آمار بازاریابی در دوران کرونا

آمار بازاریابی در دوران کرونا

آمار بازاریابی در دوران کرونا
جهان ما با همه گیر بزرگی کووید ۱۹ روبرو شده است. اختلالات اقتصادی و اجتماعی ناشی از ویروس برای ماه ها ادامه خواهد یافت و به نظر می رسد این اتفاق یک چالش بلند مدتی برای تجارت و کسب و کارها خواهد بود.

به عنوان یک حرفه، عملکرد تجاری و فعالیت سازمانی، بازاریابی در مرکز پاسخگویی شرکت ها به این چالش ها قرار دارد زیرا شرکت ها فعالیت های خود را به سمت بازار تغییر می دهند.

این گزارش ، درک حرفه ای از فعالیت های بازاریابی، هزینه ها، شغل و عملکرد را تحت تأثیر تحولات سه ماه گذشته قرار داده است.

آمار بازاریابی در دوران کرونا

 

نمودار بالا درصد خوش بینی مارکترها به وضعیت اقتصاد است. خوش بینی در مورد اقتصاد ۵۰٫۹ است (از ۱۰۰) ، هنگامی که فقط چهار ماه قبل ۶۲٫۷ بود. 

در فوریه ۲۰۰۹ ، به دنبال رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ ، این رتبه ۴۷٫۷ بود.

 

آمار بازاریابی در دوران کرونا

 

وقتی از آنها سؤال می شود که “بیشتر” یا “کمتر” نسبت به کل اقتصاد خوش بین هستند ، ۸۵٫۳٪ کمتر خوش بین هستند. این بالاترین سطح در تاریخ بررسی است و تقریباً سه برابر ۳۰٪ است که گفته اند نسبت به اقتصاد خوش بین نیستند.

آمار بازاریابی در دوران کرونا

بازاریابان نسبت به اقتصاد کل در مورد شرکت های خود خوشبین تر هستند، اما باز این نرخ به دست آمده از بازاریابان ۶۸٫۸ از ۱۰۰، در مقایسه با ۶۴٫۲ در فوریه ۲۰۰۹، تقریباً در نزدیکی سطح رکود بزرگ سقوط کرده است. 

این نتیجه از فوریه ۲۰۱۸ افت ۸٪ (آخرین باری که این سوال پرسیده شد) نشان می دهد.

آمار بازاریابی در دوران کرونا

از رهبران بازاریابی سوال شده است که به وضعیت شرکت چقدر خوشبین هستند. که نمودار را اگر بررسی کنید می بینید که مقدار خوشبینی نسبت به فوریه ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. 

یعنی اعداد و ارقام به اعداد و ارقام بحران و رکود یال ۳۰۰۹ همبستگی دارد.

“کمتر خوش بینانه” نسبت به شرکت های خود به بالاترین سطح در تاریخ بررسی رسیده اند ، حتی از فوریه ۲۰۰۹ فراتر رفت. شرکتهایی که بیش از ۵۰۰۰ کارمند دارند اغلب گزارش می دهند که “کمتر خوشبین” هستند.

صنعت خرده فروشی بالاترین پاسخ “خوش بینانه” (۴۴٫۴٪) را با مراقبت های بهداشتی (۳۷٫۰٪) نشان می دهد.

خدمات مصرف کننده (۵۷٫۱٪) و ارتباطات (۵۶٫۵٪) گزارش داده اند پاسخ های “کمتر خوش بینانه” داده اند. 

رفتار مصرف کننده در دوران کرونا

هر بحرانی می تواند رفتارمصرف کننده را دستخوش تغییر کند. یک بازاریاب باید از روند تغییرات رفتار مصرف کننده در دوران کرونا آگاه باشد.

چارت پایین از این تغییرات صحبت می کند.

آمار بازاریابی در دوران کرونا

 

بسیاری از شرکت ها احتمال کمتری برای خرید (۶۷٫۲٪) و عدم تمایل به پرداخت قیمت کامل (۴۳٫۳٪) را مشاهده می کنند ، که هر دو در دو ماه گذشته به عملکرد اقتصادی رکود کمک کرده اند.

بازاریابان از  اذعان بیشتر تلاشهای شرکتها برای “انجام کار خوب” (۷۹٪) خبر دادند.

همانطور که مشخص است مشتریان به دنبال پیشنهاد های دیجیتالی مثل فروش آنلاین هستند، همچنین تجربه دیجیتالی امر مهمی در انتخاب آن هاست.

آمار بازاریابی در دوران کرونا

 

بازاریابان پیش بینی می کنند که بسیاری از رفتارهای مصرف کننده در دروان کرونا طی ۶ تا ۱۲ ماه به سطح عادی برمی گردد ، از جمله احتمال خرید کمتر و  عدم تمایل به پرداخت قیمت کامل.

 

اعتماد به منابع مختلف اخبار و اطلاعات در مورد کرونا

 

بازاریابی در دوران کرونا

دیتای جالبی درباره اعتماد مردم به محتوای مرتبط به کرونا جمع آوری شده است که نشان می دهد که اعتماد مردم به سایت ها و گوگل بیشتر از شبکه های اجتماعی است. 

 

Coronavirus چگونه بودجه و استراتژی های بازاریابی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

جامعه مدرن هرگز با اختلال جهانی مطابق با میزان شیوع COVID-19 روبرو نشده است. اگرچه ما می توانیم از زمان قبل از بازاریابی در دوره رکود اقتصادی نتیجه بگیریم، اما هیچ دفترچه ای برای هدایت چالش های منحصر به فرد ارائه شده توسط این بحران وجود ندارد.

و طی چند هفته گذشته، همه گیر بودن کرونا و واقعیت های نژادپرستی به ما یادآوری می کند که همه ما یک مسئولیت مشترک برای ایجاد آینده ای فراگیر و عادلانه تر داریم. اینها چندین لایه متن است که ما اکنون در مورد چگونگی بهره گیری از استراتژی های بازاریابی و استفاده از صدای برند خود فکر می کنیم، و اکنون احتمالاً هرگز آنقدر مهم و پیچیده نبوده است.

در حال حاضر است. ممکن است ما نتوانیم در مقابل آنچه که بازاریاب های گذشته انجام داده اند محک بزنند، اما می توانیم از آنچه بازاریاب های فعلی انجام می دهند و نحوه پاسخ دهی مخاطبانشان استفاده می کنند ، الگو بگیریم.

برای کمک به درک درست، لنکدین در هفته اول ماه مه با ویژن کریتیک  از ۴۵۰ بازاریاب در مورد چگونگی تأثیر کرونا بر کسب و کارها و چگونگی واکنش آنها پرسشگری کردند. این پرسشنامه به مباحثی از قبیل کاهش بودجه، درگیری تاکتیکی و بازآرایی کانونی پرداخته است. به اینفوگرافیک مراجعه کنید که پاسخ بازاریابان را توضیح می دهد.

در حالی که بسیاری از یافته ها کم و بیش مورد انتظار بودند، ما شاهد یک موضوع گسترده تر در سطح بالایی هستیم. برای بازاریابی که از آنها نظرسنجی کردیم، در طول بحران COVID-19 ، عوامل مجبور به تغییر استراتژیک نسبت به کسانی که در اجرا تأثیر دارند، مشکل بیشتری دارند. به عبارت دیگر ، شاید یک قدم عقب و فکر مجدد در مورد آنچه ما انجام می دهیم دشوارتر از این باشد که فقط این کار را انجام دهیم. اما انجام چنین کاری ارزشمند است و در نهایت می تواند به ما اجازه دهد با اعتماد به نفس بیشتری پیش برویم.

با این حساب، بیایید برخی روندهای خاص پیرامون این موضوع را بررسی کنیم. در زیر، ما بینش ها و روشهای تصحیحی را که بیشترین نتایج را در اختیار شما قرار می دهد، به اشتراک می گذاریم.

 

کاهش بودجه مهمترین نگرانی و بزرگترین چالش برای بازاریابان است

جای تعجب در اینجا نیست. در این نظرسنجی ، ۴۲٪ از پاسخ دهندگان کاهش بودجه را “یک چالش مهم” عنوان کردند، بیش از هر پاسخ دیگر (۷۴٪ گفتند که کاهش در بعضی از مواقع باعث ایجاد چالش شده است).

بالاترین پاسخ بعدی تغییر رویدادهای حضوری به رویدادهای مجازی (۳۴٪) و مجبور شدن برای تغییر اولویت های بازاریابی (۳۱٪) بود. به همین ترتیب، ۳۴٪ از بازاریابان بودجه را بیشترین نگرانی خود در طول سه ماه آینده عنوان کردند، به دنبال آن انتقال به رویدادهای مجازی (۱۶٪) و عدم تعامل مخاطبان هدف خود (۱۳٪).

آژانس ها (۵۲٪) و بازاریابان عملکرد(Performance Marketers) (45٪) بیشترین تأثیر کاهش بودجه را احساس می کنند.

رویکردهای پیام رسانی تغییر می کند

تنها یک پنجم از بازاریابان می گویند که در واکنش به COVID-19 رویکرد خلاق خود را تغییر نداده اند، ۴۷٪ می گویند که تمرکز خود را روی محتوای عاطفی و انسان محور تمرکز کرده اند. تعداد قابل توجهی کمتر (۳۱٪) می گویند که بر محتوای منطقی و محور محصول تأکید می کنند.

تنها ۸٪ از بازاریابان در هنگام بحران بازاریابی خارجی و خلاقیت را متوقف کرده اند.

 

محتوای اجتماعی و رهبری فکر در حال افزایش است

بیش از نیمی از بازاریابان می گویند که شیوع رهبری اجتماعی (۵۵٪) و رهبری فکر (۵۳٪) در استراتژی های بازاریابی محتوا خود را افزایش می دهند. همچنین در این لیست بالا دستیابی مستقیم مشتری (۴۸٪) و مسئولیت اجتماعی شرکت (۴۶٪) وجود داشت. محتوای متمرکز بر محصول بیشترین کاهش را تجربه کرده است.

شرکت های B2C بیشتر از شرکت های B2B احتمال افزایش سرمایه گذاری در مسئولیت اجتماعی شرکت را دارند.

وبینارها بالا رفته اند ، ایونت ها کاهش یافته است.
از بازاریان سؤال کردیم که مخلوط تاکتیکی آنها در میان این بحران در حال تغییر است. در اینجا جایی است که شاهد بزرگترین افزایش هستیم:

وبینارها (۶۷٪)
شبکه هاب اجتماعی  (۵۶٪)
فیلم آنلاین (۴۴٪)

در مقابل، این تاکتیک ها و کانال ها شاهد بزرگترین کاهش هستند:

رویدادها  (۸۰٪)
خروج از خانه (۳۹٪)
تلویزیون (۳۳٪)

 

اینفوگرافیک:

 

بازاریابی در دوران کرونا

بازاریابی در دوران کرونا

بازاریابی در دوران کرونا

 

تاثیر کرونا بر صنعت خرده فروشی

بیماری همه گیر کرونا ویروس در دهه گذشته پر چالش ترین رویداد برای بخش خرده فروشی بوده است. وقفه های زنجیره تأمین، نوسانات زیاد در تقاضای مصرف کننده و تغییر در تنظیمات کانال های خرده فروشی باعث تغییر چشمگیر چهره تجارت در سال ۲۰۲۰ شده است.

 

چگونه همه گیر کرونا ویروس در کل خرده فروشی ایالات متحده تأثیر خواهد گذاشت؟

پیش بینی می کنیم که کل هزینه های خرده فروشی ایالات متحده با ۱۰٫۵٪ به ۴٫۸۹۴ تریلیون دلار کاهش یابد. فروش تجارت الکترونیکی ایالات متحده با ۱۸٫۰٪ افزایش به ۷۰۹٫۷۸ میلیارد دلار خواهد رسید، در حالی که خرده فروشی های آجر و ملات(brick and mortar) با افت قابل توجهی از ۱۴٫۰٪ به $ ۴٫۱۸۴ تریلیون دلار خواهد رسید. 

ما انتظار داریم که تجارت الکترونیک به حداکثر ۱۴٫۵٪ کل خرده فروشی ها در سال ۲۰۲۰ برسد. اگر بنزین و فروش خودرو از مخرج “خرده فروشی کل” محروم شوند ، سهم تجارت الکترونیک به ۲۰٫۱٪ خواهد رسید.

 

کدام دسته از محصولات تجارت الکترونیکی سریعتر رشد می کنند؟

ملزومات خانگی سرعت رشد بالایی را در تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ رقم می زند و فروش مواد غذایی و آشامیدنی ۵۸٫۵ درصد افزایش پیدا می کند، در حالی که فروش بهداشت، مراقبت شخصی و زیبایی ۳۲٫۴ درصد خواهد بود.

آمازون امسال ۳۸٫۰ درصد از فروش تجارت الکترونیک ایالات متحده را به خود اختصاص می دهد. بزرگترین گروه آن رایانه ها و لوازم الکترونیکی مصرفی (۲۶٫۲٪ از فروش ایالات متحده آمریکا در آمازون) خواهد بود. بالاترین رده نفوذ آن کتاب ها، موسیقی و فیلم ها (۷۸٫۸٪ از فروش تجارت الکترونیکی ایالات متحده) و سریعترین رشد متعلق به دسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی (۶۱٫۸٪) خواهد بود.

چگونه همه گیری کرونا ویروس بر فروش خرده فروشی تجارت الکترونیک در سطح رده محصول تأثیر می گذارد:

بازاریابی در کرونا

توجه: این گزارش ادامه دارد و هر روز تکمیل می شود.

مقاله مرتبط  راهکارهای فروش در دوران کرونا و بحران

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار