مبانی برند : قسمت دوم

پیش نوشت:

در قسمت اول مقاله مبانی برند با تعاریف برند آشنا شدیم، دو کتاب در این حوزه معرفی شد که یکی کتاب طراحی هویت برند نوشته آلینا ویلر و کتاب مدیریت استراتژیک برند کوین کلر است. المان های برند، انواع برندسازی و  فرایند ایجاد بررسی شد.

ذی نفعان چه کسانی هستند؟

اگر قصد داریم از هر فرصتی برای ساخت یک برند عالی استفاده نماییم، باید بدانیم چه چیزهایی بر موفقیت ما اثر گذار هستند. گستره و وسعت حسن شهرت و اعتبار، خیلی فراتر از مشتریان هدف یک برند است.

اکنون کارکنان را مشتریان داخلی می نامند، زیرا قدرتشان اثر گذار و فراوان است. کسب بینش در مورد ویژگی ها، رفتار، نیازها و ادراک های ذی نفعان بازده زیادی به ارمغان می آورد.

برند چیزی نیست که شما می گویید، چیزی است که آن ها می گویند.

مارتی نیومایر

لغرش برند

 

بسیاری از شرکت ها تاثیر زیاد ذی نفعانشان را نادیده می گیرند و این گونه خودشان را نابود می سازند.

لیسا رایدل

مشاور بازاریابی

 

هویت برند چیست؟

هویت برند، ملموس است و موجب احساسات می شود. می توانید آن را ببینید، لمس کنید، در دست بگیرید، بشنوید و حرکتش را تماشا کنید.

هویت برند موجب شناخت می شود، تمایز را بیشتر می کند و معانی و ایده های بزرگ را در دسترس قرار می دهد. هویت برند عناصر پراکنده را می گیرد و یک سیستم کل یکپارچه می سازد.

یک چشم می بیند و دیگری حس می کند.

پل کِله

 

در خلق و ایجاد برندها، طرح، نقش مهمی ایفا می کند. طرح در عوامل ناملموس-احساسات، بافت و جوهره – که بیشترین اهمیت را نزد مشتریان دارند، تمایز ایجاد کرده، به آن ها تجسم می بخشد.

موئیرا کلن

مدیر ارشد گلوبال دیزاین

هویت برند

چرا سرمایه گذاری بر روی هویت برند؟

بهترین برنامه های هویت، با حمایت از ادراک های مطلوب، موجب تجسم و پیشرفت نماد شرکت می شود.

مقاله مرتبط  ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری

هویت، خودش را در هر نقطه تماس از برند نشان می دهد و بخشی از فرهنگ شرکت- نماد ثابتی از میراث و ارزش های اصلی آن می شود.

امروز برند ها را در ترازنامه بسیاری از شرکت ها قرار می دهند.اغلب، ارزش ناملموس برند بیشتر از دارایی های ملموس شرکت می باشد.

والی اواینس

کتاب برند

شورای طراحی انگلیس : پاداش سرمایه گذاری مستمر بر طراحی، کسب توان رقابتی پایدار است.

دلایل سرمایه گذاری بر روی هویت برند

  • خرید را برای مشتریان تسهیل می نماید
  • فروش را برای فروشنده تسهیل می نماید
  • ایجاد ارزش ویژه برای برند را تسهیل می کند
هویت برند
هویت برند

الزام های برند سازی

  • به یاد داشته باشیم در یک دنیای برخوردار از برند زندگی می کنیم.
  • از هر فرصتی برای ایجاد جایگاه شرکتتان در ذهن مشتریان استفاده کنید.
  • فراتر از بیان مزیت رقابتی گام بردارید. آن را به نمایش بگذارید.
  • مشتریان خود را بفهمید. ادراک ها، ترجیحات، رویه ها و ….
  • نقاط تماس را بیابید…
  • با استفاده از هویت برند، آهن ربایی حسی بسازید تا مشتریان را جذب و حفظ نمایند.

برند ها دارایی های ناملموسی هستند که به طور میانگین ۷۵ درصد از ارزش کل شرکت را رقم می زنند

بلیک دویچ

 

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار