آیا بلاگ شما یک تخم مرغ طلایی است؟

دیروز یک بسته تخم مرغ را باز کردم و یکی از آنها طلایی بود. طلای خالص.

بازاریابی محتوا

 

دیوانه کننده است ، مگرنه؟

تصورش را بکنید. ۱۱ تخم مرغ معمولی و یک تخم مرغ طلایی براق روی پیشخوان آشپزخانه است. آن را برداشتم و مطمئنم که خیلی سنکین بود.

با سوپر مارکت تماس گرفتم. مثل اینکه اشتباهی در بخشی که تخمهای طلایی غاز را به سرزمین جک و لوبیای سحر آمیزش می‌فرستد روی داده بود. بهر حال سرتان را با جزئیات درد نمی آورم. باعث شد به فکر فرو بروم.

چرا اکثر بلاگ ها مانند تخم مرغ های معمولی حوصله سر بر و یکسان هستند؟

این روزها هر کسی یک رهبر عقیده است، و در حال تولید محتوای خسته کننده و تکراری است. به نظر می رسد که جامعه آنلاین هر صنعتی بیش از حد اشباع شده است. با این وجود هر از چندگاهی یکی از آنها می درخشد.

فقط ۵ درصد شاغلین در حوزه بازاریابی محتوا، دنبال کننده وفادار، ترافیک و جایگاه عالی در گوگل به دست می‌آورند. (۵% را تخمین زدم  اما معمولاً همین مقدار کم است). آنها تخم مرغ های طلای محتوا هستند آنها خودشان را به شکل صحیح متمایز می‌کنند، شکلی که مشتری ها دوست دارند، شکلی که باعث درخشیدن ارزش آنها می شود، شکلی که باعث می‌شود آنها به منابع خود برای موضوعاتی که به آن علاقه دارند به پردازند که باعث می شود در ذهن خوانندگان، شنوندگان یا بینندگان خود بماند.

آیا برند شما می تواند یک تخم مرغ طلایی محتوا باشد؟

بله، می تواند.

کلید آن: واقعاً منحصر به فرد بودن است.

ممکن است قبلاً این را شنیده باشید، اما بازاریابان به ندرت چگونگی یگانه ساختن محتوای برند شما را توضیح می دهند. این مقاله راهکارهای آن را به شما نشان می‌دهد.

اما همانگونه که در حال یادگیری این نکات برای تمایز بازاریابی محتوا خود هستید، به خاطر داشته باشید که هر خالق محتوای طلایی با گذشت زمان، با تست های دقیق، تغییرات و توجه به مخاطبان خود به سطوح بالا میرسد. تمایز تنها یک بخش از معادله بازاریابی محتوا است اما بخش مهمی از آن است. در این مقاله مدیر مگ ۵ روش برای متمایز و بی همتا شدن شما در صنعت بازاریابی محتوا ارائه شده است.

 

۱) متفاوت صحبت کنید

ایجاد صدای برند منحصر به فرد (و پایدار) باید اولین درگاه تماس شما باشد.

تاگ کیچن (Thug Kitchen) یک مثال خوب و البته خیلی افراطی است.

بازاریابی محتوا
صدای برند

در دنیای اشباع شده ی غذا و سایتهای آشپزی اکثر تولیدکنندگان محتوا یک صدای برند ملایم و پیچیده را با زبانی توصیفی و طولانی و جملات پر از جزئیات برمی‌گزیند. و البته مقداری اغراق اغلب در عرصه غذا وجود دارد. اما تاگ کیچن مسیر متفاوتی را برگزید. این سایت دستورالعمل های ناهنجار و نکات آشپزی “خفنی” را با نحوه صحبت کردن یک رپر یا گانگستر ارائه می دهد. محتوای این برند با توجه به ناسزاها، جمله های مختصر کوتاه و زبان مزاح آمیزش در مورد فرهنگ گیاه خواری، واقعا برجسته می شود.

مخاطب هدف کیست؟ احتمالاً یک مادربزرگ ۶۰ ساله نیست. اما جوانانی است با حس شوخ طبعی، که فقط می خواهند برخی از غذاهای های خوشمزه را سریع بپزند و این غذا را برای صبحانه (و ناهار و شام) بخورند. ظاهراً هنرپیشه های مشهور هم این کار را انجام می دهند.

در دنیای B2B کپی هکرز (Copyhackers) یک مثال اولیه از صدای یک برند است که به گوش می‌رسد.

بازاریابی محتوا
صدای برند

Joanna Wiebe و گروهی از کپی رایتر های شاد و سرحال، راهنمایی های بازاریابی خود را بسیار ساده و واقع گرا، بدون اصطلاحات، خنده دار و شخصی نگه می دارند. آنها برخی از صحبت های خیابانی پیچ و تاب دار را برای این کار استفاده میکنند. در پایان مقاله Copyhackers، شما احساس می کنید که با رفیقتان در میهمانی چت می کنید. و این یک تغییر تازه برای طرز بیان این سرزمین B2B بی حال و بی رمق است. جوانا در مورد فحش دادن، نیک واژه ها (حسن تعبیر) و چیزهایی که واقعا شبیه صحبت های شما است، می نویسد.

 چگونه انجامش دهیم:

  1. رقبایتان را تحلیل کنید. ۱۰ تا ۲۰ بلاگ برتر (یا vlog یعنی بلاگ ویدئویی یا پادکست ها، و غیره) را در صنعت خود پیدا کنید و آنها را در یک صفحه گسترده (spreadsheet) قرار دهید. این مرحله به تکنیک های تمایز عملی که بحث خواهیم کرد، کمک می کند.
  2. سه تا پنج صفت را بنویسید که بهترین صدای هر برند را توصیف کنند. آیا شیک، بازیگوش، پیچیده، پر رو، معتبر، یا باحال است؟
  3. جنسیت، سن، عنوان شغلی و شخصیت فرد را توصیف کنید. برند رقبای خود را قبل از ساختن برند خود، شخصیت پردازی کنید.
  4. به مشترکات در سراسر گروه توجه داشته باشید.
  5. شخصیت و صدای برندی ایجاد کنید که باعث برجسته شدن شما بشود. اگر هر شخص در صنعت شما به طور کلی و سازمانی صحبت می‌کند صدای آرامی باشید که مخاطبانتان با آن ارتباط برقرار می‌کنند. یا اگر هر برند به گونه ای صحبت می کند که بهترین دوست شماست، شما طرفدار واقعی باشید. حتی ممکن است عادی صحبت کردن تمام چیزی باشد که شما با توجه به کمبود آن این روزها نیاز دارید.

شخصیت برند خود را مانند کاری که با رقبای تان انجام می دادید تعریف کنید و سپس پنج صفت را برای توصیف صدای برند منحصر به فرد خود انتخاب کنید. برای انجام کاملتر کارها یک جدول لحن صدا ایجاد کنید.

نکته: صدای برند باید واقعی و مرتبط به مخاطبانتان باشد همچنین باید در تمام نقاط تماس و محتواها ثابت و پایدار باشد.

مقاله مرتبط  نام گذاری برند شرکت های اینترنتی

 

۲) محتوای خود را به طور منحصر به ‌فردی قالب بندی و ساختاردهی کنید

آیا همه افراد در صنعت شما مقالات ۵۰۰ کلمه ای مینویسند؟ پس چرا یک متن ۲۵۰۰ کلمه ای پر ارزش را ننویسیم؟ یا یک قطعه ۲۰۰ کلمه ای؟ یا نشان دادن درس های خود در قالب داستان‌های مهیج و نه در لیست ها؟ یا شامل یک تست تعاملی در هر پست؟

تنوع ساختار و سبک قالب بندی محتوای شما (به عنوان مثال نحوه سازماندهی آن) فرصتی دیگر برای گذاشتن این تخم طلایی است.

بلاگ Bernadette Jiwa در مورد داستان سرایی، The Story of Telling یک مثال کامل است.

بازاریابی محتوا

در یک صنعت پر از مطالب طولانی، سنگین و اغلب پر از اصطلاح ، برنادت به ما پست های کوتاه، محرک تفکر، پست های مبتنی بر داستان ۵۰ تا ۳۰۰ کلمه ای می دهد. که چقدر مناسب و منحصر به فرد برای وبلاگی است که متعلق به یک متخصص برند است.

یا به Design Clever نگاه کنید. یک سایت کاملا خالی از کلمات که متشکل از تصاویری است که به دقت انتخاب شده است و طراحان گرافیک آن را دوست داشته اند.

بازاریابی محتوا
ساختار و قالب بلاگ

چگونه انجامش دهیم:

  1. به صفحه گسترده در مورد وبلاگهای رقیب بروید. یک ستون جدید برای یادداشت ها در مورد ساختار و سبک قالب خود باز کنید.
  2. یادداشت برداری کنید. مشترکات را شناسایی کنید. شما تمرین ها را می دانید.
  3. از سایر صنایع و ایجاد کنندگان محتوا الهام بگیرید. آیا چیز منحصر به فرد قدرتمندی دیده اید که میتوانید در صنعت و محتوای خود به کار ببرید؟ تحقیقات زیادی انجام دهید. ایده ها را سریع یادداشت کنید.
  4. خلاق باشید. ساختار و سبک فرمت مشخص خود را ایجاد کنید. تاثیر آن را در درآمد خالص خواهید دید.

 

۳) گوشه خاص خود را انتخاب کنید

اگر می خواهید با تمام کسب و کارها و بلاگ ‌ها رقابت کنید انتخاب گوشه بازار چیزی نیست که ارزش توجه داشته باشد.

چرا؟ چون بدون گوشه یا جای ویژه شما با هر شخصی در صنعت در حال رقابت هستید. متمرکز کردن توجهتان، به شما شانس بیشتری میدهد تا اعتبار بدست آورید، خواننده واقعی به دست آورید، ردپایی در صنعت خود به جا بگذارید و برای آن گوشه تبدیل به رهبر فکری شوید.

Nerd Fitness یک برند که دوره های اموزشی بدنسازی را می فروشند در سایت خود به بی عرضه ها کمک می کند تناسب اندام خود را به دست آورند.

بازاریابی محتوا

Trade Knowledge Exchange یک مرکز مشاوره اقتصاد و کسب و کار به خوانندگان کمک می‌کند چشم انداز در حال تغییر محیط کسب و کار بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (Post-Brexit) را درک کنند. به سختی می‌توان کسی را یافت که اینگونه مطالب را به این خوبی توضیح بدهد.

بازاریابی محتوا

چگونه انجامش دهیم:

  1. از مشتری هایتان بپرسید که در چه حوزه کسب و کار یا زندگی (که به خدمات یا محصولات شما مرتبط است) بیشترین مشکلات را دارند.
  2. روی همان یک مشکل تمرکز کنید و آن را نقطه کانونی سایت خود قرار دهید.
  3. در موردآن حوزه را به طور کامل تحقیق کنید، با دیگر تأثیرگذاران این حوزه ارتباط برقرار کنید (اگر کسی وجود دارد) آنچه را موعظه می کنید را تمرین کنید (یعنی در آن گوشه ای که در مورد آن صحبت می کنید، کار کنید) واقعاً در مورد موضوع خبره و ماهر شوید. سپس این تسلط را به اشتراک بگذارید.

 

۴) بلاگ و عکسهای خود را به طور منحصر به فرد طراحی کنید

شما به یک طراح خوب یا حداقل یک ذوق طراحی خوب نیاز دارید که برای محتویات برند خودتان یک ظاهر یگانه ایجاد کنید. شما ممکن است کارهای هنری یا تصاویر زیبای ساده را انتخاب کنید  مانند Pando یا HelpScout .

سایت و عکسهای خود را به طور منحصر به فرد طراحی کنید
Pando
بازاریابی محتوا
HelpScout

یا  تصاویر بزرگ زیبا و رنگارنگ مانند Brit+Co .

بازاریابی محتوا
Brit+Co

یا شاید مینیمال هایی فوق العاده شیک مانند ETQ .

بازاریابی محتوا
ETQ

یا برخی وینتیج وایب های (vintage vibes) را از The Creative Copywriter اقتباس کنید.

بازاریابی محتوا
کپی رایتر خلاق

چگونه انجامش دهیم:

  1. فکر کنید به بلاگ هایی که علاقمندید آنها را به خاطر ظاهر و احساسات دنبال کنید. درک کنید که چرا آنها به صورت بصری خلاق هستند و تمام محتویات را بررسی کنید تا متوجه  شوید که چگونه  به صورت پایدار انجام می‌شود. آیا یک بلاگ وجود دارد که باعث شود ذهن شما هر زمان که بازدید می کنید به آرامش برسد؟ یا به این دلیل که کاملا متفاوت است، به رضایت و لذت دست یابید؟ از چه رنگ یا گرافیک یا تصاویری استفاده میکند ؟ فضای منفی چگونه استفاده شده است؟
  2. به صفحه گسترده بروید و سبک طراحی رقبای صنعت خود را بنویسید. برای توصیف سبک بصری از سه تا پنج صفت استفاده کنید.
  3. برای ایجاد سایت و هویت منحصر به فرد بصری محتوا، با یک طراح (ترجیحا یک طراح برند مفهومی) کار کنید. با هویت تجاری خودتان هماهنگ شوید زیرا همه اینها به عنوان یک بسته کامل است … به یاد داشته باشید که قوام و پایداری کلید اصلی است.
مقاله مرتبط  آموزش لینک سازی برای بهبود سئو 2018

۵) یک رسانه متفاوت انتخاب کنید

یک روش عالی برای تمایز این است که ببینیم چه انواعی یا رسانه هایی از محتوا اشخاص در صنعت ایجلاد می‌کنند. و سپس به سمت دیگری حرکت کنیم.

ایده ی خلاقانه ای است، مگر نه؟

متاسفم اگر خیلی واضح به نظر می رسد. اما با توجه به این همه مقلد باید این نکته چندین و چند بار گفته میشد. دلیل آن این است که تمایل طبیعی ما انسان ها همراهی با موج است نه حرکت بر خلاف آن.

اما این ممکن است یک روش بسیار عالی برای شما باشد که جایگاه منحصر به فرد خود را طلب کنید.

در حالی که اکثر شرکت های مسافرتی به پست های بلاگ استاندارد چسبیده اند Orbitz یک تخم طلا را در قالب یک مسابقه خلاقانه و شخصی مطرح کرد.

بازاریابی محتوا
Orbitz

مشتریان احتمالی میبایست نام و آدرس ایمیل خود را وارد می‌کردند تا بتوانند به نتایج بسیار جستجو شده دست یابند. یعنی آن یک آهنربای جذب لید منحصر به فرد قدرتمند و خاطره انگیز است که  سر و صدای زیادی به پا کرد و لید های زیادی را به پایین قیف فروش فرستاد.

در یک صنعت متفاوت، اخیراً در استراتژی بازاریابی محتوا خود به Arun Estates کمک شد، که یکی از بزرگترین برند های بنگاههای ملک بریتانیا است. تصمیم گرفته شد که قالب را بشکنیم با مقاله های ارزشی و نمونه داستان های عاشقانه که برای مشتریان احتمالی به شکل نامه های کاغذی ارسال می‌شد. یا به عبارت دیگر بازاریابی محتوا از طریق صندوق نامه.

بازاریابی محتوا
Arun Estates

چگونه انجامش دهیم:

  1. آن صفحه گسترده قابل اطمینان را به یاد می‌آورید؟زمان آن است که دوباره تحقیق کنید. یک ستون جدید اضافه کنید و نکات جدیدی را یادداشت کنید. رایج‌ترین رسانه‌ها / انواع / ساختارها و یا فرمت ها در صنعت شما چه هستند؟
  2. به فرمهای قدیمی که برای تولید محتوا استفاده می‌شد خوب نگاه کنید.

فقط برگزیدن این نگرش تجربی متمایز و بی همتا شدن شما را در ۵ درصد بالایی قرار خواهد داد و بلاگ شما را یک تخم مرغ طلایی میسازد.

اما برای داشتن شانس بیشتر برای موفق شدن این ۲۰ نکته برای برند سازی بلاگ خود نوشته هایدی کوهن را بخوانید.

همانگونه که دارید یک تخم مرغ طلایی درست میکنید قانون های طلایی زیر را در ذهن داشته باشید.

 

 قانون های طلایی تمایز

 

الف)  همیشه به مخاطبان خود توجه داشته باشید

مخاطب شما تنها کسی است که اهمیت دارد. اگر شما غذا را به تخم مرغ خوران می فروشید ،آنها را بشناسید و خوشحال شان کنید. ناگهان به آنها چلوکباب پیشنهاد ندهید وقتی که به سمت شما آمده اند تا یک املت ساده بخورند.

مخاطب تان را بهتر از هر کس دیگری تعریف کنید و به دقت به آنها گوش فرا دهید. از چیزی که به شما می‌گویند استفاده کنید (در قالب کلمات و حرکات) تا بتوانید محتوای خود را طبق ۵ ایده ای کاربردی ارائه شده در متن، شکل بدهید.

هدف شما باید در عین توجه به مخاطب، تمایز باشد.

ب) معتبر باشید

یک صدای معتبر ارزش‌های برند را بیان می‌کند. ارزشهای هسته ای برند خود را به وضوح بشناسید و آنها را بیان کنید. آنها را در همه چیزهایی که ایجاد میکنید نگه دارید. شما با مخاطبی که ارزش های شما را به اشتراک میگذارد یک پیوند قوی پیدا و برقرار خواهید کرد. طرفداران وفادار و دوست داشتنی برند شما را برایتاتان خواهند فروخت.

نامعتبر بودن عدم اطمینان را به همراه می آورد. و مخاطب شما آن را از مایل ها دورتر احساس خواهد کرد.

شما می خواهید یک تخم مرغ طلایی باشید نه یک تخم مرغ فاسد.

در عین اینکه به خود و برند خود معتبر بمانید، هدف شما باید تمایز باشد.

پ)  ثابت و پایدار باشید

تصور کنید اگر ناگهان پادکستر یا وبلاگ نویس شما به طور ناگهانی شخصیت، محتوا، یا لهجه اش بدون هیچ دلیل یا توضیحی تغییر کند. فکر خوبی نیست شما باید صدا، تصویر و هر جنبه ای از برند خود را حفظ کنید.

در ابتدا ممکن است برای یافتن فرم خود نیاز به آزمایش داشته باشید. اما هنگامی که آن را پیدا کردید همیشه همانگونه بمانید. یک صدای پایدار قابلیت اطمینان که مخاطب شما می تواند بارها و بارها به سمت آن برگردد.

این همه چیزی است که شما نیاز دارید تا به روش درستی واقعاً منحصر به فرد باشید. این نکات را امتحان کنید و شروع به گذاشتن تخم مرغ های طلایی کنید.

از دسته کسانی که بازاریابی محتوا تکراری انجام می دهند خارج شوید و به طولی نمیکشد که شما پیشرو آن خواهید بود.

مقاله مرتبط  12 ابزار بررسی سئو و کلید واژه ها برای سال 2018

منبع: CONTENT MARKETING INSTITUTE

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار