بازاریابی محاوره ایی برای انسانی کردن برند

بازاریابی محاوره ایی 

در این عصر دیجیتال، هر کسب‌وکاری برای بهبود کیفیت کسب‌وکار خود با روش‌های مختلفی رقابت می‌کند که یکی از آنها انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب برای جلب اعتماد مصرف‌کنندگان است.  این رمز موفقیت خود کسب و کار است.

بنابراین، ایجاد روابط شخصی بلندمدت با انسانی کردن برند خود از طریق بازاریابی محاوره ای، یک استراتژی بازاریابی مناسب و موثر است.

این استراتژی احساس راحتی و اعتماد را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند تا شانس آنها برای ادامه خرید یا استفاده از محصول شما افزایش یابد. به عبارت دیگر، شما به مشتریان کمک می کنید تا تجربه خوبی از برند شما داشته باشند و در نتیجه اعتماد آنها را افزایش دهید.

مقاله مرتبط  6 استراتژی بازاریابی محصول که باعث فروش بیشتر می شود

می بینید که قدرت انسانی کردن برندها با این استراتژی بازاریابی محاوره ای (conversional marketing) می تواند روند خرید یک کالا یا خدمات توسط مصرف کنندگان را کوتاه کند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که بازاریابی محاوره‌ای در آینده به یک استراتژی بازاریابی مستقیم به مشتری تبدیل شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید در دنیای تجارت امروز رقابت کنید، باید پنج راه زیر را بدانید تا برند خود را با بازاریابی محاوره‌ای انسانی کنید.

 

بازاریابی محاوره ایی

 

1. از لحن گفتگو استفاده کنید.

وقتی می خواهید برند خود را با یک استراتژی بازاریابی محاوره ایی انسانی کنید،  به لحن گفتاری و همچنین استفاده از زبان واقعی نیاز دارید.  این یک تماس انسانی ایجاد می کند که باعث می شود مشتریان شما احساس راحتی کنند تا آنها پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان وفادار کسب و کار شما را داشته باشند. 

از این گذشته، همیشه بهتر است با مشتریان خود مانند یک دوست صحبت کنید، اما مودب باشید تا تعامل با شما برای آنها بسیار راحت تر باشد. باید به خاطر داشته باشید که سبک زبان و لحن گفتار می تواند بر برداشت مشتری از کسب و کار شما تأثیر بگذارد.

2. شخصیت برند خود را نشان دهید.

بهترین راه بعدی استراتژی بازاریابی محاوره ای این است که بتوانید شخصیت برند خود را به مشتریان نشان دهید. برندهایی که شخصیت خود را بیان می کنند بهتر می توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

  چندین راه موثر برای بیان شخصیت برند شما وجود دارد که یکی از آنها از طریق محتوای ویدیویی است. با محتوای ویدیویی، می‌توانید شخصیت برند خود را از طریق تصاویر، لحن صدا و داستان سرایی به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و قابل درک به نمایش بگذارید. 

بهترین انواع ویدیوهایی که می توانند به شما در نشان دادن شخصیت برندتان کمک کنند، مانند ویدیوهای تخته سفید، ویدیوهای توضیحی، ویدیوهای آموزشی و … است.

برندها نباید از نشان دادن شخصیت واقعی خود به مشتریان از طریق استراتژی های بازاریابی بترسند. این کار آنها را شبیه انسان می کند و این راهی است که آنها می توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند که آنها را جذب می کند و توجه آنها را حفظ می کند.

3. به برند وفادار بمانید.

 اگر می خواهید برند خود را شبیه به انسان بازسازی کنید، فقط باید به برند خود وفادار بمانید. شما باید تمایل داشته باشید که به روی باز به مشتریان داشته باشید و اجازه دهید آنها بخشی از سفر تجاری شما باشند تا آنها از هر فرآیند، فراز و نشیب های کسب و کار شما مطلع شوند.

علاوه بر این، آنها همچنین علاقه مند به شنیدن تمام اطلاعات در مورد برند شما از مبارزات شما تا شنیدن در مورد پیروزی های شما هستند. اجازه دهید شخصیت برند شما در هر کاری که انجام می دهید بدرخشد و طوری صحبت کنید که مناسب شما و برندتان باشد و از آن حمایت کند. به این ترتیب مشتریان شما احساس مشارکت در کسب و کار شما می کنند و متوجه می شوند که آنها نیز نقش مهمی در موفقیت کسب و کار شما دارند.

بازاریابی محاوره ایی

4. فروش را متوقف کنید.

شروع به تعامل کنید یک استراتژی بازاریابی مکالمه عالی مشکلات مشتریان را حل می کند و نیازهای آنها را از طریق گفتگو برآورده می کند. 

می‌توانید از این استراتژی برای فروش نرم استفاده کنید، جایی که برند خود را مستقیماً بازاریابی نمی‌کنید یا مشتریان خود را تقاضا نمی‌کنید، بلکه با جلب توجه مشتریان از طریق داستان‌گویی جالب با استفاده از زبان ظریف و کنجکاو کردن آن‌ها، آن را بازاریابی کنید.

این استراتژی در جذب و دستیابی به طیف وسیعی از مشتریان موثر بوده است. به این ترتیب به راحتی می توانید فروش و تبدیل را افزایش دهید و اعتماد مشتریان را جلب کنید.

5. در بحث شرکت کنید.

درگیر کردن کاربران در بحث‌ها، روشی مؤثر برای اجرای استراتژی بازاریابی مکالمه است، نه تنها پست‌های رسانه‌های اجتماعی را ارسال می‌کنید، بلکه می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و درگیر شوید.

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند یک پلتفرم ارتباطی دوطرفه ، متفاوت از تلویزیون یا رادیو باشند. با این حال، بسیاری از شرکت ها از رسانه های اجتماعی فقط برای به اشتراک گذاشتن محصولاتی که می فروشند استفاده می کنند. در عوض، می توانید از رسانه های اجتماعی به عنوان مکانی برای تعامل با مصرف کنندگان استفاده کنید.

این می تواند برای شما چالش برانگیز باشد تا مردم را به صحبت وادار کنید. با این حال، می‌توانید راه‌های مختلفی را برای گفتگوی مؤثر با مشتریان خود امتحان کنید، از جمله بازخورد مشتریان، پرسیدن سؤال، اشتراک‌گذاری داستان و غیره.

به این ترتیب، مشتریان احساس می‌کنند بیشتر توسط شرکت شنیده می‌شوند. بردن در این عصر دیجیتال، بسیاری از شرکت ها در انتخاب استراتژی مناسب برای توسعه کسب و کار خود و رقابت در عصر امروز مشکل دارند. بازاریابی محاوره ایی راه حل مناسب برای هر کسب و کاری است و پیش بینی می شود که یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی در آینده باشد. بنابراین، شما باید از 5 بهترین استراتژی بازاریابی محاوره ای استفاده کنید که برند شما را برای دستیابی به اهداف تجاری شما انسانی می کند. همچنین به کسب و کار شما کمک می کند تا به مشتریان بیشتری دست یابد و اعتماد مشتریان را جلب کند.

مقاله مرتبط  استراتژی بازاریابی خوب با یک پیام تعریف شده شروع می شود.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.