4HBwf_isZ-lVkr8qZDZIBqaMnB_9neLc0W4lq_CQvVI

۲۱ تکنیک عملی سئو برای بهبود رتبه سایت در سال ۲۰۱۸ – قسمت دوم

در پست قبل ۱۰ مورد از تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت توسط برایان دین از سایت بکلینکو را بررسی کردیم. در این پست ادامه این مقاله را بخوانید.

آیا می خواهید افزایش ترافیک سایت از گوگل را داشته باشید؟ پس شما در جای مناسب هستید. این مقاله به شما روش دقیق سئو برای داشتن ۱۵۱۹۸۱ بازدید منحصر به فرد در هر ماه را نشان می دهد. بهترین قسمت آن اینست که اثبات شده همه این استراتژی های در سال ۲۰۱۸ کار می کنند.

این مقاله توسط آقای عادل طالبی  در کانال کار و کسب معرفی شد و توسط تیم سایت مدیر مگ ترجمه گردید.  از ایشان بابت معرفی این مقاله تشکر می کنیم.

لیست تکنیک ها:

۱- بهینه سازی سایتتان برای الگوریتم رنک برین
۲- کلمات کلیدی دست نخورده را در ردیت پیدا کنید
۳- به روز رسانی، ارتقاء و انتشار مطالب قدیمی وبلاگ (این ترافیک منو به۱۱۱٫۳۷٪ افزایش داد)
۴- کپی کردن از آگهی گوگل ادوردز برای نوشتن عنوان های جذاب و تگ توضیحات
۵- پیدا کردن لینک های شکسته در ویکی پدیا
۶- بهترین کلمات کلیدی رقبای خود را سرقت کن
۷- بهینه سازی محتوا برای به حداکثر رساندن “اشتراک گذاری”
۸- لینک دادن به سایت های معتبر
۹- ارسال لینک جویس به صفحاتی که در صفحه ۲ یا ۳ نشسته اند
۱۰- این یک کلمه را به ایمیل تماس خود اضافه کنید … ونرخ پاسخ شما تا ۴۵٪ افزایش می یابد
۱۱- برای ویدیوهای یوتیوب پست های مختصر بنویسید
۱۲- محتوا را برای سئو معنایی بهینه سازید
۱۳- کلمات کلیدی طولانی را در تگ های عنوان قرار دهید
۱۴- به ویکی پدیا برای یافتن ایده کلمه کلیدی و عنوان مراجعه کنید
۱۵- از لیست “بهترین” برای پیدا کردن فرصت های عالی لینک سازی استفاده کنید
۱۶- مطالبی با حداقل ۱۸۰۰ کلمه منتشر کنید
۱۷- قانون اولویت اولین لینک را به یاد داشته باشید
۱۸- کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید
۱۹- کلید واژه های ناشناخته را با ابزار سئو “زیرزمینی” پیدا کنید
۲۰- با استفاده از Flippa، فرصت های ساختن لینک گوشه خاص را پیدا کنید
۲۱- از Google Search Console برای به دست آوردن ترافیک بیشتر (هدفمند) استفاده کنید

مقاله مرتبط  افزایش ترافیک سایت با 23 روش در سال 2018

۱۱) برای ویدیوهای یوتیوب پست های مختصر بنویسید

نیاز ندارد که من به شما بگویم ویدیوهای یوتیوب  صفحه اول گوگل را به تصرف خود در آورده اند.

و با توجه به اینکه گوگل سایت مطرح ویدئویی را در اختیار دارد، این روندی است که قرار نیست به این زودی ها تغییر کند.

بهترین قسمت اینجاست که:

یک تکنیک بسیار آسان وجود دارد که کمک میکنند ویدئوهای یوتیوب شما برای کلماتی که رقابتی هستند در یوتیوب و گوگل رتبه به دست آورند.

و آن چیزی نیست جز نوشتن یک توصیف ویدیوی ۲۰۰ کلمه ای.

هنگامی که اکثر افراد یک ویدیو را در یوتیوب آپلود می کنند بدون تفکر چند کلمه را در قسمت توصیف می نویسند.

برای ویدیوهای یوتیوب پست های مختصر بنویسید

و آن اشتباهی بزرگ است.

به یاد داشته باشید که گوگل نمی تواند محتوای ویدئوی شما را ببیند یا به آن گوش دهد.

 در عوض آنها به عنوان و شرح متنی ویدئوی شما تکیه می‌کنند تا بفهمند ویدئو در مورد چه چیزی است.

این متن اضافی کمک می کند شما برای کلمه کلیدی هدف خود رتبه به دست آورید.

به عنوان مثال اخیراً این ویدیو را منتشر کردم که چندین استراتژی برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر توسط شما را ارائه می دهد.

و این توضیح آن ویدئو است.

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

همانگونه که می بینید آن یک توصیف باکیفیت ۲۰۰ کلمه ای است (ممکن است دقت کرده باشید که  چندین دفعه شامل کلمه کلیدی هدف من  یعنی سئو توسط خود شما (DIY SEO) می باشد).

و این توضیح یکی از دلایلی است که ویدیو من به صفحه اول یوتیوب برای کلمه کلیدی مورد نظر من رسیده است.

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

اگر می‌خواهید در مورد سئو یوتیوب یاد بگیرید راهنمای قدم به قدم را بررسی کنید.

۱۲) محتوا را برای سئو معنایی بهینه سازید

چندین سال قبل گوگل یک الگوریتم جستجوی جدید به نام ها مرغ مگس خوار یا هامینگ برد (Hummingbird) را منتشر کرد.

محتوا را برای سئو معنایی بهینه سازید

قبل از هامینگ برد گوگل کلمات کلیدی منفرد را در صفحه شما آنالیز می‌کرد.

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

اما به خاطر این الگوریتم جدید ، گوگل  اکنون می تواند موضوع (topic) صفحه شما را درک کند.

(در ضمن ، این توانایی که موتورهای جستجو بتوانند موضوع ها را درک کنند و نتایج جستجو را بر اساس آن رتبه بندی کنند  جستجوی معنایی (Semantic search) نامیده می شود.

سوال این است:

چگونه می توان محتوای خود را برای جستجو معنایی بهینه سازی کرد؟

 فرایند گام به گام به این صورت زیر است:

ابتدا صفحه خود را با کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید همانطور که به طور عادی انجام می دهید.

سپس، زیرمجموعه های مرتبط با کلید واژه مورد نظر را پوشش دهید.

به این ترتیب، گوگل به طور کامل می تواند موضوع صفحه شما را درک کند (نه فقط کلمه کلیدی شما).
به عنوان مثال، این صفحه در سایت من لیستی از ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی Google است:

محتوا را برای سئو معنایی بهینه سازید

از آنجا که من موضوعات زیر را پوشش می دهم (مانند جریمه های گوگل و عوامل سطح سایت)، Google می داند که محتوای من چه چیزی است.

و به این ترتیب گوگل می تواند به طور کامل مطالب من را درک کند، این صفحه تنها برای بیش از ۲۴۰۰ کلمه کلیدی (بر اساس SEMRush) رتبه بندی می کند:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

شما به راحتی می توانید موضوعات زیر را با استفاده از ابزار LSIGraph پیدا کنید:

این ابزار موضوع های فرعی (و اصطلاحات) مربوط به کلیدواژه ای که تایپ کرده اید را نشان می دهد. و هنگامی که ازاین موضوعات فرعی در محتوا استفاده می کنید، برای جستجو معنایی بهینه می شود.

۱۳) کلمات کلیدی طولانی را در تگ های عنوان قرار دهید

به نکته زیر توجه کنید:

اگر فقط یک کلمه کلیدی را در تگ عنوان خود قرار دهید عملا بسیاری از ترافیک سایت از گوگل را  از دست می دهید (دقت کنید که من در مورد چپاندن کلمات کلیدی صحبت نمی کنم).

 توضیح خواهم داد: اخیراً پستی منتشر کردم با نام: White Hat SEO Case Study: How To Get a #1 Ranking

افزایش ترافیک سایت از گوگل

کلمه کلیدی هدف من برای آن پست “white hat SEO” بود.

بنابراین کلمه کلیدی white hat SEO را در عنوان پست قرار دادم.

اما در همین جا متوقف نشدم…

متوجه شدم که کلمه کلیدی  مطالعه موردی سئو (SEO case study) نیز هر ماه تعداد قابل توجهی جستجو را دریافت می کند:

کلمات کلیدی طولانی را در تگ های عنوان قرار دهید

 بنابراین تصمیم گرفتم که آن کلمه کلیدی طولانی را برای عنوان پست وبلاگ بگذارم:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

و در عرض چندین هفته برای مطالعه موردی سئو رتبه ۵ را به دست آوردم.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید کلمه کلیدی مطالعه موردی سئو نسبت به white hat SEO خیلی کمتر رقابتی است.

از این رو تقریباً بلافاصله از کلمه کلیدی مطالعه موردی سئو ترافیک به دست آوردم.

و هر چه آن صفحه لینک های بیشتری به دست می آورد به صفحه اول یعنی white hat SEO نیز راه پیدا می‌کرد.

کلمات کلیدی طولانی را در تگ های عنوان قرار دهید

اگر فقط برای سئو کلاه سفید (white hat SEO) بهینه سازی انجام داده بودم تا زمانی که برای آن عبارت در صفحه اول قرار نمی‌گرفتم ، هیچ افزایش ترافیک سایت از گوگل دریافت نمی کردم.

خوشبختانه کلمه کلیدی طولانی درج شده من یعنی مطالعه موردی سئو به سرعت برای من افزایش ترافیک سایت از گوگل به همراه آورد.

نتیجه گیری  اینکه:

کلمات کلیدی طولانی پیدا کنید که می توانید آنها را در عنوان خود جاسازی کنید.

 افزایش ترافیک سایت از گوگل را سریعتر دریافت خواهید کرد… و در نهایت برای بیشتر از یک کلمه رتبه به دست می‌آورید.

۱۴) به ویکی پدیا برای یافتن ایده کلمه کلیدی و عنوان مراجعه کنید

آیا می‌خواهید کلمات کلیدی دست‌نخورده ای بیابید که رقبای شما در مورد آنها چیزی نمی دانند؟

پس از Google Keyword Planner استفاده نکنید و از تکنیک سئو استفاده کنید.

مطمئنا کیورد پلنر برای اطلاعات حجم جستجوی ماهانه خوب است…  اما در تولید ایده های کلمه کلیدی جدید افتضاح است.

چرا؟

خب ، کیورد پلنر فقط به شما هم خانواده های خیلی نزدیک کلمه کلیدی از کلمه کلیدی هسته‌ای (مرکزی) شما را می‌دهد.

بنابراین اگر شما یک کلمه کلیدی هسته ای مانند کاهش وزن را وارد کنید این ابزار به شما کلمات کلیدی بسیار مشابه اش مانند تصویر زیر را می دهد:

به ویکی پدیا برای یافتن ایده کلمه کلیدی و عنوان مراجعه کنید

اگر میخواهید کلمات کلیدی را پیدا کنید که نزدیک به کلمه کلیدی هسته ای شما هستند اما نه تنوع های مستقیم اش، شما نیاز به یک ذهن انسانی دارید.

یا حتی بهتر، هزاران ذهن انسان که به ویکی پدیا کمک می کنند.

چگونه:

به ویکی پدیا سر بزنید و کلمه کلیدی را وارد کنید (در این مثال از کلمه کلیدی «بیمه» (Insurane) استفاده میکنم):

به ویکی پدیا برای یافتن ایده کلمه کلیدی و عنوان مراجعه کنید

سپس بخشهایی در ویکی پدیا که کلمات کلیدی و عنوان های خیلی مرتبط را نشان می دهد را بررسی کنید.

این بخش ها به صورت زیر هستند:

قسمت محتوا (Contents)

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

یادداشت ها و ستون های فرعی

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

لینک های داخلی

به ویکی پدیا برای یافتن ایده کلمه کلیدی و عنوان مراجعه کنید

و قسمت همچنین مشاهده کنید (See also)

به ویکی پدیا برای یافتن ایده کلمه کلیدی و عنوان مراجعه کنید

معمولاً شما با دستی پر از کلمات کلیدی و عناوین از یک ماده یا مقاله ویکی پدیا خارج خواهید شد.

اگر میخواهید ایده های کلیدی بیشتری را پیدا کنید، روی یک لینک داخلی کلیک کنید.

سپس به سادگی همان روند را برای این مقاله ویکی پدیا دنبال کنید.

و همین کار را تکرار کنید.

مقاله مرتبط  آیا بلاگ شما یک تخم مرغ طلایی است؟

 ۱۵) از لیست “بهترین های” برای پیدا کردن فرصت های عالی لینک سازی استفاده کنید

این یکی از راهنمایی های سئو مورد علاقه من در تمام دوران است.

اگر شما لینک سازی زیادی انجام می دهید می دانید که لیستی از بلاگ های (وبلاگ های) با کیفیت و مناسب مانند داشتن پول در بانک است.

آنچه که ممکن است متوجه نشوید این است که وبلاگ نویسان گوشه شما (niche) لیست هایی برای شما در قالب “بهترین های” پست های بلاگ تهیه می کنند.

“بهترین های” پست های بلاگ به سادگی لیست بهترین وبلاگ ها در یک صنعت خاص است.

چگونه می توانید این لیست “بهترین های” پست های وبلاگ را پیدا کنید؟

از این سرنخ های جستجو استفاده کنید:

  • “[کلمات کلیدی] وبلاگ ها یی که باید دنبال کنیم”
  • “بهترین [کلید واژه] پست های ۲۰۱۸”
  • “وبلاگ های برتر [کلید واژه] که باید دنبال کنیم” + “۲۰۱۸”

به عنوان مثال، من فقط یک جستجوی سریع برای “وبلاگهای تناسب اندام که باید دنبال کنیم” انجام دادم:

از لیست "بهترین" برای پیدا کردن فرصت های عالی لینک سازی استفاده کنید

این فهرست از ۲۵ وبلاگ بسیار جذاب در فضای تناسب اندام را پس از حدود ۱۰ ثانیه جستجو پیدا کردم:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

این ۲۵ وبلاگ مکان های عالی برای دسترسی سریع بعدی شما است هنگامی که می خواهید محتوایی را ترویج دهید و یا یک رابطه دراز مدت را بسازید.

۱۶) مطالبی با حداقل ۱۸۰۰ کلمه منتشر کنید

هیچ جای انکاری وجود ندارد: محتوای طولانی‌تر بر پستهای کوتاه ۳۰۰ کلمه ای وبلاگ غلبه می کند.

در واقع ، مطالعه ما از نتایج ۱ میلیون جستجوی در گوگل نشان داد که میانگین کلمات کلیدی در یک صفحه اول گوگل ۱۸۹۰ کلمه است.

مطالبی با حداقل 1800 کلمه منتشر کنید

(آیا قطعه های طولانی از محتوا در موبایل به خوبی نمایش داده می شوند؟ با توجه به داده های ما، بله محتوای طولانی تر برای جستجو های تلفن همراه نیز عالی است).

چرا پست های طولانی موفق کار می کنند؟ اول اینکه، پست های طولانی به گوگل نشان می دهند که شما اطلاعات عمیق را برای جستجوگران ارائه می دهید.

اما این همه مطلب نیست:

محتوای عمیق، یک سوئیچ عاطفی مهم است که مردم را برای به اشتراک گذاشتن محتوای آنلاین سوق می دهد: احترام.

دکتر جانا برگر از دانشگاه پنسیلوانیا، متوجه شد که محتوائی که موجب ایجاد احترام شد، باعث شد تا افراد ۳۰٪ بیشتر آن را به اشتراک بگذارند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید دشوار است که از یک مقاله ۳۵۰ کلمه ای احساس احترام کنید.

… اما قطعات عمیق مانند یک عنصر جذاب کار می کنند.

۱۷) قانون اولویت اولین لینک را به یاد داشته باشید

در اینجا یک اشتباه سئو می بینم که بسیاری از افراد انجامش می دهند:

به عنوان مثال شما دو لینک به یک صفحه در سایت خود داده اید … و هر دو لینک ها در یک صفحه قرار دارند.

گوگل به چه انکر تکستی (Anchor text) توجه می کند؟ اولی؟ دومی؟ یا هردو؟

با توجه به قانون اولویت اولین لینک، فقط به لینک اول.

چرا این مهم است؟

بگذارید بگوییم شما یک نوار هدایت کننده (navigation bar) در سایت خود دارید، مانند این:

قانون اولویت اولین لینک را به یاد داشته باشید
navigation bar

از انجا که این نوار در بالای صفحه است، ابتدا گوگل این لینک ها را می بیند.

اینجاست که کمی پیچیده می شود:

به عنوان مثال یک پیوند به صفحه Recipe Index خود را در یک پست وبلاگ قرار داده اید.

و این لینک دارای انکر تکست روبرو است: “Healthy recipes”.

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

متاسفانه انکر تکست “healthy recipes” توسط گوگل نادیده گرفته می شود.

گوگل فقط انکر تکستی که اول میبیند را بحساب می آورد: “Recipe Index”

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

خروجی مهم:

از انکرهای غنی از کلمات کلیدی در نوار هدایت کننده سایت خود استفاده کنید.

همانطور که آموختید، لینک های داخلی پر از کلمات کلیدی زیر آنها دیده نمی شوند.

۱۸) کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید

این یکی از بهترین بخشهای مشاوره سئو است که شما همیشه خواهید شنید:

شما همیشه رتبه ۱ را برای کلمات کلیدی بدست می آورید که خودتان آنها را ایجاد می کنید.

در مورد چی حرف میزنم؟

هنگامی که شما چیزی واقعا اصلی ایجاد کنید – مانند یک برند، محصول یا یک سیستم گام به گام – شما تنها کسی هستید که برای آن کلمه بهینه می شوید.

(بهرحال آن دست ساخته شماست)

و اگر خلق شما محبوب شود، به طور ناگهانی ببرای یک کلید واژه با حجم بالا رتبه یک می گیرید.

اجازه بدهید مثالی به شما نشان دهم:

مدتی پیش یک پست منتشر کردم: مطالعه موردی لینک سازی: چگونه ترافیک جستجویم را در ۱۴ روز ۱۱۰ درصد افزایش دادم؟

کلمات کلیدی خود را ایجاد کنید

و می توانستم پستم را با یک کلمه کلیدی مانند: “استراتژی لینک سازی” بهینه سازی کنم.

در عوض، من تصمیم گرفتم کلمۀ خودم را بسازم: «تکنیک آسمان خراش».

امروز، من یک جریان پایدار از ترافیک ارگانیک را برای آن کلمه کلیدی که ایجاد کردم، از افراد میگیرم.

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

چطور میتونید همین کار رو انجام بدین؟

دفعه بعد که در حال نوشتن در مورد یک تکنیک که ایجاد کرده اید بودید – چه نکات رژیم غذایی، هک تولید و یا سیستم رشد گوجه فرنگی باشد – نامی برای آن ابداع کنید.

۱۹) کلید واژه های ناشناخته را با ابزار سئو “زیرزمینی” پیدا کنید

اگر شما مدتی در جریان سئو بوده باشید، می دانید که یک ابزار کلمه کلیدی تنها به اندازه کلمات کلیدی هسته ای که در آن قرار می دهید خوب است.

به عبارت دیگر:

اگر از همان کلمات کلیدی هسته ای مانند رقبای خود استفاده می کنید، همان کلمات کلیدی را خواهید دید.

خوشبختانه ابزار شناخته شده ی کمی وجود دارد که به شما در این مشکل کمک می کند: SeedKeywords.com

کلید واژه های ناشناخته را با ابزار سئو "زیرزمینی" پیدا کنید

چگونگی استفاده از آن:

ابتدا به Seed Keyword بروید و یک سناریو ایجاد کنید.

(سناریو چیزی است که فردی پیدا کردن برای کسب و کار شما در اینترنت استفاده می کند).

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

بر روی ” create my scenario ”  کلیک کنید و یک لینک خاص دریافت خواهید کرد.

این لینک را به دوستان، خانواده و مشتریان هدف ارسال کنید تا ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده خواهند کرد:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

و شما لیستی از کلمات کلیدی هسته ای خلاقانه خواهید داشت که می توانید با استفاده از آن سری به Google Keyword Planner بزنید.

کلمات کلیدی هسته ای خلاقانه

اکنون زمان تکنیک سئو قابل انجام بعدی ما است …

۲۰) با استفاده از Flippa، فرصت های ساختن لینک گوشه خاص را پیدا کنید

شکی در مورد آن وجود ندارد:

گوگل اهمیت بیشتری را به ارتباط لینک های داده شده به سایت شما می دهد.

اما کجا می توانید فرصت های لینک سازی را پیدا کرد که به گوشه خاص (niche) شما بستگی دارد؟ Flippa.com

با استفاده از Flippa، فرصت های ساختن لینک گوشه خاص را پیدا کنید

Flippa مانند eBay برای وب سایت ها است.

و این یکی از بهترین مکان های وب برای پیدا کردن فرصت های لینک های دست نخورده است.

چرا؟

از آنجا که افرادی که سایت خود را در Flippa به فروش می رسانند، جزئیات کامل در مورد نحوه ساخت سایت خود را ارائه می دهند.

به این معنی که آنها اغلب کلمات کلیدی خود را، استراتژی بازاریابی محتوا (و البته) منابع لینک را به شما نشان می دهند.

این مانند یک برنامه بازاریابی قابل دانلود است.

چگونگی انجام این کار:

به Flippa بروید و روی قسمت روبرو کلیک کنید: Websites – > ALL

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

بعد، یک کلمه کلیدی را وارد کنید که گوشه گسترده سایت شما را نشان می دهد (من در این مثال از مسافرت استفاده می کنم).

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

همچنین می خواهید کاربران ماهانه به تعداد حداقل ۵۰۰ نفر در هر ماه تعیین کنید.

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

این مثال خوبی است

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

صاحب این سایت در واقع لیستی از مکان هایی که در آن لینک های سرمقاله را پیاده کرده را لیست می کند:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

نه تنها به شما نشان می دهد از چه جایی لینک هایش را دریافت می کند … بلکه چطور می توانسته آنها را بگیرد:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

(بسیاری از فروشندگان فلپیپا همینگونه هستند)

حالا شما می دانید که آنها لینک های با کیفیت را با استفاده از روابط عمومی به دست آورده اند.

به این معنی است که شما یک لیست از روزنامه نگاران دارید که برای پوشش دادن سایت ها در فضای سفر فعال هستند.

می توانید برنده شوید؟

۲۱) از Google Search Console برای به دست آوردن ترافیک بیشتر (هدفمند) استفاده کنید

کنسول جستجوی گوگل یکی از بهترین ابزارهای سئو در بازار است.

بر خلاف اکثر نرم افزار های سئو در بازار، اطلاعاتی که شما از کنسول جستجوی گوگل دریافت می کنید مستقیما از گوگل است.

به این ترتیب، ویژگی های بسیار زیادی در داخل نرم افزار وجود دارد … که به اکثر آنها نیازی ندارید.

بنابراین اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه می توانید برای خود سریع تر افزایش ترافیک سایت از گوگل داشته باشید با استفاده از داده هایی که در حال حاضر در حساب کاربری خود دارید.

اول، وارد شوید و بر روی “Search Analytics” در نوار کناری کلیک کنید:

افزایش ترافیک سایت از گوگل
Google Search Console

سپس، به دنبال کلمات کلیدی (کنسول جستجوی گوگل آنها را query می نامد) که قبلا رتبه بندی کرده اید را دنبال کنید. به عبارت دیگر، کلمات کلیدی که بیشترین تاثیر را به شما می دهد:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

سپس، ببینید که تعداد کلیکهایی که برای برخی از این کلمات تاثیر گذار به دست می آورید را ببینید. اگر تعداد زیادی از تاثیرات شما برای یک کلمه کلیدی خاص و نه تعداد زیاد کلیک است، این بدان معنی است که شما پتانسیل زیادی برای دریافت ترافیک برای این کلمه دارید.

شما فقط باید رتبه خود را برای این کلمه کلیدی افزایش دهید.

به عنوان مثال، من تاثیرات بسیاری، اما کلیک کمی برای این کلمه کلیدی دریافت می کنم (متاسفانه نمی توانم کلمه کلیدی را نشان دهم، این یکی از کلمه های خوب است 🙂).

پس چگونه می توان برای سایت خود رتبه بالاتر برای آن کلمه کلیدی بدست آورد؟

به نکات زیر دقت کنید:

  • Click-Through-Rate خود را بهبود بدهید. احتمالا جستجو کنندگان گوگل اغلب بر روی نتیجه شما همانند سایت های دیگر که در صفحه اول هستند کلیک نمی کنند.
  • محتوای بیشتر اضافه کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، محتوای طولانی تر = رتبه گوگل بهتر.
  • از چندین رسانه بهره ببرید. سعی کنید مطالب را به صورت چند رسانه ای تولید کنید (مانند تصاویر و ویدیو). این نوع محتوا منجر به رتبه بهتر نسبت به محتوای فقط متنی می شود.
  • لینک بسازید. بله، لینک ها هنوز فوق العاده مهم هستند. به طور کلی، لینک های با کیفیت بالاتر منجر به رتبه بهتر می شوند.

جایزه ۱: دریافت ترافیک بیشتر (و White Hat Links) با “پست مهمان وارونه”

ممکن است خوانده باشید که “پست های مهمان (guest posting) مرده است“. خوب، مانند بسیاری از پست های “فلان چیز مرده” است، اکثر آنها چیزی جز clickbait نیستند (clickbait یک اصطلاح تحقیرآمیز برای محتوای سایت هایی است که در تولید محتوا، هدف درآمد تبلیغات آنلاین است نه انتشار اطلاعات مفید).

گوگل اعلام کرده است که پست های مهمان مشکوک را از کار انداخته است.

گوگل اعلام کرده است که پست های مهمان مشکوک را از کار انداخته است

بنابراین اگر شما یک میلیون پست مهمان کم ارزش راه به هر سایتی که آنها را قبول خواهد کرد بفرستید، ممکن است سایت خود را در معرض جریمه های گوگل (Google Penalty) قرار دهید.

در عوض شما پست های مهمان را در سایت هایی می خواهید که:

  • مطالی مهمی داشته باشند (به عبارت دیگر، آنهایی که زباله منتشر نمی کنند)
  • ارتباط نزدیکی با گوشه خاص شما داشته باشند (سایتی در مورد آموزش سگ ها دارید؟ در وبلاگهای مربوط به بدنسازی منتشر نکنید)

حتی اگر شما در سایت های با کیفیت محتوای خود را منتشر کنید لینک های شما از پست های مهمان بی ارزش می شود.

چرا؟

از آنجا که آنها در قسمت زندگینامه نویسنده (author bio) ظاهر می شوند.

دریافت ترافیک بیشتر (و White Hat Links) با "پست مهمان وارونه"

گوگل لینک هایی که در این قسمت ظاهر می شوند را بی ارزش می‌داند.

و اینجاست که پست مهمان وارونه وارد کار می شود. به جای داشتن لینکی در زندگینامه نویسنده خود، لینک شما به سایتتان از درون محتوای مقاله می آید.

این مثالی است از پست مهمان که من مدتی پیش منتشر کردم:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

ببینید که چگونه این لینک مانند هر لینک نرمال دیگری به نظر می رسد. این لینک به طور قابل توجهی از یک لینک تعبیه شده در زندگینامه نویسنده قدرتمند تر خواهد بود.

(در ضمن به همین دلیل است که پست مهمان وارونه نامیده می‌شود. در عوض داشتن لینک خود در پایان پست، شما پست را برعکس می کنید و بک لینک خود را در متن پست قرار می دهید)

البته شما نمی خواهید از این وضعیت سوء استفاده کنید لینکی که به سایت شما می آید باید همیشه مرتبط با پست باشد و به زور در آن گنجانده نشده باشد.

اما اگر بتوانید آن را بچرخانید، این لینک ها دارای ارزش طلایی خواهند شد.

جایزه ۲:  سئو را با این راهنمای گام به گام سریع یاد بگیرید

اگر به تازگی وارد حوزه سئو (SEO) شده اید، یا میخواهید در مورد چگونگی کار آن اطلاعاتی به دست آورید این بخش را مطالعه کنید. این یک آموزش سریع سئو است.

 قصد دارم به سرعت همه چیزهایی که شما باید در مورد سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) از لینک های داخلی گرفته تا شبکه های اجتماعی) بدانید را به صورت گام به گام بیان کنم.

گام اول: اول، بگذارید به سؤال اساسی پاسخ دهیم: “سئو چیست؟”

به زبان ساده:

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) راهی برای کسب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو است.

بله، سئو بسیار زیاد است، از جمله سئو های فنی، نقشه های سایت XML، نمایه سازی (Indexing)، بک لینک ها و موارد دیگر.

اما در پایان روز، هدف این است که در گوگل رتبه بهتری به دست آورید به طوری که افزایش ترافیک سایت از گوگل بیشتری به سمت سایت شما بیاید با این کار، به مرحله بعدی بروید: اولین گام سئو را در عمل قرار دهید.

گام دوم: تحقیق کلمه کلیدی (کلید واژه)

همه چیز در جستجوگرها با تحقیقات کلید واژه شروع می شود.

کلمات کلیدی به زبان ساده عبارتهای جستجو هستند که افراد درگوگل  تایپ میکنند.

نیازی به گفتن نیست، شما می خواهید سایت خود را برای کلماتی که افراد در گوگل جستجو می کنند، بهینه سازی کنید. نه فقط مردم بلکه مشتریان.

تحقیقات کلمه کلیدی بسیاری وجود دارند. بنابراین اگر می خواهید بیشتر بدانید، توصیه میکنم از طریق این راهنما بخوانید:

تحقیق کلمه کلیدی (کلید واژه)

در آن، به شما نشان خواهم داد که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید که جستجو می‌شوند … و فوق العاده رقابتی نیستند.

 گام سوم: محتوای وب سایت خود را بنویسید و بهینه سازی کنید

خوب، بنابراین شما یک کلمه کلیدی را پیدا کرده اید. عالی.

اکنون زمان نوشتن یک قطعه محتوای با کیفیت در مورد این کلمه کلیدی است.

در اینجا ۷ نکته است که می توانید برای ایجاد محتوای دوستدار سئو (Seo-friendly) خود انجام دهید.

  1. لینک‌های داخلی را به صفحات دیگر سایت خود اضافه کنید (حتما از انکر تکست استفاده کنید)
  2. دو تا پنج لینک خارجی را به وب سایت های معتبر دیگر بدهید
  3. از تصاویر، فیلم ها و سایر چند رسانه ای ها استفاده کنید
  4. محتوای قابل قبول و منحصر به فرد که افراد نمیتوانند در جای دیگری پیدا کنند را بنویسید
  5. کلمات کلیدی هدف (و مترادف های آن) خود را چند مرتبه وارد کنید … بدون چپاندن کلمه کلیدی
  6. اطمینان حاصل کنید که کلید واژه مورد نظر خود را در تگ عنوان خود و در ۱۰۰ کلمه اول از مطالب خود اضافه کرده‌اید
  7. دوبار بررسی کنید که محتوای تکراری نداشته اید (چند نقل قول از منابع دیگر کاملا درست است اما شما می خواهید محتوای شما به همان اندازه منحصر به فرد باشد)

توصیه میکنم این ۷ نکته را برای همه پستهای وبلاگ انجام دهید.

در حال حاضر، اینها اصول هستند. این infographic شما را با برخی از تکنیک های پیشرفته بهینه سازی محتوا برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک می کند.

infographic در مورد برخی از تکنیک های پیشرفته بهینه سازی محتوای

متاسفانه، فقط انتشار یک سری پست بلاگ کافی نیست. برای به دست آوردن رتبه در گوگل ، شما نیاز دارید برای محتوای خود لینک بسازید

که ما را به  به گام آخر می رساند.

گام چهارم: لینک سازی (و ارتقاء محتوا)

اشتباه نکنید:

 لینک سازی هنوز بخش مهمی از سئو است. بدون لینک، بدست آوردن رتبه غیر ممکن است.

با این کار، من قصد دارم چند اصولی را که در مورد لینک سازی در ۸ سال گذشته آموخته ام را شرح دادم:

  1. کیفیت لینک مهمتر است از تعداد لینک. بنابراین بر روی لینک ها از سایت های معتبر در گوشه خاص خود تمرکز کنید.
  2. سئو کلاه سیاه (Black hat seo) برای طولانی مدت کار نمی کند.انتخاب با شماست اما به نظرم ارزش ندارد.
  3. در عوض، بر استراتژی ساختن لینک کلاه سفید مانند تکنیک آسمان خراش تمرکز کنید.
  4. محتوای شما باید برای افرادی که می‌خواهند به آن لینک بدهند، شگفت انگیز است. نه خوب نه با کیفیت بلکه شگفت انگیز.
  5. لینک گرفتن با کلمات کلیدی در انکر تکست مفید است. اما در صورت بهینه سازی بیش از حد انکر تکست ممکن است جریمه شوید.
  6. بر استراتژی های ساخت لینک بدون توجه به مقیاس تمرکز کنید(بله، درست است). مقیاس زیاد معمولا مساوی با اسپم است.
  7. فراموش نکنید که محتوای خود را درشبکه های اجتماعی مانند Pinterest و Facebook ترویج کنید.

امیدوارم که این آموزش شما برای یادگرفتن مقدمات کمک کرده باشد

جایزه ۳: از Expert Roundups ها برای ایجاد لینک و سهم اجتماعی در Autopilot  استفاده کنید

شما ممکن است Expert Roundups را دیده باشید که در سراسر وب پخش می شود (پست های بلاگ که نظر و عقیده یک گروه از کارشناسان در مورد یک موضوع یا گوشه بازار خاص را جمع آوری می کنند).

به عنوان مثال، در اینجا برخی از پست های های اخیر از گوشه های مختلف را می بینید که بسیار خوب انجام شده است:

Expert Roundups (پست های بلاگ که نظر یک گروه از کارشناسان در مورد یک موضوع یا گوشه بازار خاص را جمع آوری می کنند)

(طراحی وب سایت: ۵۸۰ اشتراک گذاری)

Expert Roundups (پست های بلاگ که نظر یک گروه از کارشناسان در مورد یک موضوع یا گوشه بازار خاص را جمع آوری می کنند)

(خوانندگی: ۷۶۵ به اشتراک گذاری)

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

(اجتماعی: ۹۱۱ به اشتراک گذاری)

شما ایده  را متوجه شدید 🙂

به این دلیل است که متخصصان در حال حاضر آن را به شدت پیشنهاد می دهند:

Expert roundups یکی از چند قطعه محتوا هستند که دارای ارتقاء داخلی هستند.

در مورد آن فکر کنید:

کارشناسانی که در جمع شما حضور دارند، طبیعتا می خواهند مطالب خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

به این معنی است که-اگر شما افراد با نفوذ را برای کمک به خود داشته باشید – پس از انتشار مطلب، ترافیک زیاد و اشتراک گذاری اجتماعی را دریافت خواهید کرد.

چگونگی انجام آن:

مرحله ۱:

وبلاگ ها و وب سایت های برتر مربوط به خود را جمع آوری کنید (شما می توانید آنها را با استفاده از تکنیک سئو شماره ۱۴  از این پست پیدا کنید: “استفاده از بهترین لیست ها برای پیدا کردن اهداف لینک بسیار جذاب”).

نام، وبلاگ، رسانه های اجتماعی و اطلاعات تماس انها را در صفحه گسترده جمع آوری کنید:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

مرحله ۲:

یک موضوع در مورد حیطه خاص خود پیدا کنید،که یک گروه  از کارشناسان می‌توانند در مورد آن نظر بدهند.

راهنمایی حرفه ای:

موضوعی که مخاطبان هدف شما با آن مواجه هستند، ایده آل است.

به عنوان مثال، در فضای خودرو سردرگمی زیادی در مورد نحوه یافتن ماشین خوب وجود دارد.

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

صدها عامل از قیمت گرفته تا ایمنی و ارزش فروش مجدد به خرید یک ماشین جدید مربوط می شود.

این موضوعی است که گروهی از کارشناسان می توانند مقداری ارزش به آن اضافه کنند.

مرحله ۳:

به کارشناسان در لیست خود ایمیل بزنید.

به یاد داشته باشید که متخصصین که به آنها دسترسی پیدا می کنید، مشغول هستند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که شما پاسخ دادن را برای آنها بسیار ساده می سازید.

 این یک قالب ایمیل است که به خوبی در مثال Expert roundups خودرو ما کار می کند:

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

مرحله ۴:

roundup را به اشتراک بگذارید و به مشارکت کننده ها ایمیل دهید تا متوجه شوند پخش زنده است.

تکنیک های عملی سئو برای بهبود رتبه سایت

و به اشتراک گذاری های اجتماعی و لینک هایی که به سمت شما می آیند را ببینید 🙂

کدام یک از ۲۱ تکنیک سئو را از پست امروز شما می خواهید برای اولین بار امتحان کنید؟

آیا می خواهید مطالب طولانی تری منتشر کنید؟

یا شاید می خواهید سایت خود را برای Google RankBrain بهینه سازی کنید.

در هر صورت، نظرات خود را برای ما بنویسید.

(Visited 206 times, 1 visits today)

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

یدگاه On ۲۱ تکنیک عملی سئو برای بهبود رتبه سایت در سال ۲۰۱۸ – قسمت دوم

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

]\