سئو سایت در سال ۲۰۱۹

این یک راهنمای سئو سایت در سال ۲۰۱۹ است.

این راهنما سئو سایت در سال ۲۰۱۹ را پیش بینی نمی کند.

 

فصل اول

رنک برین در سئو سایت سال ۲۰۱۹ چه اهمیتی دارد؟

رنک برین یک سیستم یادگیری ماشین است که به گوگل کمک می کند نتایج جستجوی خود را مرتب کند. این ممکن است پیچیده باشد، اما اینطور نیست

رنک برین به سادگی اندازه گیری می کند که چگونه کاربران با نتایج جستجو تعامل دارند…

… و به ترتیب آنها را برآورده می کند.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما برای “cold brew coffee” در Google جستجو کنید.

سئو سایت در سال 2019
سئو سایت در سال ۲۰۱۹

نتیجه #۴ به نظر  فریبنده می رسد

و وقتی آنجا می روید… وای! این بهترین مقاله در مورد قهوه  است که تا به حال خوانده اید.

  به احتمال زیاد به آن نتیجه #۴ افزایش رتبه می دهد

سئو سایت در سال 2019

شما دوباره همان سرچ را انجام می دهید و روی نتیجه اول کلیک می کنید

اما این صفحه دارای محتوای به درد نخوری است، و شما سریعا از صفحه خارج می شوید

سئو سایت در سال 2019

و شما روی نتیجه ۴ کلیک می کنید و یک محتوای عالی برای خواندن دارد

و این را رنک برین می فهمد و اگر مردم زیادی با سرعت از صفحه خارج شوند نتیجه اول جابجا خواهد شد

سئو

همانطور که می بینید، رنک برین روی دو مورد تمرکز دارد:

۱- فرد چقد زمان رو روی سایت شما سپری می کند  (Dwell Time) یا زمان ماندگاری
۲٫ درصد افرادی که بر روی نتیجه کلیک می کنند (Click Through Rate)

البته دول تایم معنی وسیع تری دارد:

اجازه دهید با یک مثال، موضوع  کمی واضح‌تر بیان کنم. تصور کنید شما با جستجوی کلمه کلیدی «سئو سایت در سال ۲۰۱۹» وارد وب‌سایت  مدیر مگ شده‌اید. درصورتی‌که چند ثانیه پس از ورود به مدیر مگ، دوباره به گوگل برگشته و وارد وب‌سایت دیگری شوید، این سیگنال را به گوگل ارسال می‌کنید که «این وب‌سایت از کیفیت لازم برخوردار نبوده است و ترجیح می‌دهم برای رسیدن به پاسخ، به وب‌سایت دیگری مراجعه کنم».

رنک برین و زمان ماندگاری

 

Dwell Time= مدت زمانی که جستجوگران گوگل در سایت شما سپری می کنند

رنک برین به Dwell time توجه زیادی دارد

رییس رنک بریم اخیرا علام کرده که Dwell time یکی از سیگنال های موثر در Dwell time  است.

آموزش سئو

Dwell time

و یک مطالعه اخیر صنعت SearchMetrics از این بیانیه پشتیبانی می کند. آنها دریافتند که میانگین Dwell time برای ۱۰ نتیجه گوگل به ترتیب ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه است.

و این تصادفی نیست که صفحات با Dwell time عالی، بهترین رتبه را دارند.

در واقع، RankBrain این صفحات را برای این دقت پیش می برد.

این به این معنی است که اگر شما در مورد آن فکر می کنید:

اگر مدت زمان زیادی را در یک صفحه صرف میکنید، احتمالا محتوای آن صفحه را دوست دارید.

و اگر افراد کافی به همان شیوه احساس کنند، گوگل این محتوا را برای یافتن آن آسان تر می کند.

پس تا اینجا متوجه شده ایم که گوگل برای سئو سایت در سال ۲۰۱۹ چقدر به رنک برین و زمان ماندگاری اهمیت می دهد پس این آموزش سئو سایت را برای ۲۰۱۹ به دقت مطالعه کنید.

RankBrain and Organic Click Through Rate

 

مهندس گوگل، پل هاهر زمانی که این اسلاید را در یک کنفرانس مطرح کرد، باعث  آشفتگی در دنیای سئو شد:

سئو رایگان

 

گاهی اوقات رنک برین صفحات را بالاتر از حد واقعی رتبه می دهد

این نباید جای تعجب باشد. پس از همه، اگر هیچ کس بر روی نتیجه کلیک نمی کند، چرا Google آن را در صفحه اول نگه می دارد؟

و اگر بر روی سایت شما  کلیک کنند، چرا گوگل آن را در  رتبه ۹ قرار داده است؟

اگر می خواهید چند استراتژی ساده برای سئو سایت در سال ۲۰۱۹ که می توانید برای افزایش CTR استفاده کنید، این اطلاعات را که من با لری کیم ساخته ام، بررسی کنید.

سئو سایت

این کمک خواهد کرد که تگ های عنوان و متا توصیف های طراحی شده ایجاد کنید

فصل دوم 

یک Jedi Ctr  شوید:

در ادامه آموزش سئو سایت در سال ۲۰۱۹ به بررسی ctr  می پردازم

jedi ِیکی از شخصیت های استاروارز است.

 

اگر میخواهید در سال ۲۰۱۹ متخصص SEO شوید، باید Jedi CTR شوید.

بله، به دلیل رنک برین

اما همچنین به دلیل:

 

سئو سایت در سال 2019

و

سئو سایت در سال 2019

 

The Featured Snippet:

 

سئو سایت در سال 2019

 

در واقع، یک تحقیق در صنعت نشان داد که CTR ارگانیک در جستجوی تلفن همراه از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۴۱٫۴٪ کاهش یافته است.

سئو سایت در سال 2019

این هیچ محرمانه  نیست: گوگل نتایج جستجوی ارگانیک را با پاسخ جعبه، آگهی و Carousel پاسخ می دهد

 

سئو سایت در سال 2019

 

نمایش تصویر بالا به صورت Carousel است

رتبه محتوا در  The Featured Snippet

در سئو سایت در سال ۲۰۱۹  به Featured snippet  توجه بیشتری می کنیم.
با توجه به SEMrush،بیش از ۱۱ درصد از تمام نتایج جستجو اکنون دارای یک Featured Snippet است.
و بله: Snippets های چندین کلیک از نقطه #۱ را سرقت می کنند.

الان این اسنیپت ها درواقع رتبه یک هستند

سوال این است:

چگونه می توان محتوای خود را در بخش های Featured Snippet
نمایش داد؟

خوب، این چیزی است که این فصل در مورد آن است

اول، پیدا کردن فرصت های  Featured Snippet

اولین گام شما این است که پیدا کنید:

کلمات کلیدی که قبلا رتبه بندی کرده اید
کلمات کلیدی که دارای یک Featured Snippet هستند
چرا مهم است که بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنیم که قبلا رتبه بندی کرده اید؟

۹۹٫۵۸٪ از کلیه نکات برجسته از صفحاتی است که در صفحه اول برای این اصطلاح رتبه بندی می شود.

بنابراین اگر شما قبلا در ۱۰ رتبه برتر قرار نگرفته باشید، هیچ شانسی برای به دست آوردن نقاط مشخص Snippet ندارید.

چگونه می توانید فرصت های Featured Snippet پیدا کنید؟

گزارش “Organic Keywords”  اچ رف

این نشان می دهد که کلمات کلیدی که شما برای آن رتبه دارید … که دارای یکFeatured Snippet :

سئو سایت در سال 2019

ساخت یک snippet bait

 

در ادامه سئو سایت در سال ۲۰۱۹ ، “Snippet Bait” یک بلوک ۴۰-۶۰ کلمه از محتوا است که به طور خاص طراحی شده است تا در نقطهFeatured Snippetرتبه بندی شود.

چرا ۴۰ تا ۶۰ کلمه؟

خوب، SEMrush تقریبا ۷ میلیونFeatured Snippet را تحلیل کرد. و آنها متوجه شدند که برجسته ترین اسامی ۴۰ تا ۶۰ کلمه است.

سئو سایت در سال 2019

نمونه ای از Snippet Bait نوشتم:

سئو سایت در سال 2019

و اتفاقی که افتاده:

سئو سایت در سال 2019

Snippet Bait برای “اصطلاحات پاراگراف” بهتر عمل می کند.

در اینجا یک مثال :

سئو سایت در سال 2019

هرچند  پاراگراف Snippet، شایعترین نوع  Featured Snippet هستند …

سئو سایت در سال 2019

اگر می خواهید در فهرست Snippets رتبه بندی کنید…

برای هر آیتم در لیست خود از H2 یا H3 subheaders استفاده کنید.

آموزش سئو

 

گوگل این subheaders را از محتوا می تواند بیرون بکشد … و آنها را در Featured Snippet  اضافه کنید:

 

سئو سایت در سال 2019

 

شما باید یک جدول ایجاد کنید که گوگل بتواند به راحتی اطلاعات را از آن بیرون بکشد.

به عنوان مثال، محتوا از این جدول Snippet…

 

سئو سایت در سال 2019

 

…به طور مستقیم از یک جدول به خوبی قالب بندی شده بیرون کشیده شده است

سئو سایت در سال 2019

 

فصل ۳

سئو سایت در سایت ۲۰۱۹ محتوا های عمیق و بلند برنده می شود

در  گذشته، گوگل صفحه HTML  را تجزیه و تحلیل می کند تا چند بار از کلمه کلیدی خاصی استفاده می کند.

به عبارت دیگر، آنها ۱۰۰٪ در محتوای صفحه شما متمرکز شدند. بنابراین کرالر گوگل از صفحه شما بازدید می کند تا بررسی کند که آیا کلید واژه شما در شما ظاهر می شود:

تگ عنوان
نشانی اینترنتی
تصویر ALT متن
تگ توضیحات
برچسب H1

فاکتور های قدیمی سئو

 

برای عادلانه بودن، آنها هنوز به این چیزها نگاه می کنند. اما گوگل در سئو امروز خیلی هوشمندانه از آن استفاده می کند

بنابراین به جای اندازه گیری محتوا ( content)، آنها در حال حاضر بر روی زمینه ( context)تمرکز می کنند.

منظورم چیست؟

به یاد داشته باشید: کار #۱ گوگل برای نشان دادن بهترین نتیجه به کاربر است. و در بیشتر موارد، نتیجه “بهترین” مطالب پر از کلمات کلیدی یا به اصطلاح کیوورد استافینگ نیست

مقاله مرتبط  گوگل ممکن است که keyword stuffing را نادیده بگیرد !

در عوض، بهترین صفحات یک موضوع کل عمیقا  پوشش می دهد.

با محتوای عمیق، یک جستجوگر گوگل همه چیز را در یک مکان (خرید یک مرحله ای) می گیرد.

در حقیقت، عوامل ارزیابی ما متوجه شدند که محتوای عمیق در گوگل بهترین رتبه را دارد.

 

سئو سایت در سال 2019

چگونه برای سئو سایت در سال ۲۰۱۹ یک محتوای همه جانبه و عمیق بنویسیم؟

 

بنابراین: چگونه می توانید محتوای عمیق را که گوگل می خواهد ببیند، بنویسید؟

ابتدا مطالب را که حداقل ۲۰۰۰ کلمه است منتشر کنید. به این ترتیب، میتوانید همه چیزهایی را که یک جستجوگر گوگل نیاز به دانستن در مورد آن موضوع  دارد پوشش دهید.

در واقع عوامل رتبه بندی ما بر این باورند که محتوای طولانی تر (مانند راهنماهای نهایی و پست های وبلاگ بلند مدت) مقاله های کوتاه را در گوگل پایین می برد:

 

سئو چیست

 

انتشار محتوای معتبر و همیشه سبز

 

سئو سایت

 

آنها چه یافتند؟

ترافیک فیس بوک از سال ۲۰۱۵ به ۵۰ درصد کاهش می یابد
۷۰٪ از تمام محتوای آنلاین، هیچ بک لینکی ندارند
Pageviews در حال کاهش است

سئو سایت در سال 2019

 

همانطور که استیو Rayon، بنیانگذار BuzzSumo، از تحقیق خود نتیجه گرفت:

 

اکثریت محتوا دارای  هیچ لینکی نیستند، اما تحقیقات معتبر و محتوای مرجع همچنان برای به دست آوردن لینک ها ادامه دارد. به طور خاص، مطالب معتبر همیشه سبز به طور مداوم در حال به دست آوردن اشتراک و لینک ها در طول زمان است

کلمات کلیدی LSI را به محتوا اضافه کنید

کلمات کلیدی LSI کلمات و عبارات هستند که به شدت با موضوع صفحه شما مرتبط است.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک مقاله در مورد سئو منتشر کرده اید.

کلمات کلیدی LSI سئو عبارتند از:

آموزش سئو
خدمات سئو
سئو چیست
سئو سایت
سئو و بهینه سازی
تکنیک های سئو
سئو وب سایت
دوره آموزش سئو

و هنگامی که گوگل این کلمات کلیدی LSI را بر روی صفحه خود می بیند، آنها فکر می کنند: “خیلی خاص است این صفحه!

این صفحه به وضوح این موضوع را به خوبی در بر می گیرد.

در واقع تحقیق کلمه کلیدی LSI چیست؟ در اینجا سه استراتژی ساده وجود دارد:

ابتدا از یک ابزار رایگان با نام LSI Graph استفاده کنید.

سئو سایت در سال 2019

دوم، استفاده خوب از گوگل. فقط کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس بخش “جستجو مربوط به …” را در پایین نتایج جستجو ببینید.

کلمات lsi

این هایی که بولد شده اند LSI هستند

در نهایت، شما می توانید از Google Keyword Planner برای ایده های کلیدی LSI استفاده کنید.

کلمات کلیدی خود را به Planner Keyword Keyword وارد کنید. و روی «شروع» کلیک کنید.

سئو سایت در سال 2019

 

سپس نتایج را اسکن کنید. بسیاری از این کلمات کلیدی LSI هستند.

 

سئو سایت در سال 2019

مقاله مرتبط  راهنمای آنالیز سئو سایت در سال 2018

فصل ۴

بهینه سازی ایندکس اول گوگل

چند ماه پیش، میلیون ها نفر پیام ” Google’s Mobile-First Index” را دریافت کردند

به این معنی است که گوگل اکنون نسخه موبایل سایت شما را نسخه واقعی را در نظر می گیرد. و این حتی در صورتی که کسی از دسکتاپ جستجو کند.

این حرکت منطقی است. امروزه ۶۰ درصد از جستجوهای Google از یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود. جستجوهای تلفن همراه سریع رشد می کنند.

با وجود اینکه Google Index-Mobile اولین بار برای همه هنوز زنده نیست، در حال صحبت کردن است. بنابراین، در اینده نزدیک اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد پس به خاطر همین آن را در راهنمای سئو سایت در سال ۲۰۱۹  مدنظر قرار دادیم

مقاله مرتبط  تکنیک های موثر در دیجیتال مارکتینگ

سه راه برای بهینه سازی ایندکس اول موبایل

 

محتوا را در سراسر دسکتاپ و موبایل سازگار کنید

شما می دانید که گاهی اوقات مردم محتوای را در نسخه تلفن همراه صفحه خود پنهان می کنند؟

در اینجا یک مثال است:

سئو سایت در سال 2019

خوب، این یک مشکل بزرگ با اولین ایندکس تلفن همراه است.

به همین دلیل است که گوگل نسخه موبایل صفحه شما را نسخه “درست” در نظر می گیرد.

خدمات سئو

به این معنی که محتوای پنهان ۱۰۰٪ توسط گوگل. نادیده گرفته شده است

بله، حتی اگر گوگل گفته است که زبانه ها، آکوردها و سایر ویژگی هایی که مطالب را در تلفن همراه پنهان می کنند، خوب است …

سئو سایت در سال 2019

 

… یکی از مطالعات صنعت اخیر نشان داد که “محتوای پنهانی در ابتدای اولین تلفن همراه کاهش یافته است.”

 

آموزش سئو

 

به عنوان مثال، هنگامی که شما از این پست در وبلاگ مدیر مگ با آی فون بازدید می کنید، محتوای  چ با کیفیت بالا دریافت می کنید که کاربران دسکتاپ آن را دریافت می کنند، دریافت می کنید

 

سئو سایت در سال 2019

 

همانطور که می بینید، هیچ چیز در پشت دکمه ها، منوها یا بخش های قابل ارتقا پنهان نیست.

۲- حرکت از به طراحی پاسخگو

آیا نسخه موبایل سایت خود را دارید؟ گوگل توصیه می کند که به طراحی پاسخگو تبدیل شود.

۳- Make Sure Your Site Kicks Butt On Mobile

من تعداد زیادی از سایت هایی را دیده ام که به طور فنی بر روی تلفن یا رایانه تبلت کار می کنند. اما آنها واقعا درد و رنج زیادی دارند.

همانطور که در فصل ۱ صحبت می کردم، رنک برین به طور دقیق اندازه گیری می کند که چگونه کاربران گوگل با سایت شما ارتباط برقرار می کنند.

چگونه می دانید که سایت شما Mobile-friendly است؟

من توصیه میکنم از ابزار گوگل برای تست دقیق از Mobile-friendly استفاده کنید. فقط یک URL را در آن وارد کنید، و این ابزار به شما اطلاع خواهد داد اگر سایت شما برای موبایل مناسب است:

 

سئو سایت در سال 2019

 

شما همچنین می توانید گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه را در کنسول جستجوی  گوگل بررسی کنید:

سئو سایت در سال 2019

 

این به شما اجازه می دهد تا در باره صفحات سایت خود که دوستانه نیست اطلاع پیدا کنید … و نحوه رفع آنها را بشناسید:

 

سئو

امیدوارم تا اینجا از سئو سایت در سال ۲۰۱۹ بهره برده باشید… به ادامه این راهنما می پردازیم

مقاله مرتبط  بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

فصل ۵

در سئو سایت در سال ۲۰۱۹ لینک و محتوا را فراموش نکنید

 

سئو هنوز هم در مورد محتوا و لینک است.

 سئو هنوز هم در مورد محتوا و لینک است.

بدون محتوای شگفت انگیز، هرگز لینک نخواهید یافت.

و بدون ساخت لینک، شما صفحه اول را نخواهید نخواهید دید.

همچنین، اگر شما در صفحه اول گوگل نیستید، رنک برین، جستجوی صوتی و الگوریتم اولین ایندکس تلفن همراه مهم نخواهد بود.

اینها تنها در زمانی که شما در صفحه اول رتبه بندی کرده اید، وارد بازی می شوند.

مقاله مرتبط  تاثیر تعطیلی گوگل پلاس در سئو

در حقیقت، گوگل به تازگی اعلام کرده است که محتوا و لینک های آنها عوامل رتبه بندی #۱ و #۲ هستند:

سئو سایت در سال 2019

 

و هنگامی که ما ۱ میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تحلیل کردیم، متوجه شدیم که تعداد سایتهایی که به یک صفحه لینک داده اند با رتبه ایی که دارند ارتباط مستقیم دارد

 

سئو سایت در سال 2019

به طور خلاصه، محتوای با کیفیت و لینک ها هنوز پایه و اساس سئو در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

مقاله مرتبط  افزایش ترافیک سایت با 23 روش در سال 2018

منبع: بک لینکو

کارشناسی مهندسی مکانیک خوندم. الانم در حال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه علامه طباطبائی هستم. این روز ها بیشتر از همه چیز مشغول کتاب خوندن هستم و مطالبی که جدید می گیرم رو در عمل در جاهای مختلفی ازش استفاده می کنم. عاشق کتاب خوندن، عکاسی،فتوشاپ،نوشتن هستم.

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.