۲۰ نکته برای برند سازی بلاگ

در این مقاله مدیر مگ نکاتی را در مورد برند سازی بلاگ بیان می کنیم برای اینکه مطمئن شویم بلاگ ما یک بلاگ معمولی وردپرس نیست!

برندسازی بلاگ
تمایز

آیا بلاگ (وبلاگ) شما برند دارد؟ به جای فکر کردن به برند سازی بلاگ، خیلی از وبلاگ نویسان شخصی سایت شان را راه اندازی کرده اند بدون اینکه به تصویر برند خود فکر کنند.

در مقابل کسب و کارها فقط نام برند شرکت خود را در نام بلاگ به کار می برند و از فرصت پیش آمده برای بهبود برند خود غافل می شوند.

به عنوان یک وبلاگ نویس، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا بلاگ شما بر کسب و کارتان،کارآفرینی فردی، هویت رسانه‌ای، یا موضوع شخصی تمرکز کرده است، برای برند خود و کاربرد های آن بر محتوای بلاگتان، وقت بگذارید.

۱) انتخاب با دقت نام بلاگ

یک بلاگ با نام دیگری ممکن است نتایج متفاوتی را به همراه داشته باشد. علاوه بر بازتاب برند شما، نام بلاگ میزان صدای بلاگ شما را تنظیم می‌کند و کاربردهای جستجویی دارد. سوالاتی که باید در نظر بگیرید:

آیا نام بلاگ به برند شرکت یا محصول شما مرتبط است؟ در صورتیکه فقط یک کارآفرین وجود داشته باشد آیا شما نام خود را در عنوان بلاگ استفاده میکنید؟ آیا از کلمات دوستدار جستجو (Search-friendly) در نام بلاگ استفاده کرده اید؟

برند سازی بلاگ
نام بلاگ

۲) انتخاب یک آدرس بیادماندنی

درحالیکه گزینه‌هایی مانند وردپرس و بلاگر به صورت رایگان در دسترس قرار دارند، به شدت پیشنهاد می شود که از URL خود استفاده کنید. بنابراین علاوه بر انتخاب یک نام، انتخاب یک URL نیز برای آن حیاتی است. در عوض میتوانید بلاگتان را در سایت خود یکپارچه سازی کنید. در این حالت شما می توانید نام دیگری برای آن به کار ببرید.

۳) انتخاب یک شعار برای بلاگ

شعار مفاهیمی به شخصیت و محتوای بلاگ شما اضافه می‌کند که برای برند شما خیلی مهم است. تمرکز و کلمات کلیدی وبلاگ خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، این بلاگ از بازاریابی قابل اجرا برای تعریف نوع اطلاعات بکار برده شده در آن، استفاده می کند.

۴) انتخاب تم وبلاگ

به عنوان معماری زیرین بلاگ شما ، تم (پوسته) بلاگ ساختار اساسی برای نمایش بلاگ شما را به وجود می آورد. یکی از گزینه‌های اصلی که تم بلاگ آن را تنظیم می‌کند استفاده و مکان ستونها است. تم پارامترهایی را فراهم می آورد که در درون آنها شما برند سازی بلاگ خود را انجام می دهید. (توجه داشته باشید برخی تم ها رایگان و برخی از آنها پولی هستند. مطمئن شوید که تمام متن های نمونه اولیه را تغییر بدهید. شما نمی خواهید بلاگتان این نکته که یکی دیگر از بلاگ های معمولی وردپرس است را بیان کند)

۵) مشخص کردن طیف رنگ بلاگ

رنگ یک عنصر مهم برند است. فقط بخاطر اینکه هنرمند گرافیک نیستید، آن را کنار نگذارید. در مورد بیانیه ای که می خواهید در مورد بلاگ خود بسازید فکر کنید. طیف رنگ خود را به دو یا سه رنگ محدود کنید. اگر می خواهید از آنها برای سرفصلها و تایپ کردن استفاده کنید، مطمئن شوید که قابل خواندن هستند. آیا می خواهید آن را پررنگ یا ملایم کنید؟ در نظر بگیرید که چگونه خوانندگان شما به رنگها واکنش نشان می دهند، به خصوص اگر سایه های شدید مانند صورتی گرم و سبز لیمویی را انتخاب می کنید. شما نمی خواهید خوانندگان بالقوه را به متن دیگری بفرستید فقط به خاطر اینکه انتخاب رنگ شما آنها را فراری داده است.

برند سازی بلاگ
طیف رنگ بلاگ

۶) ایجاد مجموعه ای از گرافیک ها و نشانه های بصری

اگر بلاگ شما بخشی از یک کسب و کار باشد، بهتر است برند کسب و کار را به بلاگ خود اضافه کنید. اما شما باید آن را تغییر دهید تا بلاگ شما را از بقیه محتوای شما تشخیص داده شود. اگر از ابتدا بلاگ خود را شروع می کنید، در مورد چگونگی نمایش گرافیک بلاگ خود از نظر آیکون ها، پس زمینه ها و عناصر فکر کنید. کیت های طراحی کم هزینه به صورت آنلاین در دسترس است.

مقاله مرتبط  آیا بلاگ شما یک تخم مرغ طلایی است؟

۷) تعیین فونت متن

فونت و اندازه حروف (Typeface) در مورد برند شما زیاد صحبت می کند. مهم است که تعداد فونت های مورد استفاده شما و همچنین تغییرات را به حداقل برسانید. قبل از انتخاب فونت خاصی، دقت کنید که همه دستگاهها ممکن است نتواند آن ها را بخواند. همچنین مهم است که مطمئن شوید که برای مخاطبان هدف شما قابل خواندن است.

برند سازی بلاگ
typeface

۸) تصمیم گیری در مورد نمایش عکس ها

با استفاده کردن از رنگها در مقابل عکسهای سیاه و سفید شروع کنید. آیا شما روی موضوعات خاص تمرکز می کنید؟ آیا می خواهید متن را مانند تصویر کمیک بکشید؟ آیا قصد دارید زیرنویس ها را به هر تصویر اضافه کنید؟ این نوع انتخاب ها به برند سازی بلاگ شما کمک می کند. علاوه بر این، فراموش نکنید که متن مربوط برای جستجو را برای هر عکس در بلاگ خود قرار دهید.

۹) تنظیم دستورالعمل استفاده از سایر فرمت های رسانه

آیا ویدیو، صدا و یا سخنرانی ها را به اشتراک می گذارید؟ آنها در یک پست بلاگ ظاهر می شوند و چگونه آنها را ارجاع می دهید؟

۱۰) انتخاب وبلاگ نویسان

چه کسی پست های بلاگ شما را می نویسد؟ آیا شما تنها نویسنده هستید؟ اگر این بلاگ شرکت یا گروهی است، چه کسی خواهد نوشت و چه وقت؟ آیا مجموعه ای از دستورالعمل ها برای اطمینان از اینکه محتوای شما یکپارچه باشد وجود دارد؟ آیا شما از یک ویرایشگر متن برای کمک به این کار استفاده می کنید؟

برند سازی بلاگ
وبلاگ نویس

۱۱) ایجاد شخصیت بلاگ

اغلب این با وبلاگ نویس اصلی ارتباط دارد. فکر کنید چگونه می خواهید برای بلاگ خود درگیری و درک شدن ایجاد کنید. این در محتوای ایجاد شده و همچنین نحوه ارتباط با دیگران در بلاگ و دیگر پلت فرم های مرتبط رسانه های اجتماعی نشان داده می شود.

۱۲) مشخص کردن موضوعات بلاگ

هنگامی که شک دارید، تمرکز موضوع خود را محدود کنید چون شما می خواهید در یک گوشه یا جایگاه حاشیه ای (Niche) تسلط پیدا کنید. برند سازی بلاگ شما بر اساس این که چه چیزی را پوشش میدهد و اینکه چگونه با موضوع  رو به رو می‌شوید تحت تاثیر قرار می گیرد. به یاد داشته باشید که شما نمی خواهید حوصله سر بر باشید.

۱۳) انتخاب نحوه نمایش محتوا

این موضوع تا مقداری به مخاطب هدف و شخصیت بلاگ شما بستگی دارد. آیا زاویه خاصی وجود دارد که شما همیشه به آنها نشان می دهید یا روش خاصی که شما می‌خواهید اطلاعات را به آن صورت بیان کنید. آیا هر پست، عکس یا تصویر گرافیکی خواهد داشت؟

۱۴) ایجاد صدای بلاگ

به نحوه نوشتن پست ها و نحوه خواندن آن ها توسط مخاطب، فکر کنید. به یاد داشته باشید که باید برای مخاطب قابل فهم باشند. چه کسی نویسنده است و چشم انداز او چیست؟

برند سازی بلاگ
صدای بلاگ

۱۵) تعیین زبان مورد استفاده

این بدین معناست که آیا نوشتن، روش معمولی صحبت کردن را نشان می دهد و اینکه آیا استفاده از کلمات عامیانه پذیرفته خواهند شد. صرف نظر از این، استفاده از گرامر خوب و تلفظ صحیح مهم است.

۱۶) انتخاب کلمات کلیدی اصلی بلاگ

کلمات کلیدی موضوع پست ها و عناوین و همچنین دسته بندی های شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در نتیجه، آنها برای بلاگ شما مهم هستند.

برند سازی بلاگ
کلمات کلیدی

۱۷) تصمیم گیری در مورد مقالات و ساختار صفحات

به راحتی خواندن محتوای خود فکر کنید. پاراگراف های کوتاه یا نقاط علامت گذاری شده در متن معمولا خوب است. چه چیزی و چگونه برجسته خواهد شد؟

۱۸) در نظر گرفتن طول پست

این موضوع از تصویر بلاگ شما حمایت می کند. به عنوان متخصص در یک موضوع، شما ممکن است پست های طولانی تر را انتخاب کنید در حالی که افراد مشهور و برجسته ممکن است متن های کوتاه رابه اشتراک بگذارند.

۱۹) تعیین برنامه انتشار مطالب

در حالی که بسیاری از وبلاگ نویسان فقط هنگامی که حوصله دارند می نویسند، از دیدگاه برندیگ شما باید ثابت و پایدار باشید. روز ها و فراوانی انتشار را بر اساس مخاطب و موضوع خود تعیین کنید.

برند سازی بلاگ
برنامه انتشار مطالب

۲۰) نوشتن سبک حقوقی بلاگ

نحوه تعریف شرایط استفاده و همچنین زبان مورد استفاده نشان دهنده برند شماست. در حالی که Creative Commons یک نقطه شروع خوب است، تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دیگران از محتوای شما استفاده کنند یا نه و تحت چه شرایطی. همچنین قوانین خود را برای وبلاگ نویسان مهمان و قسمت نظرات مشخص کنید.

برند سازی بلاگ
سبک حقوقی

قبل از شروع وبلاگ نویسی مفید است تا بسیاری از این نکات را تعیین کنید. درک کنید که یک عدم برند سازی بلاگ نیز یک شکل از برندینگ است، اگرچه خیلی قوی نیست.

آیا نکات دیگری در موردن برند سازی بلاگ برای اضافه کردن به این لیست وجود دارد؟ آنها چه هستند و چرا شما آنها را اضافه می کنید؟ برای ما بنویسید.

مقاله مرتبط  17 اشتباه سئو در بازاریابی محتوای سایت

منبع: Heidi Cohen

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار

سلام

سلام