تفاوت های سئو بینگ و سئو گوگل

Bing و Googlدر بسیاری از سیگنال های رتبه بندی تشابه دارند، اما تفاوت های سئو بینگ و گوگل نیز وجود دارد که ما در این مقاله مدیر مگ ۵ مورد از آنها را بررسی خواهیم کرد.

بینگ (Bing) ممکن است بزرگترین فرصت دست نخورده کسب و کار شما باشد، اگر مانند بسیاری افراد دیگر فراموش کرده باشید که موتورهای جستجوی دیگری غیر از گوگل نیز وجود دارند.

بینگ و یاهو (که از سال ۲۰۱۰ توسط بینگ اداره می‌شود) مجموعا ۳۳٫۶ درصد سهم بازار جستجو با کامپیوتر در موتور های جستجو در امریکا را در اختیار دارند. در صنایع خاص، این رقم حتی بالاتر است: برای مثال، Bing و یاهو تقریبا ۸۰ درصد از تمام جستجوهای مربوط به آموزش، خودرو و ارتباطات مخابراتی را پردازش می کنند.

تفاوت های سئو بینگ و گوگل

و مهمتر از همه، بسیاری از بازاریابان متوجه شده اند که ترافیک بینگ نرخ تبدیل بهتری از ترافیک گوگل دارد – که ممکن است دلیل آن بالغ تر بودن و احتمالا ثروتمندتر بودن افراد فعال در بینگ باشد.

تفاوت های سئو بینگ و گوگل

خبر خوب این است که اگر شما قبلا در سئو برای گوگل سرمایه گذاری کرده اید، نصف راه را رفته اید و می‌توانید با تلاش کمتری نتایج قابل ملاحظه ای در سایر موتورهای جستجو نیز بدست آورید. به همین دلیل بینگ و گوگل در بسیاری از سیگنال های رتبه بندی تشابه دارند، اما تفاوت های سئو بینگ و گوگل نیز وجود دارد.

مقاله مرتبط  12 ابزار بررسی سئو و کلید واژه ها برای سال 2018

۱) کلمات کلیدی (Keywords)

یکی از بزرگترین تفاوت های سئو بینگ و گوگل کلمات کلیدی است.

از یک سو، گوگل در تلاش برای بهبود دقت جستجو با درک قصد فرد جستجوگر و تفسیر نشانه های متنی از وب سایت های مختلف است. این فرایند جستجوی معنایی (Semantic Search) نامیده می‌شود که به طور جزئی بر یادگیری ماشین (Machine learning) و هوش مصنوعی (مانند RankBrain) متکی است تا به آنها در درک محتوای صفحه کمک کند.

گوگل گفته است که RankBrain سومین عامل مهم در الگوریتم رتبه بندی خود است؛ بدین معنا که کلمات کلیدی دقیقا مشابه آنقدر مهم نیستند که ایجاد کردن صفحات و مقالات جامع برای بازدیدکنندگان سایت مهم است.

از سوی دیگر، بینگ در مورد تطبیق گسترده کلمات کلیدی کمی قدیمی است، و در واقع دستورالعمل های وبمستر آن به شما توصیه می‌کند که در صورت امکان از کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید.

“شما می توانید در صفحه نتایج موتور جستجوی بینگ (Bing SERP) رتبه بهتر بدست آورید اگر از کلمات کلیدی دقیق در هر جای ممکن، از جمله دامنه، توضیح متا (Meta Description)، و تگ های H1 و H2 خود استفاده کنید”.

یکی دیگر از تفاوت ها این است که گوگل برای فمهیدن اینکه در جستجوی چه چیزی هستید از سرنخ های متنی در پرسش (query) شما استفاده می‌کند، در حالی که بینگ ترجیحا ابتدا نتایج محلی شما را نشان می‌دهد. اگر کلمه ای که جستجو می کنید معنای چندگانه داشته باشد، بینگ در نوار کناری معنی های دیگر را نشان می‌دهد تا در صورت کلیک کردن شما بر روی آنها بتواند منظور جستجوی شما را درک کند.

تفاوت های سئو بینگ و گوگل

Google: صفحات جامع که توسط تحقیقات کلمه کلیدی پشتیبانی می شود را ایجاد کنید، اما به جای کلمات کلیدی دقیق، بر روی ارتباط موضوعی تمرکز کنید.

Bing: از کلمات کلیدی ساده ای استفاده کنید که دقیقا مطابق با اصطلاحاتی هستند که شما در نتایج جستجو در بینگ هدف قرار می دهید – فقط بهینه سازی بیش از حد را انجام ندهید.

۲) کلمات کلیدی متا (Meta Keywords)

اکنون که در حال بررسی کلمات کلیدی هستیم، بهتر است در مورد یک مشکل دیگر هم بحث کنیم: تا آنجا که به گوگل مربوط است، کلمات کلیدی متا از کار افتاده است. گوگل در سال ۲۰۰۹ گفت: “سالها پیش گوگل شروع به نادیده گرفتن متا تگ کلمات کلیدی کرد” و لازم نیست که وقتتان را به جستجوی مقالاتی بپردازید در مورد اینکه چرا شما نباید از کلمات کلیدی متا استفاده کنید.

تفاوت های سئو بینگ و گوگل

با این حال، برای بینگ، کلمات کلیدی متا زنده و فعال هستند. Levy Online، یک آژانس دیجیتال، این مثال را به عنوان مثال دنیای واقعی معرفی کرد:

“یک مشتری با رتبه های خوب گوگل، اما یاهو و بینگ بسیار ضعیف نزد ما آمد. یکی از اولین چیزهایی که ما متوجه شدیم عدم وجود کلمات کلیدی متا و توضیحات متا بود. پس از تکمیل این موارد، شاهد افزایش قابل ملاحظه ای در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) شدیم. “

به طور طبیعی این بهانه ای برای سوء استفاده از آنها نیست و یا اینکه تگ متا را پر از کلمات کلیدی نامربوط کنید، اما به این معنی است که شما نباید آنها را به طور کامل نادیده بگیرید. در حالی که کلمات کلیدی متا ممکن است برای گوگل تا حد زیادی بی اهمیت باشند، اما آنها تاثیر زیادی بر نتایج بینگ دارند.

Google: کلمه کلیدی متا تگ یک سیگنال رتبه بندی نیست.

Bing: توضیح متا و کلمات کلیدی (به طور بالقوه) تاثیر زیادی در رتبه بندی جستجو دارد.

مقاله مرتبط  5 اشتباه رایج سئو

۳) بک لینک ها (Backlinks)

گوگل و بینگ هر دو اعتماد را دوست دارند. به عنوان مثال، هر دو برای بک لینک ها ارزش قائلند، زیرا این نشانه هایی است که نشان می‌دهد بازدیدکنندگان محتوای شما را مفید یافته، به اطلاعاتی که ارائه کرده اید اعتماد کرده، و اکنون می خواهند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

گوگل با استفاده از رتبه صفحه یا پیج رنک (PageRank) دامنه هایی که به محتوای شما لینک می‌دهند اطمینان را اندازه گیری می‌کند (ارزش لینک که از طریق بک لینک ها بدست می‌آید). لینک ها از صفحات با پیج رنک بالا بسیار ارزشمند بوده، و تعداد کمی از آنها به اندازه صدها لینک اسپمی و از صفات با پیج رنک پایین ارزش دارند.

بینگ نیز برای لینک های با کیفیت بالا ارزش قائل است، اما تعریف آنها از کیفیت کمی متفاوت است. به عنوان مثال، بینگ تاکید بیشتری بر عمر دامنه و برخی از پسوندهای دامنه خاص دارد. از نقطه نظر بینگ زمانی شما معتبر هستید که بک لینک های ارگانیک زیادی از دامنه های تثبیت شده بدست آورید، به ویژه اگر این دامنه ها با پسوند های gov. و edu. و org. باشد.

بینگ تا حدودی تاکید بیشتری بر تعداد لینک های دریافتی شما دارد. با این حال، برای گوگل باید از ساختن لینک هایی که از روش های کلاه سیاه بدست می‌آید اجتناب کنید. برای احتیاط بهتر است که در هر ماه بیش از ۲۰ لینک نسازید و سعی کنید بیشتر بر کیفیت تمرکز کنید تا بر کمیت.

Google: بک لینک های معتبر و محتوای با کیفیت بالا مهمترین شاخص های اعتبار صفحه (page authority) هستند.

Bing: تعداد لینک بیشتر اهمیت دارد و فاکتورهایی مانند سن دامنه و پسوند دامنه gov. و edu. و org. به عنوان سیگنال اعتماد در نظر گرفته می‌شوند.

۴) سیگنال های شبکه های اجتماعی (Social Signals)

گوگل مدتهاست که بیان کرده سیگنالهای (شبکه های) اجتماعی یا  سوشیال سیگنال در رتبه بندی صفحه نقش خاصی را ایفا نمی‌کند، گرچه بسیاری از گمانه زنی ها نشان می دهد که نقش کوچکی دارد.

تفاوت های سئو بینگ و گوگل
شبکه های اجتماعی

از سوی دیگر، بینگ در مورد اهمیت سیگنال های اجتماعی بسیار واضح است:

“رسانه های اجتماعی نقش مهمی در تلاش های امروزه برای رتبه در نتایج جستجو دارند. واضح ترین قسمت آن از طریق نفوذ و تاثیر است. اگر شما از لحاظ اجتماعی نفوذ داشته باشید، این باعث می شود که فالورهای شما اطلاعات شما را به طور گسترده به اشتراک بگذارند، که به نوبه خود منجر به دیدن این سیگنال های مثبت توسط بینگ می‌شود. این سیگنال های مثبت می تواند در بلند مدت تاثیری در رتبه ارگانیک شما داشته باشد.”

اگر می‌خواهید در بینگ رتبه خوبی بدست آورید، در اینصورت باید رسانه های اجتماعی خود را به خوبی رصد کنید. با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و تا حد ممکن توییت ها، به اشتراک گذاری، لایک، و ۱+ (در گوگل پلاس) بدست آورید.

پخته شدن رسانه های اجتماعی در استراتژی سئو شما وقت گیر است، اما اگر بخواهید برای بینگ بهینه سازی کنید، ارزشش را دارد. یک ابزار بررسی جامع رسانه های اجتماعی را دانلود کنید که به شما کمک کند تا هر مکالمه ای که در وب در مورد کسب و کار شما بود را پیدا کنید و به آن گوش کنید.

Google: با صفحات فیسبوک و توییتر مانند سایر صفحه های ایندکس شده برخورد می‌کند.

Bing: سیگنال های اجتماعی یکی از عوامل اصلی بدست آوردن رتبه هستند.

مقاله مرتبط  دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

۵) محتوای چندرسانه ای (Multimedia Content)

در مورد جستجوی بصری (visual search) بینگ پیشتاز بوده است که مرتبط با کی از ویژگی های برجسته اخیرش به نام “درک نهادی” (entity understanding) است.

اساسا، بینگ توانایی دقیق کراول کردن یا خزیدن (Crawl) و درک انواع مختلفی از محتوای چند رسانه ای مانند ویدئو، صدا و تصاویر را دارد. بینگ همچنین می تواند در  وب سایت های فلش بخزد و آنها را درک کند.

در همین حال، گوگل هنوز بیشتر به محتوای متنی متکی است و وبسایتهای فلش برای گوگل نامرئی هستند. گرچه تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا اهمیت دارند، اما ارزش زیادی را بدست نمی‌آورند.

تفاوت های سئو بینگ و گوگل
محتوای چند رسانه ای

در حالی که توصیه نمی‌شود که یک وب سایت فلش ایجاد کنید، محتوای خود را با تصاویر، فیلمها و فایلهای صوتی تقویت کنید تا در مسیر رقابت جا نمانید.

Google: بر محتوای مبتنی بر متن تاکید می‌کند و نمی تواند وب سایت های فلش را کراول کند.

Bing: تاکید بیشتر بر محتوای چند رسانه ای و قادر به ردیابی و درک وب سایت های فلش است.

مقاله مرتبط  آیا بلاگ شما یک تخم مرغ طلایی است؟

سایر تفاوت های سئو بینگ و گوگل

در حالی که پنج تفاوت ذکر شده در بالا احتمالا بزرگترین تفاوت های جداکننده بین گوگل و بینگ است، هنوز اختلاف های کوچک دیگری وجود دارد که باید یه آنها توجه داشته باشیم.

به عنوان مثال، در حالی که شما به طور کلی می توانید به گوگل اعتماد کنید که سعی خواهد کرد که هر صفحه ای از سایت شما را کراول کرده و ایندکس کند، بینگ بر روی صفحات کلیدی تمرکز می‌کند و صفحات شما را به صورت بی نظم کراول می‌کند.

خوشبختانه شما می توانید این روند را با ارائه سایت خود به بینگ برای ایندکس کردن حل کنید و سپس افزایش میزان کراول سایت خود را با استفاده از Bing Webmaster Tools و کلیک روی کنترل خزیدن (Crawl Control) افزایش دهید. شما همچنین می توانید نقشه سایت (Sitemap) خود را به بینگ ارسال کنید، با کلیک کردن بر روی ثبت یک نقشه سایت (Submit a Sitemap) در وب مستر تولز یا با اضافه کردن مسیر به آن در robots.txt خود.

برای نمونه های بیشتری از فاکتورهای فنی بینگ که از گوگل متفاوت است، از دستورالعمل های Bing Webmaster دیدن کنید.

مقاله مرتبط  سئو یا تبلیغات کلیکی: کدام یک در طولانی مدت بهتر است؟

منبع: Search Engine Journal

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.