بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

در سال های اخیر، سئو به بخش جدایی ناپذیری از دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. با این حال، بیشتر صاحبان سایت این واقعیت که تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو افزایش یافته است را فراموش کرده اند. عدم توجه به تاثیر شبکه های اجتماعی در استراتژی سئو باعث می‌شود که نتوانید بهترین نتایج را به دست آورید.

شبکه های اجتماعی تأثیر قابل توجهی بر نحوه استفاده کاربران از محتوای شما دارند. بنابراین، برای صاحبان سایت لازم است که در آن سرمایه گذاری کنند. بعلاوه، میلیاردها کاربر شبکه های اجتماعی وجود دارند و حضور در شبکه های اجتماعی به میزان زیادی بر رتبه بندی سایت شما تأثیر می گذارد.

در این پست مدیر مگ تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو را بررسی کرده ام.

۱) به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی منجر به لینک سازی می شود

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

اولین تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو این است که می‌تواند در لینک سازی کمک کند، که البته، یک فاکتور مثبت است. هنگامی که موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ سایت ها را رتبه بندی می کنند، لینک سازی یک عامل حیاتی است که این موتورهای جستجو به آن توجه می کنند.

بر خلاف گذشته که صاحبان سایت از تاکتیک های دیگر برای به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا برای سایت خود استفاده می‌کردند، امروزه به شبکه های اجتماعی بسیار زیاد متکی هستند. اما چگونه به این نتیجه رسیده اند؟

با ایجاد محتوای مرتبط با جستجوی کاربران و محتوای اصیل

هنگامی که سایت یا شبکه های اجتماعی شما دارای محتوای با کیفیت است، افراد می توانند آن را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند و بازدید آن را افزایش دهند. از طریق به اشتراک گذاری، موتورهای جستجو درک درستی از سایت هایی بدست می آورند که محتوای معتبر را ارسال می‌کنند، و به چنین سایت هایی رتبه بالاتری می‌دهند.

علاوه بر این، وقتی محتوای اصیل و با کیفیت را ارسال می کنید، دیگر تولید کنندگان محتوا یا وبلاگ نویسان می توانند سایت شما را شناسایی کنند. و هنگامی که آنها به محتوای شما لینک دادند، احتمالا سایت شما در موتورهای جستجو بالاتر خواهد آمد. برای بهترین نتایج، شما نیاز به ایجاد روابط کاری با وبلاگ نویسان و تولید کنندگان محتوا دارید.

مقاله مرتبط  آموزش تکنیک های پیشرفته سئو در سال 2018

۲) شبکه های اجتماعی می توانند آگاهی از برند را افزایش دهند

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

طبق گزارش ها، فیس بوک در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ میلیارد و دویست میلیون کاربر ماهانه داشته است، در حالی که توییتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ حدود ۳۳۵ میلیون کاربر داشته است. این آمار جهانی است. و همانطور که می بینید، زمانی که شما حضور در شبکه های اجتماعی را تجربه می کنید، برند شما حتما دیده خواهد شد.

تنها کاری که برای شما باقی مانده است، ایجاد محتوای اصیل (محتوایی که کپی نباشد) است که به آسانی با مخاطبان شما ارتباط برقرار خواهد کرد. همچنین توصیه می شود که با یک برنامه منظم مطالب را ارسال کنید تا بتوانید برند خود را برجسته تر کنید.

شبکه های اجتماعی به دید شدن شما کمک می‌کند. شما نمی‌توانید آن را با گذشته مقایسه کنید که صاحبان سایت و بازاریابان دیجیتال مجبور بودند از طریق وبسایت هایی به مخاطبین خود برسند که فکر می‌کردند کاربران در حال بازدید آنها هستند. اگر بخواهید مخاطبین بیشتری در معرض برند شما قرار بگیرند، باید یک کاربر فعال باشید.

بعلاوه، شما باید در همه شبکه های اجتماعی حضور داشته و اطمینان حاصل کنید که پا به پای روند های جدید در حال حرکت هستید. اگر به طور مداوم با مخاطبان ارتباط برقرار کنید، آنها با برند شما بیشتر تعامل خواهند کرد و می‌توانید این کار را از طریق  شروع کردن یک مباحثه در شبکه های اجتماعی شروع کنید. با انجام این کار، کاربران برند شما را بیشتر تشخیص خواهند داد، که در نهایت به شما رتبه بالاتری در موتور های جستجو خواهد داد.

مقاله مرتبط  ۲۰ نکته برای برند سازی بلاگ

۳) به نمایه سازی سریع تر کمک می کنند

اگر مدتی با سئو درگیر بوده باشید، میدانید که موتورهای جستجو محتوایی را که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده را تا حد زیادی در نظر می گیرند. این نشان می‌دهد که شما محتوایی با کیفیت بالا را ارسال می کنید و سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر برای تحقیق معرفی می کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که هرچه سایت شما لینک های با کیفیت تری داشته باشد، موتورهای جستجو سریع تر سایت شما را رتبه بندی می کنند، و این موضوع رتبه شما را افزایش می‌دهد. شبکه های اجتماعی نقش مهمی در بدست آوردن لینک های بیشتر برای سایت شما در یک دوره کوتاه دارند.

در نتیجه، شبکه های اجتماعی می توانند در نمایه سازی (indexing) سریع تر محتوای شما کمک کنند. چگونه؟ شبکه های اجتماعی یک روش مدرن ارتباطی هستند و جایی هستند که میلیاردها کاربر با یکدیگر در تعامل هستند.

بنابراین، هنگامی که محتوای معتبری دارید، این شانس را دارید که افراد آن را خیلی بیشتر به اشتراک بگذارند و هر چه مطالب شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، ربات های موتور های جستجو سریعتر و آسان تر محتوای شما را پیدا خواهند کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که وقتی شما در شبکه های اجتماعی محتوا را ارسال می کنید حتما خیلی سریعتر نمایه شود. نه. این موضوع وابسته به به اشتراک گذاری ها یا ریتوئیت کردن هایی دارد که محتوای شما بدست می آورد و همچنین مدت زمان به اشتراک گذاری این محتوا.

دلایل فنی Crawling کند توسط موتور های جستجو:

  • سایت شما اعتبار (authority) کافی را ندارد
  • سرور شما کند است
  • خطاهای زیادی در سایت شما وجود دارد
  • تعداد URL های شما بیش از حد است

راهکارهای افزایش سرعت Crawling:

  • تمام خطاها را پیدا و رفع کنید
  • مطمئن شوید که سایت شما سریع است
  • یک سایت مپ XML را به سایت خود اضافه کنید و آن را به موتورهای جستجو ارسال کنید
  • اگر باز هم قادر به بهبود سرعت crawling خود نشدید، شروع به لینک سازی کنید
مقاله مرتبط  راهنمای آنالیز سئو سایت در سال 2018

۴) به شما کمک می‌ کند محتوایی که بیشتر با مخاطبین ارتباط برقرار می‌کند را بشناسید

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

آرزوی هر فردی است که سایت خود در بالای صفحه اول موتورهای جستجو ببیند. با این وجود، اگر موفق به اجرای شیوه های مناسب سئو نباشید، این نمی تواند به واقعیت تبدیل شود. شبکه های اجتماعی جزء حیاتی این استراتژی هستند. چطور؟ این شبکه ها به شما کمک می کنند که محتوایی را شناسایی کنید که بهتر با مخاطبان مورد نظر شما را ارتباط برقرار می کند و به شما اجازه می دهد آن را مطابق با خواسته کاربران سفارشی سازی کنید.

امروزه سایت های زیادی وجود دارند و آنهایی که در یک صنعت هستند تلاش می کنند که از یکدیگر برتر باشند. اگر ندانید چه محتوایی برای مخاطبان مورد نظرتان بهتر است، احتمالا سبقت گرفتن از رقبا برایتان دشوار خواهد بود.

شما ممکن است محتوایی را بر روی سایت خود قرار دهید و فکر کنید که به خوبی عمل خواهد کرد، اما هنگامی که شما آن را در شبکه های اجتماعی منعکس می‌کنید، باعث سرخوردگی شما می‌شود.

با این حال، با استفاده از شبکه های اجتماعی، می‌توانید محتوای مورد توجه مخاطبان خود را شناسایی کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید محتوای بیشتری مانند آن را در شبکه های اجتماعی تولید کنید که دارای مخاطبان بیشتری باشد. هنگامی که شما می توانید با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید، احتمال بالا رفتن سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد.

۵) پروفایل های شبکه های اجتماعی معمولا در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

هنگامی که کاربران می خواهند چیزی را آنلاین پیدا کنند، با استفاده از موتورهای جستجو که محبوب ترین آن ها گوگل است آن را جستجو میکنند. هنگامی که کاربران نام کسب و کار شما در را گوگل می‌کنند، احتمالا بعد از وب سایت رسمی شما، شبکه های اجتماعی شما ظاهر خواهد شد.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

البته این موضوع در صورتی روی می‌دهد که از قبل در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. هنگامی که کسب و کار آنلاین شما می تواند پروفایل شبکه های اجتماعی شما را در موتورهای جستجو رتبه بندی کند، ممکن است رتبه عالی سئو را بدست بیاورید، به علاوه ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت خواهید کرد. و هر چه سایت شما بیشتر دیده شود، بازگشت سرمایه بالاتر و سبقت گرفتن از رقبایتان را بهمراه خواهد داشت.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

همانگونه که مشاهده کردید شبکه های اجتماعی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) بسیار ضروری است و عدم موفقیت در قرار دادن آن در استراتژی شما می تواند عواقب بدی برای سایت شما بهمراه داشته باشد. تعداد کاربران شبکه های اجتماعی همچنان در حال افزایش است، بنابراین شبکه های اجتماعی به احتمال زیاد در هنگام رتبه بندی سئو نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

اگر چه در ظاهر شبکه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی به نظر نمی رسند، اما اگر عمیق تر نگاه کنید، اهمیت زیادی دارند. این شبکه ها به طور غیرمستقیم اثر مثبتی در رتبه بندی صفحه سایت دارند. بله، یک رابطه مشخص بین موقعیت سایت درنتایج موتورهای جستجو و تعداد سیگنال های اجتماعی آن وجود دارد. لینک هایی که در Twitter، Facebook و Pinterest به اشتراک می گذارید، ممکن است به دیده شدن برند شما کمک زیادی کند.

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

اگر شما وب سایت هایی که دارای رتبه های برتر در گوگل هستند را بررسی کنید، بسیاری از آنها دارای سیگنال های شبکه های اجتماعی قوی هستند. بنابراین، اگر در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می‌کنید، در حقیقت، شما به بهبود شانس خود برای بدست آوردن رتبه های بالاتر موتورهای جستجو نیز کمک می‌کنید.

در این مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو را بررسی کردم و به شما توصیه می‌‌کنم آنها را مورد آزمایش قرار دهید تا نتایج آن را در سئو سایت خود ببینید.

همچنین اگر شما به دنبال تایید این هستید که آیا این استراتژی ها برای سایت شما مفید بوده‌اند، می‌توانید از https://serpbook.com دیدن کنید تا رتبه سایت خود را ببینید.

منبع ۱: Social Media Revolver

منبع ۲Yoast

منبع ۳: LYFEmarketing

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

Leave a reply:

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.