بهبود استراتژی بازاریابی محتوایی 

بهبود استراتژی بازاریابی محتوایی 

 

مقدمه

بازاریابی در حال تغییر است. روش های تبلیغاتی سنتی به همان اندازه که مورد استفاده قرار گرفتند، موفق نبودند. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی محتواییتان عقب نماند است؟ بهتر است زمانی را مشخص کنید تا در مورد آینده فکر کنید، درباره مسیر پیش رو فکر کنید و برنامه هایتان را برای ۱۲ ماه آینده تنظیم کنید.

مهم ترین بعد اصول محتوا، تعریف و درک اهمیت بازاریابی محتوایی می باشد. امروزه سر و صدای زیادی در مورد بازاریابی محتوایی هست، همه در مورد آن صحبت می کنند و وقتی بازاریابی محتوایی را در اینترنت گوگل کنید، محتوای زیادی در مورد آن وجود دارد.  ولی در واقع خیلی از بازاریابان مطمئن نیستند که چطور می توانند بازاریابی محتوایی خود را اثربخش کنند و آن را بخشی از استراتژی بازاریابی خود قرار دهند.

انبوهی از اطلاعات در اینترنت وجود دارد، مشتریان شما روزانه با هزاران محتوا مواجه می شوند. پس با این وضعیت کار برای بازاریان سخت تر می شود که از بین هزاران صدا شنیده شوند. مخاطبان چند دستگاهی شده اند و محتوا را از چندین دستگاه مختلف دریافت می کنند. مشتریان شما علاوه بر این، چند کاناله هم شده اند، یعنی آن ها در شبکه های اجتماعی مختلفی حضور دارند و تمام مشتریان در یک جا نیستند که با این تفاسیر مراتب اثر گذاری بازاریابی محتوایی سخت تر از قبل شده است.

پس میتوان نتیجه گرفت در حال حاضر توجه مشتریان نسبت به تبلیغات و پیام های ارسالی کم شده است. تمرکز و توجه مخاطب بین کانال ها و دستگاه های مختلف تقسیم شده است.

استراتژی بازاریابی محتوایی اثر بخش به ما کمک می کند تا از بین این هزاران صدا عبور کنیم و شما برندتان را از بین هزاران برند متمایز کنید.

در این نوشته هفت نکته در مورد آنچه که شما در سال ۲۰۱۹ بدان نیاز دارید، بررسی می شود تا با آن محتوای خود را در کانال و دستگاه های مختلف  جلوی چشم مشتریان خود  قرار دهید و در نهایت به یک منبع قابل اعتماد در میان هزاران محتوای تولید شده، تبدیل شوید.

مقاله مرتبط  17 اشتباه سئو در بازاریابی محتوای سایت

۱-اصول اولیه را درست اجرا کنید

استراتژی کنونی خود را مرور کنید. زمانی را مشخص کنید که با تیم خود همفکری کنید که کدام یک از استراتژی هایتان به خوبی کار کرده است و کدام قسمت ها نیاز به بهبود دارند.

نگاهی دقیق تر به استراتژیتان می تواند به شما در درک اینکه آیا برنامه های شما برای ۱۲ ماه آینده  مناسب هستند، کمک کند.

براساس گزارش اخیر CMI، تنها ۳۹ درصد از بازاریابان B2B دارای یک استراتژی بازاریابی محتوایی مستند هستند.

به عبارتی تعداد زیادی از بازاریابان هنوز نمی توانند به بقیه شرکت اثبات کنند که چگونه برنامه هایشان تنظیم شده است تا ارزش بازاریابی محتوایی را تعیین کنند.

ساده ترین راه برای اصلاح در استراتژی بازاریابی محتوایی در هر سال این است که برنامه بازاریابی محتواییتان را مستند کنید.

 

۲-تاکتیک های توزیع را بهبود ببخشید.

توزیع محتوا می تواند یک بخش کلیدی از استراتژی بازاریابی محتوایی باشد. اگر نتوانید محتوایتان را به مخاطب هدف مورد نظرتان نشان دهید، می تواند اثربخشی استراتژی را کاهش دهد. فقط تولید محتوای خوب کافی نیست.

توزیع در حال تغییر است و متخصصان در سال ۲۰۱۹ بازاریابان را تشویق به صرف زمان بیشتری برای یافتن تاکتیک های مناسب برای رسیدن به مخاطبان هدف مورد نظر خود می کند.

داده هایی که در سال گذشته جمع کرده اید را بررسی کنید تا بتوانید بهترین کانال را برای کسب و کار خود پیدا کنید و  عادت مخاطبان خود را هنگامی که از محتوایتان استفاده می کنند، کشف کنید.


با پاسخ دادن به برخی از این سؤالات، شروع کنید:

۱-کدام کانال ها بهترین کانال های خرید هستند؟
۲-بازدیدکنندگان برای رسیدن به سایت چه مسیری را طی می کنند؟
۳-روند استفاده از دستگاه هایی که مخاطبانمان از طریق آن محتوا را استفاده می کنند، چیست؟

۴-چه زمانی محتوا را برای استفاده منتشر کنیم؟

این سوالات می توانند به شما در نوشتن استراتژی بازاریابی محتوایی کمک کنند تا با نیازهای مخاطبان خود سازگار شوید.

۳- بر کارآمدترین کانال خود تمرکز کنید

ما برای موفقیت به کانال های بیشتری نیاز داریم. اکنون وقت آن است که کانال های کارآمد و موثر را کشف کنید. کانال هایی که مخاطبان هدف در آن زمان بیشتری را صرف می کنند، پیدا کنید.

از تجربه خود  از سال قبل استفاده کنید، موفقیت خود را با استفاده از کانال های مناسب در زمان مناسب بهبود بخشید.

فقط به این دلیل که همه رقبا برای مثال از توییتراستفاده می کنند به این معنی نیست که شما باید در آن حضور داشته باشید اگر نتایج مورد نظر را نداشته باشد.

ما از آن دوره که تمام کانال کانال ها را به آمیخته بازاریابی مان اضافه می کردیم، دور شده ایم. در حال حاضر با دقت بیشتر و با نگاه محدود تری کانال ها را انتخاب می کنیم.

شروع ۲۰۱۹ را با رویکرد استراتژیک بیشتری شروع کنید و از انرژی خود برای استفاده از بهترین و کارآمدترین کانال ها استفاده کنید.

مقاله مرتبط  چطور ROI (نرخ بازگشت سرمایه) بازاریابی شبکه های اجتماعی را بهبود بخشیم؟

 

بهبود استراتژی بازاریابی محتوایی

۴-مخاطبان خود را کم کنید

بازاریابی محتوا لزوما به معنای در دسترس بودن برای عام مردم، نیست. بازاریابی نوین با امید اینکه کسی به پیام ما گوش دهد، فریاد بزنیم موافق نیست.

از اینکه بر یک مخاطب نیچ تمرکز کنید نترسید چون شما با اینکار می توانید تعامل و نرخ تبدیل را بهبود بخشید.

در واقع بازاریابی نیچ(متمرکز کردن فعالیت بازاریابی روی بخش کوچک و مشخص از بازار) می تواند برای شما کلید اصلی موفقیتتان در بازاریابی محتوایی باشد. این می تواند ثابت کند که شما واقعا مخاطبان خود را می شناسید و شما نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را  برای تلاش های بازاریابی محتوای خود  بهبود می بخشید.

مقاله مرتبط  بیش از حد بر تخم طلا تکیه نکنید!

۵- فقط به منظور تولید محتوا، بازاریابی محتوایی نکنید

این وسوسه ای است که ایده های محتوا جدید را حتی به صورت روزانه ارائه دهید. با این حال، ما به مرحله رسیده ایم که محتوای زیادی وجود دارد اما زمان کافی برای استفاده آن وجود ندارد.

درست قبل از ایجاد محتوای بعدی، به اهدافی که می خواهید از آن محتوا دست یابید، فکر کنید.

بازاریابان بیشتر وقت خود را برای به روزرسانی محتوهای قدیمی تر خود به جای ایجادمحتوای جدید، صرف می کنند. البته به روز رسانی محتوای قدیمی با عملکرد خوب، یک استراتژی مناسب سئو است. اگر پیش از این در سال ۲۰۱۸ یک پست وبلاگ بسیار موفق ایجاد کرده باشید، می توانید آن را برای ۲۰۱۹ بررسی کنید و در صورت لزوم آن را به روز کنید. به این ترتیب شما عملکرد خوب سئو خود را حفظ می کنید، در حالی که می توانید آن را به برنامه جدیدی خود برای تبلیغ محتوایتان اضافه کنید.

محتوای همیشه سبز برای موفق بودن نیاز به زمان دارد، پس به عنوان بخشی از استراتژی خود به آن نگاه کنید.

 

۶- زمان و بودجه ایی را برای آزمایش بگذارید

عالی است که بیشتر وقت خود را برای استفاده از کانال های کارآمد خود متمرکز کنید، اما هنوز هم مفید است که اجازه دهید که قسمتی از زمان و بودجه را برای آزمایش ایده های جدید سرمایه گذاری کنید.

کانال های جدید و تاکتیک های تبلیغاتی در حال ظهور را پیدا کنید که ممکن است بخش بزرگی از استراتژی شما شود.

مطمئنا درس خوبی و بدی خواهد بود، اما ممکن است فرصتی بزرگ برای قرار گرفتن در بالای منحنی در هنگام ظهور فن آوری های نوظهور خواهد بود.

مقاله مرتبط  بازاریابی ویروسی چیست؟ عوامل مؤثر بر بازاريابي ويروسي

۷-مخاطبان خود را اول قرار دهید

بهترین راه برای اطمینان از اینکه استراتژی بازاریابی محتوا برای ۱۲ ماه آینده موفقیت آمیز است، حفظ گوش دادن به نیازهای مخاطبان است.

اگر مخاطبان هدف طی ۱۲ ماه گذشته تغییر کرده باشند، باید این تغییرات را در استراتژی بازاریابی محتوای خود منعکس کنید.

زمانی را صرف کنید تا اطلاعات خود را عمیق تر بررسی کنید تا بتوانید رفتار مخاطبان خود و آنچه را که از کسب و کار نیاز دارند، درک کنید.

آسان است فرض کنیم که ما به عنوان بازاریابان می دانیم آنچه که ما می خواهیم اما گاهی اوقات ممکن است در نهایت متعجب شده باشیم.

ممکن است مطلع شویم که رفتار مصرف کننده در حال تغییر است که باید آن را مورد توجه قرار دهیم، خواه ظهور تکنولوژی های جدید، محصولات جدید و حتی عادات جدید  باعث تغییر رفتار مصرف کننده می شود. با تیمتان کمپین های گذشته را تجزیه و تحلیل کنید، بررسی کنید که آیا آن ها می توانند اهداف جدید را محقق کنند و چه چیزی را می خواهید بهبود ببخشند.

گوش دادن به مخاطبان خود را متوقف نکنید و همیشه به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا بتوانید به هر گونه عادت های متغیر  پاسخ دهید.

 

مقاله مرتبط  چگونه محتوای شایسته لینک گرفتن تولید کنیم؟

بهبود استراتژی بازاریابی محتوایی

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار