چگونگی تغییر عادات مصرف کننده ها در سال ۲۰۱۸

اگر شما در کسب و کار تجارت الکترونیک هستید حتماً می‌دانید که رفتار مصرف کننده در طول زمان تکامل می یابد. امسال افرادی که کالاها را آنلاین می خرند رفتار متفاوتی نسبت به سال قبل از خود بروز می‌دهند. آنها انتظار کار متفاوت یا بیشتری را از کسب و کاری که از آن خرید می‌کنند دارند. مشتری ها به افراد و منابع جدیدی تکیه می‌کنند که به آنها کمک کنند تصمیمات خرید صحیح بگیرند و آن ها کالاها را به روش‌هایی می‌خرند که قبلا نخریده بودند.  به عنوان صاحب یک کسب و کار این وظیفه شماست که بفهمید رویکرد مشتری ها به خرید کالاهای آنلاین چگونه است و برای حفظ و ارتقای کسب و کار خودتان در سال جاری شما نیاز دارید که بدانید  نهایتا چه چیزی بازدارنده یا متقاعد کننده مصرف کننده هدف از خرید از شما است و باید بدانید کدام اقداماتتان مفید بوده است.

در این مقاله مدیر مگ می توانید تکامل عادات مصرف کننده ها را در سال ۲۰۱۸ بخوانید و بفهمید به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیک چه کاری میتوانید برای آن انجام دهید.

۱) مصرف کنندگان ویدئو های بیشتری تماشا می کنند

عادت ها و رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۱۸

 امسال مصرف‌ کننده‌ها بیشتر از هر زمان دیگری ویدئو (فیلم) های بیشتری را تماشا خواهند کرد. همانگونه که الگوریتم های شبکه های اجتماعی تغییر میکنند  برای برندها  بسیار سخت می شود  تا به مخاطبان هدف  به صورت منظم دست یابند، صاحبان کسب و کار  در حال سرمایه‌گذاری در اشکال جدید محتوا به منظور برجسته شدن هستند.

به آمار زیر از ورد استریم (Wordstream) دقت کنید:

  • ۴۵ درصد از افراد در طول هفته بیش از یک ساعت از  فیسبوک و یوتیوب فیلم تماشا می‌کنند.
  • بیش از ۵۰۰ میلیون ساعت در هر روز از یوتیوب فیلم تماشا می شود.
  • بیش از ۵۰۰ میلیون نفر هر روز در حال تماشای ویدیو از فیسبوک هستند.
  • پست های ویدیویی در فیس بوک ۱۳۵ درصد ارگانیک ریچ  بیشتری از پستهای تصویری دارند.
  • مشتریان احتمالی که ویدئو یک محصول را تماشا می کنند، ۸۵ درصد بیشتر احتمال خرید دارند.
  • توییت هایی که شامل ویدئو هستند شش برابر بیشتر احتمال به اشتراک گذاری  مجدد یا ریتوئیت شدن نسبت به توئیت های تصویری  و سه برابر بیشتر نسبت به توئیت های شامل گیف دارند.

با توجه به این آمار و مثال های بی شمار دیگری که در مورد برندهای تجارت الکترونیک که در حال تولید و به اشتراک گذاری ویدئو با مخاطبانشان هستند به وضوح روشن است که ویدئو چیزی است که شما  امسال  باید بر روی آن  پول بیشتر زمان بیشتر و انرژی بیشتر سرمایه گذاری کنید.

راهکارها

قدم اول:

مطالب بلاگ های زیر را بخوانید:

قدم دوم:

یک نویسنده آزاد (فریلنسر)، مشاور ویدئویی یا یک کارمند داخلی که می‌تواند در تولید ویدئو به شما کمک کند را استخدام کنید. همچنین می توانید یک رویکرد ساده تر را پیش بگیرید  و با تلفن همراه هوشمند خود برای مخاطبان فیلم تولید کنید.

قدم سوم:

ایده های تولید ویدئو را به روش طوفان مغزی پیدا کنید. فکر کنید که چرا می‌خواهید برای مخاطب تان ویدئو های بیشتری تولید کنید. هدف شما چیست؟  آیا میخواهید آموزش بدهید، سرگرم کنید، اختیار یا جامعه بسازید یا ویژگیهای کالا را نشان دهید؟ نوع ویدئویی که شما تولید می‌کنید نهایتاً به اهدافتان بستگی خواهد داشت. اگر می خواهید به مشتریان احتمالی خود کمک کنید که به موانع احتمالی بر سر راه غلبه کنید به عنوان مثال می توانید با تولید فیلم بیشتر از نمونه های کالا  شروع کنید. اگر تلاش می کنید  در سطح فردی با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنید و آنها را متقاعد کنید که از رقبا متفاوت هستید احتمالاً باید بر روی ویدئوهایی تمرکز کنید که در مورد مشتری ها، کسب و کار یا تیم شما توضیح می دهند.

امسال برای تولید ویدئوی بیشتر برای مخاطبانتان هراس نداشته باشید. ممکن است زمان بیشتری از شما بگیرد اما این باعث می شود مخاطبان شما به طور مثبت به آن پاسخ نشان دهند.  تسلیم نشوید و خلاق بودن را فراموش نکنید.

مقاله مرتبط  5 روند آتی بازاریابی در سال 2018

۲) مصرف کننده ها مشتاق به عضویت در جوامع آنلاین هستند

عادت ها و رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۱۸

مصرف کننده های آنلاین  دیگر فقط به دنبال کالای خوب نیستند بلکه آنها به دنبال شرکت های خوب هستند.  این مطلب بیش از یک بار تکرار شده است اما برای ارتباط برقرار کردن با خریداران در سال ۲۰۱۸  شما نمی توانید فقط به بازاریابی ویژگی ها یا مزایای انحصاری کالاهایی که می فروشید تمرکز کنید. در عوض شما نیاز دارید که به مشتریان احتمالی تجارب خاص، حرکت ها و ماموریت هایی که برایشان مهم است را بفروشید.

مقاله مرتبط  جابجایی قدرت به سمت مشتریان متصل

به مثالهای زیر دقت کنید:

عادت ها و رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۱۸

 تامزشوز (TOMS Shoes) احتمالاً مشهورترین مثال از کارآفرینی اجتماعی در تجارت الکترونیک است. آنها ابتدا مدل کسب و کار یکی برای یکی (One for One) را اختراع کردند که در طول دهه گذشته در حال رشد بوده است.

عادت ها و رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۱۸

وایلد برد (Wildbird)  گروه خصوصی فیسبوک را به  مشتری ها پیشنهاد می دهدکه می توانند از طریق آن با دیگر مادر ها در سرتاسر کشور ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند.

عادت ها و رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۱۸

چاکو (Chacos) مشتری ها را تشویق می کنند که تصاویر سفرهای شان را به اشتراک بگذارند. این یک راه خوب برای تولید محتوا توسط مصرف کننده است.

عادت ها و رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۱۸

لاو یور ملن (Love Your Melon) خود دارای سرمایه ای است که از آن برای حمایت از شرکای غیر انتفاعی، ایجاد تجربیات درمانی و برنامه ریزی برنامه های خیرخواهانه برای کودکانی که با سرطان مبارزه می کنند، استفاده می کنند.

راهکارها

قدم اول:

در مورد چرایی کسب و کار و محصولات خود فکر کنید. نهایتا چه مشکلی را می‌خواهید حل کنید. بعد از آن به تجربیات احتمالی به اشتراک گذاشته شده با مشتری ها فکر کنید چه به صورت مستقیم مربوط به کالا باشد یا نباشد. برای مثال، آیا همه آنها مادر هستند، آیا همه آنها ماجراجو هستند، آیا همه آنها علاقه مند به بدنسازی هستند. یک زمینه را پیدا کنید که همه را به هم متصل کند.

قدم دوم:

برای حرکتی که از آن حمایت می‌کنید یک برند بسازید. چاکوس از هشتگ “جامعه چاکو” و هشتگ “به قبیله بپیوند” (#CHACONATION) استفاده میکند. وایلد برد از” به گروه بپیوند” (#Jointheflock) و تامز از “هر خرید هدفی دارد” (Every purchase has a purpose) استفاده می کنند. از زبان یا عبارت های ثابتی در طول فرآیند بازاریابی خود استفاده کنید تا به مخاطب کمک کنید بفهمد که آنها را  به چه جامعه‌ ای دعوت می کنید.

قدم سوم:

 تصمیم بگیرید که آیا می خواهید به سرعت یک جنبش را حمایت مالی کنید یا ابتدا ترجیح می دهید جامعه را بسازید. هر دو گزینه خوب هستند. هر دو را می توانید در مثال های بالا بیابید. خیلی خوب است اگر در موقعیتی قرار دارید که بتوانید از یک حرکت عام المنفعه یا جنبش حمایت کنید، اما اگر نمی توانید نگران نباشید. هنوز هم ایجاد و حمایت از یک جامعه برای شرکت کردن و عضو شدن مصرف کننده ها، ارزش وجود دارد.

هدف این است که نهایتاً به مخاطب خود نشان دهید فقط به دنبال پول نیستید و به آنها نشان دهید که شما واقعاً به فکر آنها هستید و مشتاقید کاری کنید که جهان یک مکان بهتر بشود.

مقاله مرتبط  تاثیر فرهنگ در رفتار مصرف کننده

۳) مصرف کننده ها شفافیت بیشتری می خواهند

عادت ها و رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۱۸

با توجه به رشد محبوبیت خرید آنلاین در طول دهه گذشته مصرف کننده ها هنوز نگرانی ‌ها و تاملاتی در مورد خرید آنلاین کالاها داردند. آنها نگران اند چیزی که می خرند بازتاب واقعی آن چه آنلاین می‌بینند نباشد. آنها نگران به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی و مالی خود با شرکت های  غریبه هستند و نگران سختی پس دادن کالاهایی که انتظارات را برآورده نمی کنند نیز هستند. به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیک وظیفه شماست که  اعتماد را از همان ابتدا که مصرف‌کننده با برند شما آشنا می شود یا محصول را برای اولین بار می بینند  به وجود آورید. شما باید به مردم اطمینان دهید که  با خرید کالای شما تصمیم درستی می گیرند  و نیاز دارید که انتظارات را در تمام سفر به مشتری –  از لحظه آشنایی تا لحظه تحویل کالا و پس از آن – مدیریت کنید.

به زبان ساده‌تر مصرف کننده های آنلاین امروزه غافلگیرشدن را دوست ندارد. آنها از برند ها و وب سایت هایی که از آنها محصولات را خریداری می کنند انتظار شفافیت بیشتری دارند.

راهکارها

قدم اول:

ارتباط به موقع با مشتری برقرار کنید. امروزه بیشتر از هر زمان دیگری باید مشتاق برقراری ارتباط به موقع با مشتریان احتمالی  باشید. امروزه فارغ از مکان شما در این دنیا ابزار های بیشتری برای برقراری مکالمات به ‌موقع با مخاطب شما وجود دارد.  از این ابزارها برای پاسخ دادن به سوالات، پرورش رابطه با مشتریان احتمالی و غلبه بر موانع استفاده کنید.  ابزارهای پیشنهادی شامل اینترکام (Intercom) فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger) و گوگل هنگ اوتز (Google Hangouts) می باشند.

قدم دوم:

سیاست های خود را اعلام کنید. خواندن سیاست ‌های خرید و مبادله سیاست ها را برای بازدیدکنندگان سایتتان آسان کنید. بهترین روش برای انجام این کار لینک دادن به سیاست ها در قسمت فوتر  یا پاورقی سایت شما و بر روی صفحه های خرید هستند.

قدم سوم:

از محتوا برای کاهش استرس در سرتاسر سفر خرید مشتری استفاده کنید. از گواهی نامه ها، ویدئوها، نمادهای اعتماد و زبانی استفاده کنید که به مشتریان احتمالی در هر لحظه یادآوری کنند که خرید از شما ریسک ندارد. به آنها کمک کنید تا درک کنند که احساس دیگران پس از سفارش دادن و دریافت کردن کالاهای شما چگونه بوده است. چگونه شما اطلاعاتشان را امن و خصوصی نگه می دارید و چگونه هر زمان که بخواهند می توانند برای سوال پرسیدن یا کمک گرفتن با شما ارتباط برقرار کنند.

دوران پنهان شدن در پشت وب سایت به پایان رسیده است

 دوران پنهان شدن در پشت وب سایت به پایان رسیده است. به منظور توسعه کسب و کار تجارت الکترونیک شما در سال پیش رو باید در دسترس، کمک کننده، قابل اعتماد و همیشه علاقه مند به برقراری ارتباط باشید.

۴) مصرف کنندگان به شخصی سازی واکنش نشان می‌دهند

عادت ها و رفتار مصرف کننده در سال ۲۰۱۸

برای فروش محصولات بیشتر در سال ۲۰۱۸، شما باید در شخصی سازی سرمایه گذاری کنید. این حقایق را در نظر بگیرید:

  • ۸۸ درصد از مصرف کنندگان می گویند که آنها بیشتر به خرید از خرده فروشانی می پردازند که تجربیات شخصی و متصل را به صورت متقابل ارائه می دهند.
  • ایمیل های شخصی ۶ برابر بیشتر نرخ تراکنش را به همراه دارند.
  • ۷۵ درصد از مصرف کنندگان احتمالا بیشتر از یک خرده فروش که اسم آنها را به خاطر دارد، گزینه های مبتنی بر خرید های قبلی را توصیه می کند، یا تاریخچه خریدشان را می داند، خرید می کنند.

در سال های گذشته، ممکن است شخصی سازی برای مغازه های کوچک وجود نداشته یا امکان پذیر نبوده است، اما امروزه استفاده از ابزارها بسیار ساده تر و ارزان تر از گذشته شده است. مصرف کنندگان دوست دارند که شما به آنها توجه می کنید. علاوه بر این، آنها زمان زیادی ندارند، بنابراین انتظار تجارب خرید مطمئن و بهینه سازی شده ای از کسب و کارهای تجارت الکترونیک که از آنها محصولات خریداری می کنند را دارند.

به عنوان صاحب یک کسب و کار تجارت الکترونیک، کار شما این است که تجربه ای به آنها بدهید که نمی توانند از از رقبای شما بدست آورند.

راهکارها

قدم اول:

منابع زیر را بخوانید:

قدم دوم:

ابزارتان را انتخاب کنید. شما می توانید با شخصی سازی کمپین های ایمیلی خود با استفاده از ابزار اتوماسیون ایمیل که از قبل از آن استفاده می کرده اید، شروع کنید، یا می توانید در یک ابزار مانند اپتیمایزلی (Optimizely) سرمایه گذاری کنید.

قدم سوم:

اغلب امتحان کنید. کلید استفاده از شخصی سازی و افزایش نرخ تبدیل امتحان کردن ایده های جدید است و یافتن آموخته های قابل عمل از تلاش هایتان است. مطمئن نیستید چه تست هایی انجام دهید؟ به منابع موجود در قدم اول رجوع کنید. آنها تعدادی از ایده های عالی را ارائه می دهند که می توانید از آنها شروع کنید.

شخصی سازی ممکن است به عنوان یک مفهوم پیچیده یا تکنیکی سنگین به نظر برسد، اما در واقع نسبتا ساده است و ابزارهایی که امروز معرفی می شوند، آن را از همیشه ساده تر می سازند.

مقاله مرتبط  رفتار مصرف کننده و تدوین استراتژی بازاریابی

منبع: MARKETING INSIDE GROUP

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

یدگاه On چگونگی تغییر عادات مصرف کننده ها در سال ۲۰۱۸

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار

سلام

سلام

ثبت نام وبینار "اصول و مبانی مدیریت بازاریابی"ثبت نام می کنم
+