4HBwf_isZ-lVkr8qZDZIBqaMnB_9neLc0W4lq_CQvVI

۸ ابزار طلایی برای پیدا کردن کلمه کلیدی

8 ابزار طلایی برای پیدا کردن کلمه کلیدی

ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی

 

عبارت “برای کاربر ها بنویسید، نه موتورهای جستجو“، همچنان یک ورد بازاریابی محتوا است. در واقع، خالقان باهوش محتوا برای هر دو می نویسند.

محتوای با کیفیت جالب، آموزنده، اصیل، و شامل کلمه کلیدی است، و در نهایت منجر به بازدید بیشتر از سایت شما می شود. محتوای با کیفیت به طور طبیعی لینک می سازد، که باعث افزایش اعتبار یا آتوریتی (authority) سایت می شود، که به نوبه خود رتبه را بهبود می بخشد و چشم بیشتری را به سمت محتوای شما می چرخاند. یکپارچه سازی سئو (بهینه سازی موتور های جستجو) با محتوای شما اولین گام است. اما برای نوشتن یک متن واقعا هوشمند، باید به کلمات هدف خود و نحوه ای که گوگل با این کلمات ارتباط برقرار میکند نگاه کنید. سپس این کلمات را به محتوای خود اضافه کنید. یا می توانید از آن یافته ها برای شناسایی عنوان های مرتبطی که می خواهید درطول مسیر تولید محتوای خود در موردش بنویسید، استفاده کنید.

در این مقاله مدیر مگ ۸ ابزار از بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط با محتوا را بررسی می کنیم.

8 ابزار طلایی برای پیدا کردن کلمه کلیدی

 

چه چیزی از لحاظ معنایی مرتبط است؟

علم معنا شناسی (Semantics) معنی کلمات را بررسی می کند. با نگاهی معنا شناختی، ما به رابطه میان کلمات نگاه می کنیم. با بکار بردن این مفهوم برای بازاریابی محتوا، در مورد انواع کلمات کلیدی و عبارات رایج مورد استفاده در هنگام نوشتن درباره یک موضوع بحث می کنیم. و سئو را با تعیین کلمات مرتبطی که گوگل انتظار دارد در یک صفحه ببیند وارد می کنیم که در نهایت می تواند به بدست آوردن رتبه بهتر مطالب شما کمک کند.

به عنوان مثال فرض کنید شما یک مقاله در مورد بهترین کفش های زنانه مخصوص دویدن می نویسید. شما روند تحقیق خود را انجام می دهید و کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید. اما چه کلمات دیگری از لحاظ معنایی به “بهترین کفش های زنانه مخصوص دویدن” مرتبط هستند؟

همانطور که رتبه ی محتوا را برای این عبارت در اولین صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بررسی می کنید، متوجه کلمات مشابه زیادی خواهید شد با توصیف های دقیق تر مانند: راحت، مایل، مسیر، تردمیل، مسیرهای پیاده روی، سبک زندگی، دو ۵ کیلومتر (۵K run)، ماراتن و غیره.

8 ابزار طلایی برای پیدا کردن کلمه کلیدی

در حالی که شما می توانید این فرایند را به صورت دستی انجام دهید (همانطور که Rand Fishkin در یک قسمت وایتبرد جمعه توضیح می دهد)، شما همچنین می توانید با استفاده از این بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی مرتبط با محتوا کارایی بیشتری کسب کنید.

۱) Google AdWords Keyword Planner: رایگان

این ابزار یکی از اولین مکان هایی است که متخصصان سئو تحقیقات کلمه کلیدی خود را با آن شروع می‌کنند و همچنین می تواند به شما در درک چگونگی گروه بندی کلمات کلیدی توسط گوگل کمک کند.

نکته: گوگل برنامه‌ ریز کلمه کلیدی را به حساب کاربری گوگل شما متصل می کند بنابراین برای ورود به برنامه ریز باید وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید.

به عنوان مثال شما در مورد دستورالعمل پخت همبرگر می‌نویسید. شما کلمه دستورالعمل پخت همبرگر (hamburger recipes) را در برنامه‌ ریز کلمه کلیدی وارد می کنید و آن کلمات کلیدی متنوعی را به شما پیشنهاد می دهد. بر روی تب (برگه) Ad Group Ideas کلیک کنید تا کلمات و عبارات مرتبط با دستورالعمل پخت همبرگر را ببینید، مانند: آسان، بهترین، گوشت گاو، گوشت، وعده غذایی، ایده ها، ساده، لذیذ و سریع. بر روی یکی از گروه ها کلیک کنید تا در داخل آن کلمات مرتبط بیشتری را ببینید.

بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
Google AdWords Keyword Planner

 

۲) Pinterest: رایگان

پینترست یک الماس پنهان برای کمک به شما در درک کلمات و عبارتهای مرتبط معنایی است. یک عبارت کلی را تایپ کنید تا عناوین مرتبط که با موضوع اصلی خود را ببینید.

به عنوان مثال کلمه عروسک ها (dolls) را تایپ کنید و شما نام برندهای خاص (دختر آمریکایی و باربی) را خواهید دید. همچنین کلمه‌های لباس مبدل، آرایش، لباس خانه و خودت انجامش بده (DIY) را خواهید دید. انواع متفاوت از عروسک ها (چینی، دست ساز، وینتیج  و غیره) در گروه ها دسته بندی شده اند. شما همچنین اصطلاحات مربوط به آن صنعت مانند عروسک های متحرک با توپ را می بینید.

بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
Pinterest

اگر جستجوی خود را با استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long-tail keywords) محدود کنید، تنوع های دیگری را نیز خواهید دید. به عنوان مثال، لوازم عروسکهای ۱۸ اینچی (۴۵ سانتیمتری) دسته هایی مانند خودت راهت انجامش بده، الگوی رایگان، چگونه درست کنیم، محصول و غیره را نمایش می دهد.

8 ابزار طلایی برای پیدا کردن کلمه کلیدی
long-tail search

۳) BrightEdge: پولی

مکعب داده (DataCube) این سایت می تواند به شما در یافتن عنوانها و کلمات مرتبط کمک کند. یک کلمه کلیدی را در برنامه وارد کنید تا یک لیست از کلمات مرتبط را ببینید (مشابه Google AdWords Keyword Planner). شما می توانید کلمه ها را با توجه به حجمی زیاد جستجو (بیشتر از ۱۰۰۰)، کلمات کلیدی طولانی (بیشتر از سه کلمه)، یا ارزش بالا (دارای نمره ۸۰ و بیشتر، که از طریق ارزش پرداخت به ازای کلیک یا cost-per-click و حجم جستجو محاسبه می شود) دسته بندی کنید.

به عنوان مثال شما یک متن در مورد پارک شادی (amusement park) می نویسید و آن را به عنوان کلمه در جستجوی خود به کار می برید:

بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
BrightEdge

نتایج، کلمات دیگری پیشنهاد می‌دهد که ممکن است بخواهید آنها را در متن خود بکار ببرید مانند: کارهایی که باید انجام دهم، زمینهای گلف، پارک آبی و غیره.

۴) Conductor: پولی

Conductor’s Audience Intent Explorer به شما کمک می کند عنوان مناسب برای محتوای جدید یا موجود خود پیدا کنید بر اساس اینکه مصرف کننده ها چقدر یک عبارت را جستجو می‌کنند یا به دنبال محتوا می گردند.

به عنوان مثال کلمه گلف (golf) را تایپ کنید. یک لیست کلمات کلیدی مربوط به اینکه مصرف کننده ها چقدر برای آن کلمه در گوگل جستجو می کنند برای شما نمایش داده می شود. در سمت چپ شما فیلترهایی را می بینید که عنوان های پیشنهادی را به صورت گروه بندی شده نمایش می دهد. این این قسمت برای فهم سریع عنوان ها یا موضوع های متفاوت مربوط به گلف مانند تور، کانال، تور PGA و تخته ی امتیازات بازی ارزشمند است.

بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
Conductor

در سطح کلمه کلیدی شما اطلاعات را در عبارت می‌بینید شامل اینکه برای چه مرحله ای از سفر مشتری استفاده شده است، حجم جستجو، حجم یا ظرفیت روند در ماه، و رقابت برای آن عبارت.

8 ابزار طلایی برای پیدا کردن کلمه کلیدی

مقاله مرتبط  چگونه محتوای شایسته لینک گرفتن تولید کنیم؟

۵) Google Correlate: رایگان

Google Correlate مکان دیگری برای یافتن کلمات کلیدی و عبارتهای مرتبط است. به عنوان مثال، اگر در مورد کرم ضد آفتاب (sunblock) می نویسید، ممکن است بخواهید در نوشته خود برخی از کلمات مرتبط با کلمه کرم ضد آفتاب که گوگل کورلیت آنها را نشان می‌دهد استفاده کنید.

بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
Google Correlate

جای تعجب ندارد که شما کلمات زیادی مانند استخر، آب و تابستان را ببینید. برخی عبارت ها با نوشته شما جور در نمی‌آید، سعی نکنید آنها را به زور استفاده کنید. اما با بررسی با دقت گوگل کورلیت می توانید یک لیست از کلمات مرتبط معنایی (هم خانواده ها) را ایجاد کنید تا بتوانید آنها را در در محتوای خود بگنجانید.

 

۶) Google related searches and auto fill: رایگان

یک مکان دیگر برای بررسی کردن عبارتها یا کلمات مرتبط معنایی قسمت جستجوهای مرتبط گوگل و تکمیل خودکار در پایین صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است. به عنوان مثال اگر شما کلمه پیانو (Piano) را در گوگل جستجو کنید این تصویر را خواهید دید:

بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
Google related searches

فراموش نکنید که پیشنهادات خودکار را برای ایده گرفتن در مورد کلمات کلیدی و عنوان های مرتبط نیز بررسی کنید.

8 ابزار طلایی برای پیدا کردن کلمه کلیدی
Google auto-fill suggestions

 

۷) Moz related topics: پولی

اگر کمپینی را در ماز (Moz) ایجاد کرده اید، حتماً از ویژگی جستجوی مرتبط استفاده کنید. بر روی بهینه‌ سازی صفحه (page optimization) کلیک کنید، سپس کلمه کلیدی و URL هدف را در آن تایپ کنید. سپس بر روی عناوین مرتبط (related topics) کلیک کنید. نمره یا امتیاز ارتباط (Relevance Score) را خواهید دید و میتوانید  URL های برتر هر عنوان را بررسی کنید.

بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
Moz

 

۸) Keywordtool.io: رایگان و پولی

یک ابزار عالی دیگر برای یافتن عبارت‌های مرتبط معنایی Keywordtool.io است. یک کلمه کلیدی را تایپ کنید و به سرعت می توانید فهرست را برای ایده گرفتن در مورد عناوین مرتبط بالقوه و کلمات کلیدی مرتبط معنایی بررسی کنید.

بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی
Keywordtool.io

به برگه سوالات سری بزنید و جستجوهای سوالی مرتبط را ببینید که برای خلق ایده ی مقاله با عناوین مرتبط به پرسش اصلی شما خیلی خوب است.

8 ابزار طلایی برای پیدا کردن کلمه کلیدی
Keywordtool.io

 

کلمه کلیدی های مرتبط را به متن خود اضافه کنید

زمانیکه جستجوی خود را با استفاده از یکی از این ابزار کامل کردید، شما ایده ای در مورد کلماتی خواهید داشت که می توانید به نوشته خود وارد کنید. آیا باید همه آنها را به متن اضافه کنید؟ احتمالا خیر. هر کلمه کلیدی به درد متن شما نمی خورد اما به دنبال فرصت هایی باشید که برخی از این کلمات مرتبط معنایی را به حالتی طبیعی در متن خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که ارتباط کلید آن است. اگر کلمه کلیدی در متن شما جایی ندارد به زور آنرا به کار نبرید اگر نه نوشته شما اسپم به نظر خواهد رسید. قرار دادن محتوای اسپم زیاد در سایت نتیجه معکوس به بار می آورد و به اعتبار (authority) شما صدمه میزند و تجربه کاربری بدی را ایجاد میکند.

مقاله مرتبط  12 ابزار بررسی سئو و کلید واژه ها برای سال 2018

منبع: https://contentmarketinginstitute.com/2017/01/tools-find-keywords-content/

(Visited 167 times, 1 visits today)

مدیر محتوا، مدیر سئو، زبانشناس و مترجم

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

]\