گوگل: تعداد کلمات مساوی محتوای با کیفیت نیست

تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت

در این پست مدیر مگ قصد داریم به بررسی تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت بپردازیم.

جان مولر (John Mueller) از گوگل بیان کرده است که طول محتوا شاخصی از کیفیت آن نیست.

مولر می گوید: “بعضی صفحات دارای کلمات زیادی هستند که هیچ چیز با ارزشی بیان نمی‌کنند”.

با این حال، صفحاتی با کلمات کمتر ممکن است به یک پرسش (query) کاربر بسیار مرتبط تر باشند.

بنابراین گوگل لزوما صفحات را فقط بر اساس تعداد کلمه ها رتبه بندی نمی‌کند. محتوای متن کوتاه ممکن است به همان اندازه محتواهای طولانی رتبه بدست آورد.

مهمترین مسئله این است که محتوا تا چه حد پاسخ یک پرسش خاص را فراهم می‌کند.

اگر کسی به دنبال یک پاسخ سریع به یک سوال ساده باشد، یک مقاله ی پر کلمه و طولانی ممکن است دقیقا مخالف آن چیزی باشد که کاربر انتظار دارد.

این موضوع بر روی توییتر در پاسخ به یک کاربر مطرح شد که پرسیده بود که آیا از ایندکس خارج کردن مقالات کوتاه مفید است.

در پاسخ، مولر اظهار داشت که “تعداد کلمه ها نشانگر کیفیت نیست”.

در نهایت مالک وب سایت است که باید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرد.

با تو و میهای موافق هستم. تعداد کلمه ها نشان دهنده کیفیت نیست. برخی از صفحات دارای کلمات زیادی هستند که هیچ چیز مفیدی بیان نمی‌کنند. برخی از صفحات با تعداد کلمه کمتر هم هستند که بسیار مهم و مرتبط با پرسش کاربر هستند. شما مطالب خود را بهتر از دیگران می‌شناسید (امیدوارم) و می توانید تصمیم بگیرید که آیا به جزئیات نیاز دارد یا نه. (جان مولر، ۲۴ جولای ۲۰۱۸)

شایان ذکر است که دستورالعمل های آپدیت شده کیفیت گوگل (Google’s Quality Rater Guidelines) به طور خاص در مورد تعداد کلمه اشاره ای نکرده است.

هنگامی که یکی از ارزیابان کیفیت گوگل به صورت دستی محتوا را ارزیابی می کند، آنها باید تعیین کنند که آیا صفحات به اهدافشان دست پیدا کرده اند.

این هدف ممکن است پاسخ به یک سوال، توصیف یک محصول، ارائه دستورالعمل ها و غیره باشد.

بنابراین درگیر تعداد کلمه ها نشوید. این را در نظر بگیرید که آیا محتوا به “هدف سودمند” خود رسیده است.

اگر گوگل بیند که محتوا برای جستجوکنندگان سودمند است، بدون در نظر گرفتن کوتاه یا طولانی بودن، به آن رتبه می‌دهد.

تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت

مقاله مرتبط  افزایش ترافیک سایت با 23 روش در سال 2018

اما آیا چیزی به عنوان تعداد کلمات مناسب برای مقالات سایت وجود دارد؟

جواب آری است.

در مقاله مدیر مگ با عنوان ۲۱ تکنیک عملی سئو برای بهبود رتبه سایت در سال ۲۰۱۸ برایان دین از سایت بک لینکو به تولید کنندگان محتوا توصیه کرده کرده است که مطالبی با حداقل ۱۸۰۰ کلمه منتشر کنند.

هیچ جای انکاری وجود ندارد: محتوای طولانی‌تر بر پستهای کوتاه ۳۰۰ کلمه ای وبلاگ غلبه می کند. در واقع ، مطالعه ما از نتایج ۱ میلیون جستجو در گوگل نشان داد که میانگین کلمات کلیدی در یک صفحه اول گوگل ۱۸۹۰ کلمه است.

قطعا در مقالات طولانی و با تعداد کلمات بیشتر شما قادر خواهید بود که به سوالات بیشتری از مخاطب پاسخ دهید. اما تعداد کلمات  تنها فاکتوری نیستند که الگوریتم های جدید گوگل در نظر می‌گیرند. هنگامی که شما به مخاطب احترام می‌گذارید و مطالبی را منتشر می‌کنید که به خوبی به سوالات مخاطب پاسخ می‌دهد گوگل نیز به پاس این تلاش به شما رتبه بهتری می‌دهد. بنابراین همانطور که جان مولر هم پیشنهاد کرده است شما به عنوان مدیر سایت و یا تولید کننده محتوا با شناخت مناسب و کافی از مخاطبان خود می‌توانید بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرید که آیا محتوای شما باید طولانی باشد و یا کوتاه؟

مقاله مرتبط  سه راهکار کلیدی برای ساختن کال تو اکشن کاربردی

نظرات و تجربیات خود را در مورد این موضوع با ما در میان بگذارید.

منبع ۱: Search Engine Journal

منبع۲: Backlinko

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.