بررسی ۳ کمپین خلاقانه آژانس تبلیغاتی اگیلوی

نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی
نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی

در این مقاله با بررسی ۳ نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی با شما همراه خواهیم بود. آژانس تبلیغاتی اگیلوی که با نام اگیلوی و ماثر (Ogilvy & Mather) شناخته می‌شود، در هفتمین دهه کاری خود به سر می‌برد. این آژانس تبلیغاتی تاسیس شده در آمریکا، برخی از بزرگترین و موفق ترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان را ارائه کرده است. برای مطالعه بیشتر در این مورد مطالعه مقاله مدیر مگ با عنوان دیوید اگیلوی:جالب ترین تبلیغاتچی دنیای تبلیغات را به شما توصیه می‌کنیم.

۱) کمپین تبلیغاتی OMO Book of Dirt

نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی
OMO Book of Dirt

برای بیرون کشیدن بچه ها از محیط آنلاین و فضای مجازی، شرکت OMO کتابی را طراحی و تولید کرد که فقط با ریختن خاک روی آن قابل خواندن است. نام این کتاب “کتاب خاکی OMO” یا “OMO Book of Dirt” است.

برند مواد شوینده OMO که متعلق به شرکت Unilever است (OMO به عنوان Persil در بازارهای دیگر شناخته می شود) چیزی ایجاد کرده است به نام اولین کتاب داستان خاکی جهان برای کودکان که بخشی از کمپین در حال اجرای “خاک خوب است” می‌باشد.

به عنوان پیشنهادی برای دور کردن بچه ها از تکنولوژی و محیط مجازی و اینکه در خارج از خانه به بازی بپردازند، به لطف فرمول خاص جوهر از یک شرکت متخصص چاپ به نام Colourtone Aries، این برند یک کتاب را ایجاد کرد که صفحات آن فقط هنگامی خوانده می‌شوند که آغشته به خاک شوند.

آژانس Ogilvy آفریقای جنوبی با هنرمند Karabo Poppy همکاری کرد تا داستان “داستان نقطه ها و نوارها” یا “the tale of spots and stripes” را ایجاد کند. این یک افسانه درباره وحدت است، که در آن یک توله پلنگ و یک توله ببر در گل می‌غلتند و سپس شبیه هم می‌شوند.

OMO نسخه های این کتاب را در مدارس مختلف آفریقای جنوبی توزیع می‌کند. همچنین با اداره آموزش و پرورش کشور در مورد وارد کردن آن در برنامه درسی ملی صحبت می‌کند.

شناسنامه نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی

عنوان: OMO Book of Dirt

مشتری: شرکت OMO آفریقای جنوبی

دفتر تبلیغاتی: اگیلوی Cape Town و اگیلوی Durban

مقاله مرتبط  برنامه ریزی و طراحی کمپین های تبلیغاتی

۲) کمپین تبلیغاتی AAMI SmartPlates

نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی
AAMI SmartPlates

شرکت AAMI با نوآوری جدیدی، برنامه یا اپ AAMI SmartPlates را برای رانندگان تحت تعلیم از طریق همکاری با آژانس تبلیغاتی اگیلوی ملبورن راه اندازی می کند.

یکی از شرکت های بیمه برجسته استرالیا، با همکاری شرکت تبلیغاتی Ogilvy Melbourne، برنامه موبایل AAMI SmartPlates را راه اندازی کرده است، یک اپ نوآورانه که جایگزین دفترچه یادداشت سنتی رانندگان تحت تعلیم است.

AAMI SmartPlates به رانندگان جوان اجازه می دهد پیشرفت یادگیری خود را در لحظه پیگیری کنند و مهارت هایی که نیاز به تمرین دارد را مشخص می‌کند. این اپ از فناوری گوشی هوشمند برای ثبت انلاین و زنده تعداد ساعت یادگیری، انتخاب مسیر، آب و هوا، شرایط جاده و ترافیک استفاده می‌کند و سپس بازخورد جامع در مورد پیشرفت ارائه می‌دهد.

AAMI یکی از برند های شرکت Suncorp است و Mark Reinke، مدیر عامل بخش تجربه مشتری شرکت، گفت: “تحقیق AAMI نشان می دهد که رانندگان جوان استرالیایی بیشتر در معرض خطر درگیر شدن در یک حادثه قرار دارند. امروزه جوانان از تکنولوژی استفاده می کنند تا تقریبا هر جنبه ای از زندگی خود را مدیریت کنند، ما فکر کردیم وقت آن رسیده است تا دوباره به چگونگی آموزش رانندگی به بچه هایمان فکر کنیم و برنامه رانندگان تحت تعلیم را به دنیای دیجیتال بیاوریم”.

David Ponce de Leon، مدیر اجرایی خلاقیت  Ogilvy در ملبورن می گوید: “این تعهد دیجیتالی عظیم مطابق با اعتقاد Ogilvy است که هر برندی می‌تواند “ادعا کند”، اما برندهای بزرگ “انجام می دهند”. AAMI SmartPlates حیاتی دوباره به برند AAMI می‌بخشد با ایجاد تکامل شرکت از یک بیمه گر که فقط حوادث را پوشش میدهد، به برندی که هدفش جلوگیری از اتفاق افتادن تصادفات است.

“این یک ایده بزرگ است که ثابت می کند AAMI واقعا متفاوت است و ما بر این باوریم که می تواند یک تفاوت واقعی در ایمنی جاده ها باشد.”

ویژگی قدرتمند این اپ یعنی Road Block هر زمانی که آموزنده شروع به رانندگی می کند، روشن می شود. در دستگاه های اندروید، “Road Block” تمام تماس های ورودی را سایلنت می کند، و با ارسال یک پاسخ اتوماتیک به تماس گیرنده اطلاع می دهد که دوستشان پشت فرمان است. در دستگاه های iOS، هنگامی که دسترسی به تلفن شناسایی می شود، راننده تحت تعلیم یک پیام شخصی شده دلسرد کننده دریافت می‌کند.

رانندگان تحت تعلیم با استفاده از این برنامه همچنین به یک پایگاه اطلاعات در حال رشد با بیش از ۴۰ نکته رانندگی متصل می‌شوند، که توسط مربیان آموزش رانندگی واجد شرایط نوشته شده اند.

AAMI SmartPlates در هفته جاری با حمایت کمپین بازاریابی سینمایی، دیجیتالی، فیلم، اجتماعی و بازاریابی محسطی راه اندازی می شود. این جدیدترین ابتکار از مجموعه ای از ابتکارات دیجیتال برند پس از راه اندازی موفقیت آمیز برنامه AAMI Access و باشگاه Aucky Lucky است.

سوث استرالیا (South Australia) اولین ایالت است که AAMI SmartPlates را به عنوان ثبت کننده رسمی ساعات آموزش رانندگان تحت تعلیم می‌پذیرد.

برنامه AAMI SmartPlates برای دانلود رایگان در App Store و Google Play در دسترس است.

شناسنامه نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی

عنوان: AAMI Smartplates

مشتری: Suncorp

دفتر تبلیغاتی: Ogilvy Australia

جوایز: برنده شیر نقره ای در گروه بهداشت و سلامت از جشنواره خلاقیت بین المللی Cannes Lions

مقاله مرتبط  نمونه کمپین تبلیغاتی شرکت اگیلوی

۳) کمپین تبلیغاتی ShavetoRemember#

نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی
ShavetoRemember#

فیلیپس (PHILIPS) میراث نلسون ماندلا را با مدل موی خاصش جشن می‌گیرد.

۱۰۰ سال از تولد نلسون ماندلا گذشته است، مردی که ۲۷ سال به عنوان یک زندانی سیاسی در بند بود، قبل از اینکه به عنوان اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی را از نظام آپارتاید (که بر پایه ی جدا نگهداری نژادها و نابرابری آنها استوار بود) خارج کند. کمپین جدیدی از بنیاد نلسون ماندلا و فیلیپس، زندگی و میراث او را جشن می‌گیرد و از طرفداران او دعوت می کند تا نه تنها اقدامات و چشم انداز ماندلا را سرلوحه خود قرار دهند، بلکه از مدل موهایش نیز تقلید کنند.

ماندلا علاوه بر لفاظی الهام بخشش، به خاطر موهای متمایزش شناخته می شد، یک خط مستقیم روی سر که از پیشانی تا وسط سر ادامه داشت. ماه گذشته، دفتر تبلیغاتی Ogilvy Johannesburg، کمپین “Shave to Remember” یا “به یادش بتراشید” را راه اندازی کرد که که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

این کمپین یک تبلیغ موزیکال با کارگردانی Kim Geldenhuys از فیلم ۰۳۰۷ است که شامل گزیده ای از سخنرانی افتتاحیه ماندلا است و افرادی اهل آفریقای جنوبی انتخاب شده اند که همه در حال مدل دادن به موهایشان هستند و از ارزش ماندلا برای آنها و کشورشان صحبت می‌کنند.

برای اینکه تعداد زیادی از افراد به این کمپین دسترسی پیدا کنند، فیلیپس ۳۰ آرایشگر را به یک رویداد افتتاحیه در ژوهانسبورگ آورد که به مدت شش ساعت خدمات رایگان ارائه بدهند. برای شش ماه آینده، این کمپانی نسخه محدود ماشین اصلاح “Shave to Remember” را خواهد فروخت، که درآمد حاصل از آن به بنیاد نلسون ماندلا پرداخت خواهد شد.

 

شناسنامه نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس اگیلوی

عنوان: ShaveToRemember#

مشتری: بنیاد نلسون ماندلا با همکاری Philips

دفتر تبلیغاتی: Ogilvy Johannesburg

مقاله مرتبط  اگر جنگ میان زمین را ببرید، کل تیم می‌تواند برنده شود
مقاله مرتبط  بررسی کمپین تبلیغاتی برند آبجو فولکس واگن
مقاله مرتبط  نقش رنگ در طعم و مزه مواد غذایی

منابع

منبع ۱: Ogilvy

منبع ۲: Campainbrief

منبع ۳: Creativity Online – AdAge

منبع ۴: Creativity Online – AdAge

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.