آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

طبق تحقیقات LinkedIn و Ipsos، تقریباً دو سوم مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد مالی B2B (“رهبران B2B”) می گویند که اهمیت مدیران ارشد بازاریابی در چند سال گذشته افزایش یافته است. طبق یافته های این مطالعه، در طول آن زمان، مدیران ارشد بازاریابی در سازمان های  B2B مسئولیت بیشتری را برای رشد درآمد بر عهده گرفتند و نسبت به تأثیر بازاریابی پاسخگوتر شدند.

آمار بازاریابی B2B

 

در واقع، وقتی از او پرسیده شد که نقش CMO در ۲ سال گذشته چگونه تغییر کرده است، تغییرات اولیه که توسط رهبران B2B مورد توجه قرار گرفته این بوده است که انتظار می‌رود CMOها بتوانند تأثیر بازاریابی را تا حد نهایی نشان دهند (همانطور که ۴۷٪ از پاسخ دهندگان ذکر کردند)، و CMOها نقش مستقیم تری در ایجاد درآمد و رشد دارند (همچنین توسط ۴۷٪ ذکر شده است). تحقیقات اخیر همچنین اولویت‌های تغییر برای CMOهای B2B ، از نوآوری و ادغام به رشد و بهبود تجربه مشتری را به تفصیل بیان کرده است.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

نرخ بازگشت سرمایه همچنان اصلی ترین نگرانی برای CMOها به طور کلی است ، و CMOهای B2B از این فشارها مصون نیستند: از هر ۱۰ رهبر B2B 4 نفر می گویند که یکی از راه هایی که نقش CMOها طی چند سال گذشته تغییر کرده است این است که آنها تحت فشار بیشتری برای اثبات بازگشت سرمایه در زمان کمتری هستند. تغییرات دیگری که در حال رخ دادن هستند عبارتند از CMO کمک به هدایت استراتژی و بودجه کلی شرکت (۳۹٪) و همکاری بیشتر با سایرین در C-suite (39٪).

برای همگام شدن با این تغییرات، ۸۴ درصد از مدیران مدیریت سرمایه B2B مورد بررسی موافق هستند که مهارت های خود را برای نشان دادن تأثیر بازاریابی B2B تقویت کرده اند تا به مدیر مالی/مدیر عامل شرکت در درک ارزش بازاریابی برند کمک کنند. از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر نیز موافق هستند که یادگیری زبان مالی به آنها کمک کرده است تا بودجه بازاریابی بیشتری (۸۰٪) تامین کنند و سعی می کنند تا تعداد اعضای C-suite را در تصمیمات بازاریابی B2B (79٪) مشارکت دهند. به طور دلگرم کننده، با توجه به اینکه مدیران مالی در گذشته دیدگاه ضعیفی نسبت به تلاش های همکاری CMO داشتند ، دو سوم (۶۷٪) از مدیران مدیریت مالی B2B مورد بررسی موافق بودند که رابطه آنها با CFO آنها قوی تر از همیشه است.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

با نگاهی به آینده ۱ تا ۲ سال آینده، چالش بازاریابی که بزرگترین بخش از CMOهای B2B نگران آن هستند، یافتن و به دست آوردن مشتریان جدید است.  نگرانی‌های مربوط به استفاده از فناوری‌های نوظهور، مانند هوش مصنوعی (AI)، در آمیخته بازاریابی، و همچنین در مورد افزایش تعامل/تجربه مشتری را ذکر می‌کنند.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

برای برآوردن نیازهای رو به رشد نقش های خود، بیش از ۸ نفر از هر ۱۰ مدیر ارشد اجرایی موافق هستند که مهارت های خود را برای نشان دادن تاثیر بازاریابی B2B تقویت کرده اند تا به مدیر مالی/مدیر عامل کمک کنند تا ارزش برند را درک کند. ۸۴ درصد می گویند که من مهارت های خود را برای نشان دادن تأثیر بازاریابی B2B تقویت کرده ام تا به مدیر مالی/مدیر عامل کمک کنم تا ارزش بازاریابی برند را درک کند.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

روندهای فناوری، مانند هوش مصنوعی، یکی از حوزه‌های مورد علاقه مدیران ارشد مدیریت در لینکدین بود، همانطور که توسط هشتگ‌هایی که پست می‌کنند و با آن درگیر می‌شوند منعکس می‌شود.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

مهارت های کلیدی بازاریابی B2B

رهبران B2B به دنبال تقویت مهارت های تیم خود هستند.
گروه های بازاریابی کارآمد و چابک برای انجام این کار، سازمان‌های بازاریابی B2B باید بر ارتقای مهارت نیروی کار خود در مهارت‌های فنی، مانند MarTech، و مهارت‌های نرم، مانند استراتژی خلاق و حل مسئله تمرکز کنند. رشد جدید ذاتا مستلزم ایجاد ظرفیت داخلی است.
با افزایش کسب و کار، ما نیاز به استخدام استعدادها برای اجرای کسب و کار جدید و ایجاد (افزایش) بودجه بازاریابی داریم.

برندهای برتر B2B در حال افزایش سهم خود از آگهی های شغلی بازاریابی هستند.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

بیش از ۱ از ۲ رهبران بازاریابی B2B می گویند تسلط بر فناوری بازاریابی مهمترین مهارت برای اعضای تیم آنها است. در دو سال آینده

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

اما مهارت هایی مانند تفکر نوآورانه و استراتژی خلاق نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

بازاریابی دیجیتال و استراتژی بازاریابی و بی تو بی در حال حاضر مهمترین مهارت مدیران بازاریابی است. همچنین جذب مشتری و استراتژی دیجیتال جز مهارت هایی است که با سرعت زیادی در حال رشد است. 

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

مهارت های خلاقانه در حال افزایش است.
در سال گذشته ۴۶ درصد مهارت‌های خلاقانه‌تر به پروفایل‌های بازاریابان اضافه شد.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

بازاریابان بیش از هر زمان دیگری مهارت های خلاقانه و ضروری را به پروفایل لینکدین خود اضافه کرده اند.

 

مهم ترین مهارت ها برای بازاریابان B2B در نقش فعلی:

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

رهبران بازاریابی B2B همچنین برای موفقیت در نقش فعلی خود بر مهارت های هوش هیجانی و مهارت های نرم تکیه می کنند.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

در سال ۲۰۲۳، «ارتباطات» به بالاترین مهارت غیرخلاق اضافه شده (که قبلاً سومین مهارت بود) برای بازاریابان در لینکدین رسید.

مقاله مرتبط  نکات مهم بازاریابی محتوایی B2B

نگاه به آینده:

به گفته رهبران بازاریابی B2B، فناوری بازاریابی و داستان سرایی به عنوان مهارت‌های کلیدی آینده برای تیم‌های بازاریابی برجسته هستند.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

تسلط بر فناوری بازاریابی / تجزیه و تحلیل داده ها یکی از مهم ترین مهارت های آینده برای تیم های بازاریابی آنها خواهد بود.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

داستان سرایی / توانایی ایجاد خلاقیت که با مخاطبان هدف ارتباط برقرار می کند یکی از مهم ترین مهارت های آینده برای تیم های بازاریابی آنها خواهد بود.

 

پیشرفت‌های فناوری، به‌ویژه هوش مصنوعی Generative، مستلزم آن است که متخصصان بازاریابی بدانند چگونه می‌توانند به بهترین شکل از نوآوری برای درک مشکلات پیچیده‌تر، باز کردن فرصت‌های جدید و ارتباط معنادار با مشتریان بیشتری استفاده کنند. اما پیروزی در آینده ریشه در داستان سرایی جذاب دارد. تفسیر انسانی، چشم‌انداز و پالایش که با سرعت و مقیاسی که پیشرفت‌های تکنولوژیکی فراهم می‌کند تکمیل می‌شود، چیزی است که میانه‌گرایی بازاریابی را از برتری بازاریابی متمایز می‌کند.

 

مهارت های برتر و سریع در حال رشد در بین بازاریابان B2B

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

مقاله مرتبط  آمار بازاریابی در دوران کرونا

تفکیک کشور: سریعترین مهارت بر اساس کشور

 

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

تنوع، برابری و فراگیر بودن در بازاریابی

اولویت بندی مستمر DEI در سازمان های بازاریابی، تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تری را ممکن می سازد.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B
علاوه بر این، استفاده از DEI در محتوای بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی به سازمان های B2B کمک می کند تا با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنند.

هر سازمانی که به فشارها و گرایش‌های خارجی برای شروع طرح‌های DEI پاسخ می‌دهد، اگر به طور کامل در ارزش‌های اصلی و استراتژی‌های تجاری خود ادغام نشود، شتاب خود را از دست خواهد داد. DEI را بهتر است در فرهنگ تیم، استراتژی‌های بازاریابی و تجارب مشتری خود قرار دهیم.

و اکثریت بر این باورند که شرکت‌ها باید برای کسب برابری در نیروی کار با تنوع فزاینده و جذب استعدادهای برتر تلاش کنند.

مقاله مرتبط  8 آمار از بازاریابی، وب دیزاین و برندینگ برای کمک به اولویت بندی استراتژی رشد کسب و کار

چرا DEI  مهم است؟

 

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

  • شرکت ها باید برای کسب برابری در نیروی کار با تنوع فزاینده تلاش کنند
  • چشم اندازهای بیشتری برای تصمیم گیری بهتر فراهم می کند
  • به ما کمک می کند استعدادها را جذب کنیم
  • کیفیت کار/محصولات ما را بهبود می بخشد
  • به ما در حفظ استعداد کمک می کند
  • برند/شهرت ما را بهبود می بخشد

چرا DEI مهم نیست؟

 

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

  • به نظر می‌رسد که شرکت‌ها فقط برای ظاهر بر DEI تأکید می‌کنند
    فقط چیزی نیست که من می دانم یا خیلی به آن فکر می کنم
    هیچ مزیت ملموسی برای شرکت من وجود ندارد
    بر استخدام/ترفیع بیش از حد تأثیر می گذارد
    برای مدیریت مهم نیست
    اجرای سیاست های موثر DEI بسیار دشوار است
مقاله مرتبط  آماری که دیجیتال مارکترها باید درباره سوشال مدیا بدانند!!

تلاش‌های متمرکز بر حصول اطمینان از جامعیت و دسترسی، منجر به تلاش‌های فعلی DEI در محتوای بازاریابی B2B می‌شود.

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

از هر ۲ شرکت B2B 1 گزارش ایجاد محتوای در دسترس و کمپین های فراگیر را گزارش کرده است.

چگونه سازمان بازاریابی تأثیر تلاش های DEI را اندازه گیری می کند؟
• تعداد کارمندان متنوع را پیگیری کنید
در سراسر سازمان (۵۲%).
• تعداد رهبران مختلف را پیگیری کنید
در سراسر سازمان (۴۶%).
• پیگیری مشارکت در آموزش DEI
جلسات/برنامه ها (۴۴%).

آمار و بنچمارک بازاریابی B2B

 

چه چیزی در خطر است؟

اعتماد به برند

طبق تحقیقات Ipsos، تقریبا همه آمریکایی‌ها می‌خواهند وقتی پای پایداری و برابری به میان می‌آید، تغییرات قابل توجهی در جهان ببینند. و مصرف کنندگان آمریکایی مایلند برندهایی را که این تغییر را نمایندگی می کنند ببینند. در نتیجه، بسیار مهم است که برندها در این زمینه ها اعتماد ایجاد کنند. بیش از نیمی (۵۴٪) از مصرف کنندگان انتظار دارند که مارک ها در مورد مسائل برابری موضع بگیرند، به ویژه در میان مصرف کنندگان جوان (۱۸ تا ۳۴، ۶۵٪)، اسپانیایی ها (۶۴٪) و سیاه پوستان (۶۲٪).

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.