روانشناسی بازاریابی
مغز. این مرکز کنترل هر فرآیندی در بدن شما است، و با کارهای زیادی که هر روز باید انجام دهید (مانند زنده نگه داشتن شما)، باید به میانبرهایی تکیه کند. برای به خاطر سپردن، حل مسئله و آنچه امروز در مورد آن صحبت می کنیم: تصمیم گیری.
بنابراین از نظر تصمیم گیری مصرف کنندگان برای خرید، آگاهی از این میانبرها می تواند به شما کمک کند تا رفتارهای آنها را به نفع خود درک کنید، پیش بینی کنید و از آنها استفاده کنید.
نه، شما به دنبال دستکاری بدخواهانه مشتریان بالقوه و مشتریان خود نیستید. اما بله،راههایی برای تأثیرگذاری بر اعمال آنها از طریق روانشناسی بازاریابی وجود دارد. اقداماتی که از انجام آنها خوشحال خواهند شد.
در این مقاله، هفت اصل روانشناسی بازاریابی را می آموزید که می توانید در بازاریابی خود از آنها استفاده کنید و بر تصمیمات خرید مشتریان بالقوه خود تأثیر بگذارید.
روانشناسی بازاریابی چیست؟
روانشناسی بازاریابی، تمرینی است که محتوا، ارتباطات و استراتژی های شما را با بسیاری از الگوهای رفتاری انسانی قابل پیش بینی و اغلب ناخودآگاه که از طریق آزمایش و تحقیق شناسایی شده اند، هماهنگ می کند.
این رفتارهای رایج از اکتشافی سرچشمه میگیرند. کلمهای شیک برای میانبرهایی که مغز برای کارهایی که هزاران بار در روز انجام میدهد، مانند درک اطلاعات، تصمیمگیری و حل مشکلات، استفاده میکند.
روش های مختلفی برای استفاده از روانشناسی بازاریابی وجود دارد، از جمله:
- استفاده از کلمات محرک احساسی
- استفاده از اصول روانشناسی در کپی رایتینگ
- انتخاب رنگ های وب سایت بر اساس نحوه درک آنها.
صرف نظر از این، ایده روانشناسی بازاریابی این نیست که طرز تفکر مخاطبان خود را تغییر دهید. این الگوها در مغز ما نقش بسته اند! این است که محتوا و رویکردهای خود را تغییر دهید تا با طرز فکر آنها هماهنگ شوید.
نحوه استفاده مسئولانه از روانشناسی بازاریابی
به این «میانبرها» سوگیریهای شناختی، تلههای تفکر یا تحریفهای شناختی نیز گفته میشود. که من را به یک نکته مهم هدایت می کند: ایده پشت روانشناسی بازاریابی، بهره برداری، دستکاری یا فریب دادن نیست. بنابراین اگر می خواهید از روانشناسی مصرف کننده برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید، این نکات را به خاطر بسپارید:
- مطمئن شوید که تصمیم مشتریان برای انتخاب شما واقعاً بهترین تصمیم برای آنها است. برنده شدن بر مشتریانی که برای کسب و کار شما مناسب نیستند، باخت و باخت است.
- از این تاکتیکها برای دادن وعدههایی که نمیتوانید به آنها عمل کنید یا نشان دادن تواناییهای بیشتر از آنچه که دارید، استفاده نکنید.
- اهداف کسب و کار خود را با اهداف خریداران احتمالی خود هماهنگ کنید تا آن را به یک برد-برد تبدیل کنید. و از داده ها برای اندازه گیری اثربخشی استراتژی های روانشناسی بازاریابی خود استفاده کنید.
- فراموش نکنید که شما هم یک انسان و مصرف کننده هستید. مراقب سایر مشاغلی باشید که روانشناسی بازاریابی دستکاری را تمرین می کنند.
۷ استراتژی روانشناسی بازاریابی و مثال هایی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید
برای هر یک از این هفت استراتژی روانشناسی بازاریابی، من توضیح میدهم که هر کدام چیست، چند مثال ساده ارائه میدهم، و سپس راههای خاصی را ارائه میدهم که میتوانید آنها را در استراتژیهای بازاریابی خود به کار ببرید. چه برای وبسایت، صفحات محصول، صفحات فرود و موارد دیگر.
۱٫ سوگیری تعهد و ثبات
سوگیری تعهد و ثبات می گوید که ما تمایل داریم مطابق با رفتارها و عبارات قبلی خود عمل کنیم.
این پدیده روانشناسی بازاریابی چند جلوه دارد که می تواند در بازاریابی به نفع شما باشد.
یک قیف پرورش سرنخ ایجاد کنید
هنگامی که به یک درخواست کوچک توجه می کنیم، به احتمال زیاد از موارد مشابه بعدی پیروی می کنیم. این مفهوم پشت قیف بازاریابی است!
در بالای قیف درخواستهای کوچکی برای مخاطبان شما وجود دارد که به تدریج بزرگتر میشوند، زیرا مشتری به سمت پایین به سمت پایین حرکت میکند.
به عنوان مثال، از خوانندگان میخواهید محتوای شما را بخوانند، سپس از آنها میخواهید در ازای یک راهنمای رایگان ایمیل خود را ارائه دهند، سپس از آنها میخواهید در یک رویداد یا وبینار شرکت کنند و سپس آنها را به یک آزمایش رایگان یا مشاوره دعوت میکنید.
از آنجایی که مخاطبان شما به طور ناخودآگاه تمایل دارند که رفتارهای خود را ثابت نگه دارند، به احتمال زیاد به دنبال کردن محتوا و پیشنهادات کسب و کاری که ابتدا با آن شروع کردهاند، ادامه میدهند. به علاوه، در مقایسه با اولین اقدام آنها (خواندن یک پست وبلاگ)، یک آزمایش رایگان یک جهش بزرگ است، اما در مقایسه با اقدام قبلی (حضور در یک وبینار )، آنقدرها هم شدید نیست.
نشانگرهای پیشرفت برای کارها داشته باشید.
شکل دیگری از سوگیری تعهد، مغالطه هزینه غرق شده است. نیاز به پیگیری چیزی پس از صرف زمان و یا پول برای آن. به عنوان مثال، Yelp به شما امکان می دهد بدون ایجاد حساب کاربری، پیش نویس نظرات را پیش نویس کنید. وقتی شروع به نوشتن می کنید، Yelp از نشانه های سرگرم کننده ای مانند “ما را معلق نگذارید – چه چیز دیگری دارید؟” شمارا به تکمیل بررسی تشویق می کند.
سپس، پس از اتمام بررسی، از شما میخواهند یک حساب کاربری ایجاد کنید. بدون آن نمیتوانید نظر خود را پست کنید.
اکنون نیازی به ایجاد حساب کاربری و ارسال نظر ندارید، اما به احتمال زیاد، برای نوشتن آن تلاش کرده اید، بنابراین می خواهید زمانی را که صرف کرده اید ارزش آن را داشته باشید. شما اکنون این روند را رها نمی کنید، درست است؟
محتوای خود را به نکات قابل هضم تقسیم کنید
همچنین میتوانید از تعهد و تعصب پایدار برای افزایش تعامل با محتوای خود استفاده کنید. به خصوص محتوای طولانی با بیش از ۵۰۰۰ کلمه. به جای اینکه فقط از مخاطبان خود بخواهید که متعهد به خواندن مقالهای باشند که هنوز نمیدانند ارزش وقت آنها را دارد، آن را به شکل bite-snack-meal ارائه دهید.
- گاز گرفتن: اطلاعات کوچک بدون جزئیات.
- میان وعده: ترکیبی از لقمه ها. مخاطب اطلاعات بیشتری میخواهد، اما جزئیات نمیخواهد.
- وعده غذایی: اطلاعات بزرگ، پر از جزئیات و توضیحات کامل.
به عنوان مثال، بررسی گسترده Grammarly توسط Elite Content Marketer را در نظر بگیرید. به جای اینکه از خوانندگان بخواهید که متعهد به خواندن کل مقاله باشند، با لقمه و میان وعده از قبل شروع کنید. گاز گرفتن کلی است. میان وعده تصویری از مزایا و معایب محصول است. و سپس وعده غذایی بررسی دقیق است.
اگر خواننده در ابتدا با قطعات کوچکتر و قابل هضم تر اطلاعات درگیر شده باشد، احتمال بیشتری دارد که درخواست بزرگتر را انجام دهد: خواندن کامل قطعه. اگر تصمیم بگیرند که آن را نخوانند، حداقل می توانند نکات کلیدی را در بالای صفحه قرار دهند و از محتوا ارزش بگیرند.
با درک خود مخاطب صحبت کنید
من به شدت شک دارم که این کار روانشناسی بازاریابی عمدی انجام شده باشد، اما دکمه فراخوان برای اقدام زیر نمونه ای عالی از سوگیری C&C در کپی رایتینگ است. اگر شخصی در این وب سایت است، به این دلیل است که به حیوان خانگی خود اهمیت می دهد. طبق این پاپ آپ، عدم ثبت نام با این تصور از خود مغایرت دارد.
۲٫سوگیری لنگر انداختن
دومین تکنیک روانشناسی بازاریابی سوگیری لنگر انداختن تمایل فرد به استفاده از اولین قطعه اطلاعاتی است که به عنوان معیار (یا لنگر) برای تصمیم گیری بعدی استفاده می کند. همانطور که می توانید تصور کنید، این تاکتیک به ویژه برای قیمت گذاری مفید است.
در اینجا چند نوع و نمونه لنگر آورده شده است:
نشان دهید
خریدار نه تنها این را به عنوان یک معامله می بیند، بلکه قیمت اولیه بالاتر نیز این پیام را ارسال می کند که کالا دارای ارزش بالاتری است. هر کسب و کاری مخاطبان منحصر به فردی دارد که درک منحصر به فردی از قیمت دارند. اطمینان حاصل کنید که متوجه شده اید که چگونه تغییرات قیمت گذاری بر کیفیت درک شده محصولات شما در چشم مشتریان شما تأثیر می گذارد.
مقدار ذخیره شده را نشان دهید
بسیاری از شرکتهای SaaS و اشتراک، برنامه سالانه ارزانتری را نسبت به اشتراک ماهانه خود ارائه میکنند، مانند Zoom در مثال زیر.
راه دیگر برای نمایش این نشان دادن نرخ ماهانه برای برنامه ماه به ماه و سپس کاهش نرخ ماهانه برای برنامه سالانه است. با این حال، اگر این تفاوت چندان قابل توجه نباشد، ممکن است ارزش بیشتری داشته باشد که کل پس انداز سال را نشان دهید.
۳٫ پارادوکس انتخاب
سومین تکنیک روانشناسی بازاریابی پارادوکس انتخاب است. فرض کنید در سوپرمارکت هستید و می خواهید چای بخرید. با نزدیک شدن به راهرو، رنگین کمان بسته بندی عالی به نظر می رسد. اما وقتی شروع به مرور می کنید، احساس می کنید که خیلی خوب نیست. چای سیاه هست چای سبز. سفید. قرمز. چای معمولی، بدون کافئین، یا گیاهی. چای میوه ای زینگرها. برگ شل. پروبیوتیک تقویت کننده خواب تقویت حافظه. و این فقط برای یک برند است. ماموریت را به کلی متوقف می کنید.
این پارادوکس انتخاب است!
پارادوکس انتخاب میگوید که با افزایش تعداد گزینههای انتخابی، استرس بیشتری در مورد تصمیمگیری احساس میکنیم و احتمال اینکه اصلاً تصمیمی نگیریم بیشتر میشود. همچنین به احتمال زیاد در مورد اینکه تصمیمی که گرفتیم درست بوده یا خیر شک داریم. در اینجا چند راه برای از بین بردن فلج تحلیل برای مخاطبان آورده شده است.
تنوع و گزینه ها را به حداقل برسانید
در آزمایشی توسط شینا آیینگار، زمانی که یک سوپرمارکت شش نوع مربا را برای طعم دادن در دسترس قرار داد، ۴۰ درصد از خریداران را جذب کرد که ۳۰ درصد از آنها مربا خریدند. اما وقتی این کار با ۲۴ نوع مربا تکرار شد، ۶۰ درصد خریداران را به خود جذب کرد و تنها ۳ درصد از خریدها را به همراه داشت. اگر می خواهید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید، گزینه های موجود برای مخاطبان خود را کاهش دهید. شاید فروش بر روی تعداد معینی از محصولات ارائه دهید، یا پنج بسته قیمتی خود را به سه کاهش دهید.
تعداد موارد موجود در منوی پیمایش اصلی خود را محدود کنید
در حالی که بخش بزرگی از بازاریابی این است که بر خلاف هنجار عمل کنید تا بتوانید متمایز شوید، هنوز زمینههای زیادی وجود دارد که این امر میتواند بر علیه شما کار کند. به عنوان مثال، ممکن است ببینید که یک رقیب فقط پنج مورد در نوار ناوبری وب سایت خود دارد. بنابراین شاید فکر می کنید که ۱۰ مورد را در اختیار دارید تا مشتریان احتمالی ببینند که چیزهای بیشتری برای ارائه دارید. حقیقت این است که وب سایت ها فقط باید ۳-۶ مورد در نوار ناوبری خود داشته باشند.
گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و بازدیدکننده در مورد اینکه چه کاری انجام دهد یا کجا برود سردرگم می شود. با محدود کردن آن گزینههای منو (و حتی سایر گزینههای کلیک در صفحه اصلی)، آنها را از این تصمیمهای غیرضروری در امان میگذارید تا آنها انرژی ذهنی داشته باشند تا با عمیقتر شدن در سایت شما، موارد مهمتر را ایجاد کنند.
این سایت می تواند از ادغام منو در سربرگ وب سایت خود با منوی کشویی بهره مند شود.
در هر صفحه فرود فقط یک CTA داشته باشید
این را هزار بار شنیده اید، اما ارزش تکرار دارد. شما باید یک صفحه فرود منحصر به فرد برای هر محصول یا پیشنهاد داشته باشید، با یک تماس واضح برای هر صفحه فرود. چندین گزینه حواس مشتریان بالقوه شما را از اقدام مورد نظری که می خواهید انجام دهند منحرف می کند، می تواند تجربه کاربری کمتر منسجمی را ایجاد کند و می تواند منجر به از دست دادن تبدیل شود. و وقتی تبلیغات پولی اجرا می کنید، نمی توانید هزینه تبلیغات خود را هدر دهید.
ناوبری، دکمه های اجتماعی و پاورقی را نیز حذف کنید
بنابراین شاید دکمه ثبت نام ایمیل را از صفحه ای که می خواهید کاربران اکنون خرید کنند حذف کرده اید. اما آیا گزینه های دیگری برای کلیک بر روی صفحه وجود دارد که کمتر برجسته هستند؟ آیا پاورقی با لینک سنگین در پایین وجود دارد؟ در مورد آیکون های رسانه های اجتماعی که به پروفایل های شما لینک می دهند یا به بازدید کننده اجازه اشتراک گذاری می دهند چطور؟ در یک مطالعه موردی توسط VWO، آنها به سادگی با حذف منوی ناوبری توانستند نرخ تبدیل را ۱۰۰٪ افزایش دهند.
۴٫ اثبات اجتماعی
اثبات اجتماعی که توسط نویسنده رابرت سیالدینی در کتاب نفوذ خود ابداع شده است، می گوید که ما تمایل داریم در موقعیت های جدیدی که رفتار «مناسب» برای ما ناشناخته است، از دیگران پیروی کنیم. این راه ما برای اطمینان از احساس امنیت، دوست داشتن و یا پذیرش است.
در بازاریابی به چه معناست؟ گواهینامه ها و بررسی ها. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از اثبات اجتماعی برای تأثیرگذاری بر رفتار خریدار استفاده کنید.
یک صفحه توصیفات سازماندهی شده داشته باشید
یک صفحه گواهی اختصاصی ایجاد کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند مانند خود دیگران را ببینند و از راه حل شما سود ببرند. به عنوان مثال، در زیر صفحه گواهی در وب سایت LOCALiQ است. توجه داشته باشید که می توانید بر اساس صنعت یا خدمات ارائه شده فیلتر کنید – که ایده آل است.
وب سایت خود را با توصیه ها تزئین کنید…
اینها را فقط برای صفحه توصیفات خود اسفاده نکنید. آنها را در صفحات فرود و صفحه اصلی خود نیز بگنجانید. بهطور ایدهآل با شاتها برای افزودن اعتبار بیشتر.
… و تبلیغات شما
توصیفات و بررسی ها برای کپی آگهی قانع کننده نیز هستند.
تأییدیه های مارک های محبوب را برجسته کنید
همچنین ممکن است بخواهید لوگوها، یا در مثال زیر، چهرههای نامهای بزرگ یا برندهایی که از محصول شما استفاده میکنند (البته با اجازه آنها) درج کنید.
یکی دیگر از گزینه های مشابه، فهرست کردن رسانه های اصلی است که محصول شما را معرفی کرده اند. دیدن این چهرهها و نامهای آشنا که کسبوکار شما را تأیید میکنند، به مشتریان بالقوه کمک میکند تا از ارائه نتایج مطمئن و مطمئن باشند.
شامل مهر تایید
اگر مشارکتها، جوایز یا نشانههای اعتماد دیگری دارید که اعتبار شما را نشان میدهد، آنها را نیز اضافه کنید!
برای بدست آوردن مشترکین بیشتر از شماره ها استفاده کنید
همیشه برای ایجاد اعتماد و ثبت نام برای پیشنهادات خود نیازی به نام برجسته ندارید. همچنین رویکرد “خرد جمعیت” وجود دارد، که در آن می توانید به خود ببالید که گروه بزرگی از مردم از محصولات یا منابع شما استفاده می کنند.
۵٫ اثر متقابل
۵ امین تکنیک روانشناسی بازاریابی دو اشتباه باعث درستی نمی شود، اما مطمئناً درست به نظر می رسد … آیا من درست می گویم؟ عمل متقابل تمایل انسان ما به پاسخ دادن به ژستی با ماهیت مشابه است که البته برای رفتارهای مثبت نیز صدق می کند.
در اینجا رفتار متقابل مثبت در بازاریابی چگونه است.
ارائه خدمات استثنایی به مشتریان
بله، مهم است که فعالانه نظرات خود را بخواهید، اما اگر روی ارائه یک تجربه عالی برای مشتریان خود تمرکز کنید، می توانید شرط بندی کنید که آنها را به صورت ارگانیک جمع آوری کنید. حتی اگر این «وظیفه شما» است که به آنها خدمت کنید و وظیفه آنها پرداخت به شما است، تلاش اضافی که برای برآورده کردن نیازهای آنها انجام می دهید، الهام بخش تلاش بیشتری است که آنها برای نوشتن نظر برای شما انجام می دهند. یا حتی از طریق یک چیز اضافی در سبد خرید خود. یا به دستور آنها
ارائه اطلاعات و آموزش رایگان (با ارزش).
این به طور خلاصه بازاریابی محتوا و سئو است. نه، خوانندگان شما با ارائه آموزش رایگان به شما متقابل نیستند، اما فرض کنید که آنها بین شرکت شما و یک رقیب تصمیم می گیرند، و هر دوی شما نظرات خوبی دارید. به نظر شما کدام شرکت تمایل بیشتری به انتخاب دارند؟ کسی که در تمام مدت سخاوتمندانه منابع را فراهم کرده است … یا کسی که تنها اثبات اجتماعی دارد؟
LOCALiQ یک مرکز یادگیری رایگان برای صاحبان مشاغل محلی و بازاریابان است.
و فراموش نکنیم که گوگل محتوای باکیفیت را متقابل میکند که رتبهبندی بالاتری دارد.
ابزارها و آزمایشات رایگان را ارائه دهید
در صنعت B2B SaaS، یک مثال عالی از عمل متقابل ارائه یک آزمایش رایگان از نرم افزار شما یا یک ابزار رایگان است. البته WordStream دارای درجهبندی عملکرد تبلیغات رایگان گوگل خود است که بیش از ۴۰ ساعت کار حسابرسی را در عرض چند دقیقه برای شما انجام میدهد. باز هم، اگر به تصمیم گیری بین یک آژانس و آژانس دیگر ختم شود، ممکن است خریدار تمایل بیشتری داشته باشد تا پیشنهادات رایگان و ارزشمند شما را با تجارت خود جبران کند.
۶٫ اثر نوردهی صرف
روانشناس اجتماعی رابرت زایونک آزمایش های متعددی را در دهه ۱۹۶۰ انجام داد و دریافت که ” قرار گرفتن مکرر فرد در معرض یک محرک شرط کافی برای تقویت نگرش او نسبت به آن است.”
به عبارت دیگر، آشنایی حتی در سطح ناخودآگاه منجر به ترجیح می شود.
تبلیغات Display اغلب به عنوان یک نوع تبلیغ بی اثر رد می شوند زیرا نرخ کلیک آنها بسیار پایین است، اما هدف آنها این نیست. تبلیغات Display کسب و کار شما در معرض دید قرار می دهد. قرار گرفتن در معرض صرف!
هر چه بیشتر در معرض کسب و کار شما قرار بگیرند، مخاطبان شما با آن بیشتر آشنا می شوند و هرچه بیشتر با آن آشنا شوند، بیشتر به اعتماد می کنند، با آن درگیر می شوند و آن را ترجیح می دهند. این را با تأثیر تعهد و ثبات ترکیب کنید که برای خود مشتریان وفاداری دارید.
به همین دلیل است که آگاهی از برند بسیار مهم است. در واقع، تبلیغات Display می توانند نرخ کلیک و تبدیل را در تمام تبلیغات و کمپین های دیگر شما بهبود بخشند.
برای افزایش CTR از تبلیغات هدفمند مجدد استفاده کنید
اما نرخ کلیک برای همه تبلیغات Display پایین نیست. در واقع، هدف گذاری مجدد تبلیغات می تواند نرخ کلیک ۲ تا ۳ برابر بیشتر از تبلیغات نمایشی معمولی داشته باشد.
مراقب فرکانس خود باشید، زیرا اگر تبلیغ شما به طور تهاجمی یک مشتری بالقوه را در اینترنت دنبال کند، می توانید به سرعت به آن برند مزاحم تبدیل شوید که به حریم خصوصی اهمیتی نمی دهد.
پیام یکسان را در تمام کانال ها ارسال کنید
همچنین میتوانید پیامها و پیشنهاد ارزش منحصربهفرد (USP) خود را در داراییهای برندتان، از جمله وبسایت، پستهای وبلاگ، خبرنامهها ، تبلیغات و سایر نقاط تماس خود تکرار کنید.
همانطور که مشتری با USP شما بیشتر و بیشتر آشنا می شود، جذاب تر می شود. و به همین دلیل است که گنجاندن مجموعه ای از کانال ها و رسانه ها در استراتژی بازاریابی محتوای شما بسیار مهم است.
تیم سولو مدیر ارشد فناوری Ahrefs اخیراً اشاره کرد که چگونه وبلاگ آنها با دریافت نزدیک به ۴۰۰ هزار بازدید کننده ماهانه (بر اساس ابزار خود)، تأثیر نوردهی صرف را تسهیل می کند.
محتوای خود را تبلیغ کنید
اثر نوردهی صرف همچنین یک مورد قوی برای تبلیغ محتوای شما در رسانه های اجتماعی (و تشویق دیگران به تبلیغ آن) به ویژه راهنماها و پست های وبلاگ شما ایجاد می کند. میتوانید یک محتوا را بیش از یک بار به اشتراک بگذارید. فقط مطمئن شوید که بین پستها زمان کافی در نظر میگیرید.
سبک برند داشته باشید
در حالی که آگاهی از برند تعداد افراد را در مورد برند شما میدانند، تشخیص برند اندازهگیری میکند که یک فرد چقدر سریع میتواند محتوایی را که میبیند یا میشنود با برند شما مرتبط کند.
برای شناخت برند، باید یک لوگوی جذاب و چشم نواز و همچنین یک راهنمای برند داشته باشید. فقط چند رنگ و فونت را برای استفاده مداوم در محتوای خود انتخاب کنید تا افراد بتوانند به طور خودکار بین آن ظاهر و احساس و تجارت شما ارتباط برقرار کنند.
۷٫ اثر پیگمالیون
این آخرین تاکتیک روانشناسی بازاریابی را می توان هم برای مشتریان و هم برای تیم خود استفاده کرد.
اثر پیگمالیون که به عنوان اثر روزنتال نیز شناخته میشود، میگوید که اگر شما یا دیگران باور داشته باشید که چیزی در مورد خودتان درست است، در نهایت چنین خواهد شد. بنابراین اگر معلمی با این باور که دانشآموزانش میتوانند استانداردهای بالایی را داشته باشند، دانشآموزان خود را با استانداردهای بالا نگه دارد، احتمالاً دانشآموزان عملکرد بهتری خواهند داشت. به طور مشابه، تعیین استانداردهای بالا برای کارکنان خود با اشتیاق می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.
تیم خود را متحد کنید و تجربه مشتری را بهبود بخشید
به همین دلیل است که شناسایی ارزشهای اصلی برای برند شما و حفظ آنها با تیم خود بسیار مهم است. این به افراد مجموعهای واضح از انتظارات و ویژگیها را میدهد تا برای آن تلاش کنند و در هر کاری که انجام میدهند بگنجانند. هرچه بازخورد مثبت بیشتری دریافت کنند، بیشتر و بیشتر نمونه واقعی آن ارزش ها هستند. این نه تنها باعث ایجاد یک تیم متحد می شود، بلکه باعث ایجاد یک تجربه مشتری ثابت و خارق العاده می شود.
در واقع، انتظارات می توانند واقعیت را شکل دهند.
یک حلقه بازخورد مثبت با مشتریان خود ایجاد کنید
شما همچنین می توانید این تاکتیک را مستقیماً برای مخاطبان خود اعمال کنید. با بیان اینکه سطح بالاتری از عملکرد قابل دستیابی است، نسخه بهتری از خودشان در دسترس است، یا اینکه آنها می توانند در زمینه کاری خود بهترین شوند، آنها را تشویق می کنید به گونه ای عمل کنند که با آن باورها همسو باشد.
این اقدامات ممکن است با دانلود محتوای شما یا دنبال کردن شما در رسانه های اجتماعی شروع شود. هر چه آنها اطمینان بیشتری داشته باشند که می توانند با کمک شما به هدف خود برسند، و در حال حاضر در راه انجام آن هستند، احتمال اینکه مشتری شوند بیشتر می شود. حتی بهتر از آن، با رسیدن به اهداف خود در طول زمان، می توانند مشتریان وفادار شوند.
تیم خود را با استانداردهای بالا نگه دارید و به مشتریان خود نشان دهید که قادر به دستیابی به اهداف خود هستند و موفقیت از آنجا حاصل خواهد شد.
روانشناسی و بازاریابی: از آنها با هم استفاده کنید!
در نهایت، روانشناسی و بازاریابی به طور طبیعی دست به دست هم می دهند، اما راه هایی وجود دارد که می توانید از روانشناسی برای بهبود نتایج بازاریابی خود استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید، روی ساخت محصولات عالی و جلب اعتماد مخاطبان خود از طریق استراتژی های بازاریابی مسئولانه تمرکز کنید. این ترکیبی است که ثابت شده است در طولانی مدت بهتر عمل می کند.
برای جمع بندی، در اینجا استراتژی های روانشناسی بازاریابی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خریدار آمده است:
- یک قیف ایجاد کنید
- پیشرفت را نشان دهد
- محتوای خود را به نکات قابل هضم تقسیم کنید
- با درک خود مخاطب صحبت کنید
- نشانه گذاری ها را نشان دهید
- مقدار ذخیره شده را نشان دهید
- تنوع و گزینه ها را به حداقل برسانید
- تعداد موارد موجود در منوی پیمایش اصلی خود را محدود کنید
- در هر صفحه فرود فقط یک CTA داشته باشید
- ناوبری، دکمه های اجتماعی و پاورقی را نیز حذف کنید
- یک صفحه توصیفات سازماندهی شده داشته باشید
- وب سایت خود را با توصیه ها تزئین کنید…
- … و تبلیغات شما
- تأییدیه های مارک های محبوب را برجسته کنید
- شامل مهر تایید
- برای بدست آوردن مشترکین بیشتر از شماره ها استفاده کنید
- ارائه خدمات استثنایی به مشتریان
- ارائه اطلاعات و آموزش رایگان (با ارزش).
- ابزارها و آزمایشات رایگان را ارائه دهید
- برای آگاهی از برند، تبلیغات نمایشی اجرا کنید
- برای افزایش CTR از تبلیغات هدفمند مجدد استفاده کنید
- پیام یکسان را در تمام کانال ها ارسال کنید
- سبک برند داشته باشید
- محتوای خود را تبلیغ کنید
- تیم خود را متحد کنید و تجربه مشتری را بهبود بخشید
- یک حلقه بازخورد مثبت با مشتریان خود ایجاد کنید