آمار و بنچمارک بازاریابی B2B
طبق تحقیقات LinkedIn و Ipsos، تقریباً دو سوم مدیران ارشد بازاریابی و مدیران ارشد مالی B2B (“رهبران B2B”) می گویند که اهمیت مدیران ارشد بازاریابی در چند سال گذشته افزایش یافته است. طبق یافته های این مطالعه، در طول آن زمان، مدیران ارشد بازاریابی در سازمان های B2B مسئولیت بیشتری را برای رشد درآمد بر عهده گرفتند و نسبت به تأثیر بازاریابی پاسخگوتر شدند.
در واقع، وقتی از او پرسیده شد که نقش CMO در ۲ سال گذشته چگونه تغییر کرده است، تغییرات اولیه که توسط رهبران B2B مورد توجه قرار گرفته این بوده است که انتظار میرود CMOها بتوانند تأثیر بازاریابی را تا حد نهایی نشان دهند (همانطور که ۴۷٪ از پاسخ دهندگان ذکر کردند)، و CMOها نقش مستقیم تری در ایجاد درآمد و رشد دارند (همچنین توسط ۴۷٪ ذکر شده است). تحقیقات اخیر همچنین اولویتهای تغییر برای CMOهای B2B ، از نوآوری و ادغام به رشد و بهبود تجربه مشتری را به تفصیل بیان کرده است.
نرخ بازگشت سرمایه همچنان اصلی ترین نگرانی برای CMOها به طور کلی است ، و CMOهای B2B از این فشارها مصون نیستند: از هر ۱۰ رهبر B2B 4 نفر می گویند که یکی از راه هایی که نقش CMOها طی چند سال گذشته تغییر کرده است این است که آنها تحت فشار بیشتری برای اثبات بازگشت سرمایه در زمان کمتری هستند. تغییرات دیگری که در حال رخ دادن هستند عبارتند از CMO کمک به هدایت استراتژی و بودجه کلی شرکت (۳۹٪) و همکاری بیشتر با سایرین در C-suite (39٪).
برای همگام شدن با این تغییرات، ۸۴ درصد از مدیران مدیریت سرمایه B2B مورد بررسی موافق هستند که مهارت های خود را برای نشان دادن تأثیر بازاریابی B2B تقویت کرده اند تا به مدیر مالی/مدیر عامل شرکت در درک ارزش بازاریابی برند کمک کنند. از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر نیز موافق هستند که یادگیری زبان مالی به آنها کمک کرده است تا بودجه بازاریابی بیشتری (۸۰٪) تامین کنند و سعی می کنند تا تعداد اعضای C-suite را در تصمیمات بازاریابی B2B (79٪) مشارکت دهند. به طور دلگرم کننده، با توجه به اینکه مدیران مالی در گذشته دیدگاه ضعیفی نسبت به تلاش های همکاری CMO داشتند ، دو سوم (۶۷٪) از مدیران مدیریت مالی B2B مورد بررسی موافق بودند که رابطه آنها با CFO آنها قوی تر از همیشه است.
با نگاهی به آینده ۱ تا ۲ سال آینده، چالش بازاریابی که بزرگترین بخش از CMOهای B2B نگران آن هستند، یافتن و به دست آوردن مشتریان جدید است. نگرانیهای مربوط به استفاده از فناوریهای نوظهور، مانند هوش مصنوعی (AI)، در آمیخته بازاریابی، و همچنین در مورد افزایش تعامل/تجربه مشتری را ذکر میکنند.
برای برآوردن نیازهای رو به رشد نقش های خود، بیش از ۸ نفر از هر ۱۰ مدیر ارشد اجرایی موافق هستند که مهارت های خود را برای نشان دادن تاثیر بازاریابی B2B تقویت کرده اند تا به مدیر مالی/مدیر عامل کمک کنند تا ارزش برند را درک کند. ۸۴ درصد می گویند که من مهارت های خود را برای نشان دادن تأثیر بازاریابی B2B تقویت کرده ام تا به مدیر مالی/مدیر عامل کمک کنم تا ارزش بازاریابی برند را درک کند.
روندهای فناوری، مانند هوش مصنوعی، یکی از حوزههای مورد علاقه مدیران ارشد مدیریت در لینکدین بود، همانطور که توسط هشتگهایی که پست میکنند و با آن درگیر میشوند منعکس میشود.
مهارت های کلیدی بازاریابی B2B
رهبران B2B به دنبال تقویت مهارت های تیم خود هستند.
گروه های بازاریابی کارآمد و چابک برای انجام این کار، سازمانهای بازاریابی B2B باید بر ارتقای مهارت نیروی کار خود در مهارتهای فنی، مانند MarTech، و مهارتهای نرم، مانند استراتژی خلاق و حل مسئله تمرکز کنند. رشد جدید ذاتا مستلزم ایجاد ظرفیت داخلی است.
با افزایش کسب و کار، ما نیاز به استخدام استعدادها برای اجرای کسب و کار جدید و ایجاد (افزایش) بودجه بازاریابی داریم.
برندهای برتر B2B در حال افزایش سهم خود از آگهی های شغلی بازاریابی هستند.
بیش از ۱ از ۲ رهبران بازاریابی B2B می گویند تسلط بر فناوری بازاریابی مهمترین مهارت برای اعضای تیم آنها است. در دو سال آینده
اما مهارت هایی مانند تفکر نوآورانه و استراتژی خلاق نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
بازاریابی دیجیتال و استراتژی بازاریابی و بی تو بی در حال حاضر مهمترین مهارت مدیران بازاریابی است. همچنین جذب مشتری و استراتژی دیجیتال جز مهارت هایی است که با سرعت زیادی در حال رشد است.
مهارت های خلاقانه در حال افزایش است.
در سال گذشته ۴۶ درصد مهارتهای خلاقانهتر به پروفایلهای بازاریابان اضافه شد.
بازاریابان بیش از هر زمان دیگری مهارت های خلاقانه و ضروری را به پروفایل لینکدین خود اضافه کرده اند.
مهم ترین مهارت ها برای بازاریابان B2B در نقش فعلی:
رهبران بازاریابی B2B همچنین برای موفقیت در نقش فعلی خود بر مهارت های هوش هیجانی و مهارت های نرم تکیه می کنند.
در سال ۲۰۲۳، «ارتباطات» به بالاترین مهارت غیرخلاق اضافه شده (که قبلاً سومین مهارت بود) برای بازاریابان در لینکدین رسید.
نگاه به آینده:
به گفته رهبران بازاریابی B2B، فناوری بازاریابی و داستان سرایی به عنوان مهارتهای کلیدی آینده برای تیمهای بازاریابی برجسته هستند.
تسلط بر فناوری بازاریابی / تجزیه و تحلیل داده ها یکی از مهم ترین مهارت های آینده برای تیم های بازاریابی آنها خواهد بود.
داستان سرایی / توانایی ایجاد خلاقیت که با مخاطبان هدف ارتباط برقرار می کند یکی از مهم ترین مهارت های آینده برای تیم های بازاریابی آنها خواهد بود.
پیشرفتهای فناوری، بهویژه هوش مصنوعی Generative، مستلزم آن است که متخصصان بازاریابی بدانند چگونه میتوانند به بهترین شکل از نوآوری برای درک مشکلات پیچیدهتر، باز کردن فرصتهای جدید و ارتباط معنادار با مشتریان بیشتری استفاده کنند. اما پیروزی در آینده ریشه در داستان سرایی جذاب دارد. تفسیر انسانی، چشمانداز و پالایش که با سرعت و مقیاسی که پیشرفتهای تکنولوژیکی فراهم میکند تکمیل میشود، چیزی است که میانهگرایی بازاریابی را از برتری بازاریابی متمایز میکند.
مهارت های برتر و سریع در حال رشد در بین بازاریابان B2B
تفکیک کشور: سریعترین مهارت بر اساس کشور
تنوع، برابری و فراگیر بودن در بازاریابی
اولویت بندی مستمر DEI در سازمان های بازاریابی، تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تری را ممکن می سازد.
علاوه بر این، استفاده از DEI در محتوای بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی به سازمان های B2B کمک می کند تا با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنند.
هر سازمانی که به فشارها و گرایشهای خارجی برای شروع طرحهای DEI پاسخ میدهد، اگر به طور کامل در ارزشهای اصلی و استراتژیهای تجاری خود ادغام نشود، شتاب خود را از دست خواهد داد. DEI را بهتر است در فرهنگ تیم، استراتژیهای بازاریابی و تجارب مشتری خود قرار دهیم.
و اکثریت بر این باورند که شرکتها باید برای کسب برابری در نیروی کار با تنوع فزاینده و جذب استعدادهای برتر تلاش کنند.
چرا DEI مهم است؟
- شرکت ها باید برای کسب برابری در نیروی کار با تنوع فزاینده تلاش کنند
- چشم اندازهای بیشتری برای تصمیم گیری بهتر فراهم می کند
- به ما کمک می کند استعدادها را جذب کنیم
- کیفیت کار/محصولات ما را بهبود می بخشد
- به ما در حفظ استعداد کمک می کند
- برند/شهرت ما را بهبود می بخشد
چرا DEI مهم نیست؟
- به نظر میرسد که شرکتها فقط برای ظاهر بر DEI تأکید میکنند
فقط چیزی نیست که من می دانم یا خیلی به آن فکر می کنم
هیچ مزیت ملموسی برای شرکت من وجود ندارد
بر استخدام/ترفیع بیش از حد تأثیر می گذارد
برای مدیریت مهم نیست
اجرای سیاست های موثر DEI بسیار دشوار است
تلاشهای متمرکز بر حصول اطمینان از جامعیت و دسترسی، منجر به تلاشهای فعلی DEI در محتوای بازاریابی B2B میشود.
از هر ۲ شرکت B2B 1 گزارش ایجاد محتوای در دسترس و کمپین های فراگیر را گزارش کرده است.
چگونه سازمان بازاریابی تأثیر تلاش های DEI را اندازه گیری می کند؟
• تعداد کارمندان متنوع را پیگیری کنید
در سراسر سازمان (۵۲%).
• تعداد رهبران مختلف را پیگیری کنید
در سراسر سازمان (۴۶%).
• پیگیری مشارکت در آموزش DEI
جلسات/برنامه ها (۴۴%).
چه چیزی در خطر است؟
اعتماد به برند
طبق تحقیقات Ipsos، تقریبا همه آمریکاییها میخواهند وقتی پای پایداری و برابری به میان میآید، تغییرات قابل توجهی در جهان ببینند. و مصرف کنندگان آمریکایی مایلند برندهایی را که این تغییر را نمایندگی می کنند ببینند. در نتیجه، بسیار مهم است که برندها در این زمینه ها اعتماد ایجاد کنند. بیش از نیمی (۵۴٪) از مصرف کنندگان انتظار دارند که مارک ها در مورد مسائل برابری موضع بگیرند، به ویژه در میان مصرف کنندگان جوان (۱۸ تا ۳۴، ۶۵٪)، اسپانیایی ها (۶۴٪) و سیاه پوستان (۶۲٪).
درباره داده ها : نتایج بر اساس نظرسنجی از ۱۹۵۴ رهبر بازاریابی B2B و CFO از صنایع مختلف است. ارجاع داده به رهبران B2B به طور خاص به CMOها و CFO ها اشاره دارد که مجموعاً ۳۸٪ از نمونه را تشکیل می دادند. تعداد کل CMOهای B2B مورد بررسی ۳۷۴ نفر بود.