آماری که دیجیتال مارکترها باید درباره سوشال مدیا بدانند!!

 

آماری که دیجیتال مارکترها باید درباره سوشال مدیا بدانند!!

 

سوشال مدیا

از دیجیتال مارکترها پرسیده شده است که آنها چه سوال هایی دارند که به دنبال پاسخ آن ها هستند. “موثرترین تاکتیک های سوشال مدیاچیست؟” غالب ترین سوالی است که که دیجیتال ماکتر ها به دنبال پاسخ آن هستند. سوال بعدی که برایشان مهم است، به دنبال بهترین راه برای افزایش تعامل مخاطبان با سوشال مدیا هستند. و به ترتیب: بحث چگونگی محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در سوشال مدیا، بهترین ابزارهای مدیریت سوشال مدیا و تدوین استراتژی سوشال مدیا و چگونگی پیدا کردن مخاطبان هدف از طریق سوشال مدیا، مهمترین سوالاتی است که دیجیتال مارکتر ها پرسیده اند.

در سوالات بالا این کلمات بیشتر دیده می شود: تاکتیک، انگیجمنت(تعامل)، اندازه گیری، ابزار، استراتژی و مخاطبان

سوشال

به طول کل محاسبه ROI یا نرخ بازگشت سرمایه در سوشال مدیا، همواره برای دیجیتال مارکترها چالش بوده است. از دیجیتال مارکتر ها پرسیده اند که آیا انها قادر به اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه در سوشال مدیا هستند؟ 10 درصد از دیجیتال مارکتر ها توانایی کامل محاسبه نرخ بازگشت سرمایه را دارند.

 

سوشال

همانطور که در تصویر میبینید اندازه گیری ROI (نرخ بازگشت سرمایه) چالش اصلی دیجیتال مارکتر هاست.

سوشال

دیجیتال مارکترها مزیت های مختلفی را برای سوشال مدیا لیست کرده اند، که “افزایش دیده شدن” مزیت مهمی است که از نگاه دیجیتال مارکتر ها میتوان به آن رسید.

مزیت های دیگری که به ترتیب اهمیت میتوان نام برد:

افزایش ترافیک

گرفتن Lead

فرایند وفادارسازی

بهبود فروش

افزایش پارتنرشیب برای کسب و کار

سوشال

متداول ترین سوشال مدیاهایی که دیجیتال مارکترها از آن استفاده می کنند:

فیسبوک

اینستاگرام

توییتر

لینکدین

یوتیوب

پینترست

اسنپ چت

در ایران متاسفانه از فیسبوک استفاده نمیشود در صورتی که در سطح جهان با اختلاف بالا در صدر سوشال مدیاهایی است که دیجیتال مارکتر ها از آن استفاده می کنند. در ایران از فیسبوک برای گرفتن سوشال سیگنال در سئو استفاده می شود.

(به نظر سه سوشال به ترتیب اینستاگرام، توییتر، لینکدین بیشترین استفاده را دارند)

سوشال مدیا

در تصویر بالا متداولترین سوشال مدیاهایی که دیجیتال مارکتر ها B2C از آن استفاده می کنند لیست شده است.

به ترتیب:

فیسبوک

اینستاگرام

توییتر

یوتیوب

لینکدین

پینترست

سوشال مدیا

در B2B فیسبوک و لینکدین و توییتر بیشترین استفاده را دارند.

سوشال مدیا

61 درصد از دیجیتال مارکترها مخالف استفاده از اینفلوئنسر در فعالیت های بازاریابی خود بوده اند.

مقاله مرتبط  21 تکنیک عملی سئو برای بهبود رتبه سایت در گوگل در سال 2018 - قسمت اول

سوشال مدیاهایی

طبق نظرسنجی، تصاویر متداول ترین نوع محتوایی هستندکه در سوشال مدیا استفاده می شوند. در ادامه ویدیو، بلاگ نویسی و ویدیو لایو و پادکست به ترتیب متدوال ترین محتواهایی هستند که در سوشال مدیا استفاده می شود.

سوشال مدیا

تا 77 درصد در آینده دیجیتال مارکتر ها محتوای ویدیو را در سوشال مدیا افزایش خواهند داد.

کانتنت

گزارش جالبی که تفاوت مصرف کننده و مارکتر نسبت به نوع پست دارند را نشان می دهد.

مصرف کنندگان بیشتر پست های شامل تخفیف فروش را میخواهند. در ادامه پست هایی که محصول و سرویس جدید را نشان بدهد، پستی که چیز جدیدی را آموزش دهد و پست های سرگرم کننده، را می خواهند. ولی 61 درصد دیجیتال مارکتر ها پست های آموزشی منتشر میکنند. و اینکه 51 درصد مارکتر ها اخبار و اگهی شرکت را در سوشال منتشر میکنند در صورتی که مصرف کنندگان آنچنان تمایلی به مصرف آن ندارد.

مقاله مرتبط  17 اشتباه سئو در بازاریابی محتوای سایت

محتوا

در تصویر بالا نوع محتوایی که مصرف کنندگان از برندها در سوشال میخواهند، مشخص شده است. لینک به اطلاعات بیشتر، تصاویر، ویدیو، تکست از جمله محتواهایی هستند که مصرف کنندگان از برند ها انتظار دارند که در سوشال منتشر کنند.

درک آنچه مصرف کنندگان از برند شما در رسانه های اجتماعی می خواهند، نقطه شروع شناخت، تعریف، اندازه گیری و صحیح بازده ROI شما است.

علاوه بر دسته بندی محتوا ترجیح داده شده (بالای قیف، وسط قیف یا پایین قیف)، بازاریابان سوشال مدیا نیز باید نوع مصرف کنندگان محتوا را ترجیح دهند.

شایان ذکر است که همه محصولات و خدمات از نظر مخاطبان مشابه نیستند. بعضی از مخاطبان به فعالیت های رسانه های اجتماعی که شامل فروش مستقیم می شوند، به خوبی پاسخ نمی دهند و برخی از مخاطبان نیز به خوبی پاسخ خواهند بود. بعضی ها لینک ها را ترجیح می دهند و بعضی ها ویدیو را ترجیح می دهند.

مقاله مرتبط  آیا بلاگ شما یک تخم مرغ طلایی است؟

اینستاگرام

طبق نظرسنجی بالا، 51 درصد از مصرف کنندگان در مقابل رفتار آزاردهنده برندها در سوشال، آن ها را آنفالو می کنند و 27 درصد هم برند را به عنوان محتوای اسپم گزارش می دهند.

شبکه

طبق نظرسنجی در تصویر بالا، پاسخگو بودن برند در سوشال، باعث می شود که مخاطبان از آن سریع تر خرید کنند.

مقاله مرتبط  جابجایی قدرت به سمت مشتریان متصل

شبکه اجتماعی

چارت بالا نرخ پاسخگو بودن، میانگین  زمان پاسخ دادن برند، ریپلای کردن پست ها و نرخ انگیجمنت را در صنایع مختلف نشان می دهد.

منبع

منبع

مقاله مرتبط  8 آمار از بازاریابی، وب دیزاین و برندینگ برای کمک به اولویت بندی استراتژی رشد کسب و کار
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.