آیا تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت شما تأثیر می گذارد؟

فهرست مطالب

تاثیر تعداد کلمات محتوا بر عملکرد 

وقتی برای اولین بار بازاریابی را شروع کردم، مردم به من گفتند که اگر بخواهم در صفحه ۱ رتبه بند بگیرم، باید مقاله ۲۳۰۰ کلمه ای بنویسم.

برای صنایع و موضوعات خاص، فکر نمی‌کنم مردم بخواهند این تعداد کلمات را بخوانند. فقط به کسی فکر کنید که عبارت «چگونه کراوات ببندیم» را در گوگل جستجو می کند. آیا می خواهند ۲۰۰۰ کلمه بخوانند؟ یا حتی ۱۰۰۰؟

احتمالا نه. ترجیح می دهید فقط چند تصویر یا ویدیویی را ببینید که نحوه بستن کراوات را به شما آموزش می دهد.

این روزها گوگل به این موضوع نگاه می کند که آیا کسی روی یک نتیجه جستجو کلیک می کند و فورا خارج می شود. اگر افراد زیادی از یک مقاله خاص خارج می شوند، این به گوگل می گوید که احتمالا آنقدرها هم عالی نیست و نباید آنقدر بالا رتبه بندی شوند.

اما سوال این است که آیا تعداد کلمات بر رتبه بندی یا ترافیک کلی شما تأثیر می گذارد و چگونه در هر صنعت متفاوت است؟

تیم من داده‌هایی را از BuzzSumo، Ubersuggest و Ahrefs استخراج کرد تا تجزیه و تحلیل مناسبی انجام دهد.

مقاله مرتبط  افزایش فروش آنلاین با ۵ تکنیک کاربردی و خلاقانه

ما بیش از ۱۰۰۰۰ مقاله را بررسی کردیم که در صنایع زیر بر اساس ترافیک اجتماعی، بک لینک و ترافیک SEO محبوب بودند:

  • تحصیلات
  • سرمایه گذاری
  • سرگرمی
  • مسافرت رفتن
  • ورزش ها
  • تجارت الکترونیک
  • خرده فروشی
  • بیمه
  • اقتصاد
  • فن آوری
  • ساخت و ساز
  • خودرو
  • مشاور املاک
  • مهندسی
  • انرژی
آیا تعداد کلمات بر عملکرد پست های شما تأثیر می گذارد؟

همانطور که می بینید اکثر مردم پست های وبلاگ ۲۳۰۰ کلمه ای نمی نویسند. در بیشتر صنایع، منطقی نیست که همه محتوا با جزئیات فوق العاده باشد. میانگین برای هر صنعتی که بررسی کردیم حدود ۹۰۰ کلمه یا کمتر بود.

حال بیایید ببینیم چه نوع محتوایی برای هر صنعت تولید شده است.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

در هر صنعت متفاوت بود، اما پست‌های «چگونه»، «چه» و «چرا» برای بیشتر صنایع محبوب بودند. حالا بیایید به تعداد کلمات در هر صنعت برای هر نوع محتوا نگاه کنیم.

میانگین تعداد کلمات در هر صنعت برای انواع محتوای خاص چقدر است؟

با این تجزیه و تحلیل، ما به ۴ نوع رایج پست نگاه کردیم:

  • پست های “چگونه”
  • پست های “فهرست” 
  • پست های “چه” 
  • پست های “چرا” 

در اینجا میانگین تعداد کلمات برای هر یک از آنها در هر صنعت آمده است.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

مقاله مرتبط  کدام ویژگی باعث ایجاد یک تجربه مثبت در خرید آنلاین می شود؟

در مقایسه با میانگین تعداد کلمات در نمودار صنعت که برای اولین بار در بالا نشان داده شد، می توانید ببینید که پست های «چگونه» بسیار طولانی تر هستند.

مهندسی تمایل به بسیار پایین‌تر داشت، اما وقتی به دلیل آن فکر کردیم، بسیاری از محتوای مهندسی بیشتر به سمت ویدیوها گرایش پیدا کرد. وقتی در نظر بگیرید که بسیاری از موضوعات مبتنی بر مهندسی می توانند بسیار پیشرفته باشند، منطقی است.

 تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

میانگین تعداد کلمات پست‌های «مبتنی بر فهرست» برای اکثر صنایع از نظر طولی مشابه پست‌های «چگونه» بود.

اگرچه، این مورد برای پست‌های مبتنی بر «چه» صادق نبود.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

به طور متوسط ​​پست های مبتنی بر “چه” طولانی تر از پست های “چگونه” و “مبتنی بر فهرست” بودند.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

در نهایت، نمودار بالا طول پست‌های مبتنی بر «چرا» را در هر صنعت نشان می‌دهد. حالا بیایید به بک لینک ها بپردازیم.

مقاله مرتبط  چه چیزی بهتر است: ارسال رایگان یا قیمت های پایین تر؟

میانگین تعداد بک لینک ها برای پست ها در هر آستانه تعداد کلمات چقدر است؟

 

در اینجا تعداد بک لینک بر اساس طول مقاله آمده است. به خاطر داشته باشید که ما در حال تجزیه و تحلیل نتایج مقالات محبوب تر در هر صنعت هستیم. همه مقالات این مقدار بک لینک را دریافت نمی کنند.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

 

همانطور که در نمودار بالا می بینید، پست هایی با طول کلمه ۱۰۰۱-۱۵۰۰ یا ۱۵۰۱-۲۰۰۰ بیش از ۱۷۰۰ بک لینک دریافت می کنند. همینطور با طول تعداد کلمات ۳۰۰۱-۳۵۰۰ کلمه.

با توجه به آنچه این نمودار به ما می گوید، هدف گذاری برای طول محتوا در این محدوده های تعداد کلمه بیشترین احتمال تولید بک لینک های بیشتر را دارد… با فرض اینکه محتوای شما با کیفیت بالا باشد.

میانگین ترافیک دریافتی برای پست ها در هر آستانه تعداد کلمات چقدر است؟

بک لینک ها همه چیز نیستند.

حتی اگر تعداد زیادی بک لینک دارید، به این معنی نیست که ترافیک تضمینی دارید . در اینجا میانگین ترافیک پست ها بر اساس تعداد کلمات است.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

پست هایی که ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ کلمه بودند بیشترین ترافیک را ایجاد کردند. پس از آن پست هایی با ۳۰۰۱-۳۵۰۰ کلمه و سپس ۳۵۰۱-۴۰۰۰ کلمه دنبال شد.

اگر برای ترافیک بهینه‌سازی می‌کنید، به وضوح می‌بینید که ماندن در محدوده ۲۵۰۱ تا ۴۰۰۰ کلمه بهترین راه است، اما این ممکن است برای هر صنعتی صادق نباشد. پس بیایید کمی بیشتر به داده ها بپردازیم.

در اینجا توزیع ترافیک بر اساس آستانه شمارش کلمات برای هر صنعت را بررسی می کنیم:

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

مقاله مرتبط  بازاریابی ویدیویی (ویدیو مارکتینگ) : راهنمای کامل بازاریابی ویدیویی

همانطور که در بالا می بینید هر صنعتی متفاوت است.

در فضای آموزش، واضح است که مردم محتوای کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهند که کمتر از ۵۰۰ کلمه باشد. در عین حال، پست‌هایی که ۳۵۰۱ تا ۴۰۰۰ کلمه هستند در صنعت سرگرمی خوب عمل می‌کنند و پست‌های بیش از ۴۰۰۰ کلمه برای فناوری یا سفر خوب هستند.

میانگین تعداد اشتراک‌گذاری‌های رسانه‌های اجتماعی برای تعداد کلمات در هر صنعت چقدر است؟

بیایید ببینیم کاربران شبکه های اجتماعی چه چیزی را دوست داشتند.

برای نمودار زیر، ما روی فیس‌بوک، توییتر و پینترست تمرکز کردیم زیرا همه شبکه‌های اجتماعی به ما داده‌های اشتراک‌گذاری نمی‌دهند.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

همانطور که می بینید، برخی از صنایع به اندازه سایرین قابل اشتراک گذاری نیستند. برای مثال، فکر نمی‌کنم اکثر مردم به اشتراک‌گذاری مقالاتی در زمینه مهندسی یا تجارت الکترونیک یا بیمه اهمیتی دهند.

از سوی دیگر، سفر و فناوری عملکرد فوق العاده ای داشتند.

برای اینکه جزئیات بیشتری داشته باشید، در اینجا داده‌ها بر اساس صنعت در فیس بوک تفکیک شده است.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

در اینجا داده‌های توییتر به تفکیک صنعت است.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

در نهایت، داده های Pinterest در اینجا آمده است.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

بر اساس صنعت شما و تعداد کلماتی که برای مقاله خود هدف گذاری کرده اید، ۳ نمودار بالا به شما راهنمایی می کند که در کدام کانال های رسانه اجتماعی باید برای به دست آوردن اشتراک های بیشتر تمرکز کنید.

مقاله مرتبط  استراتژی های بازاریابی متاورس

چند کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل برای محتوایی با تعداد کلمات مختلف رتبه بندی می شود؟

برای این تجزیه و تحلیل، ما بین ۸۰ تا ۱۰۰ URL در هر آستانه تعداد کلمه که به صورت دستی برای شناسایی تعداد کلمات کلیدی در موقعیت‌های ۱-۱۰ بررسی می‌شد، فهرست کوتاهی کردیم.

تقریباً ۸٫۵٪ از کل URL ها از کل تجزیه و تحلیل برای پاسخ به این سؤال استفاده شد.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

 

مقالاتی با ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ کلمه نسبت به مقالات کوتاه‌تر رتبه‌بندی صفحه ۱ بسیار بیشتری دارند. مقالاتی در محدوده ۲۵۰۱-۳۰۰۰ کلمه نیز به خوبی عمل کردند.

اکنون، این بدان معنا نیست که اگر می‌خواهید رتبه‌بندی‌های بیشتری در صفحه ۱ داشته باشید، مقالات شما باید در این محدوده‌های خاص تعداد کلمات باشند. همیشه باید روی ارائه کیفیت در هر محدوده تعداد کلماتی که در نهایت در آن هستید تمرکز کنید.

هرچه مقاله شما کوتاه تر باشد به معنای کلمات کمتر و محتوای ارزشمند کمتری است که می توانید در آن بگنجانید. بنابراین، از نظر تئوری، رتبه بندی صفحه ۱ کمتری را در گوگل خواهید دید.

با این حال، پس از یک نقطه خاص مانند پست های ۱۰۰۱-۱۵۰۰ کلمه، گوگل به اندازه کافی “کلمات” را برای تعیین رتبه بندی مقاله شما دیده است.

میانگین تعداد کلمات محتوای با عملکرد برتر برای هر صنعت چقدر است؟

برای این بخش، پست‌هایی را از هر صنعتی که دریافت کرده بود انتخاب کردیم:

  • ۱۰ درصد از ترافیک
  • ۱۰ درصد از کل اشتراک‌گذاری‌های رسانه‌های اجتماعی (فیس‌بوک، توییتر و پینترست)
  • ۱۰ درصد از بک لینک ها

به این ترتیب، می‌توانید میانگین تعداد کلمات را برای بهترین اجراکنندگان به وضوح ببینید.

تعداد کلمات بر عملکرد پست های سایت

واضح است که اگر می‌خواهید جزو ۱۰ درصد برتر صنعت خود باشید، این احتمال وجود دارد که مقاله شما حداقل ۵۰۰ کلمه و احتمالاً کمتر از ۱۵۰۰ کلمه باشد.

نتیجه گیری: آیا شمارش کلمات بر عملکرد تأثیر می گذارد؟

تعداد کلمات موفقیت را از منظر اشتراک اجتماعی، دیدگاه بک لینک، دیدگاه رتبه بندی یا دیدگاه ترافیک تضمین نمی کند.

با این حال، داده‌های بالا به شما کمک می‌کنند که تقریباً کجا باید هدف مقاله خود را برای صنعت خود داشته باشید. وقتی آن را با سئو و تلاش های تبلیغاتی پولی خود همراه کنید، می توانید موفقیت های زیادی را تجربه کنید.

مقاله مرتبط  هرم فناوری شبکه های اجتماعی
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیدگاهی بنویسید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.