اطلاعرسانی استراتژی کلی سئو خود استفاده کنید. هدف واقعاً استفاده از هوش مصنوعی برای یافتن شکافها در اجرای سئو فعلی است.
زیرشاخههای هوش مصنوعی مانند پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی میتوانند شما را قادر به بهینهسازی توضیحات متا و عناوین متا، اجرای تستهای A/B با مخاطبان خود و انجام تحقیقات رقابتی گسترده کنند.
ابزارهای سئوی هوش مصنوعی را می توان برای یافتن کلمات کلیدی که باید هدف قرار دهید، فرصت های ایجاد لینک و حتی شکاف های محتوای رقبا برای بهره برداری استفاده کرد. ابزارهای رایج مانند Grammarly و Hemingway نیز از هوش مصنوعی برای کمک به اصلاح و ویرایش محتوا استفاده می کنند، بنابراین ممکن است در حال حاضر از هوش مصنوعی در کار خود استفاده کنید بدون اینکه حتی آن را بدانید.
سوالات متداول
آیا سوالات بیشتری در مورد فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال دارید؟ ما به برخی از سوالات متداول در مورد این موضوع پاسخ داریم.
سه راه اصلی وجود دارد که هوش مصنوعی در طول تاریخ به بازاریابی کمک کرده است. یکی، کارهای تکراری را خودکار می کند. دوم، به شخصی سازی تعاملات مشتری کمک می کند. سوم، تصمیمات مربوط به تخصیص منابع را اطلاع می دهد. با این حال، با پیشرفت فناوری، این لیست همچنان در حال رشد است. در سال های اخیر، تولید محتوا، تبلیغات هدفمند و تشخیص تصویر به این لیست اضافه شده است و این فقط یک نقطه ی یخ است.
در حالی که هوش مصنوعی یک ابزار مفید است، فقط یک ابزار است. هنوز عنصر انسانی وجود دارد که برای کمپین های بازاریابی دیجیتال موفق لازم است. بنابراین، در حالی که نقش هوش مصنوعی ممکن است همچنان در حال رشد باشد، نیاز به بازاریابان دیجیتال انسانی هرگز به طور کامل کاهش نخواهد یافت.
هوش مصنوعی دنیایی از امکانات جدید را برای بازاریابان دیجیتال باز می کند. کارهای پیچیده و وقت گیر را می طلبد و آنها را آسان می کند. این به بازاریابان انسانی این توانایی را می دهد که پروژه های معنی دار تری را کشف کنند.
بزرگترین مزیت هوش مصنوعی در بازاریابی، آزاد کردن زمان و منابع برای کارهای معنادارتر و امیدواریم درآمدزاتر است. بزرگترین نقطه ضعف، مانند هر فناوری دیگری، اتکای بیش از حد است. ما میتوانیم برای بسیاری از چیزها به هوش مصنوعی تکیه کنیم، اما هرگز نباید هسته اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال ما باشد.
نتیجه
در حالی که مطمئناً در مورد استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال وحشت وجود دارد، دلیلی برای ترس وجود ندارد.
وقتی چیزهایی را درک نمی کنیم بیشتر از چیزهایی می ترسیم، بنابراین من شما را تشویق می کنم که درباره فناوری هوش مصنوعی و اجرای آن در بازاریابی دیجیتال بیشتر بدانید.
واقعیت این است که پیاده سازی هوش مصنوعی مزایای بیشتری نسبت به معایب دارد. شما فقط باید راهی برای پیاده سازی آن در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بیابید که برای نیازهای شما منطقی باشد.
آیا در حال حاضر یا قصد دارید هوش مصنوعی را در کمپین های بازاریابی دیجیتال خود پیاده سازی کنید؟ جزئیات را در زیر به ما اطلاع دهید.