برند شما این قدرت را دارد که به میلیون ها نفر در سراسر جهان دسترسی پیدا کند و این کار فقط چند دقیقه طول می کشد. قدرت بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC) باورنکردنی است، با دسترسی وسیع و توانایی هدف قرار دادن مخاطبان خاص.
سرمایه گذاری در بازاریابی PPC می تواند سود بسیار خوبی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد (گوگل تخمین می زند که کسب و کارها به ازای هر ۱ دلاری که در تبلیغات گوگل خرج می کنند، ۱۱ دلار درآمد کسب می کنند ) ، اما اگر به درستی به آن توجه نکنید، این یک راه آسان برای از دست دادن پول است. مسیر.
بازاریابی PPC چیست؟ چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید؟
اینها سوالاتی هستند که می خواهم به آنها پاسخ دهم. برای کمک به اطمینان از اینکه PPC خود را به درستی دریافت می کنید، در اینجا معرفی من برای PPC برای مبتدیان است.
بازاریابی PPC Pay-Per-Click چیست؟
بازاریابی PPC یک مدل رایج تبلیغات آنلاین است. این به تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا تبلیغات را در موتورهای جستجو، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی و وبسایتهای شخص ثالث قرار دهند و هر زمان که روی تبلیغ کلیک میشود، مبلغی را پرداخت کنند.
گوگل با بیش از ۱۳۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی ، بزرگترین ارائه دهنده خدمات PPC است. پلتفرم آن، Google Ads، اغلب اولین ایستگاه برای افرادی است که بازاریابی PPC را شروع می کنند.
تبلیغات پولی یکی از بهترین کانال های بازاریابی در مورد بازگشت سرمایه است. گوگل تخمین می زند که کسب و کارها به ازای هر ۱ دلاری که در تبلیغات گوگل خرج می کنند، ۲ دلار به دست می آورند.
یکی از اصلیترین دلایلی که میتوانید با جستجوی پولی به چنین ROI خوبی برسید، این است که میتوانید کلمات کلیدی کپی تبلیغات را با قصد خرید بالا هدف قرار دهید. این باعث بهبود رتبه تبلیغ و حتی نمره کیفیت شما می شود.
تبلیغات PPC چقدر است؟
اگر به سرمایه گذاری در بازاریابی PPC فکر می کنید، باید بدانید که هزینه آن برای شما چقدر خواهد بود. با PPC، این می تواند کمی پیچیده باشد.
تبلیغات آنلاین مانند درج آگهی در یک مجله نیست که در آن هزینه ای پرداخت کنید و یک صفحه جلد کامل دریافت کنید. در عوض، با بازاریابی PPC، زمانی که به نتیجه رسیدید (کسی که روی تبلیغ شما کلیک می کند) هزینه پرداخت می کنید.
با تبلیغات آفلاین، بدون توجه به نتایجی که به دست می آورید، تمایل به پرداخت هزینه تعیین شده دارید. با بازاریابی PPC، کنترل بیشتری روی هزینههای هر مصرفکننده واقعاً متعهد برای شما دارید.
این کار از طریق یک سیستم حراج انجام می شود. با این حال، برخلاف حراج سنتی، یک محصول با یک برنده وجود ندارد – شما در مورد اینکه تبلیغ شما چقدر بالاست و چند وقت یکبار قابل مشاهده خواهد بود، پیشنهاد می دهید. “از دست دادن” حراج لزوماً به این معنی نیست که فضای PPC دریافت نمی کنید – به این معنی است که کمتر دریافت می کنید.
هر زمان که کاربر کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کند، بگوید “PPC در بازاریابی چیست”، گوگل لیست تبلیغ کنندگان خود را برای این کلمه جستجو می کند و حراجی را بین آنها آغاز می کند. سپس یک الگوریتم گوگل تبلیغات را بر اساس حداکثر قیمت پیشنهادی هر تبلیغ کننده و امتیاز کیفیت هر تبلیغ انتخاب می کند.
نکته مهم از این موضوع این است که فقط میزان پیشنهاد شما مهم نیست. کیفیت تبلیغ شما نیز نقش مهمی ایفا می کند.
گفته می شود، اگر حداکثر پیشنهاد شما به اندازه کافی بالا نباشد، تبلیغات شما به اندازه کافی نمایش داده نمی شود که ارزشمند باشد. کلمات کلیدی مختلف میانگین هزینههای هر کلیک متفاوتی دارند و این باید استراتژی پیشنهادی شما را مشخص کند.
ابزارهایی مانند Ubersuggest و Google Ads Keyword Planner می توانند به شما احساس خوبی نسبت به هزینه احتمالی تبلیغات شما بدهند، بنابراین آنها باید در تحقیقات کلمات کلیدی شما نقش داشته باشند.
آیا بازاریابی PPC برای شرکت من مناسب است؟
مانند هر شکلی از بازاریابی، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، مزایا و معایب خود را دارد. در حالت ایده آل، شرکت شما از بازاریابی PPC به عنوان بخشی از یک استراتژی کامل بازاریابی دیجیتال استفاده می کند، بنابراین شما نقاط قوت آن را به حداکثر می رسانید و نقاط ضعف آن را به حداقل می رسانید.
جوانب مثبت بازاریابی PPC
بدیهی است که مزایای بسیار قابل توجهی برای PPC وجود دارد، در غیر این صورت من یک مقاله کامل را به آن اختصاص نمی دهم. این مزایا عبارتند از:
- نتایج فوری: به محض اینکه تبلیغات شما تأیید شد، تبلیغ کننده شما آنها را در مقابل مخاطبان هدف شما قرار می دهد. برخلاف سئو، لازم نیست ماه ها منتظر بمانید تا نتایج را ببینید.
- بسیار هدفمند: شما می توانید در مورد اینکه چه کسی تبلیغات شما را می بیند بسیار دقیق باشید. شما فقط کاربران را با کلمه کلیدی اصلاح نمی کنید. برخی از پلتفرمها به شما اجازه میدهند تا اطلاعات جمعیتی فوقالعاده خاصی را بررسی کنید.
- ردیابی آسان: شما می توانید به سرعت موفقیت کمپین خود را ردیابی کنید و ROI خود را اندازه گیری کنید. تقریباً هر کانال بازاریابی PPC دارای یک جزء تحلیلی است.
- قرار گرفتن در معرض بالقوه عظیم: تبلیغات پولی به طور برجسته نمایش داده می شوند، با پتانسیل دسترسی به تعداد تقریبا نامحدودی از مردم.
- قابل پیش بینی است: با یک کمپین PPC، بازدیدکنندگان شما مستقیماً با میزان هزینه شما مرتبط هستند و الگوریتم موتور جستجو عامل کمتری است. بیشتر خرج کنید، بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید.
- مقیاس بندی آن بسیار آسان است: اگر در بازاریابی PPC خود نتایج خوبی کسب می کنید و می خواهید تلاش های خود را افزایش دهید، تنها کاری که انجام می دهید این است که کمی بودجه خود را افزایش دهید (یا کلمات کلیدی/مخاطبان اضافی را هدف قرار دهید).
- زمان بیشتر برای تمرکز بر روی محصول: این یکی از جنبه های PPC است که معمولا نادیده گرفته می شود. اجرای کمپین PPC زمان زیادی نمی برد. همانطور که خواهید دید، زمان راه اندازی کمی وجود دارد، به خصوص زمانی که در بازاریابی PPC تازه کار هستید، اما با شروع و مدیریت کمپین ها، خیلی سریعتر خواهید بود.
معایب بازاریابی PPC
با این حال، بازاریابی PPC یک کانال کامل برای جذب مشتری نیست. نکات منفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- گزینه طولانی مدت پرهزینه: شما باید برای هر کلیک هزینه کنید و شما را در اختیار قیمت گذاری تبلیغات قرار می دهید. اگر این کار را برای ماه ها یا سال ها انجام دهید، اضافه می شود. به همین دلیل است که ایجاد ROI مثبت بسیار مهم است.
- عدم ایجاد دارای : وقتی در بازاریابی محتوا یا ایجاد یک لیست ایمیل سرمایه گذاری می کنید، دارایی خود را ایجاد می کنید. با بازاریابی PPC، موفقیت شما به هزینه تبلیغات مداوم بستگی دارد.
- می تواند رقابتی باشد: بسته به اینکه چه کلمات کلیدی را پیشنهاد می کنید، چشم انداز PPC می تواند بسیار رقابتی باشد. حتی با قیمت های بالا و کلمات کلیدی خوب انتخاب شده، هیچ تضمینی وجود ندارد که تبلیغ شما به طور مداوم بالاتر از رقبای شما ظاهر شود.
به همین دلیل است که آژانس دیجیتال مارکتینگ من برای ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال کامل برای تجارت شما کار می کند. PPC مزایای شگفت انگیزی دارد، اما شما به بازاریابی خوب در زمینه های دیگر نیز نیاز دارید.
PPC جایگزینی برای سئوی ارگانیک نیست. این دو باید مکمل یکدیگر باشند، زیرا کارهای ارگانیک مقدار زیادی از تمرکز شما را به خود اختصاص می دهد زیرا این کلیک ها رایگان هستند.
خیلی بیشتر از تبلیغات گوگل وجود دارد
اگر در بازاریابی PPC خیلی تجربه ندارید، احتمالاً PPC را با تبلیغات گوگل یکی می دانید. شما خیلی دور نیستید، زیرا Ads بزرگترین شبکه تبلیغاتی است.
گوگل صدها میلیون در روز از طریق تبلیغات کسب می کند. و شما می توانید تقریباً در هر جایگاهی ترافیک دریافت کنید زیرا گوگل ترافیک زیادی دارد. گوگل همچنین برای تبدیل شگفت انگیز است، زیرا می توانید کلمات کلیدی را با هدف تجاری بالا هدف قرار دهید.
با این حال، گوگل تنها گزینه شما نیست.
برخی از کسب و کارها با تبلیغات رشد می کنند، در حالی که برخی دیگر برای کسب سود تلاش می کنند. سپس، هنگامی که آنها یک شبکه PPC متفاوت را امتحان می کنند، موفقیت بزرگی به دست می آورند.
بهترین شبکه برای شما و کسب و کار شما به دانش، جایگاه، مخاطب، محصول و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. تنها راه برای یافتن بهترین شبکه خود این است که چند شبکه مختلف را امتحان کنید.
ذهن خود را باز نگه دارید و گزینه های دیگر را در نظر بگیرید. در اینجا برخی از بزرگترین شبکه های کمپین PPC وجود دارد که نسبتاً برای مبتدیان مناسب هستند و ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشند.
۸ مرحله برای شروع یک کمپین بازاریابی PPC
شروع اولین کمپین بازاریابی PPC شما ممکن است به طرز شگفت آوری ساده به نظر برسد—شما می توانید آن را تنها در هشت مرحله انجام دهید. به یاد داشته باشید، کیفیت تبلیغات نقش مهمی در موفقیت کمپین شما دارد، بنابراین مطمئن شوید که وقت خود را صرف کرده و روی هر مرحله تمرکز می کنید.
۱٫ بودجه PPC خود را مشخص کنید
چقدر می خواهید برای بازاریابی پرداخت به ازای کلیک خود هزینه کنید؟ این اولین سوال من از شماست.
برای شروع، باید یک بودجه اولیه برای آزمایش آب تعیین کنید. به عنوان یک راهنمای تقریبی، میتوانید به معیارهای صنعت نگاه کنید تا متوجه شوید که احتمالاً برای هر تبدیل چقدر میپردازید.
هنگامی که یک بودجه کلی در ذهن دارید، سقف هزینه روزانه و مادام العمر را برای کمپین های خود تعیین کنید.
این بخش مهمی از ایجاد یک کمپین بازاریابی PPC است زیرا بودجه شما بر میزان موفقیت تبلیغات شما تأثیر زیادی خواهد داشت. Google Ads ابزارهای خوبی برای کمک به این امر در اختیار شما قرار می دهد و ارزش دارد که توصیه های Google را دنبال کنید زیرا الگوریتم های آن برای به حداکثر رساندن بازده شما طراحی شده اند.
میتوانید تخمینی از تعداد کلیکهای احتمالی بودجهتان را ببینید. از آنجا، می توانید بازده سرمایه گذاری بالقوه خود را بر اساس نرخ تبدیل پیش بینی شده خود محاسبه کنید.
اگر بودجه شما به شما اجازه نمی دهد که به نتایج معنی داری دست یابید، ممکن است ارزش بررسی برخی از روش های بازاریابی جایگزین را داشته باشد.
۲٫ اهداف کمپین خود را تعیین کنید
کسبوکارهای مختلف اهداف متفاوتی برای کمپینهای پرداخت به ازای کلیک خواهند داشت.
به عنوان مثال، اگر در حال انجام یک کمپین پیش از راه اندازی برای یک استارتاپ هستید، ممکن است هدف شما هدایت ترافیک به سایت و ایجاد آگاهی باشد. اگر محصولی را می فروشید، هدف اصلی شما ممکن است تبدیل باشد.
اهدافی که تعیین می کنید تاثیر زیادی بر کمپین بازاریابی شما خواهند داشت زیرا هر هدف ارزش متفاوتی دارد. یک کلیک به اندازه سرنخ یا تبدیل ارزشمند نیست و هزینه به ازای هر کلیک شما باید منعکس کننده این باشد.
راه اندازی کمپین خود با اهداف مناسب به شما این امکان را می دهد که مخاطبان صحیح را بهتر هدف قرار دهید و بازده سرمایه خود را به دقت اندازه گیری کنید. وقتی از PPC استفاده میکنید، هزینه کلیک را پرداخت میکنید، نه کاری که مشتری بعد از آن انجام میدهد – کلیک چه بخرند چه نکنند، قیمت یکسانی دارد.
در نظر بگیرید که چه کسی می خواهید روی تبلیغ شما کلیک کنید و چه اقداماتی را می خواهید انجام دهند. وقتی این را فهمیدید، کل کمپین خود را بهینه کنید تا مردم را به انجام آن اقدامات تشویق کنید، که باید هزینه های شما را کاهش دهد.
۳٫ نوع کمپین را برای اجرا دریابید
عنصر دیگری که باید در مورد بازاریابی PPC فکر کنید این است که چه نوع کمپینی را می خواهید اجرا کنید. در اینجا گزینه های زیادی وجود دارد که هر کدام به شما در مورد نحوه دستیابی به مخاطبان هدف خود انعطاف پذیری می دهد:
- تبلیغات جستجو: تبلیغاتی که در بالای موتورهای جستجو نمایش داده می شوند
- تبلیغات اجتماعی: تبلیغات در شبکه های اجتماعی
- تبلیغات بازاریابی مجدد: تبلیغاتی که افرادی را هدف قرار می دهند که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند
- تبلیغات تجارت الکترونیک: تبلیغات در Google Shopping که بر فروش محصولات متمرکز هستند
- تبلیغات درون جریانی: معمولاً در یوتیوب دیده می شوند و قبل از بارگیری ویدیو پخش می شوند
- تبلیغات نمایشی: تبلیغات پویا که در وبسایتهای شخص ثالث نشان داده میشوند، مانند مورد زیر از Redline
همه این گزینه ها ابزارهای مورد نیاز برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص را در اختیار شما قرار می دهند. شما باید دریابید که مخاطبان شما کجا میروند و به چه چیزی پاسخ میدهند. این بسته به شخصیت های خریدار که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید تغییر می کند.
شما مجبور نیستید به یک نوع تبلیغات خاص متعهد شوید، و بسیاری از کسبوکارها ترکیبی از قالبهای تبلیغاتی مختلف را برای آنها بهترین کار میکنند. با این حال، مهم است که توجه خود را به بازگشت سرمایه خود برای هر نوع تبلیغ نگاه دارید تا بتوانید استراتژی خود را مطابق با آن تغییر دهید.
۴٫ در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید
کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین ابزارهایی هستند که برای هدف قرار دادن مخاطبان خود از آنها استفاده می کنید و تحقیقات کلمات کلیدی شما می تواند کمپین شما را ایجاد یا شکست دهد.
در حالی که احتمالاً تصور معقولی از نحوه جستجوی مشتریان برای محصولات یا خدمات شما دارید، باید آنها را به مواردی محدود کنید که منجر به اقدام افراد می شود.
بخش بزرگی از این موضوع درک هدف کاربر است . به عنوان مثال، چه کسی بیشتر احتمال دارد که خرید کند: کسی که «سئو چیست؟» را جستجو می کند. یا کسی که به دنبال “بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی” است؟
احتمالاً دومین مورد است زیرا جستجو در کجای سفر خریدار قرار می گیرد . جایی که افراد در سفر خریدار هستند، میزان احتمال خرید را تعیین می کند، بنابراین کلمات کلیدی که انتخاب می کنید باید نشان دهند که کدام مرحله را هدف قرار می دهید.
کلمات کلیدی که افرادی را جذب می کنند که در فرآیند خرید قدم بیشتری دارند، معمولاً هزینه بیشتری برای شما خواهند داشت، اما به احتمال زیاد منجر به تبدیل نیز می شوند.
هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را تهیه کردید، می خواهید آنها را در گروه های تبلیغاتی دسته بندی کنید. هنگام راهاندازی گروههای تبلیغاتی، دو جزء اصلی وجود دارد: نامگذاری به آنها و انتخاب افرادی که با تبلیغات هدف قرار میدهید.
من فرض میکنم که میتوانید نامهایی را برای گروههای تبلیغاتی خود در نظر بگیرید، اما هدفگیری در عبارت جستجو کمی پیچیدهتر است.
اگر افراد نامناسبی را هدف قرار دهید، مهم نیست که تبلیغات شما چقدر خوب باشد، درآمدی کسب نخواهید کرد، زیرا هیچ کس درخواست جستجو را انجام نمی دهد.
برای موتورهای جستجو، باید کلمات کلیدی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. سه نوع کلیدواژه اصلی (با چند نوع مختلف) وجود دارد: دقیق، عبارت و گسترده.
اگر دقیقاً کلمات کلیدی را انتخاب کنید که می خواهید تبلیغ شما برای آنها نمایش داده شود، بالاترین نرخ تبدیل را خواهید داشت.
با این حال، ممکن است برخی از کلمات کلیدی متن آگهی مرتبط را از دست بدهید، به همین دلیل است که ممکن است بخواهید از کلمات کلیدی مطابقت عبارت نیز استفاده کنید.
کلمات کلیدی تطبیق عبارت، تبلیغ شما را هر زمان که یک عبارت جستجو حاوی کلمه کلیدی انتخابی شما باشد نشان می دهد.
این می تواند بد باشد زیرا اگر کلمه کلیدی شما «خرید میز قهوه» باشد، ممکن است برای «خرید لوازم تمیز کردن میز قهوه» ظاهر شوید . با فرض اینکه صفحه فرود شما میزهای قهوه را می فروشد، این هرگز سودآور نخواهد بود.
۵٫ برای کلمات کلیدی انتخابی خود پیشنهاد بدهید
اکثر پلتفرم ها بر اساس اهداف شما گزینه های پیشنهادی متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهند. با Google Ads، این به شما امکان می دهد برای موارد زیر بهینه سازی کنید:
- CPA هدف (هزینه هر اقدام)
- ROAS هدف (بازده هزینه تبلیغات)
- به حداکثر رساندن کلیک ها
- تبدیل ها را به حداکثر برسانید
- حداکثر کردن ارزش تبدیل
- سهم برداشت هدف
Google به طور خودکار از طرف شما پیشنهاد می دهد تا بتواند برای هدف مورد نظر شما بهینه شود، اما شما همچنان روی پیشنهاد خود کنترل دارید. برای مثال، اگر برای به حداکثر رساندن کلیکها بهینهسازی کنید، میتوانید حداکثر پیشنهادی را تعیین کنید. اگر تبدیلها را به حداکثر برسانید، میتوانید یک هزینه هدف برای هر اقدام تعیین کنید.
مهم است که به خاطر داشته باشید که Google برای کمک به شما در استفاده از حداکثر هزینه تبلیغاتی وجود دارد. الگوریتم ها برای رسیدن به این هدف به خوبی تنظیم شده اند. اغلب عاقلانه است که از توصیه های گوگل استفاده کنید، مخصوصاً هنگام شروع کار.
۶٫ کپی رایتر داخلی خود را کانال کنید
اگر می خواهید تبلیغات شما کلیک داشته باشد، باید هنر کپی رایتینگ متقاعد کننده را بیاموزید.
معمولاً باید تا چهار قسمت از تبلیغاتی را که قرار می دهید بنویسید:
- عنوان: عنوان محتوا/صفحه فرود شما (لازم نیست دقیقاً مطابقت داشته باشد، اما بهتر است)
- توضیحات: چرا کاربر باید روی پیوند شما کلیک کند (فراخوان فوری)
- URL/لینک: وقتی کاربر روی این مؤلفه تبلیغات متنی کلیک می کند، به کجا می فرستید
- عناصر خاص شبکه: مواردی مانند لینک های سایت، لایک ها و اشتراک گذاری ها
برخی از شبکههای تبلیغاتی مانند موتورهای جستجو بیشتر مبتنی بر تبلیغات متنی هستند، در حالی که شبکههای PPC رسانههای اجتماعی معمولاً بیشتر مبتنی بر تصویر هستند (و این تصاویر نرخ کلیک بهتری دارند).
نرخ کلیک شما به شدت به عنوان و/یا توضیحات تبلیغ شما بستگی دارد.
دو رویکرد وجود دارد:
- ارتباط: در نتایج جستجو، تبلیغاتی که بیشترین ارتباط را با پرس و جو دارند، بهترین نرخ کلیک را دریافت خواهند کرد.
- کنجکاوی: در شبکه های اجتماعی، تبلیغاتی که بیشترین کنجکاوی را برانگیزند، بهترین نرخ کلیک را دریافت خواهند کرد.
ایجاد تیترها و توضیحات عالی کار آسانی نیست، به همین دلیل است که کپی رایترهای بزرگ برای متن تبلیغاتی دستمزد زیادی می گیرند. با این حال، اگر نوشتن عنوان های قدرتمند و توضیحات عالی را در طول زمان تمرین کنید، می توانید یاد بگیرید.
در نهایت، اغلب با محدودیت هایی در مورد میزان فضایی که دارید مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، در Google Ads، شما به ۲۵ کاراکتر برای عنوان محدود هستید. بنابراین همیشه محدودیت کاراکتر شبکه ای که استفاده می کنید را جستجو کنید
۷٫ با صفحات فرود منحصربفرد یک کپی مبتنی بر کلمه کلیدی ایجاد کنید
وادار کردن مردم به کلیک کردن بر روی تبلیغات شما تنها بخش کوچکی از آنچه شما در تلاش برای رسیدن به آن هستید است. این چیزی است که وقتی افراد در صفحه شما فرود می آیند، مهم است.
اگر در صفحات نتایج موتورهای جستجو تبلیغ می کنید، می خواهید صفحه فرود ایده آل خود را به جستجوگر ارائه دهید، که اگر کلمات کلیدی جستجوی خود را به درستی انتخاب کرده باشید، اغلب یک صفحه فروش است.
به عنوان مثال، اگر روی کلمه کلیدی “خرید قهوه ساز” تبلیغ کرده اید.
واضح است که جستجوگر می خواهد قهوه ساز بخرد. آنها احتمالاً قدردان چند انتخاب مختلف خواهند بود. اما دعوت آنها برای اقدام واضح است: نیاز به قهوه.
در این مورد، صفحه فرود عالی است، زیرا یک صفحه فروش برای قهوه سازها است. قرار است بازدیدکنندگان را با نرخ نسبتاً بالایی به خریدار تبدیل کند.
به خاطر داشته باشید که کاربران در شبکههای اجتماعی هیچ هدف تجاری آشکاری ندارند، بنابراین متن آگهی ممکن است نامناسب یا آزاردهنده به نظر برسد.
اگر قهوهساز میفروشید، نمیتوانید مستقیماً به صفحه فروش لینک دهید.
در عوض، بهتر است کپی تبلیغات اجتماعی PPC را با بازاریابی ایمیلی (تبلیغ متنی آنلاین اصلی) ترکیب کنید.
برای گرفتن آدرس ایمیل هدف خود نوعی آهنربای سرب را در صفحه فرود خود ارائه دهید. سپس، قبل از قرار دادن آنها در محصول خود، محتوای ارزشمند را برای آنها ارسال کنید. یک فراخوان قوی برای اقدام با فوریت ایجاد کنید.
دو رویکرد اصلی وجود دارد که می توانید آنها را آزمایش کنید که هر دو می توانند موفقیت آمیز باشند.
اولین مورد استفاده از یک صفحه فرود استاندارد و ساده است. در متن آگهی خود به آنها جایزه بدهید و از آنها بخواهید در لیست شما ثبت نام کنند تا آن را دریافت کنند.
نقطه ضعف این روش این است که بسیاری فورا اشتراک خود را لغو می کنند یا فراموش می کنند که شما چه کسی هستید.
روش جایگزین این است که آنها را به یکی از محبوب ترین پست های خود ارسال کنید. اگر از ارتقاء محتوا استفاده می کنید ، ممکن است پستی داشته باشید که ۱۰ تا ۲۰ درصد تبدیل می شود، که برای این کار عالی است.
از آنجایی که آنها قبلاً محتوای شما را خوانده اند، احتمالاً کمی بعد با یک نسخه تبلیغاتی مناسب PPC تبدیل بهتری خواهند داشت.
با این حال، شما باید هر دو را امتحان کنید، زیرا هر یک از این رویکردها بسته به مخاطبان و کسب و کار خاص شما می تواند مثمر ثمر باشد.
به هر حال صفحه فرود خود را ایجاد می کنید، باید تجربه کاربری خوبی ارائه دهد و با تبلیغی که کاربر روی آن کلیک کرده است مرتبط باشد. مردم خواهان دسترسی سریع به اطلاعاتی هستند که به دنبال آن هستند، و اگر صفحه فرود شما با کلمات کلیدی آنها مرتبط نیست، در بازگشت به Google دریغ نخواهند کرد.
به طور خلاصه، صفحات فرود PPC شما باید بهینه شوند و A/B تست شوند تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از آنها می برید.
۸٫ بهینه سازی و مقیاس
برخی از بازاریابان وقتی در مورد بازاریابی PPC می شنوند اصلاً نمی ترسند. در واقع، آنها برعکس هستند – آنها بیش از حد در مورد آن هیجان زده هستند.
آنها می شنوند که تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کمپین سودآور ایجاد کنید و سپس بودجه خود را افزایش دهید و میلیون ها درآمد خواهید داشت.
حقیقت این است که آنقدرها هم آسان نیست (حتی اگر آن نتایج ممکن است در نهایت امکان پذیر باشد).
ROI همیشه اول است
واقعیت این است که تا زمانی که یک تبلیغ سودآور نداشته باشید، هرگز نمی توانید افزایش دهید.
اگر برای تبلیغاتی که بازگشت سرمایه (ROI) ضعیفی دارد هزینه زیادی می کنید، در نهایت به سرعت پول زیادی از دست خواهید داد، هرگز نمره کیفیت خود را بهبود نمی دهید و برای همیشه از بازاریابی PPC متنفر خواهید شد.
گرفتن یک تبلیغ سودآور یکی از سخت ترین بخش های این فرآیند است. بسیاری هرگز از این مرحله عبور نمی کنند.
همه پلتفرمهای بازاریابی PPC دارای نوعی داشبورد گزارش هستند که به شما نشان میدهد برای هر کلیک چقدر پرداخت میکنید و احتمالاً به ازای هر تبدیل. برای تعیین ROI خود، باید بازده خود را (سود به ازای فروش)، بر هزینه دریافت آن فروش (تبدیل) تقسیم کنید.
اگر از یک تبدیل ۱۰ دلار تخفیف می گیرید و می توانید با ۵ دلار تبدیل دریافت کنید، در وضعیت خوبی هستید و باید تا آنجا که می توانید در آن کمپین هزینه کنید.
اما، اگر به ازای هر تبدیل ۱۵ دلار طول بکشد، نمی توانید آن را سودآور اجرا کنید. هدف شما برای اولین تبلیغات شما باید رسیدن به نقطه سربه سر (۹٫۵-۱۰٫۵ دلار در هر تبدیل) و سپس بهینه سازی بیشتر آن باشد (به زودی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).
هنگامی که یک کمپین سودآور دارید، یک مشکل وجود دارد. قبل از اینکه بازدهی کاهشی را مشاهده کنید، فقط میتوانید تا یک حداکثر معین مقیاس کنید. این به این دلیل است که افراد زیادی در جستجوی چیزی یا با مجموعه ای از علایق خاص هستند.
از آنجا، شما باید کلمات کلیدی و علایق جدیدی را برای هدف انتخاب کنید. هرچه از گروه های کلیدواژه/علاقه بهینه خود دورتر می شوید، نرخ تبدیل شما اغلب کاهش می یابد (زیرا کاربران کمتر هدف قرار می گیرند).
در برخی موارد، افزایش تعداد کلیکهایی که دریافت میکنید، دیگر سود کلی شما را افزایش نمیدهد. به همین دلیل است که نمیتوانید به طور نامحدود افزایش پیدا کنید و میلیونها درآمد کسب کنید.
تقسیم تبلیغات آزمایشی برای بهبود ROI
وقتی صحبت از بازاریابی PPC به میان می آید، کاهش هزینه کلیک های شما حتی با چند درصد می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.
تست تقسیم شامل ساخت دو تبلیغ یکسان است که در آن شما فقط یک عنصر را تغییر می دهید، مانند عنوان یا توضیحات. به این ترتیب، می توانید بدانید که آیا آن یک تغییر باعث افزایش یا کاهش نتایج شما می شود. همچنین ممکن است تاثیری نداشته باشد.
آنچه که تست تقسیم انجام می دهد این است که به شما کمک می کند تا نرخ کلیک (CTR) خود را بهینه کنید. اکثر شبکه های تبلیغاتی CTR شما را بر میزان پرداختی به ازای هر کلیک محاسبه می کنند. به عنوان مثال، یکی از عوامل در امتیاز کیفیت تبلیغات است.
علاوه بر تست تقسیم تبلیغات، باید صفحات فرود خود را نیز آزمایش کنید.
هنگامی که یک بازدیدکننده وارد صفحه شما می شود، می خواهید بهترین شانس را برای تبدیل آنها به مشترک یا مشتری داشته باشید. اگر قبلا هرگز تست تقسیم را انجام نداده اید، یادگیری آن کمی زمان می برد، اما نتایج ارزشش را دارد.
هنگامی که بدانید چه کاری انجام می دهید، این آزمایش تقسیم مداوم زمان زیادی را نمی گیرد. اگر خوب برنامه ریزی کنید و کارآمد کار کنید، فقط باید چند دقیقه در روز (به طور متوسط) برای اجرای تست های تقسیم خود صرف کنید.
تبلیغات خوب برای همیشه دوام نمی آورند
بگوییم که شما یک تبلیغ را تا جایی که می توانید بهینه می کنید و در کمپین تبلیغاتی خود سود سالمی کسب می کنید، آیا برای زندگی آماده اید؟
متاسفانه نه.
آنچه در طول زمان اتفاق میافتد این است که کمپین PPC شما کهنه میشود و ROI شما مانند رتبه تبلیغ شما کاهش مییابد.
عامل اصلی این امر این است که رقبا به شما نزدیک می شوند (گاهی اوقات حتی تبلیغات شما را کپی می کنند) و اینکه شما اغلب تعداد محدودی از کاربران هدف دارید. همانطور که بارها و بارها شروع به تبلیغات برای همان کاربران می کنید، تبلیغات شما کمتر موثر می شوند.
برای مبارزه با این موضوع کار زیادی نمیتوانید انجام دهید، به جز ایجاد فعالانه کمپینهای تبلیغاتی جدید، زیرا به نظر میرسد تبلیغات فعلیتان کمتر اثرگذار هستند.
سوالات متداول
PPC مخفف Pay-Per-Click در بازاریابی است. این اصطلاح به یک مدل تبلیغات دیجیتال اشاره می کند که در آن تبلیغ کنندگان هر بار که تبلیغات آنها توسط کاربران اینترنت کلیک می شود، هزینه ای را پرداخت می کنند. به این ترتیب، PPC به طور موثر بازدیدهای وب سایت شما را خریداری می کند، برخلاف کسب درآمد ارگانیک از طریق تلاش های سئو.
PPC در بازاریابی به شکلی از تبلیغات آنلاین اشاره دارد که در آن تبلیغکنندگان تبلیغات را روی پلتفرمها (مانند موتورهای جستجو یا رسانههای اجتماعی) قرار میدهند و زمانی که روی آن تبلیغات کلیک میشود، هزینهای را پرداخت میکنند. این تبلیغات اغلب در نتایج جستجو یا فضاهای تبلیغاتی تعیین شده ظاهر می شوند و مشتریان بالقوه ای را هدف قرار می دهند که در حال جستجو برای محصولات، خدمات یا محتوای مشابه هستند.
هدف از بازاریابی PPC افزایش ترافیک وب سایت، دیده شدن نام تجاری و در نهایت، تبدیل است. وقتی به درستی انجام شود، میتواند مشتریان بالقوه را مستقیماً به سایت شما در لحظهای که علاقه نشان میدهند هدایت کند. هدف نهایی این است که این کاربران را به مشتری تبدیل کنید و هزینه کمی برای کلیک را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل کنید.
بازاریابی PPC بر روی یک سیستم مناقصه کار می کند. تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب می کنند و حداکثر بودجه ای را تعیین می کنند که مایل به پرداخت به ازای هر کلیک هستند. وقتی جستجوی کاربر با کلمات کلیدی شما مطابقت دارد، تبلیغ شما واجد شرایط نمایش در نتایج جستجو است. اگر پیشنهاد شما جزو بالاترین ها باشد، تبلیغ شما نمایش داده می شود. با کلیک بر روی تبلیغ شما، کاربر به وب سایت شما هدایت می شود و بر اساس مبلغ پیشنهادی شما هزینه دریافت می شود.
نتیجه
بازاریابی PPC یک راه شگفت انگیز برای دستیابی سریع به مخاطبان بسیار هدفمند است. از طریق پلتفرم هایی مانند گوگل، بینگ، فیس بوک، اینستاگرام و بسیاری دیگر، می توانید تبلیغات پولی را در چند ثانیه تنظیم کنید. بسته به بودجه شما، پس از تایید، دهها هزار نفر میتوانند آنها را ببینند.
در حالی که دستیابی به مخاطبان هدف در بازاریابی بسیار مهم است، مهمترین چیز این است که وقتی توجه مردم را به خود جلب می کنید چه کاری انجام می دهید. به همین دلیل است که باید به کمپین های پولی خود مراقبت و توجه لازم را بدهید یا شرکتی پیدا کنید که این کار را برای شما انجام دهد .
هنگامی که تعادل مناسب را با PPC پیدا کنید و تبلیغات خود را کاملاً بهینه سازی کنید ، می تواند بازگشت سرمایه عالی را برای شما به ارمغان بیاورد و به بخشی حیاتی از سلاح بازاریابی دیجیتال شما تبدیل شود.
آیا بازاریابی PPC درآمد خوبی برای کسب و کار شما دارد؟