هشتگ

در این قسمت مطالبی که در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر و لینکدین می نویسم جمع آوری میشه و پایینش شبکه اجتماعی موردنظر و تاریخ ثبت میشه


آیا تبلیغات به درد همه کسب و کارها می خورد؟

حامد وثوقی

بسیاری از افراد بر این باورند که برای رشد و استحصال درآمد راهی جزء تبلیغات ندارند. چنین تصوری از پایه اشتباه است. تبلیغات یک جزء کوچک از ارتباطات بازاریابی است.(منظور از بازاریابی، مارکتینگ است).
فی الواقع تبلیغات نیاز به پول فراوان دارد، نیاز به مواجه متعدد با مخاطب دارد، هیچ کسب‌و‌کاری دوست ندارد پول خرج کند مگر اینکه مجبور باشد😊.
جمله‌ی معروفی داریم که میگه می‌دانم که نیمی از پولی که صرف تبلیغات می‌کنم هدر می‌رود🤐، اما ابزاری در اختیارم نیست تا بدانم کدام نیمه. این اتفاق در اوضاعی که #رکود و #بحران را در اقتصاد شاهد هستیم که زنده ماندن کسب وکار ها سخت شده است، حرفی غیرقابل قبول است و نباید به عنوان توجیه استفاده کنیم.⛔
حال اکثر جامعه و حتی خودِ شما این بر این باورید که به ندرت تحت تاثیر تبلیغات قرار می‌گیرید، پس چرا اینقدر نسخه تبلیغ کردن پیچیده می‌شود؟😥
به نظر من کسب‌و‌کار هایی که نیازی به برقراری ارتباط وسیه با عموم مردم یا بخش بزرگی از آن ندارند و مشتریان محدودی دارند، از طریق دیگر روش های ارتباطات بازاریابی باید استفاده کنند.
حتی نکته‌ی دیگری که رعایت نمی‌شود این است که بعضی کسب‌و‌کارها نیاز ندارند که خودشان را تبلیف کنند و باید محصولات خود را تبلیغ کنند مثل ناشران یا شرکت های فیلم سازی.
همچنان معتقدید که تبلیغات نسخه همگانی برای کسب و کارهاست؟
حرف زیاد است و فرصت کم. امیدوارم که تو این روزها حال دلتون خوب باشه‌.

۲۰ اسفند ۹۸


 

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار

وبینار بازاریابی و فروش در دوران بحران و پساکرونا در سال ۹۹ اطلاعات بیشتر
+