تاثیر نظرها و امتیاز کاربران آنلاین بر فروش

نظرها و امتیاز کاربران آنلاین

 

مدیرعامل ها و مدیر های بازاریابی شرکت ها معمولا نگران نظرها و امتیاز کاربران آنلاین، به ویژه در سایت خودشان هستند و می گویند اگر یک و به موردی منفی اشاره کند چه می شود؟ اگر عده زیادی درباره محصولمان بدگویی کنند چه طور؟

جواب من به این افراد این است که آرام باشید، چرا کهبیشتر نظرها مثبت است.

برت هارت از صدای بازار می گوید: میانگین امتیاز کاربران برای هر محصولی در سراسر دنیا ۴.۳ است، شرکت او به شرکت های مختلف از وال مارت تا جانسون اند جانسون خدمات مشاوره و بازاریابی می دهد.

بر اساس نظر او، تقریبا ۸۰٪ از نظرهای کاربران آنلاین بین ۴ تا ۵ است به علاوه برت می گوید اما به نوع جدیدی از قانون ۸۰-۲۰ رسیدیم. ۸۰ از نظر های نوشته شده در سایت یک خرده فروش، توسط ۲۰/ از مشتریانش که ارزش طول عمر بالاتری دارند، نوشته می شود. به این خریداران، خریداران کلیدی گفته می شود.

(Lifetime Value: ارزش طول عمر مشتری، به معنی سود خالص مشتری در تعاملات آینده او است.)

مساله ساده است افراد دوست دارند بیشتر درباره کالایی که به آن علاقه دارند، صحبت کنند.

 

تاثیر نظرها و امتیاز کاربران آنلاین بر فروش

 

بررسی آنلاین چقدر مفید است؟ واقعاً چند مشتری آنها را می خوانند؟ چقدر بررسی بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد؟ این آمار بازبینی آنلاین، بینش مهمی در مورد احساس مصرف کنندگان درباره بازبینی آنلاین و نحوه استفاده روزمره از آنها ارائه می دهد.

  • ۷۸٪ از مصرف کنندگان به اندازه توصیه های شخصی به بازبینی آنلاین اعتماد دارند.
  • ۸۶٪ از مصرف کنندگان قبل از بازدید از مشاغل نظرات آنلاین را می خوانند
  • ۷۰٪ از خریداران آنلاین می گویند بررسی آنلاین مفیدترین منبع اطلاعات است.
  • ۶۸٪ از مصرف کنندگان بیشتر تمایل به خرید از مشاغل با بررسی مثبت دارند.
  • ۴۰٪ از مصرف کنندگان از مشاغل با نظرات منفی استفاده نخواهند کرد.

 

آیا باید به بررسی ها پاسخ دهید؟

مشاغل در برابر بررسی های منفی آنلاین بی قدرت نیستند. صاحبان مشاغل با پاسخ درست به یک بررسی منفی، می توانند درک مشتری را تغییر دهند. اما آیا مشتریان واقعاً این پاسخ ها را می خوانند؟ آمار بررسی آنلاین می گوید بله.

۸۹٪ از مشتریان حداقل بعضی اوقات پاسخ های مشاغل مربوط به بررسی های آنلاین را می خوانند.

۳۰٪ از مصرف کنندگان پاسخ مرور را مدام می خوانند.

۹۶٪ از بزرگسالان زیر ۳۴ سال پاسخ های مرور را می خوانند.

۹۵٪ از بازبینندگان منفی اظهار داشتند که به شکایتشان برطرف خواهند شد.

 

تاثیر نظرها و امتیاز کاربران آنلاین بر فروش

 

عناصر بسیاری از بررسی آنلاین وجود دارد. رتبه بندی ستاره، محتوای بررسی، چه کسی آن را ارسال می کند، در کجا پست شده است و اینکه آیا بررسی قابل اعتماد است یا خیر. به نظر می رسد که رتبه بندی ستاره ها مهم است و در واقع می تواند تأثیر قابل اندازه گیری بر درآمد کسب و کار داشته باشد.

  • میانگین امتیاز در یک کسب و کار عامل تعیین کننده ای برای ۵۶٪ از مصرف کنندگان است.
  • رتبه بندی ستاره ای کمتر از ۴ باعث دور شدن ۵۷٪ از مصرف کنندگان می شود.
  • هر ۱ تغییر ستاره در رتبه بندی Yelp نشانگر تغییر ۵ تا ۹ درصدی در درآمد کسب و کار است.
  • به طور متوسط ​​، مصرف کنندگان می خواهند حداقل ۴۰ بررسی را قبل از این که تصور کنند درجه بندی ستاره قانونی است، ببینند.

نظرسنجی محلی مصرف کنندگان BrightLocal نشان می دهد که ۹۱٪ از مصرف کنندگان بین ۱۸ تا ۳۴ سال معتقد به بررسی آنلاین هستند و به اندازه توصیه های شخصی به آنها اعتماد دارند.

به عنوان مثال ، تنها ۳۹٪ از مصرف کنندگان جوان همیشه به بررسی های آنلاین اعتماد دارند. در همین حال ، ۲۴ درصد از پاسخ دهندگان بله، اما تنها در صورتی که معتقد باشند بررسی ها واقعی است، اعتماد دارند.

تاثیر نظرها و امتیاز کاربران آنلاین بر فروش

تحقیقات BrightLocal همچنین نشان داد که به طور متوسط ​، مصرف کنندگان قبل از آنکه باور کنند متوسط ​​ستاره آن است، باید ۴۰ بار بازبینی آنلاین داشته باشند.

این خبر خوبی برای مشاغل جدید است، زیرا به این معنی است که بعید است چند نظر بد باعث عدم رضایت مصرف کنندگان شود.

تاثیر نظرها و امتیاز کاربران آنلاین بر فروش

نرخ تبدیل خرید، با فازایش تعداد Review ها افزایش پیدا می کند.

 

مقاله مرتبط  افزایش ترافیک سایت با 23 روش در سال 2018

نظرهای بد، آن قدر هم بد نیستند

دیو ریبنین می گوید مردم از این که به طور کامل نظر منفی خود را بگویند و کاملا مخالف چیزی باشند، می ترسند، با این حال نظر منفی باعت اعتبار می شود.

برت هارت این مساله را به گونه ای دیگر بررسی کرده است و می گوید:

ترس از منفی بودن نظر، همچنان مانع پذیرش ZMOT می شود. این ترس را در افرادی مانند دندانپزشکان، آزانس های املاک و در کل کسب و کار هایی که وابسته به فرد هستند نه وابسته به محصول، بیشتر می بینیم. حقیقت آن است که نظرهای منفی امتیاز گفت و گو را در همه کسب و کارها افزایش می دهد؛ چرا که مخاطبان این نقدها و نظرهای منفی را می بینند و احساس می کنند در فضای صادقانه ای خرید می کنند. اگر محصول خیلی بدی تولید می کنید، مساله متفاوت است. ولی اگر محصول خوبی تولید می کنید (که قطعا این طور است)، نباید از نظر هایی که گاه به ویژگی های منفی محصول شما اشاره می کند، بترسید.

بحث درباره محصول شما قبلا شروع شده است. همین حالا، در همین لحظه، افراد زیادی به صورت آنلاین درباره محصول شما صحبت می کنند. شما نمی توانید شروع کننده این بحث ها باشید یا آنها را به پایان برسانید. می توانید وارد این گفت و گوها نشوید و خودتان را درگیر نکنید ولی این کار، در شرایطی که رقیبتان در تلاش است مشتری های شما را به سمت خود جذب کند، مانند این است که سر خود را در برف فرو کنید، بنابراین بهتر است وارد بحث شوید.

چنان چه هارت می گوید:

تبلیغات شفاهی آنلاین، بخشی از سیستم عصبی مرکزی شرکت ها شده است.

چرا افراد باید بر اساس نظر غریبه ها تصمیم گیری کنند؟

قطعا این کار را می کنند. آنها بر اساس نظر افراد مشابه خود، تصمیم می گیرند که  آنها را پیدا می کنند شارکی ، رییس و نماینده مرکز کودکان می گوید «این ذهنیت من هنگام فعالیت در بسترهای آنلاین است. او می گوید مادر و پدرها در سایت ما می پرسند، اولین دندان فرزند من الان افتاده است. به طور معمول من دندان کودکان در چه سنی می افتد؟ حالا باید چه کار کنم؟

چه بحث درباره افتادن دندان شیری کودکان باشد، چه درباره یک نرم افزار حسابداری برای شرکتی با ۲۰۰۰۰ نفر کارمند، اتفاق مشابهی می افتد افراد به دنبال کسانی می گردند که تجربه مشابهی دارند و قبلا در موقعیتی مشابه موقعیت فعلی آنها بوده اند.

آنها می دانند که این افراد نمی خواهند مانند بازاریاب ها، چیزی به آنها بفروشند.

مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که شبکه های اجتماعی و مجازی، منبعی تاثیر گذار بر تصمیم گیری ۳۷% از خریداران است. این عدددر سال ۲۰۱۰ حدود ۱۹ بوده است که طی یک سال دو برابر شده است. ب

  • یشترین فعالیت های مجازی خریدارن در شبکه های اجتماعی عبارت
  • به صورت آنلاین دوستی محصولی را به فرد معرفی کرده باشد 
  • برندی را دنبال کند
  • مطالب وبلاگ هایی که در آن درباره محصولی بحث می کنند را بخوانند
  • برندهایی که در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک به آنها اشاره شده است را ببیند

افراد دوست دارند زمانی که اطلاعاتی به دست می آورند، با دیگران به اشتراک بگذارند، تینا شارکی به این زمان لحظه چیرگی می گوید. مادری که فرزندش میتلا به نوع خاصی از حساسیت است، حال می داند که چه عطور از او مراقبت کند. این مادر می خواهد اطلاعاتش را با دیگران به اشتراک بگذارد. او با بیماری مواجه شده است و خودش به سختی اطلاعاتی را به دست آورده است. حال به شدت تمایل دارد به دیگران کمک کند و اطلاعات خود را به آنها منتقل کند. بیشتر ما نسبت به افرادی که وارد موقعیت مشابه ما می شوند، احساس همدلی داریم و اگر بتوانیم مسیر را برای آنها ساده تر کنیم قطعا این کار را می کنیم. بارها این جمله را شنیده اید ای کاش آن زمان، اطلاعات الان را داشتم…!

واقعیت این است که مهم ترین عاملی که بر بسیاری از خریداران اثرگذار است و باعث می شود کالایی را بخرند، تایید دیگران است کرگل از این موضوع مطلع است. 

با این حال تبلیغات شفاهی وقتی مفید است که دقیقا زمانی که به آن نیاز ادارید، در دسترش شما باشد. نمی توانید هنگام نیاز به ایمیل خود سر

بزنید. با امیدوار باشید که در لحظه دوستی را پیدا می کنید که در این زمینه تجربه دارد.

بگذارید به نکته جالب دیگری درباره امتیاز و نظر کاربران به صورت آنلاین اشاره کنم. این امتیازها و نظرهای آنلاین نه تنها برای مشتری ها بلکه برای کسب و کارها هم منبعی فوق العاده است.

برت هارت می گوید:امتیاز و نظر کاربران منبعی شگفت انگیز برای برندها است که به آنها نشان می دهد مشتری های آنها در لحظه تا چه حد از محصولشان راضی هستند.

هر روز می توانید مخاطبان خود را زیر نظر بگیرید و ببینید درباره برند شما چه چیزهایی به یکدیگر می گویند.

قطعا این راه متفاوت و بهتر از نظرسنجی است، دقیقا مثل این که سراغ یک شرکت تحقیقات بازار بروید او بگویید نمی خواهم به اطلاعاتی کلی درباره محصولم دست پیدا کنم؟ بلکه به دنبال افرادی می کردم که دوست دارند درباره محصولم صحبت کند و احساس و نظر خود را درباره آن بگویند.

بارت معتقد است گروه های متمرکز ساختگی هستند. به افراد پول پرداخت می شود تا در این کار مشارکت کنند و می دانند که افرادی از آن شرکت، پشت شیشه آن ها را زیر نظر دارند. بنابراین، تنها چیزی که در بازار قابل اعتماد است، گفت و گوی افراد با یکدیگر است.

ZMOT برای کسب و کارها از حالتی ساده یعنی می خواهم فروش آنلاینم را بیشتر کنم» به حالتی جامع یعنی الان بهتر از قبل می توانم درباره بازاریابی اطلاعات به دست آورم، تکامل یافته است. یک مدیر محصول هوشیار می تواند به طور دقیق تشخیص دهد که چرا نرخ بازگشت سرمایه و فروش بالایی دارند چه ایده نجیبی آیا این ایده، ماشینی است که به شما می گوید مشتری هایتان هنگام تصمیم گیری دقیقا به چه چیزی فکر می کنند. با از شما چه چیزی می خواهند؟ حتی این امکان را فراهم می کند که اگر خواستید به مشتریانتان پاسخ دهید؟ حال این موارد فقط یک ایده نیست، بلکه شیوه ای است که امروز افراد در ZMOT اطلاعاتشان را با یکدیگر تبدل می کنند.

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار