بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

هر پلتفرم شبکه اجتماعی متفاوت است، به این معنی که قوانین مختلفی وجود دارد که هنگام ایجاد پست های شبکه های اجتماعی باید در نظر داشته باشید.
وقتی صحبت از بازاریابی شبکه های اجتماعی می شود، مهم است که از تفاوت های بین پلتفرم های مختلف آگاه باشید. هر شبکه اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، دارای ویژگی های خاصی است که آن را منحصر به فرد می کند. این بدان معنی است که در مورد هر یک از آنها، رویکردهای مختلف پیروزی برای استفاده در هنگام نوشتن پست وجود دارد.

طبق یک مطالعه محتوای شبکه های اجتماعی که به بررسی بیش از ۱۰۰ میلیون پست توسط Socialinsider و Planable پرداخته شده است، نوشتن بهترین مطالب بستگی به ویژگی های خاص این بستر دارد.

در حالی که ممکن است ارسال مطالب یکسان در همه این سه سیستم عامل بسیار آسان باشد، به خصوص اگر به موقع کوتاه باشد، باید به یاد داشته باشید که هر یک از آنها متفاوت است. این بدان معناست که مخاطب در هر پلتفرم نیاز به یک رویکرد متفاوت دارد. یک نمونه اصلی از این امر اینست که اینستاگرام تصویری تر است در حالیکه توییتر تعاملی تر است.

Instagram is more visual while Twitter is more interactive

در این مقاله ، ما به تفاوت های اصلی بین این سه شبکه اجتماعی خواهیم پرداخت و نکاتی در مورد محتوای شبکه های اجتماعی خواهیم گفت تا به شما در ایجاد پست های برتر در هر پلتفرم کمک کنیم. وقتی می گویم پستی برنده می شود، منظورم پست هایی است که میزان تعامل بالایی دارند و مخاطبان شما را تبدیل می کند، بنابراین به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی کلی کمک می کنید.

مقاله مرتبط  بازاریابی چیست ؟ تعریف بازاریابی و فرایند بازاریابی

بیایید با بررسی تفاوت های اصلی بین فیس بوک، توییتر و اینستاگرام شروع کنیم.

 

۱- پیام خود را بر اساس نوع شبکه اجتماعی مورد نظر تنظیم کنید
تک تک بسترهای اجتماعی سبک خاص خود را دارد. کاربران آن نسبت به نوع خاصی از پست واکنش نشان می دهند. در حالی که اکثر شرکت ها یک پست ارسال می کنند و آن را در هر سه سیستم عامل به طور همزمان به اشتراک می گذارند، ما اکیداً توصیه می کنیم که هر پست را متناسب با شبکه اجتماعی تنظیم کنید تا مطابق با قوانین تعامل در هر شبکه باشد.

توییتر سکویی است که برندها بیشترین تعامل را دارند. آنها حدود ۱۹۵ پست در هر ماه ارسال می کنند. در فیس بوک، این تعداد به ۶۰ می رسد، در حالی که اینستاگرام آخرین است، با ۲۵ ارسال در ماه.

شبکه اجتماعی تعداد پست در ماه
توییتر ۱۹۵
فیسبوک ۶۰
اینستاگرام ۲۵

با این حال ، از میان این سه، اینستاگرام جذاب ترین پلتفرم است. میانگین مشارکت در هر پست ۲٫۲۶٪ است، بیش از ده برابر بیشتر از فیسبوک و ۳۰ برابر بیشتر ازتوییتر.

اگر بر اساس این دیتا بخواهید پیش بروید، باید بیشتر در اینستاگرام و کمتر در توییتر پست کنید. البته این به معنای ایجاد تصاویر و فیلم های بیشتر است زیرا اینستاگرام در وهله اول درباره محتوای بصری است.

بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از کارهای عملی برای تنظیم پیام خود برای هر شبکه اجتماعی بیاندازیم:

فیس بوک
در این بستر بزرگ شبکه اجتماعی می توانید از تکنیک های متنوعی استفاده کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید آزمایش آنهاست تا زمانی که ترکیب برنده را برای مخاطبان خود پیدا کنید. فقط به یاد داشته باشید که آزمایش یک فرایند مداوم است، به خصوص که فیس بوک دائماً الگوریتم های خود را تغییر می دهد.

به طور کلی، بهترین شیوه های ارسال در فیس بوک شامل موارد زیر است: استفاده از تصاویر در هر پست، کمتر از دو هشتگ استفاده کنید، استفاده از احساسات مثبت، استفاده از علامت تعجب و سؤال از مخاطبان خود برای سؤال از مخاطب خود که هر از گاهی علاقه ان ها را برانگیزد.

توجه داشته باشید که بیشتر این بهترین روشها در توییتر و اینستاگرام کار نمی کنند. به عنوان مثال، شما نباید در این دو  پلتفرم سؤال کنید و حتماً باید بیش از دو هشتگ از آن استفاده کنید.

از نظر طول ارسا ، فیس بوک به شما امکان می دهد تا بدون هیچ گونه نگرانی تا ۱۲۰ کلمه پیش بروید. شما همچنین می توانید در اینجا و آنجا طنز بنویسید و همچنین مکالمات مجازی ایجاد کنید تا علاقه مخاطبان خود را برانگیزد.

در فیس بوک، دقیقاً مانند توییتر و اینستاگرام، باید بیشتر ایموجی استفاده کنید. این مطالعه نشان می دهد که اضافه کردن بیش از ۲۰ ایموجی میزان درگیری شما را به حداکثر می رساند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

توییتر
قوانینی که در فیسبوک خواندیم، هنگام استفاده از توییتر، تغییر می کند. برای شروع فقط می توانید حداکثر ۱۴۰ کاراکتر در هر پست استفاده کنید. این می تواند برخی از مسائل را ایجاد کند، به خصوص اگر شما در ایجاد پست های طولانی تر عادت دارید یا نیاز به اشتراک گذاری اطلاعات زیادی دارید.

توییت های شما باید کوتاه و شیرین باشد. از آنجا که شما فرصتی برای پرداختن به چندین موضوع یا درمان چندین موضوع ندارید ، باید فقط یکباره به یک موضوع بپردازید. شما باید حداکثر ۱۳۰ کاراکتر شلیک کنید ، بنابراین فضای اضافی برای پیوند دارید.

یکی دیگر از اقدامات عالی این است که حداقل ده نفر را در پست های توییتر خود برچسب گذاری کنید. در حالی که ما توصیه نمی کنیم افراد را به طور تصادفی برچسب بزنید ، باید شرکای تجاری یا مشتریان وفادار را که رابطه خوبی با شما دارند ، برچسب گذاری کنید. باهوش باشید و از این ویژگی نهایت استفاده را ببرید.

از آنجا که فضای زیادی در پست های توییتر خود ندارید ، باید اطمینان حاصل کنید که از هشتگ ها به صورت عاقلانه استفاده می کنید. از یک زن و شوهر از هشتگ در متن استفاده کنید و همچنین در پایان سه یا چهار. هشتگ بین ایده های خود را با یکدیگر مخلوط کنید اما مطمئن شوید که کاربر را منحرف نمی کند.

در نمودار زیر می توانید آمار دموگرافیک کاربران توییتر را بررسی کنید:

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

مقاله مرتبط  8 آمار از بازاریابی، وب دیزاین و برندینگ برای کمک به اولویت بندی استراتژی رشد کسب و کار

اینستاگرام
اگر واقعاً بخواهید موفق باشید، در اینستاگرام تمرکز روی ایجاد یک کپشن برجسته ضروری است. به گزارش Social Insider، اینستاگرام جذاب ترین پلتفرم است. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که درست در اینستاگرام پست ارسال می کنید.

 

برای موفقیت، اطمینان حاصل کنید که کپشن های طولانی را به بخش هایی با خواندن آسان تقسیم می کنید. مردم عبارات کوتاهتر را دوست دارند تا بتوانند اطلاعات را راحت تر هضم کنند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

همچنین ، بسیاری از ایموجی ها و هشتگ ها را اضافه کنید. می توانید در هر پست حداکثر ۳۰ هشتگ اضافه کنید، بنابراین بیشترین استفاده را از آن داشته باشید.

در نمودار زیر می توانید بیشتر ایموجی های استفاده شده در اینستاگرام را ببینید:

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

مقاله مرتبط  21 تکنیک عملی سئو برای بهبود رتبه سایت در گوگل در سال 2018 - قسمت اول

۲- ارسال فیلم در توییتر و  فیس بوک و اینستاگرام
ارسال فیلم در توییتر بسیار شگفت آور عمل می کند. همین مورد در مورد استفاده پست های البومی در فیس بوک و اینستاگرام نیز وجود دارد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

با این حال، در فیس بوک، هنگامی که شما تصمیم به ارسال تصاویر تک، باید کلمات بیشتری بنویسید بنابراین کلمات بیشتری برای ارسال تک عکس و کلمات کمتری برای آلبوم های تصویری وجود دارد.

از آنجا که توییتر سکویی است که افراد زیادی با دیگران درگیر می شوند و همچنین به دلیل اینکه اکثر افراد از طریق تلفن همراه خود به توییتر دسترسی پیدا می کنند ، مشتاق تماشای فیلم و ریتوییت مجدد آنها از طریق فشار یک دکمه هستند. توییت با فیلم شش بار بیشتر از توییتهای با عکس و سه برابر بیشتر از gif ها ریتوییت می شود.

همچنین می توانید از ویژگی ویدیوی زنده توییتر استفاده کنید تا مکالمات زنده با مخاطبان خود ایجاد کنید و رویدادهای کلیدی را در نام تجاری خود پخش کنید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

مقاله مرتبط  وب عمیق چیست؟

از طرف دیگر، فیس بوک و اینستاگرام برای استفاده از  آلبوم های تصویر مناسب هستند. در این سیستم عامل ها، ارسال البومی تصاویر و ویدیو ها که دارای کپشن های کوتاه زیر ده کلمه است، بالاترین میزان تعامل را برای شما به ارمغان می آورد. آلبوم هایی با کپشن های کوتاه که به اشتراک گذاشته می شوند می توانند نرخ تعامل قابل توجهی را برای شما به ارمغان آورند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

۳- قدرت تعامل در هر پلتفرم را در نظر بگیرید
برای اینکه واقعاً حضور خود در بازاریابی شبکه های اجتماعی را به سطح بعدی برسانید، باید دقیقاً بدانید که چگونه مخاطبان خود را درگیر خود کنید. برای همین، مطالعه منتشر شده توسط Social Insider با چند واقعیت اساسی مرتبط با درگیری هر یک از بسترهای نرم افزاری همراه است.

اینستاگرام جذاب ترین سکوی این سه است، اما نکته منفی این است که شما نمی توانید هیچ لینکی را در پست اضافه کنید. کاری که می توانید انجام دهید اضافه کردن تصاویر، مسابقات و بسیاری از ایموجی ها برای جبران فقدان لینک های اشتراکی است.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

مقاله مرتبط  بازاریابی داده محور چیست؟ افزایش نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی

شما همچنین باید پیامهای تبلیغاتی و متنوعی ایجاد کنید. پست های مسابقات و جایزه به طور شگفت انگیزی در اینستاگرام ، فیس بوک و توییتر جواب می دهد. مسابقات به طور عمده در فیس بوک کار می کنند. وقتی صحبت از آموزش می شود، هیچ بستری در واقع آنها را دوست ندارد. بنابراین احتمالاً باید از ایجاد آموزش یا راهنما دوری کنید.

در آخر اینکه تبلیغات در Facebook بهتر است و در اینستاگرام و توییتر چندان خوب نیست. با این حال ، اگر تبلیغی در اختیار دارید، باید هنگام ارسال آن در اینستاگرام و توییتر، آنرا با موارد دلخواه مخلوط کنید تا کارآمد شود. 

شما باید مراقب باشید که در هر کدام از این شبکه ها چه نوع پستی ایجاد می کنید. در فیس بوک، شما باید روی استفاده از هدایا، تبلیغات و مسابقه تمرکز کنید. توییتر و اینستاگرام بهترین کار را با پست های DIY(خودت انجامش بده) و بخش های مختلف ارائه می دهند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

مقاله مرتبط   آیا شما باید MBA دریافت کنید؟

۴٫ کمپین های تعطیلات را تنظیم کنید.
هنگام انتشار پست های کریسمس، فیس بوک بسیار برنده است. متأسفانه توییتر برای پست ها و پیشنهادات کریسمس گزینه مناسبی نیست.

کارشناسان رسانه های اجتماعی Social Insider بیش از ۳٫۹ میلیون پست فیس بوک، ۸۰۰K پست در اینستاگرام و یک میلیون پست در توییتر را مطالعه کرده اند که حاوی کلمات و پیشنهادات تعطیلات است. آنها بر اساس انتخاب کلمات متداول کریسمس، دریافتند که ایموجی های درخت کریسمس بالاترین میزان تعامل را نشان می دهد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی با عملکرد بالاتر(اینستاگرام، فیسبوک و توییتر)

نتیجه:

در حالی که هیچ فرمول قطعی موفقیت برای نوشتن پست های شبکه های اجتماعی وجود ندارد، مهمتر از همه، آنچه برای نام تجاری شما ممکن است مفید باشد، برای شخص دیگری کار نکند. نکات زیادی وجود دارد که می توانید از این تحقیق استفاده کنید. با این حال ، برای درک کامل آنچه که بهترین نتیجه را برای شما به دست می آورد، باید به منظور شکل دادن به استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود، آزمایش کنید، آزمایش های بیشتری انجام دهید و دوباره تست کنید.

مقاله مرتبط  ویدیو سخنرانی دکترمحمود محمدیان درباره اقناع در تبلیغات

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار