4HBwf_isZ-lVkr8qZDZIBqaMnB_9neLc0W4lq_CQvVI

بهترین های گیمیفیکیشن در بازاریابی به انتخاب متخصصان

  نمونه های از گیمیفیکیشن در بازاریابی  برای الهام بازاریابان 

 

در این لیست با علاقه مندی های متخصصان حوزه گیمیفیکیشن و با اصول و مکانیزم گیمیفیکیشن در بازاریابی آشنا می شوید و برای خود الهامی پیدا کنید. با مدیر مگ همراه باشید تا با بهترین های گیمیفیکیشن در بازاریابی آشنا شوید.

مقاله مرتبط  بازاریابی چیست ؟ تعریف بازاریابی و فرایند بازاریابی

 

۱- Vasilis Gkogkidis

 گیمیفیکیشن در بازاریابی واسیلیس به عنوان طراح و مربی گیمیفیکیشن برای شرکت پت جینکینز +GAMIFICATION کار می کند.

 

 

The Magnum Pleasure Hunt 

 

لینک کلیپ در یوتیوب +

 اولین گیمیفیکیشن در بازاریابی متعلق به شرکت مگنوم است. در سال ۲۰۱۱ یکی از کامل ترین اقدامات در زمینه گیمیفای کردن یک کمپین بازاریابی توسط Magnum طراحی شد. آنها گیم خود را Magnum Pleasure Hunt نامیدند و شما نیاز به جمع آوری قطعات شکلات در هنگام سفر از طریق اینترنت داشتید. به نظرم این کمپین بهترین استفاده گیمیفیکیشن در بازاریابی است.

Magnum Pleasure Hunt بخشی از یک کمپین آنلاین در سراسر جهان بود که یونیلور برای ترویج محصولات بستنی مگنوم راه اندازی کرد. از لحاظ دسترسی، این بازی بسیار موفق بود – با بیش از ۷،۰۰۰،۰۰۰ بازیکن و به طور متوسط ۵ دقیقه درگیری در بازی برای هر کاربر.

این کمپین به صورت ویروسی در چندین سایت شبکه های اجتماعی منتشر شد و هشتگش در روز راه اندازی در توییتر ترند شد.

۲- David Mullich

گیمیفیکیشن در بازاریابیدیوید مولیچ طراح و متخصص گیمیفیکیشن در بازاریابی و تولید کننده بازی است. که محصولاتی را برای Activision، Disney، Encyclopedia و شرکت اسباب بازی استاد اسپین تولید کرده است. او در دانشگاه ها و کنفرانس های مختلف سخنرانی کرده است و  شرکت ها در مورد چگونگی استفاده از تکنیک های طراحی بازی برای افزایش مشارکت مشتری و وفاداری با او مشورت می کند.

 

Apple’s Macintosh marketing

گیمیفیکیشن در بازاریابی

دومین نمونه گیمیفیکیشن بازاریابی موفق متعلق به شرکت اپل است.  گیمیفیکیشن در بازاریابی برای دهه های قبل از اینکه این اصطلاح استفاده بشود، استفاده می شده است.

به عنوان مثال، من خاطرات بسیاری از  مادر خودم برای جمع آوری تمبرهای آبی رنگ با هر خرید مواد غذایی دارم تا بتوانیم جایزه ای از راه جمع کردن تمبر ها بدست آوریم و این گیمیفای کردن از قبل وجود داشته بدون اینکه ما خودمان هم اسمش را بدانیم.

من هر تکنیک گیمیفیکیشنی را دوست دارم که به امتیاز، مدالها و لیدر بورد ها متکی نیست. مورد علاقه من آنهایی است که، که مشتریان احساس می کنند که برای استفاده از محصولات کار معنی داری و مهمی انجام می دهند در واقع حسی شبیه پیروی در گیم به آن ها القا شود و حس کنند اهمیت دارند.

من باید بگویم بهترین مثال گیمیفیکیشن در بازاریابی؛ بازاریابی اپل برای مکینتاش در سه دهه گذشته است.

وقتی سال ۱۹۸۴ مکینتاش و افزونه هاش را معرفی کردن، آنها را تشویق کرده اند که با استفاده از محصولتشان، متفاوت باشند و متفاوت فکر کنند. این یک روایت است که در سراسر برند و تبلیغاتشان به خوبی کار می کند.

توضیح پارگراف بالا:

نکاتی که دیوید ذکر کرده است:

۱- در گیمیفیکیشن فریمورکی مبنی بر PBL داریم، که گیمیفیکیشن را در امتیاز و مدال و لیدر بورد محدود می کند، او متعتقد است که از این باید گذر کنیم و  محدود نشویم…

۲- دیوید معتقد است که طوری باید گیمیفای کرد که مشتری هنگام استفاده از آن احساس کنید که کار خیلی بزرگی انجام می دهد و حسی مثل برنده شدن تو یک گیم یا مسابقه بهش دست بدهد.

۳- Dominique Mangiatordi

 گیمیفیمشن در بازاریابیدومینیک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ØPP، یک سازمان تخصصی در طراحی راه حل های گیمیفیمشن در بازاریابی است.

 

The NIKE+ app

 

گیمیفیکیشن در بازاریابی

 

سومین گیمیفیکیشن در بازاریابی که باید از آن الهام گرفت توسط شرکت نایک اجرا شده استنایک زمانی که +Nike را راه اندازی کرد، نوآوری کرد و امروزه این رسانه های قدرتمند متعلق به نایک پلاس را دارد – اپلیکیشن – که برند ها را با چالش ها، دستاوردهای مشتریان خود (و هنوز مشتریان) مرتبط می کند.

من دوست دارم ببینم وقتی چیزها به طور واضح ارتباط دارند. البته این مثال باید نرم شود: از یک انگیزه ذاتی (در حال اجرا) به عنوان یک رله برای عملکرد بازی استفاده می کند.

حتما که تئوری من در مورد منحنی گیمیفیکیشن و تفاوت  گیمیفیکیشن در درون ذاتی یا بیرونی را حتما بخوانید

۴- Ercan Altuğ Yilmaz

گیمیفیکیشن در بازاریابیطراح گیمیفیکیشناز استانبول، ترکیه.

 

 

The Starbucks game

گیمیفیکیشن در بازاریابی

در ۴امین نمونه موفق گیمیفیکیشن در بازاریابی که توسط استارباکس خوش طعم پیاده سازی شده است نکات بسیاری نهفته است

بازاریابی بر درگیربودن مشتری در یک منطقه متمرکز است و عمدتا در سطح” وفاداری “باقی می ماند مثل به دست آوردن امتیاز. اما بعضی از شرکت ها سیستم های سطح بالا  و کنجکاوی را به آن اضافه می کنند تا بهتر کار کند. بازی استارباکس یک مثال خوب است. این یک سیستم با لول های متعدد دارد همراه با استیکر که کنجکاوی پشتیبانی می کند

برای گیمیفای کردن یک کمپین بازاریابی، می توانم تنها یک توصیه ارائه دهم: روی ستاره ها، امتیاز ها و جایزه ایی مثل پول متمرکز نباشید.بر پاداشهای ذاتی تمرکز کنید. ۸ هسته وجود دارد که افراد را تشویق می کند تا بیشتر با کمپین شما مشارکت کنند:

۱)  معنی و فراخوانی حماسه؛
۲) توسعه و پیشرفت؛
۳) توانمندسازی خلاقیت و بازخورد؛
۴) مالکیت و دارایی؛
۵) تاثیر اجتماعی و وابستگی؛
۶) کمبود و بی قراری؛
۷) غیر قابل پیش بینی بودن و کنجکاوی؛
۸) از دست دادن و اجتناب بر اساس مدل گیمیفیکیشن هکساد(Octalysis)

۵- Pete Jenkins

گیمیفیکیشن در بازاریابیپیت جینکینز سخنران، مشاور و مربی بین المللی در Gamification است و شرکت خود را GAMIFICATION + LTD در سال ۲۰۰۰ تاسیس کرد.

 

 

۵امین گیمیفیکیشن در بازاریابی به نظرم یکی  بهترین هاست.

من طرفدار بزرگ فیلم ویدئویی بازاریابی شده توسط Contrex Water هستم که در آن مردم با دوچرخه سواری در صدد این هستند که شخصی تشکیل شده با نور، لباس هایش را درآورد.

آنچه که من در مورد آن دوست دارم این است که بازاریابی گیمیفیکیشن باعث می شود مردم با هم به عنوان یک تیم کار کنند، هر چند که آنها همدیگرو نمی شناسند. من چیزهایی را دوست دارم که در آن بازی، مردم را به تیم های جدید و گروه های اجتماعی جدید می برد.

هر زمان که ما در هر نوع بازاریابی، گیمیفیکیشن  انجام می دهیم بازخورد بسیار بهتر است.

نظر نویسنده این مطلب: به نظر من در بین مواردی که از گیمیفیکیشن در بازاریابی دیده ام، این به جرات یکی از بهترین های این حوزه است.

۶- Pau Yanez

گیمیفیکیشن در بازاریابیPau، مدیر عامل شرکت و موسس  Geomotion Game، در حدود ۱۴ سال در صنعت بازی کار می کند

 

 

Pau به معتقد است که ۶امین گیمیفیکیشن در بازاریابی متعلق به کوکاکولا است. انصافا کوکا کمپین های موفقی را اجرا کرده است.

“بازاریابی” یکی از اولین صنایع است که از تکنیک های گیمیفیکیشن برای افزایش فروش استفاده می کند.

من همیشه با دیدن کمپین “Unlock the 007 in you” از کوکا کولا یاد فیلم جیمز باند “Skyfall” می افتم.

کوکا چندین تکنیک گیمی را ایجاد کرد که تجربه ای را برای افراد ایجاد نمود که بازدید کنندگان از فروشگاه در چالشی شرکت می کردند با هدف اینکه بلیط مجانی گیرشان بیاید و در همین زمان، وفاداریشان به برند افزایش پیدا می کرد.

۷- Toby Beresford

گیمیفیکیشن در بازاریابیاو بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Rise.global است

 

A bubbly list of top influencers

گیمیفیکیشن در بازاریابی

۷مین نمونه موفق گیمیفیکیشن در بازاریابی از آن نمونه هایی است که نشان می دهد برای اجرای گیمیفیکیشن در بازاریابی نیازی به کارهای عجیب غریب و پیچیده  نیست.

“یکی از داستان های مورد علاقه من، کریستوفر والکی است که برای استارتاپی به نام Glass of Bubbly که حوزه شامپاین کار می کند،  و او ۱۰۰ لیست برتر تولید کنندگان شامپاین را جمع کرده است و آن را در وب سایت خود قرار داده است.

او هیچ کدام از آن ها را نمی شناخت، اما به محض این که این فهرست را در وب سایت خود قرار داد، ترافیک او ۵۰۰٪ افزایش یافت. تمام تولید کنندگان شامپاین در فراسنه از این کار شگفت زده شدند. در نتیجه، او روابط جدیدی با هر یک از تولید کنندگان شامپاین ایجاد کرد. آنها شروع به کمک به وبلاگ او کردند و او یک کسب و کار کاملا جدید از طریق جدول امتیاز(LeaderBoard) ساده ایجاد کرد.

در حال حاضر او یک مجله Glass of Bubbly دارد و همچنین رویدادهای صنعت شامپاین را برگزار می کند. این واقعا شگفت انگیز است که فقط از یک جدول امتیاز ساده از ۱۰۰ تولید کننده برتر شامپاین، یک کسب و کار کاملا جدید راه انداخته است

نظر نویسنده: این نمونه را دوست دارم، زیرا این یک ایده ساده و آسان است. چیزی که شما به راحتی می توانید بدون صرف هزینه های زیاد همچین کاری را انجام دهید.

۸- Nicolas Babin

هدف گذاری می کردنیکلاس بابین یک تاجر فرانسوی است که در زمینه گیمیفیکیشن و همچنین نوآوری های تکنولوژیکی تخصص دارد.

 

 

هدف گذاری می کرد

 

نیکولاس هم  مثل PETE (مورد ۵ام) معتقده که بهترین گیمیفیکیشن در بازاریابی متعلق به شرکت نستله است.

مثال مورد علاقه نیکلاس همان پیت جینکینز است (ذهن بزرگ یکسان فکر می کند ).”من آن را دوست دارم زیرا آنها از سرگرم کننده بودن برای انجام تمرینات استفاده می کنند.برند هایی که از گیمیفیکیشن در تبلیغات استفاده می کنند، کسانی هستند که بیشترین مشارکت را دارند.

Gamification راه حل معجزه آسایی نیست، به طور عمده به تعامل و مشارکت کمک می کند.

۹- Zachary Fitz-Walter

هدف گذاری می کرددکتر زک فیتز والتر در حال کار با سازمان های دولتی و شرکت های بزرگ برای کمک به آنها به طور موثر استفاده ازگیمیفیکیشن می باشد. او مدیر وبگاه آموزشی Gamification Geek است.

 

 

The piano stairs

هدف گذاری می کرد

 Zachary با انتخاب خود به عنوان بهترین گیمیفیکیشن در بازاریابی به ما نشان می دهد که همیشه برای گیمیفای کردن نیازی به فضای آنلاین نیست.

 

The Fun Theory website “، که ابتکار عمل فولکس واگن بود، که یکی از نمونه های مورد علاقه من است.

این برنامه به عنوان یک رقابت اجرا شد، که امکان ارائه ایده های سرگرم کننده برای علل اجتماعی را فراهم می کند (به عنوان مثال، به کاهش سرعت، بهبود بخشیدن به بازیافت کمک می کند). پله های پیانو یکی از نتایج بود و  یکی از نمونه های مورد استفاده گیمیفیکیشن در فضا است. ( توجه بفرمایید، اصل کار ایجاد سایتی برای جمع آوری ایده برای حل مشکلات اجتماعی بود، پله های پیانو مدل، نتیجه یکی از این ایده هاست که مردم دادند)

یکی دیگر از این نتایج بازی های المپیک زمستانی در سوچی بود، که می توانید وارد لینک شوید و نتیجه را مشاهده کنید.

من واقعا آن را دوست دارم زمانی که شرکت ها فراتر از مدالها، جداول امتیاز و امتیازات می روند و به جای آن از تجربیات بی نظیر، منحصر به استفاده می کنند  که سرگرم کننده تر هستند.

 

۱۰- Martin Smith

گیمیفیکیشن در بازاریابیمارتین در شرکت هایی مثل P&G مشغول بوده است. چندین استارتاپ در حوزه ایکامرس راه اندازی کرده است.

 

 

 

Complete LinkedIn profiles

 گیمیفیکیشن در بازاریابی

بی شک یکی از بهترین گیمیکیشن در بازاریابی متعلق به شرکت محترم لینکدین است.

به یاد داشته باشید زمانی که LinkedIn به ما گفت ما پروفایل های ما” ۸۸٪ کامل “شده است؟ معنی “کامل” چیست؟

چون آن ها گیمیفیکیشن را می دانند، لینکدین از Complete استفاده می کند، میلیون ها نفر عکس و نوشته را به پروفایل خود اضافه می کنند، جایزه پس چی؟

عدم «کامل بودن» فکر مخاطبان خود را خراب و آشفته می کند که پروفایل خود را “تکمیل” کنند. و از تعامل جدید با سایت اطمینان حاصل می کنند. این یک گیمیفیکیشن در بازاریابی عالی است.

مثال های دیگر:

Fitbit: به شما در دستیابی به اهداف خود با دیدن اطلاعیه های پیشرفت کمک می کند و  نقاط عطف را همراه با بدست آوردن مدال جشن می گیرد.

گیمیفیکیشن در بازاریابی

Quora – ایده “رای گیری” یک مکانیزم بازی است.

۱۱- Karl Kapp

گیمیفیکیشن در بازاریابیکارل کاپ  یک دانشمند، نویسنده و متخصص در همگرایی بازی ها، یادگیری و فن آوری است.

 

 

McDonald’s Monopoly

گیمیفیکیشن در بازاریابی

Karl معتقده که مک دونالدز یکی از موفق های گیمیفیکیشن در بازاریابی است. و به نوعی مک دونالدز از نوعی گیم برای سرگرم کردن افراد استفاده کرده است.

من فکر می کنم مک دونالد کاری شگفت انگیز انجام داد. از عناصر بازی Monopoly برای بازاریابی محصولات خود استفاده کرده است . مک دونالد قادر به تغییر ساخت بازی سنتی روی صفحه بود و یک تجربه کاملا جدیدی را ایجاد کرد که به بازیکنان (مشتریان)  برای بازگشت به مک دونالدز برای جمع آوری قطعه ها به منظور پیروز شدن، انگیزه می دهد.

این خیلی خوب است، زیرا بسیاری از افراد با Monopoly آشنا و راحت هستند، بسیاری از مردم Monopoly را به عنوان یک کودک بازی می کنند تا خاطرات دوران کودکی برایشان تداعی شود. در این گیم حس جمع آوری و حس برنده شدن وجود دارد.

در برنده شدن آیتم های غذا پیروی کوچکی است و پیروی بزرگ در برنده شدن پول نقد و جایزه است. این توجه و مشتری را به مک دونالد در هر زمانی که بازی می کند، جلب می کند و به دلیل اینکه در تمام طول سال بازی نمی شود، توجه زیادی به مک دونالد می کند.

۱۲-Salvatore Mica

گیمیفیکیشن در بازاریابی

سالواتوره Ceo of Ranaway، طراح گیمیفیکیشن و در میان ۱۵ متخصص برتر گیمیفیکیشن است. مدیر سایت  gamefulside است.

 

SuperBetter

گیمیفیکیشن در بازاریابی

نمونه مورد علاقه من برای طراحی تجربی سایت SuperBetter.com است. وب سایت و اپلیکیشن  SuperBetter طراحی شده است تا شما را از لحاظ جسمی، ذهنی، احساسی و اجتماعی قوی تر کند.

این راهنمایی است که به شما کمک می کند یک پیروزی حماسی را شناسایی کنید، یک هویت مخفی ایجاد کنید، متحدان را استخدام کنید، تجربیات پیش از بارگیری را انتخاب کنید یا ماجراهای خود را ایجاد کنید. یک مربی به شما یادآوری می کند هر روز برای تکمیل ماموریت ها، فعال کردن یو پی اس های قدرت، و مبارزه با افرادبدبرای افزایش نمرات انعطاف پذیری – ذهنی، احساسی، اجتماعی و جسمی.

این بازی توانایی قوی، انگیزه خوش بینانه را حتی در مواجهه با موانع دشوار را افزایش می دهد. بازی کردن این بازی باعث می شود که شما بتوانید از هر شرایط سخت عبور کنید و به اهدافی که برای شما مهم است، دست یابید.

کاربر بخشی از طراح بازی است، بنابراین او زندگی خود را بررسی می کند تا ببیند چه چیزی بهتر خواهد شد. کاربران تشخیص می دهند که چه چیزی باعث می شود آنها احساس راحتی کنند و با پزشکان یا دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند.

۱۳- Rob Alvarez Bucholska

گیمیفیکیشن در بازاریابیرابرت آلوارز متخصص، سخنران و مدافع استفاده از بازی در آموزش و پرورش است.

 

 

Make your own meal by 4Food

یکی از نمونه های مورد علاقه من در بازاریابی ۴food است. با امکان ایجاد وعده غذایی خود، همانطور که شما آن را می خواهید، طراحی کنید.

 

گیمیفیکیشن در بازاریابی

در اخرین نمونه گیمیفیکیشن در بازاریابی، شما می توانید چیزی که ساختید را در وب سایت به اشتراک بگذارید،تبدیل به یک تجربه اجتماعی می شود، که ترجیحات دیگر کاربران برای ترکیب های شما و در زمان واقعی در یک تابلو امتیاز به اشتراک گذاشته شده است.

مهم است که اهداف بسیار خاص و قابل اندازه گیری را از ابتدا داشته باشید، بنابراین می توانید طراحی خود را برای رسیدن به این نتایج طراحی کنید، و نه صرفا برای ایجاد تجربه “سرگرم کننده”

برای مطالعه مثال های بیشتر در حوزه گیمیفیکیشن در بازاریابی به لینک مراجعه بفرمایید

مقاله مرتبط   بهترین نمونه های روابط عمومی برای الهام بخشیدن به کمپین تبلیغاتی بعدی شما

(Visited 326 times, 1 visits today)

کارشناسی مهندسی مکانیک خوندم. الانم در حال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه علامه طباطبائی هستم. این روز ها بیشتر از همه چیز مشغول کتاب خوندن هستم و مطالبی که جدید می گیرم رو در عمل در جاهای مختلفی ازش استفاده می کنم. عاشق کتاب خوندن، عکاسی،فتوشاپ،نوشتن هستم.

یدگاه On بهترین های گیمیفیکیشن در بازاریابی به انتخاب متخصصان

  • یعنی این مقاله، فاجعه ای است در ترجمه! خودتون این پاراگراف رو بخونید!
    «من هر تکنیک گیمیفیکیشنی را دوست دارم که به امتیاز، مدالها و لیدر بورد ها متکی نیست. اما من فکر می کنم که مورد علاقه من آنهایی است که بر این باورند که مشتریان احساس می کنند که برای استفاده از محصولات کار معنی داری انجام می دهند و من باید بگویم بهترین مثال گیمیفیکیشن در بازاریابی؛ بازاریابی اپل از مکینتاش در سه دهه گذشته.»

    مگه مجبورید مطلب منتشر کنید؟

    • سلام
      مرسی از اینکه نظرتو با ما درمیون گذاشتی…
      پاراگراف مشکلی نداره… شاید متن یکم سنگینه که فهمیدنشو سخت میکنه…
      در کل معتقده که در گیمیفای کردن فقط نباید به لیدربورد و اون چیزایی که قبلا استفاده می شد تکیه کرد و یکم باید خلاقیت داشت…
      و اونایی رو دوست داره که مخاطب فکر کنه می کنه که وقتی کار ایکس رو انجام میده؛ انجام کار ایکس براش کار مهمی باشه…
      امیدوارم که تونسته باشم مفهومو جا انداخته باشم
      موفق باشی

  • اصلا مساله مفهوم نیست
    شما به این جمله دقت بفرمایید: «اما من فکر می کنم که مورد علاقه من آنهایی است که بر این باورند که مشتریان احساس می کنند که برای استفاده از محصولات کار معنی داری انجام می دهند..»
    این جمله از نظر جمله بندی دستور زبان فارسی درسته؟!

  • درست میفرمایید… هرجا فکر میکنید جمله بهتری سراغ دارید خوشحال میشیم که پیشنهاد بدید…
    همه بهم باید برای ترویج دانش کمک کنیم که مطئنن گاها با کاستی هایی هم مواجه میشیم…
    موفق باشید

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

]\