استفاده از عنوان ها و کلمات کلیدی مرتبط معنایی در سئو 

در این پست ویدئویی مدیر مگ به استفاده و پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط به وب سایت و تاثیر آن در فرایندهای سئو داخلی (On-page SEO) نگاه خواهیم کرد. در این وایت برد جمعه (Whiteboard Friday) رند فیشکین (Rand Fishkin) در مورد به کار بردن ایده هایی که رنک سایت شما را افزایش می دهد صحبت خواهد کرد.

 

پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط به وب سایت

 

متن ویدیو

یکی دیگر از قسمت های وایت برد شروع خوش آمدید. این هفته ما استفاده و پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط به وب سایت که هم برای تحقیق کلمه کلیدی مرتبط که خود یک استفاده کاربردیست و هم برای سئو داخلی نیز مفید است را بررسی می‌کنیم.

هنگامی که گفته می‌شود “عناوین مرتبط و کلمات کلیدی مرتبط معنایی”در واقع من در مورد چیزهایی که شما از طریق یک فرایند جستجوی سنتی کلمه کلیدی خواهید یافت صحبت نمی‌کنم. ایده این نیست که بگویم ” مردم چه چیزهای دیگری راجستجو می‌کنند که من می توانم آنها را هدف قرار دهم؟”

این یعنی تلاش جدی برای تعریف دو نوع متفاوت و منحصر به فرد موارد استفاده یا استخراج کلمات کلیدی.

که شامل: کلمات کلیدی چه هستند (در حالت کلی کلمه ها و عبارات)، کلمات عبارت‌های منحصر به فرد که در بیشتر صفحات و پاراگراف ها و جملات استفاده شده اند که شامل جستجوی شما در سرتاسر شبکه اینترنت هستند، و اینکه  چه کلمات و عبارت هایی در اکثر صفحات برای یک جستجوی خاص رتبه به دست آورند؟

ممکن است کمی فنی به نظر می رسد اما خیلی سخت نیست. هنگامی که به شما این مثالها را نشان بدهم، به سرعت آنها را درک خواهید کرد.

پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط به وب سایت

به عنوان مثال من می خواهم کلمه غذاساز (food processor) را هدف قرار دهم. آن را به عنوان یک کلمه کلیدی مرتبط برای خودم انتخاب کرده‌ام. این چیزی است که می خواهم برای  آن رتبه به دست آورم. می دانم که اگر برایش رتبه به دست آورم کار خود را به خوبی انجام داده ام. تحقیق کلمه کلیدی من تکمیل شده است.

در این هنگام من در حال انجام دادن سئوی داخلی هستم. تلاش می کنم صفحه و سایت ام را مرتبط تر بسازم. تلاش می کنم رتبه بهتری برای این به دست آورم، این می‌تواند موردی باشد که استفاده از کلمات و عبارت های خاص در صفحه ای باشد که من در آن غذاساز را هدف اصلی خود قرار می دهم.

مقاله مرتبط  چگونه محتوای شایسته لینک گرفتن تولید کنیم؟

گوگل ممکن است به صفحه ای که برای غذاساز رتبه به دست می‌آورد نگاه کند و بگوید ” خدای من خیلی عجیب است که این صفحه این کلمه کلیدی، این کلمه کلیدی، و این کلمه کلیدی را در خود ندارد. انتظار ما این است که صفحه‌ای که غذاساز را هدف خود قرار داده باید این کلمات را داشته باشد.

بنابراین می خواهم دو چیز را پیدا کنم. می خوام پیدا کنم در ۱۰ تا ۲۰ نتیجه اول که گوگل از قبل برای غذا ساز دارد چه کلمات و عبارت هایی در آن صفحه ها بیشتر وجود دارد؟ و در سرتاسر اینترنت، که گوگل  آنها را بررسی می‌کند یا حداقل بخش های مهم اینترنت که گوگل به آنها وارد شده و ایندکس می کند ، چه کلمات و عبارت هایی در آن صفحات در کنار غذاساز وجود دارد؟

این چیزی است که این نمودار به من نشان می دهد. اساسا اینها چیزهایی هستند که بیشتر در کل وب استفاده می شوند. این ها چیزهایی هستند که بیشتر در صفحاتی که قبلا برای این اصطلاح رتبه بندی شده استفاده می شود.

پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط به وب سایت

من این کار را با دو نمونه انجام داده ام – غذا ساز و جنگل های بارانی (rain forest). کلمات کلیدی جنگل های بارانی به رنگ نارنجی، و کلمات کلیدی غذا ساز به رنگ بنفش.

به عنوان مثال، شما ممکن است ببینید که کلمه “دستور العمل پخت غذا” (recipe) در سراسر وب در بسیاری از صفحاتی استفاده شده است که شامل “غذا ساز” است که منطقی است. بسیاری از دستورالعمل هایی که نیازمند یک غذا ساز هستند، عبارت “غذا ساز” را در صفحه خود دارند. اما اینها لزوما کسانی نیستند که رتبه خوبی دارند. بنابراین در مورد “بله، در سراسر وب استفاده شده ” بالاست، اما در مورد “توسط صفحاتی با رتبه خوب استفاده شده است” پایین است.

مقاله مرتبط  آیا بلاگ شما یک تخم مرغ طلایی است؟

آیا استفاده از آن در صفحه ی هدفمان مهم است؟ خوب شاید. این بستگی دارد به اینکه چقدر می خواهم جامع باشم. شاید من باید در مورد هدف قرار دادن آن در یک صفحه دیگر، یا این نوع چیزها فکر کنم.

چیزی شبیه – بیایید به مثال جنگل های بارانی برگردیم – یک کلمه مانند “جنگل بارانی معتدل” (temperate rain forest) که هم در سراسر وب و هم در نتایج کمتر محبوب و معمول است و که از “جنگل های بارانی گرمسیری” که به طور معمول استفاده می شود، رتبه می گیرد.

به عنوان مثال، در ایالت واشینگتن، در نزدیکی سیاتل، جنگل های بارانی معتدل وجود دارد، جایی که باران زیادی می بارد، اما شما آنها را به عنوان جنگل های بارانی سنتی محسوب نمی کنید. آنها هزاران موجود و جانور در خود ندارند. آنها همه گرم و مرطوب نیستند مانند آنهایی که در برزیل و کاستاریکا و یا این نوع مکان ها هستند. بنابراین “معتدل”، کمتر در سراسر وب استفاده می شود و کمتر در آنهایی که خوب رتبه میگیرند رایج است.

اما چیزی مانند “آمازون” بسیار رایج در مواردی است که به خوبی رتبه می گیرند و در وسط صفحات مورد استفاده قرار می گیرند و  یا نمی گیرند

فهمیدید. حالا چی؟

بنابراین اکنون این مفهوم را دارید. با اینها چه کار کنم؟ خوب، واقعا دو کار بزرگ و بسیار عالی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط به وب سایت

۱) از ارتباطات معنایی و عنوان های مرتبط برای افزایش پتانسیل رتبه بندی استفاده کنید

بنابراین اگر من صفحه ای برای جنگل های بارانی داشته باشم، می خواهم به آن فکر کنم: عناوین و مفاهیم چه هستند، کلمات و عباراتی که گوگل احتمالا می خواهد من پوشش بدم، که کاربران و جستجوگران نیز احتمالا می خواهند من آنها را پوشش بدهم؟ اینها می توانند شمال باران، اکوسیستم و بیوم، گرمسیری، آمازون باشند.

شاید حتی یک برند رقابتی مانند National Geographic که در اینجا قرار دارد باشد. این برند در بسیاری از صفحات مورد استفاده قرار می گیرد که رتبه خوبی دارند. شاید گوگل ارتباطی بین جنگلهای بارانی و National Geography داشته باشد و من باید به طور بالقوه به آنها رفرنس (ارجاع) دهم یا به آنها لینک بفرستم یا درباره آنها حرف بزنم، یا یک عکس از آنها بیرون بکشید. مثلا برزیل

این کلمات، و استفاده از آنها در صفحه، میتواند به من کمک کند که مرتبط تر، جامع تر، بالقوه مفیدتر و با کیفیت تر باشم. این به ویژه برای جستجوی اطلاعات سبک درست است، اما برای جستجوهای تجاری نیز بالقوه درست است.

پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط به وب سایت

۲) از این موضوع برای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط به وب سایت خود استفاده کنید

به جای فقط گفتن: “من قصد دارم دنبال چیزهایی بگردم که مردم نیز جستجو می کنند. من قصد دارم از پیشنهاد گوگل و جستجوهای مربوطه استفاده کنم. من از KeywordTool.io استفاده می کنم یا می خواهم از Google AdWords استفاده کنم و سایر جستجوهای با حجم بالا را ببینم “.

ممکن است به این نیز فکر کنم: “من تعجب می کنم که آیا چیزهایی مانند” دستور العمل های غذا ساز”و یا چیزهای بسیار خاص مانند” پاستو ساخته شده با غذا ساز”چیزهای جالبی برای من هستند که عمیق تر در سایتم  هدف گیری کنم، به طوری که اعتبار یا آتوریتی بسازم برای همه موضوع ها و مفاهیمی که مربوط به کلمه “غذا ساز” است. “

البته همه این عنوان های معنایی و مرتبط، انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. این قطعا مشکل است. شما باید از قضاوت خوب و معیارهای سنتی استفاده کنید که برای تحقیقات کلمه کلیدی – حجم، مشکل، فرصت – برای کشف موارد مناسب استفاده کنید.

این نوع جالبی و یکی از دلایلی است که من این هفته در مورد این موضوع صحبت می کنم، این است که برخی از ابزارها در اخیرا منتشر شده اند، مجموعه ای ابزارهای NLP یا ابزار پردازش زبان طبیعی و APIs وجود دارند که به شما امکان میدهد چیزهای جالبی را در این زمینه انجام دهید. این شامل افرادی مانند AlchemySysomosOpenCalais و تعدادی دیگر می باشند.

سپس آن نیز موردی است، و این کمی خود تبلیغاتی است، اما Moz Analytics اخیرا ویژگی مربوط به موضوع (Related Topics feature) خود را منتشر کرده است. بنابراین شما هم اکنون می توانید بر روی صفحه Moz Pro بروید و لیستی از موارد را مشاهده کنید. Moz Pro یکی از مواردی است که در اینجا قرار دارد.

به کلمات و عبارات هدفتان که توسط صفحاتی که قبلا نیز برای جستجوی شما هدف قرار گرفته، فکر کنید. سپس، در حدود یک ماه، کلیدواژه اکسپلورر راه اندازی خواهد شد، که من چندین بار آن را بیان کرده ام و بیشتر این موارد را خواهد داشت. این در صفحات وب استفاده می شود که این ویژگی را نیز دارد.

اما شما می توانید این موارد را از طریق برخی از این ابزارها دریافت کنید. شما می توانید تجزیه و تحلیل خود را انجام دهید. کدهای زیادی در مخزن کد وجود دارد که می توانید از وب بیرون بکشید. بنابراین من شما را به امتحان کردنش تشویق می کنم. ما برخی از نتایج خوب را از افرادی که این مواد را انجام می دهند دیده ایم، که از این اصطلاحات و عبارات استفاده کرده اند و کسانی که تحقیقات کلمه کلیدی خود را با آن گسترش می دهند.

منبع: https://moz.com/blog/related-topics-in-seo-whiteboard-friday

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.