تکنیک آسمان خراش ورژن 2
تکنیک آسمان خراش در سئو سایت
اخیرا از این استراتژی (تکنیک آسمان خراش در سئو سایت) برای افزایش ارگانیک ترافیک یکی از صفحات سایتم تا 652 درصد استفاده کردم…
در 7 روز
این تکنیک آسمان خراش همان رویکردی است که این پست را در رتبه یک گوگل قرار داد
و من قصد دارم به شما دقیقا چگونگی انجام آن را، گام به گام نشان دهم
در تاریخ 26 ژوئیه 2016 این پست را منتشر کردم:
این پست ترافیک زیادی را جذب کرد
و تعداد زیادی اشتراک گذاری در سوشال مدیاها
و تعداد زیادی لینک گرفتم
خوب خوب؟
خوب … نه واقعا
می بینید، پست های من معمولا در طول زمان از سئو بیشتر ترافیک می گیرند.
در حقیقت: ترافیک ارگانیک به آن صفحه با گذشت زمان کاهش یافت.
این خیلی بد بود که پست من به طور متوسط تنها دارای 4-5 بازدید کننده در روز بود.
رتبه های من به وسط صفحه دوم افتاد:
مطلب من بیش از 200 بک لینک داشت…
کلی کامنت داشت (گوگل کامنت را دوست دارد)
کلی هم به اشتراک گذاری در سوشال مدیاها
هدف سرچ کاربر (User Intent)
هدف جستجوی کاربر+سئو = گرفتن رنک و جایگاه های بالاتر در گوگل
یادآوری:
رتبه یک گوگل برای این است که کاربر را خوشحال کند
انها می خواهند نتایجی را نشان دهند که با قصد جستجوی مخاطب هماهنگ باشد
و گوگل واقعا در تشخیص هدف کاربر موفق است
در واقع بخش بزرگی از الگوریتم رنک برین گوگل این است که به کاربران نتایجی بدهد که به نظر می رسد جستجوگران بیشتر آن را دوست دارند.
و دستورالعمل های کیفیت گوگل در سال 2018 یک بخش کامل در مورد هدف کاربر دارد:
گوگل حتی از کاربران خواسته است که در مورد هدف کاربر خود سوال کنند:
و این زمانی بود که به من ضربه وارد شد
پست من در حال افت رنک بود زیرا هدف نهایی کاربر را راضی نمی کرد
در اینجا چیزی اتفاق افتاده است:
تکنیک آسمان خراش در سئو سایت برای افزایش ترافیک سایت در سال 2018 عالی کار می کند
پس از بهینه سازی صفحه مطابق هدف کاربر، ترافیک ارگانیک زیادی جذب شد:
و رنک من از 11 به 5 رسید
با این کار، این مراحل برای تکنیک آسمان خراش 2.0 (Skyscraper Technique 2.0) هستند:
مرحله 1: تشخیص هدف کاربر
مرحله 2: ارضاء هدف کاربر
مرحله 3: بهینه سازی برای سیگنال های UX
تکنیک اصلی آسمان خراش همچنان عالی کار میکند.
برای مثال مقاله پایین یک نمونه از محتوای تکنیک آسمان خراش در سئو سایت Skyscraper Content کلاسیک است
بیشتر مطالب حاوی لیست ابزارهای سئو شمال 10 الی 20 ابزار است و من تصمیم گرفتم 180 ابزار رو بررسی کنم
و چون صفحه من اطلاعات بیشتر و کاملتری داشت، تعداد زیادی از افراد به آن لینک دادند
این صفحه همچنین هدفی که کاربر در سرچ دارد را راضی می کند
به همین دلیل است که در 3 کلید واژه مورد نظرم رتبه بندی می شود:
Skyscraper Technique 1.0 تکنیک آسمان خراش ورژن 1 به شما کمک می کند تا لینک های های لازم را برای صفحه اول گوگل دریافت کنید.
و Skyscraper Technique 2.0 تکنیک آسمان خراش ورژن 2 اطمینان حاصل خواهد کرد که در آن رتبه باقی بمانید (کاهش رتبه نداشته باشید)
مراحل تکنیک آسمان خراش در سئو سایت
گام اول: پیداکردن هدف کاربر از جستجو
در اینجا دو روش ساده برای شناسایی هدف کاربر وجود دارد:
تجزیه و تحلیل صفحه اول سرچ
صفحه اول گوگل به شما یک درک عمیق در مورد هدف کاربر می دهد.
چرا؟
اگر چیزی در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، می دانید که هدف کاربر را ارضا می کند
بنابراین همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی خود را سرچ کنید
… و 10 نتیجه برتر را بررسی کنید
به این سوال ها پاسخ بدهید:
“این نتایج چه اهدافی را برآورده می کنند؟”
آیا مردم به اطلاعات نیاز دارند؟ اگر چنین است، آیا آنها به دنبال اصول اولیه یا استراتژی های پیشرفته هستند؟
آیا می خواهند چیزی بخرند؟ اگر چنین است، آیا آنها آماده خرید … یا مقایسه دو محصول متفاوت هستند؟
برای مثال
در حقیقت، 10 از 10 نتیجه سایت های رزرو فضای اداری هستند:
اما اگر شما برای “Coworking Space Brooklyn” جستجو کنید، چیزی کاملا متفاوت خواهید یافت:
نتایج به دست آمده بیشتر پست های وبلاگ در مورد بهترین نقاط coworking در شهرها است
بنابراین:
این کلمات کلیدی به نظر مشابه می رسد.
اما صفحه اول گوگل نشان می دهد که هدف کاربر بسیار متفاوت است.
نگاهی به کلید واژه خود داشته باشید
گاهی اوقات کلمات کلیدی همه چیزهایی که باید بدانید، به شما می گوید.
گام دوم: ارضای هدف کاربر از جستجو
در این مرحله من درک هدف کاربر را داشتم.
و اکنون وقت آن رسیده است تا چیزی را برای مطابقت با این هدف در نظر بگیریم.
مراحل:
مبانی را پوشش دهید
من متوجه شدم که محتوای رتبه بندی دیگر برای “چک لیست سئو” مراحل را برای افراد تازه کار سئو توضیح می دهد
و من به سرعت متوجه شدم:
پست من خیلی پیشرفته بود
پاک کردن پیج های Dead Weight
این استراتژی ای است که افراد تازه وارد به سئو نباید از آن استفاده کنند
فرمت را تغییر بدید
همانطور که قبلا ذکر شد، نسخه اصلی پست من یک مطالعه موردی گام به گام بود.
بنابراین فرمت را تغییر دادم.
این بار محتویات را چک لیست تر کردم
مطالب بیشتری را پوشش بدید
10 نتایج برتر گوگل روشن بود:
افرادی که برای «چک لیست سئو» جستجو می کنند، چک لیست هایی را که شامل بسیاری از موضوعات مختلف هستند، می خواهند.
با وجود این، پست اطلاعات زیر رو نداشت:
سئو فنی
لینک سازی
تحقیق کلید واژه
نرم افزار و ابزار سئو
بنابراین پست را گسترش دادم تا در زیر این زیرمجموعات مهم قرار بگیرم:
من “2018” را برجسته کردم
من متوجه یک الگوی واضح در نتایج جستجو شدم.
بیشتر مطالب نشان داد که چک لیست آنها در سال 2018 کار می کرد.
بنابراین تاکید کردم که چک لیست من آپدیت است
چطور؟
من “2018” را در تگ عنوان قرار دادم
… در مقدمه …
… و من حتی چند بار در محتوا به “2018” اشاره کردم:
اکنون:
در این مورد یک پست موجود را بازنویسی میخوام بکنم
اما شما می توانید از همین استراتژی برای برندتون برای محتوای جدید استفاده کنید.
مثلا…
چند ماه پیش من می خواستم چیزی درباره بهینه سازی موبایل بنویسم.
اولین چیزی که من انجام دادم جستجوی “Mobile SEO” بود … و نتایج را بررسی کردم.
و من در مورد نتایج اول صفحه گوگل متوجه 3 چیز شدم:
آنها چرا موبایل سئو مهم است؟ را پوشش داده بودن
چندتا امار رو وارد محتوام کردم
2. آنها در مورد طراحی پاسخگو در مقابل خدمت پویا به جای “M. سایت های موبایل “نوشته بودن
بنابراین من:
3. آنها راهنمایی هایی برای بهبود سرعت سایت داشتند.
بنابراین من یک بخش را در آن اضافه کردم.
و با این کار به یک راهنمای سئو موبایل رسیدم و رتبه یک را گرفتم
گام سوم: بهینه کردن برای سگینال های UX
محتوای شما میتواند کاملا مطابق میل مخاطبتون باشد
اما میتونه شبیه به این هم باشه
و مردم مثل اینکه رو اتیشن از سایت شما خارج میشن
ودر نهایت گوگل رنک شما را کاهش می دهد
بنابراین اکنون که میخواهید کاربر را به مقصد برسانید، وقت آن است که برای سیگنالهای UX بهینه سازی کنید.
به طور خاص، این مرحله درباره طراحی محتوای شماست:
حداکثر Dwell Time
حداکثر CTR ارگانیک
به حداقل رساندن میزان بانس ریت
چگونه:
امبد کردن ویدیو
Wistia دریافت که “مردم به طور متوسط 2. 6 برابر زمان بیشتری را در صفحات با ویدئو صرف کرده اند.”
اکنون:
من هرگز یک کار ویدئویی ندیده ام که خوب باشد.
اما فیلم ها قطعا می توانند مردم را در سایت خود نگه دارند.
به همین دلیل چند ویدیو را در پست چک لیست سئو خود قرار دادم:
جدول محتوا
من یک جدول از مطالب را به بالای پست جدیدم اضافه کردم:
این جدول محتوا برای من Sitelinke درست کرد
sitelink رو در تصویر پایین هم می تونید ببینید:
1: The main search result
2: Sitelinks
نیازی به گفتن نیست، این سایت لینک باعث افزایش CTR ارگانیک من شد.
معرفی کوتاه
اولین کاری که کسی پست شما را میبینید، انجام می دهد چیست؟
مقدمه شما را می خواند
مثال های متنوع
مثالها مطالب شما را به طور مجزا از زباله های گسسته که اغلب مردم آن را منتشر می کنند جدا می کنند.
بنابراین نگران نباشید از چند نمونه در هر پست استفاده کنید.
مثلا:
من 19 نمونه را در پست چک لیست جدید سئو خود قرار دادم:
H2 and H3 Subheaders
Subheaders محتویات خود را به تکه های کوچک تقسیم می کند:
(که باعث می شود مطالب شما خیلی ساده تر خوانده شود)
در حقیقت:
پست چک لیست چک من بیش از 9 subheaders است:
جملات کوتاه، پاراگرافهای کوتاه
در اینجا چگونگی خواندن مطالب خود را 10 برابر آسانتر میکنیم:
جملات کوتاه پاراگراف های کوتاه
به همین دلیل من جمله های کوتاهی را می نویسم:
و استفاده از 1-2 پاراگراف جمله:
یدگاه On تکنیک آسمان خراش در سئو سایت برای افزایش ترافیک سایت تا 652% در 7 روز (کیس استادی)
سلام
واقعا نکات کلیدی و خیلی خیلی زیرکانه ای رو در متنتون خوندم در هر حال تشکر میکنم چون واقعا برام مفید بود و کلی ایده گرفتم برای سئو سایت های که دارم.
تشکر
سلام محمد… خوشحالم که مطلب تکنیک آسمان خراش یا همون اسکای اسکرپر مدیرمگ برات کاربردی بوده…