استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹

استراتژی سئو در سال 2019
استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹

استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹

مراحل استراتژی سئو

مرحله ۱: کلید واژه “فرصت” را پیدا کنید.
مرحله ۲: صفحه اول گوگل را آنالیز کنید
مرحله ۳: ایجاد چیزی متفاوت … یا بهتر
مرحله ۴: افزودن قلاب
مرحله ۵: بهینه سازی برای سئو داخلی
مرحله ۶: بهینه سازی برای قصد کاربر
مرحله ۷: محتوا را کاری کنید که بسیار عالی به نظر برسد
مرحله ۸: ساخت لینک به صفحه شما
مرحله ۹: محتوا را بهبود ببخشید و به روز رسانی کنید

پیشنهاد: برای سئو در سال ۲۰۱۹ می توانید مطلب پایین را مطالعه بفرمایید:

مقاله مرتبط  سئو سایت در سال 2019

مرحله ۱: کلید واژه “فرصت” را پیدا کنید.

در این نوشته شما با ۹ گام استراتژی سئو یاد میگیرد که بتوانید رتبه های نخست نتایج گوگل را بدست آورید.

(keyword opportunity  را کلیدواژه فرصت معنی کردم اگر معنی بهتری مدنظر دارید در کامنت اعلام کنید)

وارد اولین گام استراتژی سئو می شویم.

وقتی کلید واژه ایی را سرچ می کنیم همان ابتدای صفحه گوگل نتایج را نشان نمی دهد بلکه گوگل چیزهایی را به نتایج جستجو اضافه می کند.

به عنوان مثال، به کلید واژه “SEO Tools” نگاه کنید:

استراتژی سئو در سال 2019

شما در بالای صفحه تبلیغات دارید، گوگل ادز یا همان ادوردز قدیم:

استراتژی سئو

فیچر اسنیپت ها را نمایش می دهد:

سئو

و جعبه‌ ایی که مردم سوال هایی را می پرسند را نشان می‌دهد:

سئو چیست

بعد گذراندن این چیزها سپس به نتایج جستجو می رسیم:

استراتژی سئو

به همین دلیل است بهتر است در اولین قدم استراتژی سئو  بر روی کلید واژه های فرصت تمرکز کنید.

“کلمات کلیدی فرصت” کلمات کلیدی با نرخ کلیک ارگانیک (CTR) بالا هستند.

یک مثال بزنیم که این استراتژی سئو برای شما جا بیفتد:

من اخیرا یک پست بهینه شده در برای “SEO Audit” ایجاد کردم:

دیجیتال مارکتینگ

و SEO Audit یک کلید واژه فرصت است.

مطمئنا تبلیغاتی هم برای این کلیدواژه وجود دارد(گوگل ادز):

سئو چیست

اما این واقعا یک چیز خوب است.

(تبلیغات بیشتر = قصد تجاری بالاتر)

به غیر از تبلیغات، افراد زیادی از نتایج ارگانیک منحرف نمی شوند:

کلید واژه

شما همچنین می توانید CTR ارگانیک را با Ahrefs برآورد کنید.

ahref

به عنوان مثال، وقتی “Audit SEO” را در”Ahrefs“وارد کردم، می گوید ۶۱ درصد از جستجوگران بر روی نتیجه کلیک می کنند.

انالیز سئو

در گام اول استراتژی سئو یادگرفتیم که کلیدواژه فرصت را پیدا کنیم… بریم به ادامه استراتژی سئو برسیم:

مرحله ۲: صفحه اول گوگل را آنالیز کنید

خب، کلید واژه فرصت را پیدا کردید. برویم سراغ دومین گام استراتژی سئو…

اکنون زمان آن است که ببینیم چه چیزی برای این کلمه کلیدی کار می کند.

برای انجام این کار، فقط کلید واژه خود را به Google وارد کنید

استراتژی سئو چیست؟

۱۰ نتایج برتر را بررسی کنید:

مدیر مگ

و هر گونه الگوهایی را که متوجه شده اید را یادداشت کنید.
برای مثال، صفحه اول «ابزارهای SEO» با لیست ابزارهای موجود پر شده است:

سئو

بنابراین متوجه می‌شویم که تعداد زیادی از محتواهای رتبه دار در گوگل شامل لیست های ابزار هاست

به مرحله سوم استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ می رویم

مرحله ۳: ایجاد چیزی متفاوت … یا بهتر

هنگامی که میخواهید محتوا تولید کنید شما دو گزینه دارید:

گزینه ۱: شما می توانید چیزی متفاوت ایجاد کنید.

گزینه ۲: شما می توانید چیزی بهتر ایجاد کنید.

چگونه؟

متفاوت

گاهی اوقات شما می خواهید چیزی بزرگتر و بهتر از چیزی که وجود دارد؛ ایجاد کنید.

(معروف به تکنیک آسمان خراش)

مقاله مرتبط  تکنیک آسمان خراش در سئو سایت برای افزایش ترافیک سایت تا 652% در 7 روز (کیس استادی)

اما گاهی اوقات بهتر است محتوا کاملا متفاوت باشد

چرا؟

از آنجا که  محتوای شما  برجسته می شود.

مثلا:

چند ماه پیش  محتوایی بهینه شده برای کلمه کلیدی “Mobile SEO” نوشتم

و متوجه شدم که صفحه اول گوگل با پست های لیستی پر شده است، مانند: “X  راه  برای بهینه سازی نسخه موبایل سایتتان”

آنالیز سئو

اکنون:

من می توانستم یک  لیست بزرگتر مانند: “۱۵۰ راه برای  بهینه سازی نسخه مویایل سایت شما” ایجاد کنم.

اما این هیچ معنایی ندارد

در عوض، من چیزی کاملا متفاوت ایجاد کردم.

به طور خاص، من راهنمای نهایی برای بهینه سازی تلفن همراه را منتشر کردم.

مقالات سئو

و از آنجا که محتویات من متفاوت بود برجسته شده و هزاران بار به اشتراک گذاشته شد.

سئو در سال 2019

و کامنت ها:

سئو در سال 2019

و مهمتر از همه، لینک ها:

استراتژی سئو در سال 2019

حالا در ادامه این استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ به ادامه گزینه بهتر برویم:

بهتر

این بسیار ساده تر است.

همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که آنچه را که در حال کار است را بیابید…

و در این استراتژی سئو چیزی را منتشر کنید که بهتر است

مثلا:

در حالی که من متوجه شدم که اکثر محتوا ها در مورد “ابزارهای SEO” تنها ۱۰-۲۰ ابزار را ذکر کرده اند.

و من می دانستم که انتشار یک لیست دیگر از ۲۰ ابزار کاربرد ندارد.

بنابراین تصمیم گرفتم یک لیست از ۱۸۸ ابزار سئو را ایجاد کنم.

مرحله 3: ایجاد چیزی متفاوت ... یا بهتر


در حقیقت، اکنون این مطلب در رتبه ۳ برای کلید واژه “ابزارهای SEO” رتبه بندی شده است:

ابزارهای سئو

مقاله مرتبط  راهنمای نوشتن برنامه دیجیتال مارکتینگ بر اساس مدل SOSTAC

مرحله ۴: افزودن قلاب

در اینجا معامله ای است:

اگر می خواهید از استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ رتبه بگیرید، به بک لینک نیاز دارید.

مقاله مرتبط  آموزش لینک سازی برای بهبود سئو 2018

سوال:

اولا شما باید چگونگی لینک به محتوا در صنعت خود را بیابید.

(“قلاب”)

سپس، آن قلاب را در محتوا خود قرار دهید.

مثلا:

سال گذشته متوجه شدم که بیشتر وبلاگ نویسان درباره جستجوی صوتی نوشتند.

 

جستجوی صوتی
هنگامی که مردم در مورد جستجوی صوتی نوشتند، آنها به محتوایی که آمار و اطلاعات داشت لینک داده بودند.
بک لینک در سئو
بنابراین تصمیم گرفتم یک مطالعه جستجوی صوتی انجام دهم که با آمار ارائه شده است:
استراتژی سئو در سال 2019

و این جواب داد…

تا به امروز، این پست ۸۴۸ تا لینک گرفته است

لینک

و ۹۰٪  از این لینک ها به یک امار پست من استناد کرده است

بک لینک سئو

اطلاعات تنها یک نوع از قلاب است که می توانید برای لینک گرفتن به محتوای خود استفاده کنید.

در اینجا ۳ قلاب دیگر وجود دارد که در حال حاضر عالی کار می کنند:

قلاب های موجود در استراتژی سئو در سال ۲۰۱۹ را بررسی می کنیم:

الف) رویکردهای جدید و استراتژی

در مورد آن فکر کنید:

وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران چه چیزی را دوست دارند؟

چیزهای جدید!

و اگر شما چیزی جدید ایجاد کنید، شما خودتان قلاب دارید.

به عنوان مثال، چند سال پیش، من عبارت “Guestographics” را ذکر کردم.

دیجیتال مارکتینگ

این یک استراتژی جدید بود که هیچ کس نمی دانست.

و از آنجا که Guestographics جدید بود (و یک نام منحصر به فرد)، ۱۲۰۰ نفر به پست من تا به حال لینک دادند:

آموزش سئو

ب) راهنماهای کامل

هنگامی که شما یک راهنمای کامل منتشر می کنید، راهنمایتان قلاب است

من با یک مثال توضیح خواهم داد…

چند سال بعد من مطلب  Link Building: The Definitive Guide را منتشر کردم.

سئو

این راهنمای کامل برای لینک سازی است

هر بار که یک وبلاگ نویسی بخواهد درباره “لینک بیلدینگ” مطلبی بنویسد، اما آنها مطلب کافی برای پوشش کل موضوع ندارند. بنابراین آنها به راهنمای من به عنوان راهی برای یادگیری بیشتر مخاطبان خود و ارجاع، نیاز دارند و لینک می دهند.

استراتژی سئو چگونه نوشته و تنظیم می شود؟

تا اینجا ۴ مرحله استراتژی سئو چگونه نوشته بشه و تنظیم بشه رو یاد گرفتیم… برویم ادامه استراتژی سئو را بررسی کنیم:

مرحله ۵: بهینه سازی برای on page seo

این مرحله همه چیز در مورد بهینه سازی کلمات کلیدی محتوای شما برای سئو است.

و در اینجا سه استراتژی سئو On page seo رو باهم بررسی می کنیم که نسبت به بقیه کارآمدتر هستند:

۱- لینک داخلی

بله، لینک داخلی هنوز هم کار می کند

اما شما باید این کار را درست انجام دهید.

به طور خاص، می خواهید از صفحات با اعتبار بالا به صفحاتی که نیاز به اعتبار دارند لینک دهید.

استراتژی سئو On page seo

برای مثال، من Google Search Console: The Definitive را در اوایل این سال منتشر کردم

بنابراین یک صفحه در سایتم با اعتبار بالا پیدا کردم …

استراتژی سئو On page seo

به از آن صفحه به راهنمایی که نوشتم لینک دادم

استراتژی سئو On page seo

ساده

کوتاه، URL های غنی از کلمات کلیدی

تجزیه و تحلیل ما از ۱ میلیون نتایج جستجو گوگل چیزی است که بسیاری از مردم را شگفت زده کرد:

URL های کوتاه آدرس های طولانی را خراب می کنند

url

به همین دلیل من  URL های خود را فقط کلمه کلیدی خودم قرار می دهم …

سئو آن پیج

… یا کلید واژه هدف من به همراه یک کلمه دیگر:

در هر صورت کار می کند

۲- سئو مفهومی

 

سرانجام، محتوایم را برای سئوی معنایی بهینه سازی می کنم.

به عبارت دیگر:

من واژه هایی را پیدا می کنم که مربوط به کلمه کلیدی مورد نظرم هستند.

سپس، از این اصطلاحات در محتوا استفاده می کنم.

در اینجا مواردی وجود دارد:

اول، کلید واژه خود را به Google Images پاپ کنید.

 گوگل ایمیج
و گوگل به شما کلمات و عباراتی را که به آن موضوع نزدیک است را می دهد
مدیر مگ
دوم، کلمه کلیدی مشابه را در جستجوی معموای گوگل تایپ کنید. و به بخش “جستجو مربوط به …” بروید.  “Searches related to…”
سئو در مدیر مگ
در نهایت، برخی از این اصطلاحات را به محتوای خود اضافه کنید

مرحله ۶: بهینه سازی برای قصد کاربر

 

به عبارت دیگر: تکنیک آسمان خراش ۲٫۰

من به شما نشان می دهد که چگونه این کار با یک مثال سریع انجام می شود.

چند سال پیش یک پست درباره ترافیک بیشتر به سایت نوشتم

 تکنیک آسمان خراش

خوب انجام شد

ما هرگز در ۵ رتبه اول نبود

و هنگامی که من اولین صفحه گوگل را تجزیه و تحلیل کردم، متوجه شدم که چرا:

صفحه من کاربر را ارضا نمی کرد

Most of the content ranking for “increase website traffic” listed bite-sized traffic tips.

آنالیز

اما پست من به آنها یک فرآیند سطح بالا داد.

بنابراین محتوا  را بازنویسی کرده ام تا با این مطابق میل مخاطب باشد.

به طور خاص، فرایندم  را به یک لیست تبدیل کردم:

حامد وثوقی

و اکنون که محتوا من با میل مخاطب منطبق است، در رتبه ۳ برای کلمه کلیدی مورد نظر من رتبه بندی می شود:

که منجر به افزایش ۷۰٫۴۳٪ در ترافیک ارگانیک نسبت به نسخه قدیمی پست شد:

مدیر مگ

مرحله ۷: محتوا را کاری کنید که بسیار عالی به نظر برسد

طراحی، بخش غالب بخش بازاریابی محتوا است.

شما اگر بهترین مطالب را تا کنون نوشته باشید

اما اگر مثل این به نظر برسد…

سئو در مدیرمگ

… این کار نمی کند

به همین دلیل من مقدار زیادی وقت و پول را به طراحی محتوا سرمایه گذاری می کنم.

به عنوان مثال، احتمالا یکی از راهنماهای  من را دیده اید:

تولید محتوا در سئو

این راهنماها ۱۰۰٪ از ابتدا طراحی و کدگذاری شده اند.

(که باعث می شود آنها فوق العاده گران قیمت باشند)

در واقع، در اینجا  چند نوع محتوای بصری داریم:

نمودار ها و گراف ها

این کار خیلی خوب است که من سعی می کنم حداقل یک نمودار در هر پست داشته باشم.

خدمات سئو

چرا؟

از آنجا که با آن اطلاعات را آسان درک می کنید

تصاویر و اسکرین شات

ممکن است متوجه شده باشید که من تعداد زیادی اسکرین شات در هر پست استفاده می کنم.

آموزش سئو

در واقع، این پست  ۷۸ اسکرین شات دارد:

تکنیک سئو

من فقط از تصاویر برای استفاده از تصاویر استفاده نمی کنم.

من فقط از آنها استفاده می کنم، اگر به کسی کمک می کند گام خاصی را اجرا کند.

به عنوان مثال، این تصاویر ۲ مرحله را از این راهنما حذف می کند:

آموزش سئو

گرافیک و تصویرسازی

گرافیک و تصویرسازی نوعی از نمودارها هستند.

اما به جای تصویرسازی داده ها، مفاهیم را تصویرسازی می کنند.

این ها نباید فانتزی باشند

به عنوان مثال، در این پست من توضیح می دهم که چگونه تمام ۴ نسخه سایت شما باید به همان آدرس URL هدایت شوند:

تصاویر

بنابراین طراح ما بصری ساده ای ایجاد کرد که این مفهوم را آسان درک می کند.

مرحله ۸: ساخت لینک به صفحه شما

اکنون وقت آن است که به طور فعال لینک هایی را برای محتوایتان ایجاد کنید.

به طور خاص، به ۳ استراتژی ساخت لینک اشاره میکنیک که در حال حاضر عالی کار می کنند.

لینک بیلدینگ لینکهای شکسته

در اینجا یک لینک شکسته در سایت دیگران پیدا می کنید …

… و مطالب خود را به عنوان یک جایگزین ارائه دهید.

به عنوان مثال، این یک ایمیل تبلیغاتی است که من به یک وبلاگ نویس در بازاریابی ارسال کردم:

لینک بیلدینگ لینکهای شکسته

همان اول از او نمیخواهیم که به ما لینک بدهد، مشکل مطلب و لینک او را اعلام می کنیم و او را راهنمایی می کنیم

و از آنجا که قبل از درخواست هر چیزی به شخصی کمک کردم، خوشحال می شوند که لینک من را اضافه کنند:

لینک بیلدینگ لینکهای شکسته

تجزیه و تحلیل رقبا

این استراتژی  قدیمی است.

اما هنوز هم کار می کند

اول کسانی که برای کلمه کلیدی شما رتبه دارند را پیدا کنید.

به عنوان مثال، من سعی می کنم رتبه بندی برای کلمه کلیدی  “SEO Audit” را پیدا کنم

بنابراین من این نتیجه را از صفحه اول گرفتم …

تجزیه و تحلیل رقبا

… و به لینک های آنها نگاه کنید.

استراتژی سئو

من می بینم که این صفحه دارای لینک از ۱۶۰ دامنه است:

سئو

بنابراین من حداقل تعداد کمی از لینک های مشابه را باید بدست اورم

برای انجام این کار، من یک به یک لینک ها را بررسی می کنم

حامد وثوقی

و صفحاتی را پیدا کنید که لینک شما بتواند ارزشی را اضافه کند

به عنوان مثال، این پست از محتوا Ahrefs را نام برده است.

لینک سازی

هیچ دلیلی برای لینک دادن به پست من وجود ندارد بنابراین من  فرصت دیگری را در لیست بررسی می کنم.

تولید محتوا

این بار، لینک به Ahref بخشی از یک لیست بزرگ از منابع است.

آنالیز سئو

در این لیست توانستم لینک دریافت کنم

 روش Evangelist

این استراتژی کمتر مورد لینک هاست و … بیشتر درباره ی اینه که محتوا در مقابل ادمای بیشتری قرار بگیره.

توضیح خواهم داد با یک مثال که چگونه این استراتژی کار می کند …

چند وقت پیش می خواستم یک مطالعه موردی Technique Skyscraper جدید را تبلیغ کنم.

بنابراین من از BuzzSumo برای دیدن آنچه که اخیرا در مورد Technique Skyscraper به اشتراک گذاشته شده استفاده کردم.

محتوا و سئو

به همه بلاگرهای این لیست ایمیل زدم

تکنیک سئو

و هنگامی که آنها پاسخ دادند ” من آن را بررسی خواهم کرد”، من لینک را برای آن ها فرستادم

مدیر مگ

مرحله ۹: محتوا را بهبود ببخشید و به روز رسانی کنید

به اخرین مرحله استراتژی سئو رسیدیم که امیدوارم خسته نشده باشید و من خوشحالم که به شما بگویم که این رویکرد هنوز هم کار می کند.

به عنوان مثال، در سال گذشته این لیست تکنیک های سئو را دوباره لانچ کردم

محتواسازی

اما من محتوای مجدد را مجددا پست نکردم و آن را “جدید” نامیدم.

در عوض، من تصاویر و اسکرین شات های قدیمی را حذف کردم:

استراتژی سئو
استراتژی های جدید اضافه شد:
گوگل
و استراتژی هایی که دیگر کار نمی کردند، حذف شد:
استراتژی سئو

نتیجه؟

ترافیک ارگانیک ۶۲٫۶۰٪ به آن صفحه افزایش می یابد:

استراتژی سئو

منبع استراتژی سئو 

مقاله مرتبط  99 تکنیک لینک سازی در سال 2019

وبینار حامد وثوقی

راستی ۱۲ بهمن وبینار دارم با موضوع بازاریابی، هم میتونی آنلاین شرکت کنی و هم اگر وقت نکردی ویدیو و فایل ارائه برات فرستاده میشه، به خاطر اینکه مطلب رو تا آخر خوندی برات اینجا یه کد تخفیف میذارم که باهاش ۳۰ درصد تخفیف بگیری… خوشحال میشم ببینمت تو وبینار

کد تخفیف: modirmag

 

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار

سلام

سلام