مبانی برند

مبانی برند

برند تصمیم می گیرد که چه کسی هستید و چرا باید وجود داشته باشد

چگونه در قلب مشتریان ماندگار شویم؟

مبانی برندسازی

 

پیش نوشت:

مدیر مگ در تعدادی مقاله به مباحث مهم مبانی برند می پردازد. در این مقالات از منابع معتبری همچون کتاب های مدیریت استراتژیک برند و طراحی هویت برند استفاده شده است.مبانی برند پیش نیاز مطالب دیگر سایت مدیر مگ است که در حال انتشار است. سعی سایت مدیر مگ این است که به مدیران و صاحبان استارتاپ ها و سازمان ها بگوید برند چیزی فراتر از نام تجاری است، برند چیزی فراتر از لوگوی گرافیکی است.

مقاله مرتبط  بازاریابی در دوران رکود اقتصادی

در عرصه تجارت امروز، بسیاری از برند های پیر و جوان برای کسب و حفظ مشتریان خود دست و پا میزنند. برند سازی در سطح سازمانی و ملی تا الان در نگاه مدیران کشور دیده نمی شود(ما اعتقاد داریم که مدیران عالی نگاه سیستمی به مسائل کشور به خصوص مبحث برندینگ ندارند).

چه کسی هستید؟ چه کسی باید این را بنداند؟

چگونه خواهند فهمید؟ چرا برایشان اهمیت دارد؟

برند سه وظیفه اصلی دارد

تعهد

برند ها از تصویر، زبان و تداعیات ذهنی متمایز استفاده می کنند تا مشتریان را ترغیب نمایند خود را با این برند تعیین هویت کنند

اطمینان 

برندها ویژگی ذاتی محصول یا خدمات را انتقال می دهند و به مشتریان اطمینان می دهند که انتخاب درستی کرده اند

جهت یابی 

برندها به انتخاب مشتریان از میان مجموعه ی انتخاب های متعدد کمک می کنند

دیوید های

مدیر عامل برند فاینانس

 

برای ورود به حوزه برندینگ منابع و کتاب های مختلفی وجود دارد، که نام آشنای این حوزه کتاب مدیریت استرتژیک برند کوین کلر است.  برای موفقیت در زمینه برندینگ هر مدیری باید به مبانی برند و اصول این حوزه اشراف کامل داشته باشد.مجله مدیر کتاب های مختلفی را در این حوزه بررسی کرده است و خلاصه ایی مفید از مطالب در قالب مقاله در اختیار دوست داران برند قرار خواهد گرفت

موفقیت متعلق به کسانی است که بیشترین پشتکار و استقامت را دارند

ناپلئون بناپارت

 

کتاب مدیریت استراتژیک برند کوین کلر از آن به عنوان «انجیل برند» نام برده می شود، مجموعه ی کاملی از تمامی مباحث و موضوعات مرتبط با علم برند سازی به شمار می آید. که سایت مجله مدیر در مقالات و نوشته های مربوط به مدیریت استراتژیک برند خلاصه ایی از کتاب مدیریت استراتژیک کوین کلر را ارائه می دهد.

 

کتاب طراحی هویت برند
کتاب طراحی هویت برند

دومین کتابی که مجله مدیر برای نوشتن بخش مدیریت استراتژیک استفاده می کند کتاب طراحی هویت برند نوشته آلینا ویلر (ALina wheeler) است.  در مقالات قسمت مبانی برند، نگاه ما بیشتر بر مبانی برند کتاب طراحی هویت برند است که دانستن مطالب آن را جزء ملزومات هر مدیر برندی می دانیم. مقالات و نوشته همگی از منابع معتبر است و چیزی خارج از منابع معتبر نوشته نمی شود و مگر اینکه قبل آن اشاره می شود که متن نوشته شده نظر نویسنده است.

کتاب مدیریت استراتژِیک برند
کتاب مدیریت استراتژیک برند

برای برند تعاریف مختلفی در کتاب ها نوشته است و ما تعریفی که کتاب به عنوان تعریف منتخب استفاده می کن تعریف انجمن بازاریابی آمریکا است:

کلید ایجاد برند توانایی در انتخاب نام، لوگو، نماد، طرح بسته بندی یا سایر ویژگی هایی است که یک محصول یا خدمت را از سایر رقبا متمایز می کند.

ویژگی ها در تعریف بالا به المان های برند اشاره دارد(Brand Elements).

المان های برند شامل:

  • نام برند و url
  • لوگو ها و نمادها
  • کارکترها
  • شعارها و طنین
  • نوشتار روی بسته بندی

برند سازی فرایندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتریان استفاده می شود. برندسازی استفاده از هر فرصتی است تا بگوییم چرا مردم باید یک برند را نسبت به سایر برند ها اتخاب نمایند. از جمله دلایل اهمیت برندسازی در نزد شرکت ها، تمایل به رهبر بودن، پیشی گرفتن در صحنه رقابت و دسترسی کارمندان به بهترین امکانات به منظور دستیابی به مشتریان می باشد. وظایف برند شامل جهت یابی، اطمینان و تعهد است. برند نمایانگر احساس فرد در مورد یک محصول، خدمت یا شرکت است.

انواع برند سازی:

  • مشارکتی
  • دیجیتالی
  • شخصی
  • محلی
  • کشوری
  • احساسی

فرایند ایجاد برند:

  1. انجام دادن تحقیق
  2. شفاف سازی استراتژی
  3. طراحی هویت
  4. ایجاد نقطه تماس
  5. مدیریت دارایی ها
p&g brands
p&g brands

ما به سرمایه گذاری بر روی نقاط قوت اصلی مان ادامه می دهیم. اول این که نسبت به شناخت مصرف کننده هرگز خست به خرج نمی دهیم. نکته دوم ابتکار است… و سومی هم برند سازی. ما پیام های بیشتری را به مصرف کنندگانمان انتقال می دهیم.

ای.جی.لفلی

مدیرعامل پی اند جی

 

نقاط تماس برند

هر نقطه تماس فرصتی است برای افزایش آگاهی و ایجاد وفاداری در مشتری

 

بلاگ ها

رسانه های اجتماعی

ترویج فروش

تبلیغات

محیط ها

تجربه ها

وب سایت ها

روابط عمومی ها

خبرنامه ها

فرم های کسب و کار

ساینچ

بسته بندی

نمایشگاه ها

پیشنهاد ها

ایمیل ها

پست های صوتی

انتشارات

بنرهای اینترنتی

سربرگ ها

کارت های ویزیت

بیلبوردها

وسایل نقیلیه

خدمات

پست مستقیم

محصولات

کارکنان

سخنرانی ها

ارائه ها

شبکه سازی

تلفن

تبلیغات شفاهی

نمایشگاه های تجاری

 

بهترین برندها، بینش و خرد را در کنار تخیل و مهارت قرار می دهند

کانی بیردسال

مدیر خلاق لیپینکات

مقاله مرتبط  مهندسی بازاریابی چیست؟

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.