هرم فناوری شبکه های اجتماعی

فهرست مطالب

هرم فناوری شبکه های اجتماعی

 

چیزی که هر شبکه اجتماعی را متفاوت می کند، نوع محتوا، نحوه ایجاد آن محتوا و دلیل ایجاد آن محتوا است.

مصرف کنندگان به دلایل مختلف محتوای متنوعی را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک می گذارند. و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در حال تکامل هستند، که آنچه را که به اشتراک می‌گذاریم تغییر می‌دهد. Snapchat و TikTok محرک های بزرگ این تحولات بوده اند.

در مصاحبه ای در ژانویه از ایوان اسپیگال، مدیر عامل اسنپ، پرسیده شد که در مورد TikTok چه فکر می کند. او در یک پاسخ صادقانه تازه، گفت که «تیک تاک را دوست دارد» و «یک طرفدار بزرگ» است. او در ادامه توضیح داد که چگونه در مورد TikTok به عنوان یک پلت فرم فناوری در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی فکر می کند.

او به مقوله فناوری اجتماعی به عنوان سه طبقه در یک هرم فکر می کند.

  1. ارتباط – بیان خود، صحبت با دوستان و تماس های نزدیک، فرکانس بالاتر. اینجا جایی است که اسنپ چت و مسنجر قرار دارند.
  2. وضعیت – به مردم نشان می دهید که چه کسی هستید، که باحال هستید، لایک و کامنت می گیرید، فرکانس کمتری نسبت به برقراری ارتباط. اینستاگرام بهترین مثال در اینجاست.
  3. استعداد – ساختن رسانه برای سرگرم کردن افراد دیگر، حتی با فرکانس کمتر، تولید بالاتر. به TikTok و YouTube فکر کنید. 

هرم فناوری رسانه های اجتماعی

 

با بالا رفتن از هرم، زمان و انرژی مورد نیاز برای ایجاد محتوا افزایش می یابد و بر همین اساس فرکانس محتوای تولید شده کاهش می یابد.

ارسال یک تصویر ساده، تصویر، ویدیو یا متن در اسنپ چت آسان است. تلاش زیادی نمی خواهد. موانع ذهنی کمی وجود دارد. یادگیری رقص TikTok یا صرف زمان تولید مورد نیاز برای یک ویدیوی زیباتر در YouTube بسیار سخت تر است.

مقاله مرتبط  چطور ROI (نرخ بازگشت سرمایه) بازاریابی شبکه های اجتماعی را بهبود بخشیم؟

اشپیگال می‌گوید جذابیت محتوای Status محدودتر است، زیرا «افراد فقط یک بار در هفته یا یک بار در ماه و نه لزوماً هر روز یک کار «خوب» انجام می‌دهند.

یکی دیگر از جنبه های مهم این هرم، نسبت تولید کننده محتوا به مصرف کنندگان محتوا است. در انتهای هرم، همه تقریباً به طور مساوی ایجاد و مصرف می کنند. با بالا رفتن از هرم، اندازه مخاطب بالقوه افزایش می یابد و تعداد افرادی که در واقع محتوا را ایجاد می کنند کاهش می یابد.

پلت‌فرم‌های اجتماعی در قسمت استعدادها(Talent) برای اکثر مصرف‌کنندگان بیشتر یک تجربه ناب است. در حالی که پلتفرم های اجتماعی ارتباطی(Communication) ساده هستند. بحث، تعامل بیشتر است.

من دوست دارم بدانم که چگونه این تئوری با روند نسبتاً اخیر شخصیت های برند شخصی سازی شده در توییتر مطابقت دارد. اگر توییتر به سطح ارتباطات نزدیک‌تر از استعداد آن باشد، منطقی است که برندهایی که می‌توانند پلتفرم را شخصی‌تر و مکالمه‌تر کنند، عملکرد خوبی دارند.

هرم را با استراتژی شبکه های اجتماعی خود مقایسه کنید. آیا مفروضات شما در مورد نحوه مصرف محتوای شما توسط کاربران در هر کانال مطابقت دارد؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.