۸ آمار از بازاریابی، وب دیزاین و برندینگ برای کمک به اولویت بندی استراتژی رشد کسب و کار

آماری از استراتژی های رشد کسب و کار
استراتژی های رشد کسب و کار

آماری از استراتژی های رشد کسب و کار

 

در عصر دیحیتال، تاکتیک ها و استراتژی های رشد کسب و کار مداوم در حال تکامل است. الگوریتم ها، پلتفرم ها و تاکتیک و استراتژی ها مدام در حال تغییر هستند و تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ و فوکوس بر روی استراتژی خاصی دشوار شده است. ولی عدد برای بستن استراتژی موثر در این شرایط ناپایدار میتونه کارساز باشه.

مقاله مرتبط  راهنمای نوشتن برنامه دیجیتال مارکتینگ بر اساس مدل SOSTAC

یکی از بهترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که رفتار مصرف کننده به راحتی قابل ردیابی است.

یک کسب و کار دقیقا نمیتواند حساب کند که از بین کسانی که یک بیلبورد تبلیغاتی خاصی را که دیدند، چند نفر خرید کرده اند! اما میتوانند ردیابی کنند که چند نفر روی تبلیغات ریتارگتینگ کلیک کرده اند، از کجا آمده اند و چقدر در سایت مانده اند و محتوایی که با آن انگیج شده اند چیست؟

مقاله مرتبط  17 اشتباه سئو در بازاریابی محتوای سایت

بهتر است، دنیای کسب و کار همواره رفتار آنلاین را تجزیه و تحلیل کرده و تعیین کند که چگونه این اقدامات می تواند بر رشد اقتصادی یک کسب و کار تاثیر بگذارد و در نهایت استراتژی های رشد کسب و کار را با توجه به نرخ بازگشت سرمایه آن و موثر بودن اولویت بندی کنند.

من بعضی از آمارهای کلیدی را در بازاریابی، طراحی وب سایت و برند گردآوری کردم تا به شما کمک کنم تا کسب و کار خود آنلاین  خود را سریع و کارآمد کنید.

بریم سراغ آمارها و نکات برای اولویت بندی استراتژی رشد کسب و کار

رشد کسب و کار

۱- افزایش معاملات آنلاین بر روی گوشی های موبایل تا سال ۲۰۲۱

تجارت الکترونیک با تلفن همراه ۵۴ درصد از کل فروش آنلاین را تشکیل می دهد. به طور کل فروش آنلاین در حال افزایش است. به دلیل افزایش ضریب نفوذ گوشی های همراه بین مردم، در دسترس بودن گوشی های موبایل،فروش آنلاین با دستگاه های موبایل با شیب زیادی در حال افزایش است. با توجه به افزایش اهمیت موبایل، باید در استراتژی هایمان برای رشد کسب و کار نگاه ویژه ایی به بحث بهینه سازی کسب و کار بر روی موبایل داشته باشیم.

 

بهبود کسب و کار

براساس نمودار بالا تا سال ۲۰۲۱ سهم فروش آنلاین به ۵۱ درصد در ایالات متحده خواهد رسید.

 

omnichannnel

کسب و کارها از حالت فروش سنتی(خشت و گلی) به حالت omni channel تبدیل شدند، با افزابش استفاده از موبایل و فروش اینترنتی شرکت ها باید به سمت omnichannel  حرکت کنند.

Omni-channel یک مدل کسب و کار بر اساس کانال متقابل است که شرکتها برای افزایش و بهبود ارتباط با مشتری استفاده می کنند. این رویکرد در بخش بهداشت و درمان، بخش دولتی، خدمات مالی، خرده فروشی و صنایع ارتباطات از راه دور شامل کانالهایی مانند مکان های فیزیکی، وب سایتهای پرسش و پاسخ، رسانه های اجتماعی، چت زنده، برنامه های کاربردی تلفن همراه و ارتباطات تلفنی جریان دارد.

شرکتهایی که از omni-channel استفاده می کنند، بر این باورند که ارزش‌های مشتری، توانایی تماس مداوم آن با شرکت از طریق راههای متعدد در یک زمان است (کانالهای متعدد ارتباطی به صورت همزمان و با اطلاعات یکسان).

به بیان بسیار ساده OCM همان بازاریابی چند کاناله است که به صورت صحیح و کامل اجرا شود. البته علاوه بر کانال‌های سنتی گذشته (وب‌سایت و ایمیل)، رسانه‌های اجتماعی و موبایل نیز به آن اضافه شده‌اند.

در Omni-channel کلیه رفتارهای مشتری در تمامی کانال‌های ارتباطی و نقاط تماس کاملاً پیش‌بینی و حمایت می‌شود به طوری که اگر در طی پروسه خرید، مشتری از یک کانال به کانال ارتباطی دیگری تغییر مسیر دهد هیچ تأثیر و کاستی در نتیجه خریدش شاهد نخواهد بود.

در Omni-chanel، افراد و همچنین تکنولوژی نقش‌های کلیدی را در تجربه مشتری بر عهده دارند. شکل ۱ به صورت شماتیک موضوع Omni-chanel را تشریح میکند

Omnichannel

مثالی از بازاریابی کانال همه کاره:

مشتری در وب‌سایت خرده فروشی X از طریق دستگاه موبایل خود، کالای مورد نظر خود را پس از جست‌وجو در وب می‌یابد، سپس به سراغ فروشگاه فیزیکی خرده‌فروشی X می‌رود و توسط متصدی فروش کالای خود را دریافت می‌کند. همچنین در مدت زمانی که در فروشگاه حضور دارد به سراغ صفحه نمایش لمسی فروشگاه رفته و پس از مشاهده کالای مکمل محصول خریداری شده‌اش، آن را نیز از فروشگاه خریداری می‌کند.

منبع برای مطالعه بیشتر

پس با این اوصاف باید طراحی در گوشی های موبایل بهینه سازی شوند، به خصوص فرایند پرداخت باید آسان شود و ریسپانسیو بودن سایت روی گوشی بسیار مهم است.

۲- ۳۸ درصد از کاربران در مواجعه با یک سایت که طرح غیرجذابی داشته باشد، تعاملشان کاهش پیدا می کند

 

افزایش انگیجمنت برای رشد کسب و کار

همینطور اگر تصاویر به درستی لود نشوند، تعامل مخاطبان با سایت کاهش خواهد یافت. با اصول تکنیکال سئو داخلی می توان سرعت لود سایت و تصاویر رو افزایش داد.

رشد کسب و کار

 

با توجه مشغول شدن آدم ها و کاهش صبرشون، دیگه حوصله ندارن مدت زیادی را برای لود سایتتون هدر بدهند، پس در افزایش کلی سرعت سایت باید تلاش کرد و با ابزارهایی نظیر GTmetrix سرعت رو تست کنید و توصیه هایی که دارد را لحاظ بفرمایید. طبق آماری که بالا میبینید تا ۴۰ درصد از مخاطبان شما تعاملشان را با شما قطع خواهند کرد اگر لود سایت زمان بر باشد!!! پس در استراتژی تان برای رشد کسب و کار به بحث افزایش سرعت دقت بفرمایید.

به طور کل در پایین میتوانید عوامل کاهش تعامل مخاطب را مشاهده کنید:

عوامل کاهش تعامل مخاطب

 

۳- رنگ، شناسایی برند را تا ۸۰ درصد افزایش می دهد

انگیزه اصلی برای تهیه یک هویت برند، این است که شناسایی برند را بهبود بدهد و درنهایت ارتباط مشتری با برند را  تسهیل کند.

شناسایی برند

مقاله مرتبط  داستان برند چیست؟ 20 کلید برای داستان برند

یکی از راه هایی که میشه از رنگ برای رشد کسب و کار استفاده کرد، پیدا کردن signature color  است.

تاثیراتی که رنگ و تصویر دارد به این صورت است که شما از این طریق میتوانید مخاطب را هدایت کنید و تجربه خوبی را به مخاطب منتقل کنید

۴- معرفی نام تجاری به صورت یکپارچه در تمام سیستم عامل ها، درآمد را تا ۲۳ درصد افزایش می دهد.

رشد کسب و کار

اما برند بیش از یک طراحی لوگو است. هر برندی از کانال های رسانه های اجتماعی به طرح های وب سایت تا بسته بندی محصول باید طرح رنگی مشابه، تن، زیبایی کلی را حفظ کند و یک پیام مشابه را که با هویت برند و ارزشهای اصلی شما منطبق است، برقرار کند.

۵- ۶۴ درصد از مصرف کنندگان می گویند که ارزش های مشترک (Shared Value) به آنها کمک می کند تا یک رابطه با اعتماد با یک برند ایجاد کنند.

ارزش مشترک

(پورتر و کرامر می­گویند که اگر شرکت­ها طوری ارزش اقتصادی خلق کنند که به چالش­ های جامعه هم رسیدگی شود، این یعنی خلق ارزش مشترک و در نتیجه جامعه و کسب و کار با هم آشتی می­ کنند و این اعتماد از دست رفته بر می­گردد. رویکرد ارزش مشترک، موفقیت شرکت را با پیشرفت اجتماعی پیوند می‌زند)

ارزش مشترک

 

نگاه به ارزش های مشترک که به نیازهای اجتماعی نگاه خاصی دارد، میتواند استراتژی خوبی برای رشد کسب و کار باشد.

۶- بازاریابی محتوایی در برابر هر دلاری که برای جذب لید هزینه میشه، سه برابر بیشتر لید جذب می کند

 

بازاریابی محتوای

بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، مقالات سفید، تولید فیلم، وبینارها و موارد دیگر می باشد. بازاریابی محتوایی تا ۴۱ درصد هزینه ها را کاهش میدهد. یکی از بهترین استراتژی ها برای رشد کسب و کار بازاریابی محتوایی است که یک نوع جذب مخاطب کششی است.

در تصویر پایین هم یک پلن محتوایی به شما پیشنهاد شده است. محتوایی که هر ۵ هفته آپلود کنید و محتوایی که ماهی یکبار آماده می کنید.

بازاریابی محتوایی

مقاله مرتبط  چگونه محتوای شایسته لینک گرفتن تولید کنیم؟

۷- ۶۴ درصد از مردم بعد دیدن ویدیو از یک برند، تصمیم به خرید می گیرند

ویدیو برای رشد کسب و کار

بازاریابی محتوای ویدئویی هم در استفاده و هم افزایش بازده سرمایه گذاری در حال افزایش است، زیرا مردم بیشتر دوس دارند ببینند تا بخوانند!!! با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام و یوتیوب، ساخت کلیپ های تبلیغاتی کوتاه برای پروموت کسب و کار امری حیاتی است.

۸- ایمیل مارکتینگ بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت سرمایه دارد

ایمیل مارکتینگ

در واقع ایمیل مارکتینگ نسبت به دیگر انواع دیجیتال مارکتینگ مثل سوشال مدیا، ایمیل مستقیم و جستجوی پولی، چهاربرابر بیشتر بازگشت سرمایه دارد. البته توجه بفرمایید ایمیل مارکتینگ فقط به معنی ایمیل زدن نیست!!

در چارت زیر به نقل از سایت Marketingschools، مقایسه‌ای بین بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ و چند نوع بازاریابی محبوب در دنیا در سال ۲۰۱۶ ارائه شده است. پس با این اوصاف ایمیل مارکتینگ یکی از استراتژی هایی است که می توان برای رشد کسب و کار ازش استفاده کرد.

ایمیل مارکتینگ

درسته که اینستاگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ دنیای دیجیتال را فرا گرفتند ولی ایمیل مارکتینگ استراتژی به صرفه در دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار در دنیای دیجیتال است.

چند نکته درباره ایمیل مارکتینگ برای رشد کسب و کار:

از پاراگراف های طولانی و خسته کننده دوری کنید، سعی کنید خلاصه و مفید بنویسید

از طریق ایمیل مارکتینگ با کپین های تبلیغاتی زیاد مخاطبان را بمباران تبلیغاتی طی یک روز نکنید

رسالت ایمیل مارکتینگ حفظ ارتباط با مشتری است برای اینکار یک برنامه ارتباطی منسجم داشته باشید

منبع

مقاله مرتبط  بازاریابی کسب و کارهای اینترنتی و مهم ترین عوامل آن

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

یدگاه On ۸ آمار از بازاریابی، وب دیزاین و برندینگ برای کمک به اولویت بندی استراتژی رشد کسب و کار

  • مقاله مفیدی بود
    اما رفتار مصرف کننده ایرانی با فرد آمریکایی یکمی متفاکته. مثلا ایمیل مارکتینگ واقعا آنچنان که باید در ایران نمیتونه جواب بده بخصوص اگه محصولات و خدماتی ارائه بدیم که عامه مردم را شامل میشه چون مردم اغلب یا ایمیل ندارن یا انقدر ایمیلهای تبلیغاتی بی ربط و مزاحم دریافت کردن که واقعا از ایمیل تبلیغاتی بیزار شدن

    • موافقم که رفتارمصرف کننده ایرانی با غیر ایرانی متفاوته… ولی اگر به قول شما از سمت ایمیل های تبلیغاتی مزاحم فاصله بگیریم و واقعا ایمیل مارکتینگ اتفاق بیفته میتونه مفید باشه

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار

سلام

سلام