۹ لوگوی برندهای معروف که احتمالا شما معنای آن ها را نمی دانید

معنای لوگوی برندهای معروف جهان

پیش نوشت

لوگو عبارت است از نمادی و طرحی که به وسیله یک سازمان انتخاب می شود تا محصولات و سازمان خود را بشناسد به عبارت دیگر لوگو نشانه یا نماد تصویری است که هدف آن نمایش هویت دارنده نماد است. فهمیدن معنای لوگوی برندهای معروف جهان افراد فعال حوزه برند کمک می کند تا با نگاه متفاوت تر به مفاهیم برند و طراحی لوگو نگاه کنند. حتی برای مشتریان و علاقه مندان به این برند های معروف جالب است که بدانند که شرکت ها معنایی را پشت لوگو های خود پنهان کرده اند…

هدف نهایی لوگو، با افزایش شناسایی آنی هویت چیزی از طریق استفاده از سمبل ها، رنگ و عناصر تصویری است. در ادبیات عامه برند و لوگو را یکی می دانند در حالی که لوگو تنها بخش کوچکی از هویت محسوس و فیزیکی و قابلیت رویت برند است. تقریبا تمامی شرکت های معتبر دارای هستند.

لوگوی خوب نشان دهنده نیمرخی از محصول خدمات اعتبار و حرفه‌ای بودن است و یکی از ساده ترین روش ها برای شناسایی برند توسط مشتریان است.

شکل پایین را خیلی می پسندم، چون تفاوت بین برند، لوگو و هویت را به خوبی نشان می دهد

در برخی مواقع طراحی لوگو شرکت ها، بسیار پیچیده است و در عوض برخی از آنها ساده و در عین حال خسته کننده و یا پرمفهوم و مبهم!

اما به هر حال هر یک از آنها نیز معنی و مفهوم خاص خود را دارد. در این مطلب در مدیر مگ به بررسی معنای لوگوی برندهای معروف جهان در دنیا پرداخته ایم.

  • شکل پایین را خیلی می پسندم، چون تفاوت بین برند، لوگو و هویت را به خوبی نشان می دهد.

معنای لوگوی برندهای معروف جهان

۱- Amazon

 

معنای لوگو آمازون

این علامت ساده تنها یک فلش است که برای شروع از حرف A شروع شده و در Z به پایان می رسد تا نشان دهد که آمازون همه چیز را از A تا Z دارد! علاوه بر این، آن را نیز به عنوان یک لبخند به کار میگیرند. به همین دلیل، این احساسی است که مشتری هنگامی که بسته های خود را دریافت می کنند.

۲- Toblerone

معنای لوگو آمازون

این شکلات سوئیس در شهر برن، شهر خرس ها ساخته شده است و خرس پنهانی در آلپ ها ادای احترام به شهر است.

۳- FedEx

معنای لوگو فدکس

فلش پنهان بین E و X نشان دهنده تحویل سریع و تفکری آینده نگر است. خطای دید خود یک سبک طراحی لوگو است که در لوگوی تعداد زیادی از برندهای بزرگ استفاده شده است، مثل برند IBM ، MITSUBISHI ، GALANT

۴- Evernote

معنای لوگو آمازون

این برنامه یادداشت برداری یک فیل را در لوگو  نشان می دهد و اشاره به فیل ها است، چون فیل ها حافظه عالی دارند و گوش فیل تا خورده است، زیرا این چیزی است که ما انسانها انجام می دهیم تا چیزی را که جایی گذاشته ایم را به یاد بیاوریم.(مثلا گوشه ایی از صفحه کتاب را تا میکنیم تا بعدا اون صفحه را دیدیم به یاد بیاوریم که تا کجا خوانده ایم).

۵- Spartan Golf Club

معنای لوگوی برندهای معروف جهان
معنای لوگوی برندهای معروف جهان

شبیه گلف بازی است که انگار درحال رانندگی است، زمانی که از چشم انداز دیگر نگاه می کند، شبیه یک کلاه Spartan Warrior است.

۶- Cisco

معنای لوگوی برندهای معروف جهان
معنای لوگوی برندهای معروف جهان

سان فرانسیسکو زادگاه سیسکو است، نام خود را از نام شهر گرفته است. خطوط عمودی نشان دهنده پل گُلدن گِیت است. هیچ چیز مانند یک حامی خانگی نیست!

مقاله مرتبط  5 دستورالعمل برندسازی برای کسب و کار های کوچک

۷- Baskin Robbins

معنای لوگوی برندهای معروف جهان

۳۱ داخل لوگو پینک نشان دهنده تمام ۳۱ طعم باسکین رابینز است.

۸- Le Tour de France

معنای لوگوی برندهای معروف جهان

از لوگوی اصلی توردو فرانس، کلمات france, de, le حذف شود، تصویر سمت راست به دست می آید که تصویری پنهان از یک دوچرخه سوار است.

۹- Tostitos Chips

معنای لوگوی برندهای معروف جهان

 

قسمتی از لوگو را انتخاب کردیم و در زیر میتوانید ببینید، دو نفر روبروی هم نسشته اند و چیپس و  سس سالسا میل می کنند.😉

معنای لوگوی برندهای معروف جهان

مقاله مرتبط  ۲۰ نکته برای برند سازی بلاگ

نکته:

در مدیریت هیچ وقت اساتید به اجماع نخواهند رسید. در مطالعاتم در بحث برند، به خصوص لوگو با دو رویکرد متفاوت به لوگو مواجه شده ام، وقتی کتاب طراحی هویت برند نوشته آلینا ویلر را می خواندم، ایشان نگاهی متفاوت به بحث لوگو دارند. در مطلب جداگانه دیدگاه ایشان را نسبت به لوگو خواهم نوشت. ولی چیزی که فعلا در ایران استفاده می کنیم، این است که هرچیزی که به صورت گرافیکی شامل شکل و نوشته، نشان دهنده شرکت باشد را لوگو در نظر می گیرند که این کمی با نگاه آلینا ویلر متفاوت است!

لطفا سایت مجله مدیر را به دوستان خود معرفی بفرمایید

 

کارشناسی مهندسی مکانیک خوندم. الانم در حال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه علامه طباطبائی هستم. این روز ها بیشتر از همه چیز مشغول کتاب خوندن هستم و مطالبی که جدید می گیرم رو در عمل در جاهای مختلفی ازش استفاده می کنم. عاشق کتاب خوندن، عکاسی،فتوشاپ،نوشتن هستم.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.