۶ راهکار برای افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک

یکی از مباحث مهم در تجارت الکترونیک افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک برای مشتریان است، با توجه به نا امنی ها و فیشینگ ها در فضای اینترنت، افزایش سایت های تجارت الکترونیک و… افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک برای مشتریان یکی از دغدغه های صاحبان تجارت الکترونیک است. در مقالات بیشتری درباره تجارت الکترونیک در سایت مدیر مگ خواهم نوشت. در این مقاله راهکارهای عملی برای افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک برای شما تشریح می شود.

راهکارهایی برای افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک برای مشتریان جدید 

۶ راهکار برای افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک

همانطور که در تصویر بالا می بینید، جک ما، مدیرعامل غول تجارت الکترونیک چین، علی بابا، اذغان می کند که اعتماد مهمترین المان در تجارت الکترونیک است.

 

۱- نمایش محصولات واقعی در عمل

 

دیدن در مقابل گفتن هنوز برای بسیاری از ما باورپذیر تر است. مشتریان می خواهند استفاده محصولاتتان را  ببینند تا بتوانند آنچه را که شما ارائه می دهید درک کنند.

ویدیو و عکس های با کیفیت بالا می تواند به مشتریان کمک کند تا نگرانی خود را از دست بدهند و به شما اعتماد کنند و باعث افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک شما می شود.

این فرصت عالی برای محتوای “چگونه به” است که نشان دهد محصول در عمل و کمک به مشتری برای تجسم اینکه چگونه زندگی خود را این محصول بهبود می بخشد. این نیز یک فرصت عالی برای نشان دادن شخصیت است.

 

یکی از برندهای ویدئویی مورد علاقه ما، Blendtec است که با صدها میلیون نمایش در یوتیوب با سری “آیا آن را مخلوط” می کند؟

افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک
ما دوست داریم چیزهایی را مخلوط کنیم که در خانه نباید این اتفاق بیفتد. افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک بلندتک

 

۲- نظرات مشتریان برجسته

 

تستیمونیال (testimonial) و نظرات مشتریان، بازاریابی متقاعد کننده ای است که شرکت می تواند پیشنهاد دهد، چون آن ها راهی هستند پشتیبانی از ادعا هایتان. تستیمونیال به طور مستقیم باعث افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک می شود.

مردم به دیگران اعتماد دارند، بنابراین شما می توانید این کار را انجام دهید.

یکی از چیزهای جالب توجه است که این است که نظرات قابل اعتمادند، چه خوب یا بد.

بر اساس یک مطالعه اخیر Zendesk، نود درصد از مردم می گویند که نظرات مثبت بر تصمیم خرید آن ها تاثیر مثبت دارد، در حالی که ۸۶ درصد می گویند برای نظرات منفی هم همین است.

افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک

نمونه ای از قدرت تستیمونیال و فیدبک از محصول، WikiJob، یک سایت کاریابی در انگلستان است، در صفحاتی که تستیمونیال مشتریان را داشت،نرخ تبدیل و افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک ۳۴٪ بیشتر بود.

تحقیقات مارتین و ونتزل و تامزاک (۲۰۰۸) نشان می‌دهد شهادت مشتری مؤثر، به مقداری که مصرف‌کنندگان تحت‌تأثیر فشارهای قانونی و کیفیت ویژگی‌های محصول قرار می‌گیرند، بستگی دارد. نتایج نشان می‌دهد افرادی که تحت‌تأثیر هم‌سن‌های خود قرار می‌گیرند، بیشتر به شهادت مشتریان توجه می‌کنند تا ویژگی‌های اطلاعاتی. در مقابل، افرادی که نظریات دیگران را نادیده می‌گیرند، از اطلاعات صریح تأثیر بیشتری می‌پذیرند.

۳- از نشان ها برای افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک استفاده کنید

 

اکثر مشتریان شما امنیت وب را درک نمی کنند. آنها می دانند که می خواهند ایمن باشند و به شما احتیاج دارند تا آنها احساس راحتی کنند.(یعنی شما باید کاری کنید که آن ها در سایت تجارت الکترونیک شما دغدغه امنیت نداشته باشند و این به صورت ناخودآگاه باعث افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک می شود)

یکی از بهترین و سریعترین مسیرهای خلع سلاح، در این مورد، از طریق آیکون های اعتماد و مدالهاست که شما بدون شک در بسیاری از وبسایت های مورد علاقه خود مشاهده کرده اید.(در ایران مثل اینماد)

افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک

مؤسسه Baymard چندین مطالعه جالب در مورد نمادهای اعتماد برای افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک انجام داده است که ارزش خواندن دارند. در اینجا برخی از آن ها با هم می خوانیم:

  • ۱۸٪ از خریداران آنلاین یک سبد خرید رها شده دارند زیرا آنها به سایت اعتماد نکرده اند که اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیارشان بگذارند.
  • اکثر مردم بر این باورند که یک وب سایت امن است و این بستگی زیادی به اینکه چگونه صفحه نمایش به صورت بصری امن به نظر می رسد، دارد.
  • اضافه کردن هر آیکون بصری، مانند یک نشان اعتماد، احساس امنیت کلی یک وب سایت را بهبود می بخشد – این حقیقت حاکم است حتی زمانی که این شرکت از مهر و موم اعتماد جعلی استفاده کرد!!
مقاله مرتبط  بازاریابی هکر رشد

 

۴- هزینه ها را واضح نگه دارید

 

اعتماد از صداقت نشات می گیرد. بنابراین، اگر شما به عنوان ادمی غیر صادق شناخته شوید، هر اعتمادی را که ممکن است با آن تستیمونیال یا مدال های اعتباری ایجاد کرده اید را از بین ببرید.

سریع ترین راه برای صادق نبودن این است که هزینه ها و یا مالیات را تا آخرین لحظه مخفی کنید.

توصیه می کنیم همه چیز را جلوی چشم مشتری و آشکار بگذارید، از جمله هزینه حمل و نقل. این به شما کمک می کند پیش بینی و مدیریت هزینه هاانجام دهید. در حالی که همچنین اطمینان ازاینکه مشتریان پس از سفارش خود خوشحال می شوند.

همان مطالعۀ Baymard درباره افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک را که قبلا ذکر کردیم، در آن نیز اشاره کردیم که ۲۴ درصد از مردم یک سبد خرید را رها می کنند، زیرا آنها نمی توانند کل هزینه سفارش را در پیش رو ببینند یا محاسبه کنند.

چیزی را پنهان نکنید  به نظر می رسید که شما خیلی بیشتر پنهان می شوید.

به علاوه، اگر شما یک پیشنهاد ویژه دارید، این تمرین شما را در ذهنیت مناسب قرار می دهد تا آن را برای مخاطبان خود به بهترین شکل ممکن به اشتراک بگذارید.

۵- پاسخ به سوالات متدوال

 

اگر یک سؤال باشد که که باعث عقب نشینی از خرید در حال حاضر شود، اگر شما نمی توانید جواب را پیدا کنید، چه کاری انجام می دهید؟ به احتمال زیاد، امروز و فردا آن را نخواهید خرید.

اگر محصول شما دارای سوالات مکرر است، به آنها در صفحه پاسخ دهید.

بهترین گزینه این است که آن را به یک چت زنده (ربات یا انسان)  مجهز کنید که در آن مشتریان می توانند سؤالاتی را مطرح کند و شما پاسخ دهید.

این به شما یک فرصت عالی دیگر برای اطمینان از جزئیات مشتریان و ارائه خدمات شخصی است که می تواند باعث افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک شود.

افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک
افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک با لایو چت

 

ما Bonobos را برجسته کردیم زیرا گزینه چت کوچک است و قبل اینکه کلیک کنید سرزده باز نمی شود، اما بعد از آن به طور مستقیم از اطلاعات شما می پرسد. ورود به سیستم، به صورت پیشنهادی است، نه یک وظیفه برای دریافت کمک، پس هر شخص می خواهد که اطلاعاتی را دریافت کند.

 

۶- ساده سازی زمانی که امکان پذیر است

وقتی فرآیند طولانی و پیچیده است، مشتری می تواند احساس کند که چیزی را پنهان می کنید.

وقتی فرآیند طولانی و پیچیده است، می تواند احساس کند که چیزی را پنهان می کنید. جعبه های بیشتری که ما باید بررسی کنیم، صفحات را مرور می کنیم، و یا چاپ خوب برای خواندن راحت با خرید، فرصت های بیشتری که ما باید وب سایت شما را ترک کنیم وبه جای دیگری برویم

این مسئله بزرگ در تجارت الکترونیک است: املاک دیجیتال واقعی نیست. من می توانم بلافاصله به رقبای شما برسم اگر پیشنهاد شما به نظر مشکوک و ناواضح برسد.

شما مزایای کسب و کار خشت و ملات را ندارید، فواصل فیزیکی را ندارید که می تواند باعث تنبلی برای غلبه بر یک تجربه ضعیف شود.

بنابراین، سخت کار کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما به سرعت بارگیری می شود، از ویژگی های دکمه های بزرگ و عکس های با کیفیت  استفاده کنید و تمام چیز های اضافی را کاهش دهید.

شماره تلفن من برای ثبت نام برای خبرنامه شما نیازی نیست. پس برای ارسال خبرنامه اطلاعات غیرضروری را برای افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک دریافت نکنید.

به من کمک کنید به محصولاتی که می خواهم، برسم و سریعا پاسخ سوالاتم را بدهید، و من یک جستجوگر(بیت محصولات) شادتر باشم که بیشتر احتمال دارد که به خریدار تبدیل می شود.

 

اختیاری: معرفی یک برنامه ارجاعی

 

یکی از راه های نهایی برای افزایش اعتماد، دادن چیزی در کنار خرید است. یک برنامه وفاداری یا ارجاع ایجاد کنید که شروع به ارائه تخفیف برای بازدیدکنندگان جدید می کند. و در صفحه اول به آنها بگویید که چگونه آنها پاداش های بیشتری را در هنگام خرید یا پست های رسانه های اجتماعی به دست می آورند.

برنامه های ارجاعی به صورت دهان به دهان و پیشنهادات از دوستان برای افزایش اعتماد در تجارت الکترونیک موثرتر است. هنگامی که بازاریابی شما از این کانال ها می آید، مردم احتمال بیشتری دارند که به آن اعتماد کنند و خرید را در نظر بگیرند.

مقاله مرتبط  دیوید اگیلوی:جالب ترین تبلیغاتچی دنیای تبلیغات

منبع: wishpond.com

مشاور و استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بنیانگذار مجله آنلاین مدیرمگ هم بنیانگذار آژانس دیجیتال مارکتینگ نادین ایده کارشناسی ارشد بازاریابی دانشگاه علامه طباطبائئ

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

اسلایدر سایدبار

سلام

سلام