بهترین نمونه های روابط عمومی برای الهام بخشیدن به کمپین تبلیغاتی بعدی شما

 بهترین نمونه های روابط عمومی

پیش نوشت:
27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی، تبریک به کسانی که به روابط عمومی به چشم یک فرصت بی نظیر برای ارتقای کسب و کارشان نگاه می کنند

گاهی اوقات، اعلامیه مطبوعاتی در مورد راه اندازی محصول جدید شرکتتان، استخدام یا خرید، قادر به پوشش و دسترسی مورد انتظار شما نیست. روزنامه نگاران طرز گفتن داستان های آبدار و کمپین های بازاریابی ویروسی را می خواهند، اما در دریایی از موقعیت های معمولی گیر می افتند، یکی از بزرگترین چالش ها برای حرفه ای های روابط عمومی است.

هنگامی که شما نیاز به نمونه های الهام بخش دارید، وبلاگ ها مانند نمونه های روابط عمومی جایی عالی برای پیدا کردن موثرترین روابط عمومی بازی می کنند. برای صرفه جویی در وقت شما، یک لیست از بهترین مطلق ترین و بهترین ها را برای خلاقیت خود در جریان مبارزات تبلیغاتی خود انتخاب کردیم.

 بهترین نمونه های روابط عمومی برای الهام بخشیدن به کمپین تبلیغاتی بعدی شما

 

۱- Lyft & Netflix : حالت عجیب و غریب

با بیش از ۳۶۰،۰۰۰ نفر که در طی یک روز  از انتشار ویدیو آن را تماشا کرده اند،  واضح است که این نمایش موفقیت آمیز میزان بی نظیری از آگهی های تبلیغاتی به شمار می رود.یکی از جاذبه های این تبلیغ که این هیجان را ساخته بود، شوخ طبعی حالت Lyft و Netflix بود. با غرق کردن مشتریان Lyft در محیطی که به طرز وحشیانه ای عجیب و غریب به هوکینز ایندیانا شباهت داشت، طرفداران چیزهای غریبه را احساس کردند که واقعا دربالاترین هیجان هستند.

۲- HostelWorld : حتی زنان خواننده اپرا(Diva) باور می کنند. 

 

اما HostelWorld، یک وب سایت رزرو میزبان، تصمیم گرفت تا با ماریا کری در کنار هم باشیم تا تصویر خود را به ارمغان بیاورد و واقعیت دلپذیر اقامت در یک خوابگاه مدرن را نشان دهد. با هم، آنها با استفاده از کلیشه های اقامت مقرون به صرفه، با تأکید بر لوکس های کمتر شناخته شده از خوابگاه ها مانند دسترسی به امکانات مشابه به عنوان محل اقامت گران، اما با قیمت ارزان تر و قادر به برقراری ارتباط با دیگر هموطنان مسافر.

پیام HostelWorld ساده است: اگر خوابگاه ها به اندازه کافی خوب برایزنان خواننده اپرا مانند ماریا کری است، پس به اندازه کافی برای همه مناسب است.

۳- Lawyer.com : انتخاب لیندسی لوهان به عنوان سخنگوی آنها

انتخاب لیندسی لوهان به عنوان سخنگوی رسمی شرکت شما، می تواند باعث درخشش زیادی شود. اما هنگامی که افراد را با وکلا مرتبط می کنید، این حرکت می تواند باعث لبخند، تبلیغ و مشتریان را ایجاد کند. بازاریابی و ایده این شرکت با موفقیت همراه شد، زیرا گذشته لوهان و مسائل مکرر او با قانون باعث می شود افرادی که ممکن است در یک مشکل کوچک احساس کنند، تنها نیستند. همچنین باعث می شود آنها احساسات خود را بهتر کنند. اگر یکی از مشهورترین شخصیت ها نیاز به یک وکیل داشته باشد -برای چندین بار – پس شاید آنقدر بد نیست که شما هم نیاز داشته باشید – درست است؟

۴- Logitech تشخیص مکالمات تجاری(BS Detection)

چند ساعت پس از روز اول ماه آوریل(April’s Fool Day)، تقریبا در هر نشریه بازاریابی، بهترین شوخی ها، شگفتی ها و فریب ها صورت می گیرد که در آن روز همه را در کار خود منحرف می کند. یکی از جالب ترین فریبکارهایی که در سال جاری در همه دوران عمده شرکت به فروش رسانده است، ویدیوهای  محصول کسب و کار جعلی شرکت Logitech است. با دادن یک نام مضحک در عین حال تقریبا دقیق، این ویدئو استفاده بیش از حد کسب و کار ها از Buzzword ها (واژه یا عبارتی که در میان گروهی از مردم مد می شود و معنی آن مبهم است ولی دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد) را مورد تمسخر قرار می دهد. اما همچنین دارای یک دید کلی از محصول واقعی است که باعث می شود حتی خنده دار تر نیز شود.

توضیح ویدئوی تبلیغاتی: این دستگاه کلماتی که در مکالمات تجاری استفاده می شوند و برای مخاطبان نا آشنا و سخت هستند را شناسایی می کند و اخطار می دهد.

۵-Old Sopice: کت کاغذی

وقتی برند های عطر در مجلات تبلیغ می کنند و یا وارد کمپین تبلیغاتی می شوند، آن ها معمولا عطر های خود را با آغشته کردن به آخرین عطر و ادکلن نشان می دهند. Old Spice متوجه شد که مردم معمولا لذت نمی برند که مجله مورد علاقه شون به عطری آغشته شود که بویایی آن ها را اذیت کند.

Old Spice  یک کت کاغذی رنگی را را در در تبلیغات برند های مختلف عطر و ادکلن که مجله GQ چاپ شد قرار داد. سپس آنها در مورد چگونگی کمک  لباس های کاغذی به این مردان توجه کرد نه تنها با سبک مرسوم، بلکه با بوی مردانه نوشتند..

طنز و هوشمندانه یکی از بهترین راههای درخواست تجدید نظر به مخاطبان شما است و توجه رسانه ها را به خود جلب کرده و به نظر میرسد Old Spice میتواند هر دو را در هر کانال بازاریابی استفاده کند.

 

مقاله مرتبط  تبلیغات چیست و اصول و مبانی مدیریت تبلیغات

۶- جنگ ستارگان : به دست آوردن رتبه  Box office توسط انتقام جویان

انتقام جویان مقدار فروش جنگ ستارگان را شکست.در هفته اول افتتاحیه فیلم بیش از ۲۵۰ میلیون دلار فروش داشت. لوکاس فیلم سازنده فیلم جنگ ستارگان از این موضوع ناراحت و عصبانی نشد و در عوض آنها به دوستانشان در Marvel Studios افتخار کردند و با Tweet تبریک صمیمانه و گرمی را به لوکاس فیلم اعلام کردند. از این دستاورد باورنکردنی آن ها بسیار خوشحال شدند و اعلام کردند که انتقام جویان احترام عاشقان فیلم را در همه جا بدست آوردند.

۷- جاننی واکر : جین واکر

جانی واکر برای ارتقاء برابری جنسیتی و به افتخار بسیاری از دستاوردهای زنان در طول تاریخ، نسخه زنانه ویسکی خود را در روز جهانی زن به نام جین واکر معرفی کرد . بطری محدود نسخه، یک زن بر روی آرم نمادین خود، به جای یک مرد برجسته، که نام تجاری را به افرادی که از تعهدشان به پیشرفت اجتماعی نیز پشتیبانی می کنند، برجای گذاشت.

در مارس ۲۰۱۸، جاننی واکر ۲۵۰۰۰۰ بطری جین واکر را منتشر کرد و برای هر بطری که به فروش می رسد، آنها ۱ دلار به سازمان هایی اعطا کردند که زنان را توانمند می کنند. این تاثیر ملموس باعث شد که کمپین آنها حمایت و تبلیغ بیشتر شود.

۸- AirBnB و BBC Earth: شب در سیاره آبی II

Blue Planet II بزرگترین سری طبیعت در تمام دوران است و اولین قسمت آن، جذب بیش از ۱۴ میلیون بیننده و به دست آوردن عنوان برترین نمایش تلویزیونی در سال ۲۰۱۷ در بریتانیا است. مشاهده این نمایش تقریبا می تواند شما را به محل زیستگاه آنها که فیلمبرداری شده است ببرد، اما BBC Earth می خواست که چیزهای زیادی را برای بزرگترین طرفدارانش بگیرد: آنها فرصت شان را برای تجربه آنچه را که یک پژوهشگر و فیلم ساز برای آبی سیاره دوم هستند، به آنها ارائه می دهد.

برای انجام این کار، آنها با AirBnB همکاری کردند تا یک مسابقه برای اعضای خود بسازند و دو برنده خوش شانس سه روز و دو شب در باهاما در تحقیق شرکت کنند. در طی سفر خود، آنها با کارگردانان و فیلمسازانی که برای شناخت برخی از حیات وحش زیر همسفر شدند و  با کارگردانان فیلم بحث و گفتگو کردند و ذر اقیانوس اطلس در یک زیردریایی مشغول به کار بودند. با ارائه یک بار فرصت در طول عمر، بی بی سی زمین می تواند مردم بیشتری به تماشای طبیعت ببرد و AirBnB می تواند از این فرصت در ساختن برند استفاده کند.

 

 

۹- SpaceX و SpaceX : Tesla یک خودرو تسلا را به فضای بیرون می فرستد.

همه می دانند الون ماسک می خواهد انسان ها را به مریخ فرستد. بنابراین، هنگامی که SpaceX جدیدترین موشک Falcon Heavy خود را به فضا پرتاب کرد،سر تیتر رسانه ها شد. اما هنگامی که Falcon Heavy ناگهان یک تسلا ی Roadster  به «مدار زندگی بر روی مریخ» وارد شد،بزرگترین اتفاق تاریخ قلمداد شد.

این ماشین بین زمین و مریخ برای میلیون سال شناور خواهد بود و به عنوان یادآوری نسل های کنونی و آینده برای همیشه برای ستارگان خدمت خواهد کرد. موفقیت این کار باعث بهبود شهرت SpaceX و Falcon Heavy شد. Falcon Heavy در حال حاضر قدرتمندترین موشک روی زمین است، بنابراین واقع بینانه می توان گفت که می تواند ماهواره های سنگین و ایستگاه های فضایی آینده را به مدار، ماهواره شاتل به مریخ بفرستد و حتی انسان را به ماه منتقل کند. و این دقیقا همان چیزی است که الون ماسک به عموم مردم احتیاج دارد که به این فکر کنند که می توانند به فضا سفر کنند تا بتواند اهداف بلندپروازانه خود را انجام دهد.

«امیدوارم از این نمونه های روابط عمومی در بهبود کسب و کار خود استفاده کنید»

مقاله مرتبط  برنامه ریزی و طراحی کمپین های تبلیغاتی

کارشناسی مهندسی مکانیک خوندم. الانم در حال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه علامه طباطبائی هستم. این روز ها بیشتر از همه چیز مشغول کتاب خوندن هستم و مطالبی که جدید می گیرم رو در عمل در جاهای مختلفی ازش استفاده می کنم. عاشق کتاب خوندن، عکاسی،فتوشاپ،نوشتن هستم.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.