تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو

تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو

تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو

همانطور که احتمالا تا الان شنیده باشید، شرکت گوگل به زودی فعالیت شبکه اجتماعی +Google را متوقف می کند. دلیل این امر کم شدن تعداد کاربران و درز اطلاعات از طریق API آنها است، که شبیه به موضوعی است که برای فیسبوک اتفاق افتاد. حال سوال بزرگ در بین دیجیتال مارکترها این است که تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو چه خواهد بود؟

ظاهرا یک اشکال نرم افزاری در گوگل پلاس به توسعه دهندگان اجازه دسترسی به داده ها و اطلاعات خصوصی بیش از ۵۰۰۰۰۰ کاربر را از سال ۲۰۱۵ تا اوایل امسال داده است. این اشکال در مارس ۲۰۱۸ کشف شد. گزارشی منتشر شده در وال استریت ژورنال اینگونه بیان می‌کند که گوگل این اطلاعات را منتشر نکرد زیرا از نظارت های قانونی می ترسید.

با این حال، گوگل می‌گوید که هیچگونه شواهدی وجود ندارد که توسعه دهندگان از این اشکال اطلاع داشته اند. همچنین مدرکی وجود ندارد که نشان بدهد این اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته باشد.

این موضوع شگفت انگیز و حتی غم انگیز است که بفهمیم شرکتی که بسیاری از ما به آن اعتماد داریم چنین کاری انجام داده است.

اما بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که این کار چه تاثیری بر سئو خواهد گذاشت؟

حقیقت این است که خاتمه فعالیت گوگل پلاس تاثیر زیادی بر سئو نخواهد گذاشت!

در اکثر موارد، +Google فعل و انفعال کمی در جستجوها دارد. در رتبه بندی تاثیر گذار نیست، دیگر در شخصی سازی اثری ندارد، و بر هیچ چیزی در مورد نویسندگان یا محتوا تاثیر نمی گذارد! حتی از Google Local و Google My Business خارج شده است. این شبکه اجتماعی در طول سالها به دلیل ادغام در گوگل، به تدریج از بین رفته است. بنابراین از نظر سئو، تقریبا هیچ تاثیری نخواهد داشت.

یکی از چیزهایی که تغییر خواهد کرد این است که چگونه جان مولر که یکی از کارمندان گوگل است برنامه های Google webmaster Hangouts خود را اعلام خواهد کرد. او در گوگل پلاس این برنامه ها را اعلام می کند و قبل از شروع برنامه به جمع آوری سؤالات  مخاطبانش می‌پردازد.

بنابراین جان باید یک مکان جدید برای انجام این کار پیدا کند. این اولین بار نیست که گوگل چیزی را از hangout های جان دریغ میکند، مثلا ویژگی پرسش و پاسخ گوگل پلاس یا سایر امکاناتی که دیگر قابل استفاده نیست. بنابراین ما سازگار خواهیم شد.

جان در این مورد توضیح داد:

تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو

مت کاتس، کارمند سابق گوگل، از گوگل می خواهد که عملکرد + را بازگرداند:

تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو

خارج از این بحث، سئو کاران و دیجیتال مارکترها واقعا نیازی به نگرانی در مورد +Google ندارند. همانگونه که بیان شد ۱+ ها در گوگل پلاس تاثیری بر رتبه بندی گوگل ندارند.

تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو

مقاله مرتبط  بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

گوگل پلاس نتوانسته است انتظارات را برآورده کند

گوگل اذعان کرده که گوگل پلاس از زمان معرفی نتوانسته است به کاربران یا توسعه دهنده گان زیادی دست پیدا کند.

این شرکت فاش کرد که استفاده و مشارکت در گوگل پلاس بسیار کمتر از حدی است که برخی ممکن است حدس بزنند، به عنوان مثال ۹۰ درصد session های کاربران کمتر از ۵ ثانیه طول می کشد!

+Google طی یک دوره ۱۰ ماهه تعطیل خواهد شد، که این زمان در پایان آگوست آینده به پایان می رسد.

در ماه های آینده گوگل به کاربران اطلاعاتی در مورد نحوه دانلود و انتقال داده های خود ارائه خواهد کرد. بنابراین، عکس های شما و دیگر محتوای آپلود شده برای ذخیره کردن در دسترس خواهد بود.

توجه داشته باشید که: +Google برای کاربران شرکتی تعطیل نخواهد شد. فعلا شبکه های شرکتی و درون شرکتی همچنان به طور معمول به کار خود ادامه خواهند داد و پس از ماه آگوست هم فعال خواهند بود.

مقاله مرتبط  آموزش سئو تصاویر

منبع ۱: Search Engine Roundtable

منبع ۲: Search Engine Journal

منبع ۳: Social Report

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

یدگاه On تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو

  • چیزی که مشخصه اینه که سرویس های کسب و کار مربوط به گوگل پلاس هنوز زنده خواهند بود و در اختیار کسب و کارها ..
    مثلا بیزینس پیج هنوز هست.
    باید منتظر باشیم و ببینیم گوگل در زمینه شبکه های اجتماعی حرف جدیدی برای گفتن خواهد داشت یا بعد از چندین شکست در این حوزه، تسلیم خواهد شد؟

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.