استراتژی برند چیست؟

استراتژی برند چیست؟َ
استراتژی برند چیست؟َ

 

در مقاله مبانی برند، “برندسازی چیست” را توضیح دادیم، انواع برندسازی را معرفی کردیم و … اگر تمایل داشتید می توانید یکبار دیگر مطب را مرور بفرمایید.

استراتژی برند موثر، ایده ای هماهنگ کننده است که تمامی رفتارها، اقدام ها و ارتباطات حول آن شکل می‌گیرند.

استراتژی برند در مورد تمام محصولات و خدمات صدق می کند و در طول زمان تاثیر گذار است.

بهترین استراتژی های برند چنان متمایز و قدرتمند هستند که می‌توانند مسیر رقابت را منحرف سازند. چه مدیرعامل باشید، چه کارمند، صحبت در مورد استراتژی های برند آسان است.

استراتژی برند بر مبنای یک چشم انداز شکل می‌گیرد، با استراتژی کسب و کار همسو است، در ارزش ها و فرهنگ شرکت ریشه دارد و منعکس کننده درک عمیقی از نیازها و ادراک های مشتری می باشد. استراتژی برند تعیین کننده جایگاه یابی، تمایز، مزیت رقابتی و یک پیشنهاد ارزشی منحصر به فرد است.

استراتژی برند باید با تمامی ذینفعان هماهنگ باشد: مشتریان خارجی، رسانه‌ها و مشتریان داخلی (همانند کارکنان، هیئت مدیره، تامین کنندگان اصلی). استراتژی برند نقشه راهی است که بازاریابی را راهبری می‌نماید، فروش بیشتر برای فروشندگان را تسهیل می کند و برای کارکنان وضوح، معنا و الهام را به ارمغان می آورد.

 

بهترین استراتژی برند، استراتژی ای است که مشارکت خلاق میان مشتری استراتژیست و طراح به وجود آورد.

کانی بیردسالک

مدیر خلاق لیپینکات

 

 

هدف استراتژی برند، هم راستاسازی چشم انداز سازمان با تجربه مشتریانش است.

استراتژی برند

مقاله مرتبط  انتخاب رنگ برند، انتخاب تصادفی از یک جعبه مداد رنگی نیست

چه کسی استراتژی برند را تدوین می‌کند

معمولا یک تیم این کار را می‌کند نه یک نفر به تنهایی، استراتژی برند حاصل گفتمان گسترده میان مدیرعامل، بازاریابی، فروش تبلیغات، روابط عمومی، عملیات و توزیع است.

شرکت های جهانی اغلب استراتژیست های برند را به خدمت می‌گیرند: متفکران و صاحب نظران مستقل شرکت های بازاریابی استراتژیک و مشاوران برند.

اغلب از افراد خارج سازمان استفاده می‌شود که متفکرانی خلاق با تجربه استراتژیک هستند و به مشخص شدن آنچه شرکت در این حوزه دارد کمک می‌نمایند.

گاهی استراتژی برند توسط افراد دور اندیش و با بصیرتی همچون استیو جابز، جف بزوس یا آنیتا رادیک و در آغاز فعالیت یک شرکت ایجاد می شود.

گاهی برای تعریف مجدد استراتژی برند به یک رهبر با بصیرت و دوراندیش هم مانند لو گرستنر  مدیرعامل سابق آی بی ام نیاز است.

گاهی بقا و موفقیت شرکت ها در گروی استراتژی برند مشخص و شفاف است شرکت ها به علت دارا نبودن چنین استراتژی ای متزلزل می‌شوند.

 

نقش مشاور در ایجاد استراتژی برند، تسهیل این فرآیند است: پرسیدن پرسش‌های درست، ارائه ورودی و ایده‌های مناسب، مطرح نمودن موضوع های با اهمیت، دست یافتن به راه‌حل‌ها.

اریک سیپل

رییس اریک سیپل اند کمپانی

 

اهمیت استراتژی برند و هزینه ایجاد هویت برند باید در بالاترین سطوح سازمانی و در تمامی بخش های وظیفه ای و نه فقط در بخش‌های وظیفه ای- و نه فقط در بخش های فروش و بازاریابی- و هم در بخش های حقوقی، مالی، عملیاتی و منابع انسانی درک شود.

سالی هادسون

مشاور بازاریابی

مقاله مرتبط  ۲۰ نکته برای برند سازی بلاگ

تمرکز و مسئولیت هر رهبر ارشدی در سازمان باید بر تعبیر و تفسیر استراتژی برند باشد.

بتی نلسن

مدیر گروه ارتباطات جهانی آی ام اس

هلث

استراتژی برند

وانا یک شرکت جدید خدمات ارتباط تلفنی جهانی در مراکش است که به عرضه خط ثابت موبایل و خدمات اینترنتی اقدام می‌نمایند. وانا به این ایده محوری که کنترل همه چیز در دست مشتری است و از طریق انتقال همین وعده در هر نقطه تماس از نام تا طرح، تجربه و عرضه محصول بازار ارتباطات تلفنی را متحول ساخت. نام وانا یعنی نزدیک به شما. نماد وانا که یک ستاره پویاست به پرچم مراکش اشاره دارد و با روحیه مردم مراکش در ارتباط است.

مقاله مرتبط  10 فرمان برندسازی عاطفی

منبع : طراحی هویت برند، آلینا ویلر

کارشناسی مهندسی مکانیک خوندم. الانم در حال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه علامه طباطبائی هستم. این روز ها بیشتر از همه چیز مشغول کتاب خوندن هستم و مطالبی که جدید می گیرم رو در عمل در جاهای مختلفی ازش استفاده می کنم. عاشق کتاب خوندن، عکاسی،فتوشاپ،نوشتن هستم.

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.