۱۲ ابزار بررسی سئو و کلید واژه ها برای سال ۲۰۱۸

ابزار بررسی سئو
ابزار بررسی سئو

۱۲ ابزار بررسی  SEO و کلید واژه ها برای سال ۲۰۱۸

 

تقریبا هیچ چیزی مانند اپدیت ناگهانی الگوریتم های گوگل باعت سردرگمی دیجیتال مارکترها نمی شود. به نظر می رسد که آنها منتظر هستند شما همه کارهای لازم را انجام دهید و سپس بروزرسانی را منتشر می کنند که باعث می شود تلاش های شما فورا منسوخ شود. 

سئو سایت از آن دست فعالیت هایی است که باید به صورت مدام سایت را آنالیز کرد، و نتایج مشکلات و ضعف ها را پیدا کرد و از وضعیت خود را در مقایسه با رقبا آگاه شد. ابزارهای بررسی سئو هم به صورت رایگان و به صورت پولی در دسترس دیجیتال مارکتر ها قرار دارد. در اینجا مجموعه ایی از ابزارهای پولی و رایگان معرفی شده است.

 این ۱۲ ابزار بررسی سئو برای استراتژی جستجو ارگانیک شما اهمیت دارد زیرا آنها به شما اجازه می دهند بر روی عناصر سایت خود تمرکز کنید که برای گوگل مهم  است. 

در این پست، ما از طریق ۱۲ ابزار بررسی سئو سایت مانند یک بازاریاب دیجیتال … و یک ربات Google در تجزیه و تحلیل سایتتان کمک می کنیم!

ابزار بررسی سئو

SEO Monitoring Tools

 

  1.  ابزار وب مستر گوگل
  2.  SEMrush
  3.  HubSpot’s Website Grader
  4. Check my links
  5.  BuzzStream
  6.  نرم افزار Moz Pro Tools
  7.  گوگل SEO Report Card UpCity
  8.  Woorank
  9. Screaming Frog’s SEO Spider
  10. Found’s SEO Audit Tool
  11.  Remove’em
  12.  ابزار جستجوگر SEO Varvy

 

مجانی
هدف: تحلیل سایت

از طریق این ابزار سئو رایگان می توانید ببینید که جایگاه شما کجا بوده، در چه عبارت های جستجویی در نتایج مشاهده شده اید، دریافت گزارش بک لینک ها، خطا های کرالرها. البته چندی پیش وبمستر تولز به سرچ کنسول تغییر نام داده شد.

 ابزار Google Fetch به شما امکان می دهد که یک URL  صفحه ایی از سایتتان را وارد کنید و ببینید که آیا گوگل آن صفحه ها را دقیق مثل چیزی که شما می بینید، می بیند اگر غیر آن بود بتوانید صفحه را اصلاح کنید.

Google Fetch ابزاری در در گوگل وبمستر است که به وبمستران این امکان رو میدهد که بعد از انتشار مطلب جدید و یا تغییر در صفحات سایت، روبات های گوگل را خبر دار کنید و این امر باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب و یا با خبر شدن روبات ها از تغییرات جدید سایت و اعمال آن در ایندکس های گوگل می شود. 

 

ابزار بررسی سئو
Google Fetch

یکی دیگر از ویژگی های مهم گوگل وبمستر، Insight PageSpeed ​​است. این ابزار بررسی سئو عملکرد سایت را در دسکتاپ و تلفن همراه را از لحاظ سرعت سنجش می کند. با  توجه به این که جستجو کردن در تلفن همراه که از جستجوی دسکتاپ پیشی می گیرد، سرعت صفحه برای کسب و کارهایی که می خواهند بازدیدکنندگان خود را حفظ کنند، به طور فزاینده ای اهمیت می یابد.

به گفته گوگل دِوِلوپرز، PageSpeed ​​Insights به بررسی اینکه “چگونه یک صفحه می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد و یک نمره از ۱-۱۰۰می دهد که عملکرد نسخه تلفن همراه را برآورد می کند، محاسبه می کند.” این نمره می تواند خوب باشد، اگر نمره بالا ۸۰ بگیرد؛ متوسط، اگر نمره بین ۶۰ تا ۷۹؛ یا کم، اگر نمره بین ۰ تا ۵۹ است. پس برای بهبود عملکرد نسخه تلفن همراه از این ابزار بررسی سئو گوگل وبمستر استفاده می کنیم.

 

۲-  SEMrush
مجانی
هدف: بررسی کلید واژه

 SEMrush یک داشبورد فوق العاده است که گزارش عملکرد و دامنه ها را به طور کلی و صفحات خاص را ارائه می کند. این وب سایت ابزارهای متعددی را برای بررسی سئو ارائه می دهد.

در زیر یکی از ویژگی های این ابزار بررسی سئو را که به شما اجازه می دهد بفهمید سایت شما در چه کلمات کلیدی رتبه به دست آورده است، آن کلمه کلیدی در چه صفحه ای رتبه بندی شده است، حجم جستجو ماهانه کلمه کلیدی چقدر است.

SEMrush
SEMrush

بقیه ابزار بررسی سئو عملکرد صفحه را نسبت به رقبا بررسی می کند، لینک بیلدینگ ها را آنالیز می کند، کلمات کلیدی مناسب را تحقیق می کند.

 

رایگان
هدف: ابزار بررسی سئو

در سال ۲۰۰۷، HubSpot یک ابزار به نام وب سایت گریدر منتشر کرد که به کسب و کار فرصت های بهینه سازی موتورهای جستجو را می دهد.

وب سایت گریدر یک ابزار بررسی سئو آنلاین است که گزارش های شخصی را براساس معیارهای کلیدی زیر تولید می کند:

  • Performance این ابزار اندازه صفحات سایت، درخواستها، سرعت و معیارهای کلیدی SEO را تجزیه و تحلیل میکند.
  • Mobile Readiness (آمادگی تلفن همراه) این ابزار می بیند که آیا وب سایت شما از لحاظ رسیپانسیو بودن و تنظیمات نمایشگر از نظر تلفن همراه مناسب است یا خیر.
  • SEO این ابزار تعیین می کند که آیا وب سایت شما برای پیدا کردن آسان است یا خیر – هم انسان و هم ربات را در نظر می گیرد. این ابزار بررسی سئو عواملی مانند عنوان های صفحه و شرح متا را بررسی می کند.
  • Security این ابزار به دنبال چیزهایی مانند گواهی SSL است. این به عنوان یک راه برای اثبات برای بازدیدکنندگان است که سایت شما  معتبر و امن برای ارائه اطلاعات تماس با مخاطبین است.

همه چیزهایی که برای شروع نیاز دارید، آدرس وب سایت شما و یک آدرس ایمیل برای شروع است. به سادگی اطلاعات خود را وارد کنید و شما می توانید نمره (۱-۱۰۰) و همچنین یک گزارش دقیق در عرض چند ثانیه دریافت کنید. پلت فرم بازاریابی HubSpot ابزارهایی را برای جستجوی کلیدواژه ها، نظارت بر عملکرد آنها، ردیابی رشد جستجوی ارگانیک و تشخیص صفحاتی که ممکن است به طور کامل بهینه سازی نشده باشد، فراهم می کند.

 

رایگان
هدف: بهینه سازی لینک

برای اطمینان از این که لینک هایتان در یک صفحه وب – چه خارجی و چه داخلی – درست کار می کنند، از طریق سایت Check My Links چک کنید.

این بررسی کننده لینک های شکسته (broken-link checker) برای ناشر یا ویرایشگر آسان است تا قبل از اینکه یک صفحه فعال شود، تصحیح کند. به عنوان مثال، سایت ویکی پدیا را در نظر بگیرید. صفحه «ویکی پدیا» برای اصطلاح «بازاریابی» حاوی ۷۱۱ لینک است. Check My Links قادر به شناسایی این تعداد لینک در عرض چند ثانیه بود، بلکه همچنین هفت لینک خراب پیدا کرد. که این لینک ها در عکس پایین هایلایت شده است.

check my links
check my links

این ابزار بررسی سئو تمام لینک های درست را با رنگ سبز هایلایت می کند و لینک های خراب را در قرمز نشان می دهد.

 

هزینه: رایگان تا ۱۴ روزه، سپس با پرداخت از ۲۴ $ در ماه
هدف: Link Building

BuzzStream ممکن است ارزان ترین راه برای مدیریت ارتباط شما با افرادی باشد که می توانند لینک های ورودی به وب سایت شما را ارائه دهند. 

BuzzStream باعث می شود که افراد مناسب، افراد مناسب را بیابند، پیام های مؤثر ایمیل را بیابند و پیگیری کنند که کدام درخواست لینک پذیرفته شده است. صف ساخت لینک:

ابزار لینک سازی سازی
ابزار لینک سازی سازی

BuzzStream به شما در شناسایی متخصصان بر اساس صنعتتان و چگونگی مشارکت آنها در شبکه های مختلف اجتماعی کمک می کند.

مقاله مرتبط  آیا ویرایش تگ های H1 یا H2 به سئو شما صدمه میزند؟
هزینه: آزمایشی ۳۰ روزه رایگان، پس از آن پرداخت می شود از ۹۹ $ در ماه
هدف: ابزار بررسی سئو سایت

اشتراک Moz Pro به عنوان یک ابزار همه جانبه برای افزایش رتبه بندی جستجوی کسب و کار شما عمل می کند. مجموعه ابزار تحقیق MOZ با استفاده از منابع مورد نیاز برای شناسایی فرصت های سئو، رشد مسیر، ساخت گزارش ها و بهینه سازی سایت ابزار بررسی سئو را فراهم می کند.

به عنوان مثال، ابزار Crawl Test  با کرالر خود سایت MOZ، راگر بات، تا ۳۰۰۰ لینک را در URL مشخص تجزیه و تحلیل می کند. کاربران پس تکمیل گزارش تست را در ایمیلشان که اطلاعات مربوط به هر صفحه ای را که سایت لینک داده است را دریافت می کنند.

ابزار بررسی سئو
ابزار بررسی سئو

این ابزار بررسیسئو فوق العاده مفید است اگر می خواهید بفهمید که عوامل “crawlability” چیست (کرال ابیلیتی یعنی کرالر گوگل به راحتی بتواند سایت شما را بررسی کند)، مانند محتوای تکراری و تغییر مسیرهایی که می تواند بر عملکرد شما در SEO تاثیر گذارد.

 

مجانی
هدف: بررسی وضعیت سایت نسبت به رقبا

 SEO Report Card توسط UpCity به شما امکان می دهد که وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا وضعیت سایت خود را نسبت به رقبا بفهمید.

UpCity's SEO Report Card
UpCity’s SEO Report Card

این ابزار بررسی سئو نسبت به رقبا در مقابل دریافت اطلاعات تماس شما،  یک گزارش سئو ارائه می دهد که شامل موارد زیر است:

  • تجزیه و تحلیل رتبه (Rank Analysis): یک عکس فوری از جایی که وب سایت شما در گوگل، یاهو و بینگ قرار دارد. رتبه بندی شما بر اساس کلمه کلیدی است که شما انتخاب می کنید وقتی که اطلاعات را برای دریافت گزارش وارد می کنید.
  • لینک سازی (Link Building):  یک گزارش دقیق از تعداد وب سایت هایی که به سایت شما لینک دادند.
  • دسترسی به وب سایت (Website Accessibility): تمرکز بر زمان بارگذاری سایت شما و سهولت دسترسی برای کرالرها.
  • معیارهای اعتماد (Trust Metrics): نمای کلی سطح اعتماد یا قدرت سایت شما.
  • وضعیت ایندکس (Current Indexing): گرارشی از تعداد صفحات ایندکس شده ارائه می دهد.
۸- Woorank
هزینه: آزمایشی ۱۴ روزه رایگان، سپس از $ ۴۹
هدف: ابزار بررسی سئو سایت

تجزیه و تحلیل سایت عمیق Woorank به دیجیتال مارکتر ها کمک می کند فرصتی برای بهینه سازی و بهبود سایتشان پیدا کنند. این تجزیه و تحلیل، به بررسی عملکرد سئو، رسانه های اجتماعی، قابلیت استفاده و موارد دیگر می پردازد.

هر گزارش به ۸ بخش تقسیم می شود:

  • فهرست بازاریابی  Marketing Checklist
  • سئو  SEO
  • موبایل Mobile
  • قابلیت استفاده Usability
  • فن آوری ها Technologies
  • اجتماعی Social
  • محلی Local
  • بازدید کنندگان Visitors
ابزار بررسی سئو
ابزار بررسی سئو

Woorank هفتاد متریک را پوشش می دهد.

Woorank به عنوان یک پاداش، کار کاربران را آسان می کند تا بررسی های خود را به صورت PDF  دانلود کنند.

 

هزینه: نسخه LITE رایگان است (با محدودیت *)، و با پرداخت ۱۶۰ دلار در سال
هدف: ابزار بررسی سئو سایت

Screaming Frog’s SEO Spider  بهترین دوست برای جستجوی مارکترهاست.

این برنامه به طور خاص برای سئو کارها طراحی شده است و این برنامه وب سایت هایی را که تعیین می کنید را بررسی می کند و URL ها را برای مسائل معمول مربوط به SEO را بررسی می کند. این برنامه فرایند بررسی را ساده می کند و زمان فرایند را کاهش می دهد – مخصوصا برای وب سایت های بزرگتر. اگر بخواید Url ها را دستی وارد کنید ساعت ها و روز ها از شما زمان می برد.

نگاهی دقیق تر به چگونگی کارکرد آن:

شما می توانید هر یا تمام داده ها را به اکسل برای تجزیه و تحلیل بیشتر وارد کنید. بنابراین اگر از Optify، Moz، یا RavenSEO برای نظارت بر لینک ها یا رتبه بندی های خود برای کلمات کلیدی خاص استفاده می کنید – شما می توانید به راحتی یک فایل CSV را با اکسل ایجاد کنید، و آن را در ابزار آپلود کنید.

محدودیت های قیمت گذاری شامل موارد زیر می شود: شما تنها می توانید ۵۰۰ URL را در هر وب سایت اسکن کنید، و شما دسترسی کامل به گزینه های پیکربندی را ندارید. برای حذف این محدودیت ها، کاربران می توانند مجوز ۱۲ ماهه را برای حدود ۱۶۰ دلار در سال خریداری کنند.

 

رایگان
هدف: ابزار بررسی سئو  سایت

آیا می خواهید رتبه شما در صفحات نتایج گوگل نسبت به رقبا افزایش پیدا کند؟ (منظور این است که در نتایج بهتری دیده شوید)

ابزار بررسی سئو Found’s SEO Audit Tool یک ابزار آسان برای دیجیتال مارکتر ها است که به دنبال شناسایی (و حل کردن) خطاهای معمول SEO در وب سایت می باشند.

Found's SEO Audit Tool
Found’s SEO Audit Tool

به سادگی URL خود را وارد کنید و گزارش بررسی سئو سایت خود را دریافت کنید. این ابزار بررسی سئو به سه قسمت اصلی تقسیم می شود:

  • مسائل فنی (Technical issues): این گزارش در مورد عوامل مانند Canonicalization
    دامنه و نقشه های XML.
  • مسائل محتوا (Content issues):  عوامل تاثیرگذار مانند کلمات کلیدی و متا دیتا را بررسی  می کند
  • تجزیه و تحلیل لینک  (External link analysis): هدف از این مطالعه ارزیابی کیفیت  و تعداد لینک های خارجی است.

مثل ابزار بررسی سئو Woorank، هنگامی که شما یک گزارش را اجرا می کنید، این ابزار باعث می شود که شما بتوانید نتایج را به صورت PDF ذخیره کنید.

هزینه: ۲۴۹ دلار برای هر دامنه یا یک گزینه اشتراک از $ ۹۹ در ماه شروع می شود
هدف: لینک سازی

تا به حال لینک خریداری کرده اید؟ یا پیام اسپم و تکراری و با لینک تکراری به مجموعه ایی وبلاگ ها به صورت کامنت ارسال کرده اید؟ اگر چنین است، ما امیدواریم که این کار بد شما را ببخشد … اما گوگل این کار را نخواهد کرد.

لینک های مصنوعی یا غیر طبیعی به شدت به رتبه بندی جستجوی شما آسیب می رساند

برای تمیز کردن آنها،با Remove’em لینک های خود را بررسی کنید:

این ابزار مفید فایل پروفایل لینک شما را اسکن می کند و فهرستی از اطلاعات تماس را برای لینک ها و دامنه هایی که باید برای پاک کردن از آن انتخاب کنید را نشان می دهد. به علاوه، این ابزار همچنین لیستی را برای شما اکسپورت می کند که بتوانید با ابزار Disavow لینک ها را رد کنید (اساسا این ابزار به گوگل می گوید موقع کرال کردن این سایت به این لینک ها توجه نکن)

 

مجانی
هدف: تحلیل سایت

این ابزار بررسی سئو (SEO auditing tool )، اطلاعات مربوط به قدرت دامنه (domain strength)، لینک ها ( links)، سئو تصویر (image SEO)، سرعت صفحه و موارد دیگر را برای کاربران فراهم می کند.

گزارش جامع در کمتر از یک دقیقه تهیه می شود و عمیق به جنبه های مختلف عملکرد وب سایت شما می پردازد. متوجه خواهید شد که این ابزار از سه رنگ قرمز، زرد و سبز برای نشان دادن شدت مسئله ایی که سایت شما با آن رو به رو است، استفاده می کند.

یکی از ویژگی های مورد علاقه ما، مرور تصویر دقیق است:

Varvy's SEO Overview Tool
Varvy’s SEO Overview Tool

این قسمت از گزارش بر قدرت تصاویر وب سایت شما با تجزیه و تحلیل متن alt تمرکز می کند. اگر از کلمات بیش از حد استفاده کرده اید، متن alt را فراموش کره اید و یا متن alt به نظر ضعیف میاید، ابزار  بررسی سئو به شما اطلاع می دهد تا بتوانید هر گونه تغییر لازم را انجام دهید.

منبع:  Hubspot

مقاله مرتبط  17 اشتباه سئو در بازاریابی محتوای سایت

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

یدگاه On ۱۲ ابزار بررسی سئو و کلید واژه ها برای سال ۲۰۱۸

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار