مراحل قیف بازاریابی: چگونه می توان در هر یک از آنها سرنخ ها و فروش بیشتری کسب کرد

فهرست مطالب

آیا می دانید قیف بازاریابی شما چگونه است؟

اگر اینطور نیست، احتمالاً سرنخ و فروش را از دست خواهید داد. بر اساس داده های Salesforce، شصت و هشت درصد از شرکت ها حتی قیف بازاریابی خود را شناسایی نکرده اند. به عنوان مثال، طبق گفته Semrush، هفتادودرصد درصد از بازاریابان که راهنماهای “چگونه” را به عنوان یک استراتژی برتر ایجاد می کنند، موفقیت را می بینند.

در این پست وبلاگ، در مورد مراحل مختلف قیف بازاریابی و کارهایی که برای افزایش سرنخ و فروش در هر یک باید انجام دهید، بحث خواهیم کرد. به علاوه، نکات قیف بازاریابی را پوشش خواهیم داد تا به شما در تبدیل سرنخ های بیشتر کمک کند.

مراحل قیف بازاریابی چیست؟

بسیاری از برندها نسخه های مخصوص به خود را از مراحل قیف بازاریابی دارند. به عنوان مثال، مدل فلایویل HubSpot در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

برای هدف این پست، در اینجا مراحل اصلی قیف بازاریابی آمده است:

  1. بالای قیف: آگاهی/توجه
  2. وسط قیف: علاقه / توجه
  3. پایین قیف: قصد/عمل
  4. قیف پست: وفاداری/حمایت
مراحل قیف بازاریابی
مقاله مرتبط  استراتژی های بازاریابی متاورس

۱٫ آگاهی/توجه

آگاهی اولین مرحله قیف بازاریابی است و مرحله مهمی است. بر اساس نظرسنجی موسسه بازاریابی محتوا، ۸۸ درصد از بازاریابان احساس می کنند بازاریابی محتوا برای آگاهی از برند موثرترین است.

آگاهی از برند زمانی است که مشتریان بالقوه از برند یا محصول شما آگاه می شوند. به عنوان مثال، ممکن است یکی از تبلیغات شما را در شبکه های اجتماعی ببینند یا در نتایج جستجو با وب سایت شما برخورد کنند.

در مرحله آگاهی، شما می خواهید تمرکز خود را بر ارائه برند خود در مقابل هر چه بیشتر مردم بگذارید. شما می توانید این کار را از طریق فعالیت هایی مانند بازاریابی محتوا، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی رسانه های اجتماعی و تبلیغات پولی انجام دهید.

۲٫ علاقه / توجه

مرحله دوم قیف بازاریابی علاقه یا توجه است. در این مرحله قیف بازاریابی، مشتریان بالقوه از برند شما آگاه هستند و شروع به یادگیری بیشتر در مورد آن می کنند. آنها ممکن است یکی از پست های وبلاگ شما را خوانده باشند، ویدیویی در مورد محصول شما تماشا کرده باشند یا از وب سایت شما بازدید کرده باشند.

در این مرحله، شما می خواهید به ارائه محتوای ارزشمند به مشتریان بالقوه ادامه دهید تا به آنها کمک کنید تا در مورد محصول یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. می‌توانید این کار را از طریق پست‌های وبلاگ، ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها ، مطالعات موردی، کتاب‌های الکترونیکی و وبینارها انجام دهید.

۳٫ قصد/عمل

مرحله سوم قیف بازاریابی، قصد یا اقدام است. در این مرحله قیف بازاریابی، مشتریان بالقوه به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند و در فکر خرید هستند. آنها ممکن است محصول شما را به سبد خرید خود اضافه کنند یا اطلاعات بیشتری را در قالب یک نسخه نمایشی درخواست کنند.

۴٫ وفاداری/حمایت

چهارمین و آخرین مرحله قیف بازاریابی، وفاداری یا حمایت است. طبق نظرسنجی موسسه بازاریابی محتوا، ۷۸ درصد از بازاریابان فکر می کنند یکی از موثرترین کاربردهای بازاریابی محتوا، وفاداری به برند است.

در این مرحله مشتریان خرید کرده اند و اکنون از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند. در این مرحله، مهم است که به مشتریان خود محتوای ارزشمند و پشتیبانی ارائه دهید. این تضمین می کند که آنها حامیان وفادار کسب و کار شما باقی می مانند.

۴ برترین استراتژی های قیف بازاریابی

بالای قیف بازاریابی جایی است که شما نسبت به محصول یا خدمات خود آگاهی و علاقه ایجاد می کنید. اینها اغلب استراتژی های TOFU (بالای قیف) نامیده می شوند.

طبق گفته Semrush، ۹۵ درصد از بازاریابان بر استراتژی های TOFU تمرکز می کنند و این مرحله از قیف بازاریابی شما را محبوب ترین می کند.

مراحل قیف بازاریابی

هدف در این مرحله این است که تا حد امکان به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید و آنها را به آنچه ارائه می دهید علاقه مند کنید.

KPIهای بالای قیف عبارتند از:

  • منابع ترافیک
  • جلسات ارگانیک
  • برداشت های تبلیغاتی
  • فرکانس تبلیغات
  • صفحات در هر جلسه

برخی از بهترین انواع محتوا برای این مرحله، پست‌های وبلاگ، محتوای رسانه‌های اجتماعی، ویدیوها و تبلیغات دیجیتال پولی هستند.

هنگام ایجاد محتوا برای مراحل بالای قیف بازاریابی، بر ایجاد آگاهی و علاقه تمرکز کنید. این بدان معناست که محتوای شما باید آموزشی و آموزنده باشد. همچنین می توانید از طنز و داستان سرایی برای جلب توجه استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، هدف در این مرحله فروش محصول یا خدمات شما نیست، بلکه هدف این است که مردم را به آنچه ارائه می دهید علاقه مند کنید. با ایجاد محتوای جالب و آموزنده، در هر مرحله از قیف بازاریابی خود ، سرنخ و فروش بیشتری ایجاد خواهید کرد.

مقاله مرتبط  بازاریابی اینستاگرام و بخش بندی واكنش مشتریان به بازاريابي اينستاگرام

۱٫ داستان برند خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

داستان برند شما اساس قیف بازاریابی شماست. این روایتی است که شما می خواهید مردم با محصولات، خدمات و بازاریابی شما ارتباط برقرار کنند.

مطالعات نشان می‌دهد که داستان‌های برند باعث بازگشت سرمایه می‌شوند. داده‌های Headstream نشان می‌دهد که ۵۵ درصد از مردم اگر داستان آن را دوست داشته باشند، احتمال خرید از یک برند بیشتر است. علاوه بر این، ۴۴ درصد آن داستان را در آینده با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت.

اشتراک‌گذاری داستان برندتان می‌تواند قالب‌های مختلفی داشته باشد. می‌توانید پست‌های وبلاگ بنویسید یا محتوای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید که نحوه تأسیس شما را توضیح دهد. همچنین می توانید ویدیوها یا پادکست هایی بسازید که شخصیت برند شما را به نمایش بگذارد.

هنگام به اشتراک گذاری داستان خود، مطمئن شوید که معتبر، قابل ربط و جالب است. داستان هایی را به اشتراک بگذارید که فرهنگ، ارزش ها و ماموریت شرکت شما را برجسته می کند.

به عنوان مثال، پاتاگونیا برندی است که به دلیل تعهد خود به دلایل زیست محیطی شناخته شده است. داستان آنها ماجراجویی، اکتشاف و حفاظت است.

این داستان نام تجاری به آنها کمک کرده است تا یک پایگاه مشتری را جذب کنند که علاقه زیادی به فضای باز دارد و به پایداری اهمیت می دهد.

مردم نه تنها به این دلیل که محصولاتشان خوب است، بلکه به این دلیل که باور دارند پاتاگونیا به عنوان یک برند، از آنها خرید می کنند.

مراحل قیف بازاریابی

۲٫ مدافع دلایلی باشید که برند و مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند

مطالعه ای که توسط Edelman Earned Brand انجام شد نشان داد که ارتباطات مبتنی بر ارزش به اندازه ارتباطات مبتنی بر محصول در ایجاد قصد خرید موثر است.

این بدان معناست که وقتی از دلایلی حمایت می‌کنید که مشتریانتان به آنها اهمیت می‌دهند، احتمالاً کسب‌وکار آنها را به دست خواهید آورد.

به عنوان مثال، تامز یک شرکت است که بر اساس ایده پس دادن ساخته شده است. آنها ۱/۳ از سود خود را در سازمان های مردمی سرمایه گذاری می کنند که بر ایجاد تغییرات پایدار متمرکز هستند.

تامز با بازاریابی برای افرادی که می خواهند جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند، به یک شرکت میلیارد دلاری تبدیل شده است.

قیف بازاریابی

شما می توانید همین کار را با یافتن دلایلی که بازار هدفتان به آنها اهمیت می دهد و از طریق ابتکارات بازاریابی از آنها حمایت کنید، انجام دهید. این می تواند هر چیزی از محیط زیست گرفته تا عدالت اجتماعی باشد.

گام مهم این است که تلاش‌های بازاریابی خود را با دلایلی که بازار هدف شما نسبت به آنها علاقه دارد هماهنگ کنید و به شما نیز اهمیت دهید.

این باعث می شود که آنها با شما تجارت کنند و این احتمال را افزایش می دهد که آنها حامیان برند شوند و کسب و کار شما را برای دوستان و خانواده خود تبلیغ کنند. آیا می دانید چه چیزی باعث می شود بازار هدف شما به آن اهمیت دهد؟

۳٫ تبلیغات پولی اجرا کنید

تبلیغات پولی بخش مهمی از قیف بازاریابی دیجیتال شما هستند. آنها نه تنها به شما کمک می کنند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید، بلکه می توانند جمعیت شناسی، علایق و حتی مکان های خاص را نیز هدف قرار دهند.

در واقع، تحقیقات انجام شده توسط eMarketer نشان می‌دهد که تبلیغات پولی روشی ناموفق برای افزایش آگاهی از برند شماست.

گزینه‌های تبلیغات پولی مختلفی برای استراتژی بازاریابی قیفی شما وجود دارد، از جمله:

  • تبلیغات در پادکست ها
  • تبلیغات یوتیوب
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات گوگل

هنگام انتخاب پلتفرم‌هایی که می‌خواهید در آن تبلیغ کنید، در نظر داشته باشید که مخاطبان هدف شما زمان خود را به صورت آنلاین در کجا می‌گذرانند. این تحقیق تضمین می کند که بودجه بازاریابی خود را صرف تبلیغاتی نمی کنید که هیچ کس با آنها درگیر نمی شود.

برای مثال، اگر جوانان را هدف قرار می دهید، استراتژی تبلیغات پولی خود را روی پلتفرم هایی مانند اسنپ چت و اینستاگرام متمرکز کنید. با این حال، اگر جمعیتی مسن‌تر را هدف قرار می‌دهید، فیسبوک و لینکدین گزینه‌های بهتری خواهند بود.

هنگامی که مشخص کردید از کدام پلتفرم ها استفاده کنید، تبلیغات خود را با در نظر گرفتن آگاهی از برند طراحی کنید.

این ممکن است به معنای ایجاد تبلیغی باشد که داستانی را بیان می کند یا از زبان عاطفی استفاده می کند. هدف این است که مشتریان بالقوه به محصول یا خدمات شما علاقه مند شوند تا آنها در مراحل قیف بازاریابی شما حرکت کنند.

۴٫ وبلاگ هایی با سئوی غنی بسازید

مطالعات نشان می دهد ۶۰ درصد از مشتریان می گویند که پست های وبلاگ در مراحل اولیه قیف بازاریابی ارزشمند هستند.

قیف بازاریابی

وبلاگ ها روشی موثر برای تولید سرنخ هستند زیرا به شما امکان می دهند تخصص صنعت خود را به رخ بکشید و خوانندگانی را جذب کنید که ممکن است با نام تجاری شما آشنا نباشند.

برای موثرتر کردن پست های وبلاگ خود، کلمات کلیدی مرتبط را در سراسر محتوا قرار دهید. این کار رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد تا افراد وقتی به دنبال اطلاعاتی در مورد موضوعاتی هستند که شما در مورد آنها می نویسید، وبلاگ شما را پیدا کنند.

علاوه بر این، فراخوانی برای اقدام (CTA) را در سراسر پست وبلاگ خود بگنجانید. CTA اعلانی است که خوانندگان را تشویق به انجام یک اقدام خاص می کند، مانند بازدید از وب سایت شما، ثبت نام در یک خبرنامه، یا دانلود کاغذ سفید یا کتاب الکترونیکی.

با گنجاندن CTA ها، می توانید خوانندگان را به مرحله بعدی سفر خریدار هدایت کنید و آنها را در مراحل قیف بازاریابی خود به سمت پایین هدایت کنید. برای بهبود بیشتر رتبه وبلاگ خود، این نکات را در مورد نحوه رتبه بندی وبلاگ بررسی کنید.

۴ استراتژی های میانی قیف بازاریابی

مرحله میانی قیف بازاریابی شما در مورد پرورش سرنخ ها و نزدیک تر کردن آنها به تصمیم خرید است. همچنین در مورد فیلتر کردن سرنخ هایی است که مناسب نیستند. این مرحله همچنین به عنوان MOFU (وسط قیف) نامیده می شود.

در این مرحله، KPI های شما بر کارایی هزینه تمرکز می کنند. شما نمی خواهید محتوا را به سمت کسی که علاقه ای ندارد پرتاب کنید، بنابراین مکان های شما باید شخصی سازی شوند.

KPIهای قیف میانی عبارتند از:

  • پاسخ های پیام مستقیم
  • نصب برنامه
  • دانلودها
  • حجم سرنخ

شما همچنین می خواهید در مورد راه هایی فکر کنید که مشتریان را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگرداند.

برخی از راهبردهای مورد استفاده در این مرحله عبارتند از:

  • ایجاد آهنرباهای سرنخ، مانند کتاب‌های الکترونیکی  که برای دانلود به آدرس ایمیل نیاز دارند.
  • ارائه نسخه آزمایشی یا نمایشی رایگان از محصول شما.
  • توسعه کمپین های بازاریابی ایمیلی برای درگیر نگه داشتن سرنخ ها.
  • ایجاد تبلیغات هدف‌گیری مجدد برای افرادی که از سایت شما بازدید کرده‌اند اما تبدیل به سایت شما نشده‌اند.

در اینجا چهار استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها برای به دست آوردن سرنخ و فروش بیشتر در مرحله میانی قیف بازاریابی خود استفاده کنید.

۱٫ محتوای پرسش و پاسخ ایجاد کنید

سوالات متداول برای بازاریابی محتوا در مرحله میانی قیف بازاریابی شما بسیار مهم است.

صفحات پرسش‌های متداول نه تنها نگرانی‌ها و تردیدهای کاربران را برطرف می‌کنند، بلکه می‌توانند راهی عالی برای هدف‌گیری کلمات کلیدی خاص در جستجو باشند.

برای یافتن سوالاتی که مشتریان هدف شما می پرسند، می توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی  استفاده کنید.

همچنین می توانید به دنبال سؤالاتی باشید که در رسانه های اجتماعی و انجمن های مرتبط با صنعت خود پرسیده می شود. جستجوی هشتگ های صنعتی محبوب به شما کمک می کند تا این سوالات را پیدا کنید. سؤالات «مردم هم می پرسند» گوگل منبع الهام دیگری هستند.

هنگامی که لیستی از سؤالات را تهیه کردید، سؤالات مرتبط با طوفان فکری را شروع کنید که مشتریان هدف شما احتمالاً در این مرحله می پرسند.

از آنجا می‌توانید پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک یا حتی ویدیوهایی ایجاد کنید که به این سؤالات پاسخ می‌دهند. همچنین می توانید یک صفحه پرسش و پاسخ مستقل در وب سایت خود ایجاد کنید.

پرسش‌های متداول نه‌تنها منجر به جذب سرنخ‌ها در قیف بازاریابی می‌شوند، بلکه می‌توانند به شما در جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو نیز کمک کنند.

۲٫ مطالعات موردی را در وب سایت خود قرار دهید

طبق HubSpot،  سیزده درصد از بازاریابان می گویند که مطالعات موردی یکی از اشکال اصلی محتوا است که در استراتژی بازاریابی آنها استفاده می شود.

این باعث می شود مطالعات موردی پنجمین نوع محبوب ترین محتوا باشد، فقط پس از محتوای بصری، وبلاگ ها و کتاب های الکترونیکی.

اگر در حال حاضر از مطالعات موردی در وب سایت خود استفاده نمی کنید، اکنون زمان شروع است.

مطالعات موردی با ارائه مثال‌هایی در دنیای واقعی از اینکه چگونه محصول یا خدمات شما به کسب‌وکارها در دستیابی به اهدافشان کمک می‌کند، مشتریان را در وسط قیف بازاریابی دیجیتال شما پرورش می‌دهد.

این باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود، که اگر می خواهید سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنید ضروری است.

همچنین می توانید از مطالعات موردی در کمپین های تبلیغاتی پولی برای افزایش بیشتر نرخ تبدیل استفاده کنید.

۳٫ هدف گذاری مجدد اهرمی

چگونه می توانید سرنخ های علاقه مند را پیدا کنید اگر آنها ابتدا با شما تماس نگرفته باشند؟

بازاریابی مجدد (یا هدف گذاری مجدد) یک تکنیک بازاریابی است که تبلیغات شما را به افرادی که قبلاً به نوعی با برند شما درگیر بوده اند نشان می دهد. شاید آنها از وب سایت شما بازدید کرده اند یا شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کرده اند.

برای استفاده از این استراتژی، باید پیکسلی را از یک پلتفرم تبلیغاتی در وب سایت خود نصب کنید که به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان را در حین حرکت در اینترنت ردیابی کنید. 

هنگامی که پیکسل را نصب کردید، می توانید تبلیغات هدفمندی ایجاد کنید که در حین گشت و گذار در وب، سرنخ های شما را دنبال کنند.

به عنوان مثال، می توانید یک تبلیغ برای تبلیغ محصول خود برای افرادی ایجاد کنید که از وب سایت شما بازدید کرده اند اما خریدی انجام نداده اند.

یا، می‌توانید به افرادی که در هفته گذشته از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، تخفیف بدهید.

نصب پیکسل در وب سایت شما یک راه بسیار موثر برای حفظ برند شما در وسط قیف شماست. همچنین می تواند شانس بازگشت سرنخ ها به وب سایت شما و تبدیل شدن به مشتریان را افزایش دهد.

قیف بازاریابی

همانطور که می بینید ، بازاریابی مجدد را می توان در هر مرحله از قیف بازاریابی استفاده کرد.

۴٫ داستان های مشتری را به نمایش بگذارید

تحقیقات نشان می دهد ۴۰ درصد از مشتریان برندها را بر اساس توصیه های دوستان یا خانواده دنبال می کنند. همچنین، ۹۱ درصد قبل از خرید، نظرات آنلاین را مطالعه می کنند.

این قدرت اثبات اجتماعی است. یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن اثبات اجتماعی از طریق داستان‌های مشتریان است. اینها می توانند به شکل توصیفات در وب سایت شما یا بررسی در صفحات محصول باشند.

همچنین می توانید مطالعات موردی عمیق تری ایجاد کنید که نشان می دهد چگونه محصول یا خدمات شما به مشتری کمک می کند تا به اهداف خود دست یابد.

به عنوان مثال، ClearVoice یک صفحه اختصاصی داستان های مشتری در وب سایت خود دارد که شامل مصاحبه های عمیق با مشتریان در مورد نحوه استفاده آنها از این پلت فرم برای به دست آوردن نتایج است.

قیف بازاریابی

 

این استراتژی نه تنها اثبات اجتماعی را ایجاد می کند، بلکه اعتبار و اقتدار شما را نیز افزایش می دهد. ناگفته نماند، وقتی مشتریان احتمالی ببینند که شما یک شرکت معتبر و قابل اعتماد هستید، احتمال بیشتری دارد که با شما تجارت کنند.

۴ استراتژی های پایین قیف بازاریابی

استراتژی های پایین قیف (یا BOFU) همه در مورد تبدیل هستند.

در این مرحله، هدف شما این است که مشتریان بالقوه را برای انجام اقدام مورد نظر جذب کنید، خواه ثبت نام برای آزمایشی رایگان، اشتراک در لیست ایمیل خود یا انجام خرید باشد.

KPIها در پایین قیف بازاریابی عبارتند از:

  • تبدیل ها
  • حراجی
  • بازدید از فروشگاه
  • ارزش طول عمر مشتری

در اینجا چهار استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها برای جذب تبدیل در انتهای قیف بازاریابی خود استفاده کنید.

۱٫ یک نسخه نمایشی از شخصی که از محصول شما استفاده می کند ایجاد کنید

هنگامی که مشتریان شما به انتهای قیف بازاریابی شما رسیدند، باید ایده بسیار روشنی از ارزشی که ارائه می دهید داشته باشند.

آنها احتمالاً علاقه مند هستند که محصول شما را امتحان کنند، اما ممکن است در انجام خرید بدون اینکه ابتدا آن را در عمل ببینند، مردد باشند.

یکی از راه‌های کاهش نگرانی‌های آن‌ها و افزایش احتمال تبدیل، ایجاد یک نسخه نمایشی از محصول خود در حال استفاده است.

این می تواند یک ویدیو یا یک ابزار تعاملی باشد که تجربه استفاده از محصول شما را شبیه سازی می کند.

به عنوان مثال، اگر در حال فروش یک لباس هستید، به مشتری خود اجازه دهید ببیند که آن لباس روی بدنش چگونه است. گوچی این کار را با استفاده از فیلترهای واقعیت افزوده اسنپ چت انجام داد تا به مشتریان نشان دهد کفش هایشان روی پایشان چه شکلی است.

قیف بازاریابی

همچنین می‌توانید یک ابزار تعاملی ایجاد کنید که به کاربران امکان می‌دهد ببینند یک محصول در خانه خود چگونه است. IKEA Place به کاربران اجازه می دهد مبلمان مجازی را در خانه های خود قرار دهند تا ببینند چگونه ظاهر می شوند.

با ارائه پیش نمایش واقعی به مشتریان از ظاهر محصول و نحوه عملکرد آن، می توانید احتمال خرید را افزایش دهید.

۲٫ پست های وبلاگ با هدف گذاری بالا را منتشر کنید

در مراحل انتهایی قیف بازاریابی خود، باید بر ارائه هر چه بیشتر ارزش برای مخاطبان خود متمرکز شوید.

یکی از راه‌های انجام این کار، انتشار پست‌های وبلاگی است که به شدت نیازها و علایق آنها را هدف قرار می‌دهد.

برای مثال، اگر نرم‌افزاری را می‌فروشید که به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند داده‌های مشتریان خود را ردیابی کنند، می‌توانید یک پست وبلاگی درباره اهمیت ردیابی داده‌ها در بازاریابی بنویسید.

این یک منبع عالی برای تیم های بازاریابی است که نرم افزار شما را در نظر می گیرند و به شما کمک می کند تا از این مرحله از قیف سرنخ و فروش داشته باشید.

حتی می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و با روش‌هایی صحبت کنید که محصول شما به نقطه درد مشتری پاسخ داده است.

با ارائه ارزش به مخاطبان خود و رفع نیازهای خاص آنها، می توانید احتمال خرید از شما را افزایش دهید.

ناگفته نماند، داده ها نشان می دهد بازاریابانی که وبلاگ نویسی را در اولویت قرار می دهند، ۱۳ برابر بیشتر احتمال دارد که بازگشت سرمایه مثبت داشته باشند.

۳٫ ارائه کوپن یا تخفیف

کوپن ها و تخفیف ها اغلب در وسط قیف بازاریابی شما به عنوان راهی برای افزایش تبدیل ارائه می شوند.

داده ها نشان می دهد که ۶ مورد از ۱۰ دوره آزمایشی رایگان به اشتراک های پولی تبدیل می شوند. برای مشاغل B2B، این نرخ بسته حتی بالاتر است، حدود ۶۶ درصد، یا ۲ در ۳ آزمایش تبدیل. B2C تقریباً ۵۷ درصد است.

قیف بازاریابی

با این حال، اگر مشتری شما زمان کافی برای تبدیل محصول شما نداشته باشد، چه اتفاقی می افتد؟ آیا باید تخفیف را لغو کنید و آنها را مجبور کنید، حتی اگر ماندن بیشتر منجر به خرید شود؟

البته که نه. اگر فکر می کنید مشتری ممکن است کمی بیشتر به زمان نیاز داشته باشد، تمدید کوپن یا تخفیف اشکالی ندارد.

بهتر است آنها را در قیف بازاریابی خود نگه دارید (و در نهایت آنها را تبدیل کنید) تا اینکه آنها را به طور کامل از دست بدهید.

تمدید کوپن‌ها و تخفیف‌ها می‌تواند راهی عالی برای افزایش تبدیل‌ها باشد، اما به شرطی که در زمان مناسب انجام شود. اگر خیلی زود تمدید کنید، خطر از دست دادن سود احتمالی را دارید.

اگر خیلی دیر تمدید کنید، ممکن است مشتری قبلاً تصمیم خود را گرفته باشد و ادامه داده باشد. یافتن آن تعادل کامل کلیدی برای به حداکثر رساندن اثربخشی قیف بازاریابی شما است.

۴٫ قیمت گذاری را واضح و قابل تنظیم کنید

هنگامی که مشتری شما به مراحل پایین قیف بازاریابی شما برسد، به دنبال اطلاعات قیمت گذاری خواهد بود.

اینجاست که همه چیز ممکن است کمی پیچیده شود. قیمت گذاری می تواند باعث ایجاد یا شکستن یک تبدیل شود. اگر مشتری احساس کند قیمت شما خیلی بالاست، ممکن است به سراغ یک رقیب برود.

از طرف دیگر، اگر قیمت شما خیلی پایین باشد، ممکن است کیفیت محصول شما را زیر سوال ببرند. بهترین راه برای مبارزه با این موضوع این است که تا حد ممکن در قیمت گذاری خود شفاف باشید.

مطمئن شوید که تمام قیمت ها به وضوح در وب سایت یا مواد بازاریابی شما ذکر شده است. اگر تخفیف یا گزینه های آزمایشی رایگان ارائه می دهید، حتماً آن ها را نیز فهرست کنید.

همچنین باید به مشتریان این امکان را بدهید که سفارش خود را سفارشی کنند تا بتوانند دقیقاً آنچه را که نیاز دارند دریافت کنند.

بر اساس داده‌های موسسه CXL ، طراحی صفحه قیمت‌گذاری شما از بالا به پایین نیز باعث افزایش تبدیل می‌شود .

در اینجا یک نمونه از این مورد از WPForms آورده شده است.

قیف بازاریابی

 

آخرین چیزی که می خواهید این است که مشتری به انتهای قیف بازاریابی شما برسد تا با قیمت گذاری شما سردرگم یا خاموش شود. پیشرو بودن و صادق بودن در مورد قیمت ها به جلوگیری از مشکلات احتمالی و افزایش تبدیل کمک می کند.

در این وبلاگ با نحوه ایجاد صفحه قیمت گذاری که تبدیل می شود آشنا شوید.

۴ استراتژی قیف پس از بازاریابی

وقتی مشتریان تبدیل شدند، کار شما تمام نشده است. در این مرحله، تمرکز شما باید بر این باشد که اطمینان حاصل کنید که مشتریان راضی هستند تا آنها برای خرید بیشتر برگردند  و شما را به دوستان خود توصیه کنند.

در اینجا چهار استراتژی وجود دارد که به رشد بلندمدت کمک می کند.

۱٫ از نظرسنجی ها برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مراحل قیف بازاریابی این است که بدانید مشتریان شما چگونه و کجا گیر می‌کنند.

گنجاندن نظرسنجی در استراتژی خود، چه در وب سایت، از طریق ایمیل مارکتینگ یا پس از تبدیل، می تواند بینش ارزشمندی در مورد رفتار مشتری به شما بدهد.

به عنوان مثال، یک نظرسنجی پس از خرید می تواند رضایت مشتری را اندازه گیری کند و به شما اطلاع دهد که چه چیزی در قیف بازاریابی شما کار می کند.

یک نظرسنجی حذفی، مثلاً زمانی که مشتری اشتراک خود را لغو می‌کند یا درخواست بازپرداخت می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید چه اشتباهی رخ داده است تا بتوانید تجربه مشتری را بهبود ببخشید.

همچنین می‌توانید از نظرسنجی پس از بازدید استفاده کنید تا ببینید تجربه مشتری در فروشگاه چگونه بوده است، مانند این مثال از Nordstrom Rack.

قیف بازاریابی

همچنین می توانید از نظرسنجی ها برای تقسیم بندی مخاطبان خود و ایجاد شخصیت های بازاریابی استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید بازاریابی خود را به طور موثرتری هدف قرار دهید و نتایج بهتری را از کمپین های خود مشاهده کنید.  

۲٫ ضبط جلسه را پیاده سازی کنید

اگر می خواهید در مورد چگونگی بهبود تجربه مشتری در سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، ضبط جلسات را در نظر بگیرید.

ضبط جلسات به شما نشان می‌دهد که مشتریان چگونه با وب‌سایت شما تعامل دارند، بنابراین می‌توانید هر قسمت از سردرگمی یا ناامیدی را شناسایی کنید.

برای شروع، تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار ضبط مانند HotJar یا Mouseflow است.

پس از ثبت ترافیک وب سایت خود، می توانید شروع به تجزیه و تحلیل آنها کنید تا قیف بازاریابی خود را بهبود بخشید.

برای مثال، اگر می‌خواهید عملکرد صفحه پرداخت خود را بدانید، می‌توانید بخشی از تمام کاربرانی که از صفحه بازدید کرده‌اند ایجاد کنید و سپس رفتار آنها را مشاهده کنید.

شاید با دیدن قیمت های حمل و نقل شما ناامید شوند. یا شاید برای پیدا کردن فیلد ورودی کد کوپن مشکل داشته باشند.

این مسائل را شناسایی کنید، سپس تغییراتی را برای بهبود قیف بازاریابی خود و افزایش تبدیل ایجاد کنید.

۳٫ یک برنامه ارجاع ایجاد کنید

در این مرحله از قیف بازاریابی، مشتریان شما احتمالاً از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند. یک راه عالی برای تشویق آنها به ادامه این کار این است که آنها را با یک برنامه ارجاع تشویق کنید.

به عنوان مثال، می توانید به ازای هر مشتری جدیدی که به کسب و کار شما مراجعه می کنند، در خرید بعدی به آنها تخفیف بدهید.

همچنین می توانید یک برنامه وفاداری ارائه دهید که به آنها برای ادامه تجارت پاداش می دهد. این یک موقعیت برد-برد هم برای شما و هم برای مشتریانتان است، زیرا آنها برای انتشار اخبار در مورد کسب و کار شما پاداش دریافت می کنند و شما سرنخ ها و فروش بیشتری دریافت می کنید.

این نوع برنامه نه تنها مشتریان شما را برمی‌گرداند، بلکه به شما کمک می‌کند مشتریان جدیدی را از طریق بازاریابی دهان به دهان به دست آورید.

این نمونه ارجاع از شرکت تلفن کانادایی Koodo را بررسی کنید ، که پیش پرداختی را به همراه پس انداز سالانه برای ارجاع  ارائه می دهد.

قیف بازاریابی

۴٫ خدمات مشتری را در اولویت قرار دهید

هنگامی که مشتریان شما تبدیل می شوند، ممکن است فکر کنید کار شما تمام شده است.

اینطور نیست.

شما باید مطمئن شوید که آنها از خرید خود راضی هستند، و اینجاست که خدمات مشتری وارد می شود.

اگر خدمات مشتری عالی ارائه می دهید، مشتریان شما به احتمال زیاد دوباره با شما تجارت می کنند و شما را به دیگران توصیه می کنند.

از سوی دیگر، اگر خدمات مشتریان ضعیفی داشته باشید، احتمالاً مشتریان خود را از دست خواهید داد و به شهرت خود لطمه می زنید.

در واقع، ۶۸ درصد از مشتریان حاضرند برای محصولات یا خدماتی که خدمات خوبی به مشتریان ارائه می دهند، هزینه بیشتری بپردازند.

هشتاد و شش درصد از مشتریان می گویند که تعاملات خوب خدمات مشتری آنها را به قهرمانان بلندمدت برند تبدیل می کند.

به همین دلیل بسیار مهم است که خدمات مشتری را در اولویت قرار دهید، به خصوص اگر می خواهید سرنخ ها و فروش را از قیف بازاریابی خود افزایش دهید.

در اینجا چند راه برای بهبود خدمات مشتری آورده شده است:

  • کارمندان خود را در مورد نحوه رسیدگی به سوالات و شکایات مشتری آموزش دهید.
  • پاسخگویی به موقع به مشتریان
  • چندین کانال برای پشتیبانی مشتری ارائه دهید، مانند تلفن، ایمیل، چت زنده و غیره.
  • بازخورد مشتریان را جدی بگیرید و از آن برای بهبود محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

پیروی از این نکات تضمین می کند که قیف بازاریابی شما به خوبی اجرا می شود و مشتریان شما به حامیان بلندمدت برند تبدیل می شوند.

نتیجه گیری: مراحل قیف بازاریابی

اکنون که تمام مراحل قیف بازاریابی دیجیتال را درک کرده اید، زمان آن رسیده است که استراتژی خود را طراحی کنید.

اولین قدم این است که بفهمید مشتریان شما چه کسانی هستند، چه می خواهند و چگونه می توانید تجربه ای را که می خواهند ارائه دهید.

از آنجا، شروع به ایجاد محتوایی کنید که آنها را در هر مرحله از قیف بازاریابی هدایت کند. به خاطر داشته باشید که پیام بازاریابی و استراتژی های خود را برای هر مرحله از قیف بازاریابی تنظیم کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشید.

هرچه زودتر شروع کنید، زودتر می توانید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید. چه تاکتیک هایی را در مراحل قیف بازاریابی خود مفید دانسته اید؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.